FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 27. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Příliš strmé stoupání Jeden příspěvek | Celý strom
Příliš strmé stoupání   22. 2. 2024 / 10:43
Fero
Používám PMDG 737-800 a nemůžu se pomocí různých videí na youtube dobrat závěru, co dělám špatně.
Vzlétnu, nejprve podvozek, pak v určité výšce zapnu LNAV, VNAV, CMD... a pak následně letadlo začne strašně strmě stoupat, třeba 5000-7000 ft/min.
Nevím, čím to nastavit... Nebo používat spíš LVL CHANGE?
Může to být i v nastavení v FMC na druhé stránce v takeoff u hodnot ACEEL HT, EO ACEEL HT, REDUCTION? Jaké hodnoty se v našich podmínkách většinou dávají?
Děkuji
 

Příliš strmé stoupání   22. 2. 2024 / 11:15
Vita Zenisek
Tezko rict, takhle z hlavy. Asi by pomohlo, kdybys to natocil na video + vedet, jakou mas hmotnost.

VNAV a LVL change fungujou v principu stejne - s danym tahem nastavuji pitch tak, abys dosahl nastavene (bud computerem nebo z MCP) rychlosti.

Cili jestli nemas nejak vyrazne vyssi IAS nez mas climb speed ve FMC nebo nastavenou na MCP (v pripade LVL change), celkem nevidim pro nejaky dramaticky stoupani duvod.
 

Příliš strmé stoupání   22. 2. 2024 / 12:31
Ctirad
Těžko říct, určitě taky redukuješ výkon pro dané podmínky vzletu, já dávám spíše menší výkon, který je pořád dostatečně bezpečný, ale autopilota zapínám vždy až mám ručně stabilizováno, vytrimováno a letím požadovanou rychlostí. Když jsem se kdysi učil létat na FS9 metodou pokus-omyl, kdy se se pravidelně střídaly prvky očekávání a zklamání, také to tak vypadalo. To jsem ještě nic nevěděl o centráži, trimu, výkonu apod. Ještě mne napadlo, mrkni do nákladového prostoru, jestli ho nemáš plný nafouknutých pouťových balónků...
 

Příliš strmé stoupání   22. 2. 2024 / 12:36
SimaCZ
Pokud se nemylim. Ptas se na rychlost stoupani? Prece nastavim pozadovanou vysku ktere chces dosahnout po startu a vedle vysky mas snad nastaveni vertical speed? Tam si prece nastavis jakou rychlosti chces stoupat nebo klesat. Mysli tohle. Taky si musis nastavit rychlost letu coz je v CR pojud se nepletu max. 250 uzlu pod 10000 stop. V pomeru tychlost nastavis stoupani aby ses nedostal do STALLu.
 

Příliš strmé stoupání   22. 2. 2024 / 20:58
Luděk Ch.
Ne, proč by měl nastavovat rychlost stoupání? V režimu VNAV si to letadlo řídí samo, aby s příslušným stoupacím výkonem motorů udrželo nastavenou dopřednou rychlost. Není žádný důvod do stoupací rychlosti zasahovat manuálně, pokud si to nevyžádá ATC.
 

Příliš strmé stoupání   22. 2. 2024 / 20:56
Luděk Ch.
Letadlo stoupá ve VNAV i LVLCHG přesně tak strmě, jak mu umožní výkon motorů vs. hmotnost. Pokud stoupá tak rychle a přitom nezpomaluje, tak je postě lehké. Nulový náklad a málo paliva. Režim VNAV nemá nijak omezené stoupání, prostě stoupá tak aby udrželo rychlost. Pokud bude rychlost ztrácet, tak stoupání samo sníží.
 

Příliš strmé stoupání   22. 2. 2024 / 22:58
Fero
Stalo se mi to i dnes při letu Praha - Ponta Delgada, kdy jsem měl nádrž plnou minimálně z 80 procent, nízkou hmotností to spíš nebude.
Přiznám se, že teď jsem vůbec neřešil trimování (vrátil jsem se k FS po mnoha letech, k urcitym zakladum se postuone vracim...), jestli to může mít vliv..
Výkon motoru jsem měl vždy asi maximální...
Zkusím si s těmito věci pohrát ještě..

