FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 27. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 Jeden příspěvek | Celý strom
X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   15. 3. 2024 / 05:53
orl
Posílám první narychlo vytvořený video s ukázkou nového orta, na kterém pracuji. Detaily jsou v popisu videa.
https://youtu.be/tkZL0F2k-qc
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   15. 3. 2024 / 08:22
Viper
Hezké, vážně hezké.

Měl bych jednu technickou - chvíli po začátku videa je vidět ostrý přechod ortho-landclass.
Ortho jede po čtvercích, takže pokud by tvoje ortho bylo časem možné někde stáhnout, tak jak ho slepit s tím okolním? A teď mám namysli nově tvořeným.

Díky.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   15. 3. 2024 / 08:57
orl
Ahoj, jelikož by mělo být všechno od xpl 12.1 víceméně ve vrstvách, udělal jsem toto orto také jako vrstvu overlay. Má to několik výhod a samozřejmě i nevýhody.
Orto není jako celý čtverec. CUZK nepokrývá oblast za hranicemi ČR. Tudíž se musí ručně spojit orto ČR a něco jiného. Když použiji pouze překryv, orto ořežu podél hranic a bílé, černé pozadí nahradím průhledným, zobrazí se mi na konci podkladová scenérie, v mém případě defaullt. Zkoušel jsem to nasadit i na čtverce s ortho4xp, ČR je moje orto, za hranicemi je orto z ortho4xp. DO budoucna plánuji právě spojení s ARC nebo google, ale to je na dlouho, nejdříve chci dokončit celou ČR.
První krok bude celá ČR, potom udělám několik krajních pixelů jako přechod, protože přes již zmíněná orta z ortho4xp to má dost viditelnou ostrou hranu, ale to by mělo i mezi čtverci, takže to je něco navíc.
Potom to možná budu prolínat s google nebo arc, aby to pokrylo celý čtverec.
Hlavní výhoda je, že můžu orto hodit na jakýkoliv terén, který pod tím zůstane a nic nemění. Defaul má výhodu, že zachová původní autogen, funkční vodu a ostatní ptákoviny z xpl 12. Pro ortho4xp musí být overlay s autogenem, nefunguje voda atd.
Další výhoda je pokud používáš hodně přídavných malých letišť nebo heliportů. Ty jsou dělané ve WEDu a ten vše pokládá na default, proto na jiných terénech budovy levitují atd.
Nevýhoda je složitější umístění v scenery_pack.ini.
Ještě mi chybý spousta práce ale už můžu uvolnit testovací kousky.
 1x  

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   15. 3. 2024 / 10:12
Viper
Aha, takhle tedy. Díky za objasnění.

Já pořád žiju v systému, kdy se musela v Ortho4xp dělat vždy celá dlaždice a pokud jsem chtěl různé providery, tak to kombinovat přes EUR výběr.
Tohle dává daleko větší smysl.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   21. 3. 2024 / 22:23
orl
Tak jsem konečně dokončil čtverce N50 ČR. Trvalo to déle, protože při převodu z Křováka mi západní čtverce nefungovaly a měnili barvy, umístění rozlišení atd. Nevím proč ale trvalo mi několik dní přijít na to jak to udělat jinak.
Nahrál jsem je přes noc a dnes večer sem přidám postupně odkazy.
Navíc se mi až dnes podařilo najít způsob jak opravit nezobrazování Grass line na letištích pod ortem tak opravy jsem vydal zvlášť, protože bych to musel zase 2 dny nahrávat.
Prosím o test orta, doporučuji pro testování vypnout ortho4xp pokud máte, a nebo i později zapnout a testovat i s ním, ale nebude fungovat nic xpl12 speciálek.
Pod ortem funguje i default autogen a všechny xpl12 kraviny. Jak jsem psal v dalších etapach budu přidávat i Orto za hranicemi ale nebude to asi brzo.