Jinak výšku na autopilotu jsem zvyklý dávat rovnou do cestovní hladiny, je to chyba? Můžu zkusit dát uvodni třeba 5000, co to udělá.. na mě to celé působí tak zvláštně, u prvního bodu na trati FMC vypočte výšku třeba 7 až 8000 stop, já manuálně v úvodu stoupám tak 2000/min,tak jestli to pak třeba letadlo nedohani aby to do té vypočtené výšky stihlo vystoupat.. I cestovní rychlost mi po vzletu postupně zrychluje hned na 250kts, nemělo by to nějakou dobu držet těch V2+15?
 

Příliš strmé stoupání   22. 2. 2024 / 23:06
Tragédie v JRD
- a mas tu v2 nastavenou v pocitaci?
- pokud neletis na ivao s ridicim, tak klidne mizes na mcp panelu davat rovnou hladinu, to na to nema vliv. v vnav rezimu to funguje jen jako limit, letadlo leti podle profilu z pocitace

delas vzlet s pomoci toga cudliku nebo tam proste narves plnej plyn?.
 

Příliš strmé stoupání   23. 2. 2024 / 09:22
Luděk Ch.
Zjevně máš nějak špatně naládované FMC. Chtělo by to asi screenshoty, co tam zadáváš. Jinak že to zrychluje na 250kts je v pořádku po aktivaci VNAV, pokud není v odletové trati stanoveno žádné rychlostní omezení.
 

Příliš strmé stoupání   23. 2. 2024 / 11:52
xWing   
Výkon motoru jsem měl vždy asi maximální

Tak mu nastavaj nejaky D-Rate.
 

Příliš strmé stoupání   23. 2. 2024 / 13:18
Willhelm   
Přesně. ARAIG - takže už více jak deset let prostě plný knedlík airlinerům nenakládáme s vyjímkami jako hmotnost limitně se blížící MTOW, krátká dráha, vysoce posazené letiště. Co já už našetřil virtuálního CO2 a peněz za palivo.
 

Příliš strmé stoupání   22. 2. 2024 / 23:02
Tragédie v JRD
Pred vzletem, resp jeste pred startem - naladujes stroj daty, mas spoctene a nastavene rychlosti tam, kde jenmas mit?

jak jsi tezky? jake ti vysly rychlosti?

Objektivne, pokud mas vsechny rychlosti (a vubec vse) nastavene, tak pmdg stoupa krasne … rychlosti V2, v asi 400 feetech (nebo kolika) pak zacne zrychlovat. Rozjodne nema duvod stoupat 7000 feetu apod.

takze asi bude vhodne podribne popsat, co vse a jak nastavujes a muzeme se dobrat vysledku.
 

Příliš strmé stoupání   22. 2. 2024 / 23:03
Tragédie v JRD
oprava … v2+15
 

Příliš strmé stoupání   24. 2. 2024 / 18:14
Fero
Tak zkusil jsem snížit výkon motorů a nastavil správně trim (což jsem zjistil že jsem předtím nedělal) a po startu byla maximální vertical speed +3300, jinak do 10000 ft 2000-3000/min, to bych řekl, že je normální ne?
Co je prosím ten D-rate?
Když bude zase problém tak jako další krok zkusím pořídit ty screenshoty nebo detailně popíšu co kde nastavuju...
 

Příliš strmé stoupání   24. 2. 2024 / 18:58
Luděk Ch.
Trim na to logicky nemá žádný vliv. Ten se nastaví čistě pro manuální vzlet, ale jak zapneš VNAV, tak už si ho upravuje autopilot sám. A výkon motorů nastavuješ jak? Snad ne manuálně?
 

Příliš strmé stoupání   24. 2. 2024 / 19:27
Fero
Na N1 page jsem z 26K přepnul na 24k DERATE, taky špatně?
 

Příliš strmé stoupání   24. 2. 2024 / 19:33
Luděk Ch.
Ne, to je v pořádku. Akorát pořád nebylo jasné, jak vlastně vůbec ovládáš motory, jestli automatikou A/T nebo manuálně a jestli máš ve FMC všechny potřebné údaje a správně. Pořád je divné, že ti to stoupalo až přes 5000ft/min, to při běžném nákladu nemůže dát ani bez derate.
 

Příliš strmé stoupání   24. 2. 2024 / 21:30
Willhelm   
Když může na 80% naložená DC-6 v MSFS stoupat 4000ft/min., je možné vše...
PMDG where sky is no limit!
 

Příliš strmé stoupání   24. 2. 2024 / 21:47
Luděk Ch.
Máš z PMDG nějaké životní trauma? DC-6 není a ani neměl být plnohodnotný model na úrovni jejich jetlinerů. 737 takovými nedodělky netrpí.
 

Příliš strmé stoupání   24. 2. 2024 / 22:09
Willhelm   
No necháme to tak... Na traumata a demagogické obhajování milované firmy do pozitivna tady máme jiné experty.
 

Příliš strmé stoupání   25. 2. 2024 / 09:58
Luděk Ch.
OK Jen prostě nedokážu pochopit, z čeho pramení taková nenávist k technologické firmě, přitom jde o ho*no Mezi vývojáři add-onů jsou mnohem větší střelci až podvodníci, kteří reálně nikdy nic solidního nevyprodukovali a PMDG ať jsou jací jsou, tak prostě na trh dobré produkty ve svých hlavních produktových řadách dodávají.
 

Příliš strmé stoupání   25. 2. 2024 / 10:36
Tragédie v JRD
proste mu slapli na bebicko, tak tady bude plakat jeste za deset let (a cekat na godota … tedy na dalsi a dalsi novou verzi x plejnu)… nenadelas nic
 

Příliš strmé stoupání   25. 2. 2024 / 10:50
Luděk Ch.
Bohužel jsem nezachytil počátek jeho životního traumatu s PMDG, takže to už asi nikdy nepochopím
 

Příliš strmé stoupání   25. 2. 2024 / 18:14
Fabo™   
DC-6 pro XPL, a vseobecne slibotechna RSR
 

Příliš strmé stoupání   26. 2. 2024 / 15:24
Luděk Ch.
Ale jo, neříkám že komunikace RSR je zrovna ukázková. Holt od nich člověk nemůže čekat nic zvláštního, jen hlavní produktovou řadu a nic po nich nechtít. Ale že bych se z toho měl hroutit, nevím proč Koupím si od nich to, co mají a co mě zajímá a zbytek je mi ukradený.
 

Příliš strmé stoupání   24. 2. 2024 / 19:36
Tragédie v JRD
To je jen jedna z věcí.

V první řadě - jak jsi dělal vzlet? narval jsi tam plný, nebo jsi použil TO/GA? ono ani v případě, že děláš vzlet bez omezení výkonu není ten vzletový výkone 100%, ale nižší.

Jinak správná cesta (kromě tvrdého omezení, které zminujes) v PMDG je, že v tabletu podle hmotnosti, dráhy, povrchu dráhy, větru a já nevim co to ještě bere v potaz, najdeš jakou máš nastavit OAT teplotu (v podstatě simulací vyšší teploty omezíš výkon motorů), případně ti to ještě řekne, že máš nastavit TO1, TO2 režim , a jaké klapky.

 

Příliš strmé stoupání   24. 2. 2024 / 19:52
Fero
Takhle.... na joysticku to dám na plno a pak na autopilotu stisknu TO/GA

Ohledně té OAT teploty, v tom se asi taky moc nevyznám. na stránce INIT REF mi FMC vypočetlo na -56°C, simbrief mi vygenerovalo ISA deviation -01; tak jsem ji změnil na -57°C.
Pak se ještě nějaká teplota nastavuje na stránce kde tuším zadávám klapky pro vzlet a tam nevím co mám zadat a kde to zjistím....
Používám PMDG a simbrief
 

Příliš strmé stoupání   24. 2. 2024 / 20:11
Tragédie v JRD
1. špatně. na joysticku dáváš motory na cca 40% N1 (snad nekecám), po dosažení pak dáváš TO/GA

2. také špatně. ISA devioation je jen teplota v T/C. Simbreief ti hodnoty pro vzlet nespočítá. Musíš použít tablet. Vypočtené údaje z tabletu (OAT, vzletový režim, klapky, sklon dráhy, atd) se pak nastavují na příslušních stránkách v FMC (něco je na PERF INIT, neěco je na TO)

ano, ta teplota, co je na TO stránce je ta teplota, co ti vypadne z tabletu (bude to třeba +50).

aktivuj si v PMDG tablet - on se tam tušík defaultně neobjeví, je potřeba ho zapnout v nastavení PMDG. PMDG si pak umí stáhnout letový plán ze simbriefu.

z webu pmdg si pak stáhni tutoriály a trošku mrkni na youtube, jak se s tím létá. vypadá to, že to používáš celkem na punk.
 

Příliš strmé stoupání   26. 2. 2024 / 12:41
Fero
Provedl jsem bod 1 i 2 a teď mi to stoupalo krásně jak má.... tak díky, zase jsem se něco přiučil..