První vlaštovky:

https://simulators.cz/download/orto_cz-zl17-czuk-n50e012/
https://simulators.cz/download/orto_cz-zl17-czuk-n50e013/
https://simulators.cz/download/orto_cz-zl17-czuk-n50e014/
https://simulators.cz/download/orto_cz-zl17-czuk-n50e015/
https://simulators.cz/download/orto_cz-zl17-czuk-n50e016/
https://simulators.cz/download/orto_cz-zl17-czuk-n50e017/
https://simulators.cz/download/orto_cz-zl17-czuk-n50e018/

https://simulators.cz/download/opravny-balicek-grass_line-n50e012-zl17/
https://simulators.cz/download/opravny-balicek-grass_line-n50e013-zl17/
https://simulators.cz/download/opravny-balicek-grass_line-n50e014-zl17/
https://simulators.cz/download/opravny-balicek-grass_line-n50e015-zl17/
https://simulators.cz/download/opravny-balicek-grass_line-n50e016-zl17/
https://simulators.cz/download/opravny-balicek-grass_line-n50e017-zl17/
https://simulators.cz/download/opravny-balicek-grass_line-n50e018-zl17/
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   21. 3. 2024 / 22:58
Willhelm   
Zdar, jsem fčil po malé příhodě na marodce a mám se nestresovat a relaxoat. Mám tak více času na XPL. Dopoledne jsem relaxoval u tunění ToLiss A319, úprav cheklistu, testování nové verze SLC, pluginů které se snaží do 319 dostat zvuky posádky a nějakou ambienci od pasažérů. Teď na večer jsem playstationa zabalil, vytáhl bobra a z původního příspěvku stáhl N50E012, vyletěl z Karlova Varle směr západ až k Německé hranici. LKKV mám rozdělané dvě verze - jednu pro gateway a druhou s objekty z MSFS nativní scenerky.
Ortho opravdu sedí +/- 1m což je podle mě OK.
Líbila se mi voda. Ortho4XP dělané pro XP11 dělá v XP12 největší bordel právě kolem vody.
Z 3000ft je to svým způsobem hezčí a detailnější než ortho v MSFS.
Líbí se mi ořez krajů kolem státní hranice ČR - mnohem lepší než Ortho4XP s rušivou rovnou lajnou.
Mesh neduhy známé z Ortho4XP jsem nezaregistroval, obecně respekt default meshe považuji za velké plus.
FPS pokles jsem nezaznamenal. (4070Ti a 64GB RAM)
Tady končí pozitiva a začínají problémy k dořešení.
XP12 autogen na ortho moc nesedí. X-Europe/World si po zkušenostech v XP11 do XP12 nepustím.
Ortho je na můj vkus moc světlé - můj subjektivní pocit přesvětlenosti pak nabyl jistoty příletem k hranicím Německa, kde bylo jasné srovnání s landclassem XP12.
Velký problém jsou pak lesy. Ale to je problém XP12 - už na default landclass podkladu lesy prostě nedělají neproniknutelnou masu korun stromů a prosvítá podklad, což působí rušivě. Přesvětlené ortho to bohužel ještě umocňuje.
Klasický problém - stromy jsou občas na polích, přes fabriky v rybnících atd. Koleje a cesty XP12 celkem sedí s orthem. Domy taky, i když občas v některých dědinách bylo vidět domy na orthu a na nich vegetace autogenu místo budov.

Při mém projektu CZ/SK Orthomanie před lety než jsem si zakázal na PC instalovat cokoliv od Abode vč. PS, jsem experimentoval s dávkovou úpravou barev podle barevného vzoru - řešil jsem tím hlavně někdy divoké barevné přechody mezi dlaždicemi. Milan Lisner pokud si dobře pamatuji taky nějak dávkově upravoval ortho ze zonephoto.org než to zrušili. Asi bych se pokusit to trochu ztmavit směrem k default landclassu. V MSFS má Asobo přesaturované ortho schálně - kvůli generování fotogrametrie. To samé dělá Google se svými mapami tam kde tvoří fotogrametrii. Viz. třeba ortho Ostravy (3D k dispozici) a vedlejšího Hlučína (2D only). Pro potřeby XPL není potřeba vysoký kontrast barviček, nemáme jak udělat fotogrametrický overlay. Kacířská myšlenka, když má Asobo skript který jim tvoří globální scenerku, napadlo mě jestli by nešlo využít nějakou tu dostupnou AI aby udělala overlay podle ortha. Jako když si vezmu jak dlouho mi trvala plocha Ústecké nemocnice a že to má k dokonalosti pořád daleko, protože jsem na tom nechěl dělat 3 měsíce abych měl +/-30cm souřadnice každého kmene stromu. A teď kde je od plochy nemocnice k ploše celé ortho dlaždice a těch dlaždic zase nemáme tak málo. Tuším o dvě více než Rakousko.

Průběžně jsem típal screeny - ty situace o kterých píšu mám i v obrázcích, kdyby byl zájem zkusím to zítra někde zavěsit. Ale ono je lepší se proletět a udělat si obrázek sám i s poznámkami co člověka nějak trkne do očí.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   21. 3. 2024 / 23:06
Willhelm   
Pro problém těch lesů se ani nemusím vytahovat se svými screeny.
Stačí aktuální Pipsův https://www.flightsim.cz/#S14829 kde je dobře vidět pod stromy prosvítající terén.
A Jakubova Praha https://www.flightsim.cz/#S14830 kde ačkoliv je to jen úzký pás stromů a jsou na svahu, tak ten efekt prosvítající země tam není.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   21. 3. 2024 / 23:20
orl
Ahoj, díky za poznámky, barvy jsem nijak neupravovala, zatím jsem se snažil dostat to do xpl. Jestli jsi někdy prohlížel Otto na cuzk, tak možná víš co tě čeká mezi Prahou a cca Kolínem. To jsou fotky z léta a suchá, takže je to ještě světlejší. Dávkové to upravit umím jenom vše se stejným posunem, ale vzhledem k množství dat je to vše dohromady na dlouhé týdny až měsíce. Barevné jsou na tom některé oblasti lépe, jiné ještě podstatně hůře.kdyz si prohlédnou nasmikovanou část ČR z roku 2022, převážně východ, připadá mi to lepší než západ a střed z roku 2023.
Ten default autogen je opravdu nic moc ale tohle je alespoň kompatibilní se vším.
https://photos.app.goo.gl/b6fW5AKSysjGkRRdA
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   22. 3. 2024 / 07:37
Willhelm   
Ano nekonzistence ortho podkladů je problém o kterém vím. Byl jsem tam, věnoval jsem tomu stovky hodin, výsledek mě nikdy neuspokojoval, vykašlal jsem se na to.