 

Příliš strmé stoupání   24. 2. 2024 / 19:19
Ctirad
Ten derate je právě to snížení výkonu motorů pro start. Je to pro úsporu paliva, šetření motorů, ale hlavně pro snížení hluku letounu při startu. Dnes se na to dbá a měří se to sondama a pokud se naměří neoprávněně hlučnější start, jsou za to postihy. Ovšem má to svá pravidla a parametry. Sám to pilot odhadovat nemůže, má na to aplikaci v tabletu. Zohledňuje se délka, sklon a nadmořská výška dráhy a momentální povětrnostní podmínky, tedy teplota, tlak a síla a směr větru. No a vše je ještě ovlivněno samozřejmě váhou letounu na vzletu.
 

Příliš strmé stoupání   27. 2. 2024 / 15:09
Fero
Jake hohnoty prosím vyplňujete do Accel HT, eo accel HT a reduction?
47527 B / 733 x 550 / 20240227_150650.jpg
 

Příliš strmé stoupání   27. 2. 2024 / 20:42
Tragédie v JRD
Do těhle čísel nevrtám - zas tak moc to neprožívám .)
 

Příliš strmé stoupání   27. 2. 2024 / 21:26
Algy   
Tohle nijak měnit nemusíš, pokud to není stanovené nějakým postupem. V zásadě to znamená, že po dosažení výšky 1000 ft nad zemí motory přejdou z režimu TO/GA do stoupacího režimu (zde CLB-1). A po dosažení výšky 2000 ft na zemí (Accel height) letadlo začne zrychlovat na IAS nastavenou ve FMC (tam však mohou být další omezení jako maximální rychlost 250 kn do FL100 apod.).
Schválně si to někdy po vzletu zkus pozorovat na Engine displeji, jak se v těch výškách ty režimy krásně přepínají.
 

Příliš strmé stoupání   20. 4. 2024 / 12:24
Fero
No.. stále to zlobí...

PMDG 737-800. Na plánování trasy, paliva používám simbrief, letadlo naložené cca z 80 %, let na 4:45 hod.
TOW, množství paliva použiji hodnoty vypočtené ze simbrief; klapky na vzlet 5°
Pan tragéd z JZD mě naučil používat tablet v PMDG, za což děkuji, který mi vypočítá rychlosti pro vzlet, teplotu, kterou zadám do FMC a mód, TO/TO1/TO2
To bych s rád zeptal, když mi to vypočte TO1; mám zároveň ve FMC zadat i CLB1 - nebo ponechám CLB?
Pokračuji dále... Na palubní desce zadám do speed V2+15 kts, nastavím HDG dráhy, výšku atd, roluji na start, po dosažení N1 nad 40 zapnu TO/GO, po dosažení VR vzlétnu, zatáhnu podvozek, zhruba ve 400 feet zapnu LNAV/VNAV , 800 feet CMD...
Letadlo se chová tak, že po vzletu nabírá rychlost, třeba až na 220 kts, když jsem cca před 10-20 lety létal dříve, tak jsem měl zafixováno, že drží po vzletu rychlost nastavenou na autopilotu, ale možná se pletu.
V momentě kdy zapnu VNAV, tak začne prudce stoupat, to je to co řeším od začátku, při dnešním nákladu to bylo kolem 4000 feet, při krátkém letu je to mnohem víc a rychlost klesne třeba na 170 kts..., pak se stoupání zastaví, letí v jedné výšce a letadlo opět začíná zrychlovat až k 230 kts, až zatáhnu klatky tak 250 kts...
Co mi přijde ještě divné.... FMC mi vypočítá automaticky výšku nad prvním bodem SID jak z dráhy 24, tak dnes z 30 kolem 10 tisíc feet; když jsem koukal na flight radar tak mi přišlo že většina letadel je v tomto místě kolem 5000 feet, tak jestli i to nemůže být důvod toho rychlého stoupání...

Děkuji za jakékoliv další náměty a dotazy zodpovím

 

Příliš strmé stoupání   20. 4. 2024 / 12:27
Tragédie v JRD
těžko říct .. na první pohled v tom postupu není vidět, že bys tam dělal něco špatně.

udělej v tom stoupání screenshot. Možná nemáš něco zaplé, nebo naopak vyplé ...
 

Příliš strmé stoupání   20. 4. 2024 / 12:46
xWing   
Mozno by to chcelo obrazok z CDU z LEG page, ake rychlosti su v jednotlivych bodoch planu, aspon teda prvych par bodov, ked lietadlo stupa.
 

Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