Je zajímavé, že mě dnes ORBX nabídlo za 3,30 EUR TrueEarth Great Britain North https://orbxdirect.com/product/gbr-north-xp12 - protože jsem vlastníkem XP11 verze. (90% sleva)
Popravdě mě tenhle jejich přístup překvapil, protože mám k jejich produktům dlouhodobě výhrady.
Jdu tedy obětovat 3,30 EUR a podívat se jak si s orthem v XP12 poradili u ORBX.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   22. 3. 2024 / 08:50
orl
Tak to sem potom napis, když jsem se v tom posledně hrabal, koukal jsem, že ho tvoří přes ortho4xp.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   22. 3. 2024 / 09:41
Willhelm   
Takže asi největší problémy TE pro XP11 v XP12 mají pořešeny.
Stálo to za 3,30 EUR poplatek za upgrade? Rozhodně.
Šel bych do koupě TE pro XP12, kdybych ho už neměl? Nevím...
K samotnému orthu. Kdysi jsem někde četl technický rozbor TE pro XP11, ze kterého vyšlo nejen to, že ORBX používá ZL14, ale i brutální kompresi textur aby co nejvíce snižili velikost balíčku. Po včerejším zážitku s Martinovým ZL17 Karlovarským výběžkem byl sever Anglie v podání ORBX dost drsny v neprospěch ORBX.
Když to srovnám - barevně to mají ztmavené, že se celkem blíží k baravnému podání landclass. Přesto je přechod velmi rušivý - rovná geometrická linka, grafické artefakty narušující mesh a k mému překvapení i v oceánu tvoří podivnou vodní hradbu. Budovy ORBX klasika, od 3000ft nahoru asi OK, pod 3000ft si člověk začne všímat ojebávek jako fasády budov z OSM dat (kdo tvořil v Blenderu město pomocí satelitní mapy a OSM map ví o čem mluvím), sem tam strom či dva uprostřed fotbalového hřiště, rozmazané textury na polích a loukách jako když začátečník v PS objeví smudge tool a neví jak a kde ho použít (předpokládám výsledek komprese textur) atd.
Jinak obecně overlay vrstva sedí ORBX lépe než Martinovo Ortho s LR autogenem.
Byl jsem hodně zvědavý na EGPH finále dráhy 24 - kde mě roky prudí autogenový železniční viadukt. V reálu je tam násep který se pomalu zvedá z nuly asi 400m od řeky a relativně krátký most přes řeku. Tenhle neduh zůstává Edinburgu i v TE_GB_N_XP12. Bohužel ho neřeší ani placená EGPH od ORBX i když ta neřeší více věcí, takže to že nikomu nevadil tenhle do očí bijící autogenový artefakt, když si developer scenerky neumí ani pohlídat light fíčuru edge light a její P/L orientaci vůči pivotní lajně apod., mě osobně nepřekvapuje.
Jinak skotská vrchovina na sever of Edinburgu vypadá správně depresivně jako v reálu.
Problém prosvítání podkladu v lese je i tady, i když subjektivně mezi XP12 default, Martinovo ZL17 Ortho a ORBX TE je ORBX vítězem. Ale hodně dělá to, že ortho podklad pod lesy má barvu korun stromů, resp. mezi korunami stromů a ortho podkladem lesů je minimální rozdíl a lesy jsou umístěné podle ortha tam, kde mají být.
Vypadá to lépe než XP12 default landclass krajina? Jo. Navzdory lepší kvalitě autogen assetů LR, jo. Proč? Nevím.

Až dodělají celý Anglický ostrov budou odstraněny aktuální rušivé přechody tak to asi zase bude stát za to.
Martinův aktuální pokus s orthem ČR pro XP12 v porovnání s placeným orthem ORBX nevychází vůbec špatně - vyzdvihnu méně intrusivní ukončení ortha na hranici ČR, nejebání do default meshe. Kdyby se podařilo to vše barevně sladit do temnějších barev a nějak elegantně vyřešit overlay vrstvu, aby hlavně lesy seděly na lesy na orthu jak umístěním tak barvou a nepřekrývaly průmyslové areály, vodní plochy apod. tak to bude kvalitativně lepší než výtvor ORBX a pro milovníky GA létání nad domovinou asi must have projekt.

Můj subjektivní názor, rád si přečtu jak to vnímají další XPL pozitivní simptáci.
Tady pár obrázků se zmiňovanými problémy TE XP12: https://photos.google.com/album/AF1QipMDLgoP5Q5bSVGid5bMiJKRjhb3u7kih6oPI1Cc
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   22. 3. 2024 / 09:57
orl
Zrovna jsem psal vedle
Jedna důležitá poznámka.
To co vytvářím já je pouze Orto bez jakékoliv další serepetičky.
To znamená, že dokáže využít default mesh, autogen lesy atd.
Součást mého orta není totiž nic kromě textur a ty se dají překrýt čímkoliv narozdíl od ortho4xp, kde je povinnost použít nějaký přídavný autogen. Osobně používám většinou default + Global Forrest, který má tu vegetací podstatně lepší. Nebo xEurope.
Autogen nedělám, protože do toho si netroufnu. Vegetace je ale v defaultu opravdu katastrofa.
Jak jsem psal o vlákno vedle, zkusím na jednom čtverci snížit gamut a dat to do xpl.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   22. 3. 2024 / 10:07
Willhelm   
JJ mě se ten tvůj počin principielně líbí právě proto, že se nesere do meshe, tím pádem netvoří grafické artefakty, neničí scenerky dělané s AGL usazováním, což samo o sobě je neskutený plus a krok kupředu od Ortho4XP. Nenech se ode mne odradit, připomínky jsou myšleny jako konstruktivní.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   22. 3. 2024 / 10:10
orl
Odradit se nenechám, právě naopak jsem rád za každou připomínku, v nejhorším případě si to nechám pro sebe
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   22. 3. 2024 / 10:26
Willhelm   
Jako Bořek tvořitel mát taky radost když někdo napíše, že se mu můj výtvor líbí a potěší mě i to že mi nekdo napíše nějaké nedostatky, zvláště když jsem si jich osobně taky vědom - jako nedávno jak mi nějaká dobrá duše okomentovala prázdné parkoviště ve FN Ostrava - což je stav daleko od přeplněné reality. Ale bohužel LR assety nemají fíčuru nastavení parametru zaplnění parkoviště a podle mě osazují auta na parkovací fasády i s ohledem na fps. Řešení s ručním naklikáním každého auta v invar variantě je časově náročné a neúměrně výsledku.

Spíše teď uvažuji, vzhledem k tomu jak koukám na to ORBX TE, které má jednu ortho vrstvu a nad ní tři vrstvy s overlay - jestli by nebyla metoda jak v celé dlaždici excludnout vegetaci a pak nějak efektivně doplnit - klikat ručně hranice každého lesa je asi blbost, ale jak píšeš jsou tady ORBX global forest které to nějak řeší, předpokládám že existují nějaká geolokační data lesů extrapolovaná ze satelitních snímků. Někdo musel přijít na to jak je automaticky překlopit do dsf formátu. Nad ČR bych asi snesl autogenový EU_Mixed.for kdyby sedl na ortho jako prdel na hrnec. Jen tenhle krok by vyřešil velkou část overlay problému nad orthem, zvláště kdyby do logu negeneroval tři bambiliony error hlášek jako X-Europe.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   22. 3. 2024 / 10:46
orl
Mám takový dojem, že global Forrest vychází ze satelitních dat + osm. Dokonce i landclass default je že satelitních dat, ale ty jsou, našel jsem je, nejnovější 2012.
Porosty se daly celkem slušně generovat meshtoolu, žádal jsi hustotu, složení lesů a dodal shapefile a bylo vygenerováno, ale vkládá to pouze modely a funkce z xpl 10 takže jsem vzdal dříve než jsem začal.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   22. 3. 2024 / 11:46
Willhelm   
Tak i tady jsem zapomněl zapnout sdílení, takže link na obrázky znovu: https://photos.app.goo.gl/MZ8Tez2ZkKd9JyfR7
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   22. 3. 2024 / 15:58
orl
Tak jsem zkoušel na surových datech změnit gamut, dal jsem ho na 0,80 a celkem dobré na čtverci 5015 ale na Karlovarsku to chce alespoň 0,5 to mi ale sousední texturu, která byla tmavší úplně začerná. Myslím si, že globálním příkazem to asi nebude možný, když koukneš na mapu cuzk je to tam vidět, je to jako šachovnice, ale Karlovarsko je asi nejsvětlejší. Zkusím tedy dát vše na 0,9. Mohlo by to alespoň trochu pomoct. zatím ale pokračuji beze změny, až budu mít vše hotovo dám příkaz na jednotlivá dds. Teď bych přišel ho týdny převodů.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   22. 3. 2024 / 16:21
Willhelm   
Milane jestli se k tomuhle vláknu dobereš, tys měl celkem úspěchy s těmi dávkovými úpravami zonephoto. Nehodíš nám prosím do placu nějakou návodku?

Já měl problémy už s tím sladit jednotlivé čtverce, ono jak se ta ČR fotí postupně za různých světelných podmínek a ročních období, tak to dostat do nějakého rozumného barevného slazení je skoro mission impossible.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   22. 3. 2024 / 16:55
orl
Tady jsem dal porovnání při gamutu 0,6 a 1,0

https://photos.app.goo.gl/YuTx1PP1tUvqGuDi9
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   22. 3. 2024 / 17:45
Willhelm   
Ta 0,6 vypadá solidně. Koukám na tom srovnání jak tam pěkně ty lesy ztratí ten světlý odlesk. Tahle úprava podle mě rozhodně pomůže.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   22. 3. 2024 / 21:46
orl
Tak jsem zkoušel dávkou upravit gamu na 0,6 přes Photoshop a jedna textura se dávkou převáděla 4 minuty, tak měním své plány, rychlejší bude zase nařezat Orto rovnou v novém gamutu. Zkusím do zitra předělat Karlovarsko a uvidím jak to dopadne
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   23. 3. 2024 / 13:02
orl
Tak tady gamut 0,7
Je to stále karlovarsko
Někde dobré, někde málo, někde moc
Tak nevim
https://photos.app.goo.gl/ADVhqKxJ1HimcqBR6

Ke stažení pod stejným odkazem ale neaplikovat opravu, už je použitá.
Musí se smazat celé původní orto
https://simulators.cz/download/orto_cz-zl17-czuk-n50e012/
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   23. 3. 2024 / 16:44
orl
Ahoj, potřebuji vyjádření, zda nechat a dlaždicovat nebo gamut dát třeba na 0,8
Přidal jsem do alba google pár snímků N50E016, tam to vypadá krásně
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   23. 3. 2024 / 16:55
Willhelm   
hELE DNESKA A MOŽNÁ ANI ZÍTRA SE K TOMU ASI NEDOSTANU, ALE DOPOLEDNE JSEM KOUKAL NA TU GALERII A PŘIŠLO MI TO JAKO VELMI REALISTICKÉ PODÁNÍ BAREV. vÍCE UŽ BYCH NEZTMAVOVAL. rAZÍ BOHUŽEL JEN ŘEPKOVÉ POLE, ALE Z TĚCH MĚ BOLÍ OČI I V REÁLU, TAKŽE ASI CAJK. MYSLÍM ŽE TO TROCHU POMŮŽE I TĚM PROSVÍTAJÍCÍM LESŮM, NA TVÝCH SCREENECH MĚ TAM NIKDE SVÍCENÍ POD STROMY DO OČÍ NEPRAŠTILO.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   23. 3. 2024 / 17:02
ulitej
No to se stává, když si to člověk nečtě po sobě a umí psát naslepu 10 prsty
To psání ti ale opravdu závislím u nás každou chvíli zvoní instalatér
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   23. 3. 2024 / 19:06
happypetr   
Láďo a ty sis to po sobě přečetl???
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   23. 3. 2024 / 19:17
ulitej
To víš, že né, byl jsem vyčerpán tím ťukáním do klávesnice. Je neuvěřitelný jak to člověk hned vidí, když už to je odeslané a nic s tím nejde dělat (vlastně do nějaké reakce to jde myslím smazat), ale v tomto kontextu jsem si řekl - no uvidíš jaká bude reakce na mé defakto malé rejpnutí - prostě mi to nedalo, ale snad to šlo vzít jako odlehčení těžce profesní debaty.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   23. 3. 2024 / 17:23
orl
Ok díky, trochu jsem to pozměnil na gamut 0,75 ale jas -5 a saturaci z 15 jsem snížil na 10 aby tolik nekřičela zelená a žlutá. Bude to téměř stejné jako na snímcích.
Takže dlaždicuji
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   23. 3. 2024 / 17:31
orl
Přidal jsem 2 snímky Broumovska
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 ZMĚNA PLÁNU   24. 3. 2024 / 00:07
orl
POZOR Změna Plánu!!!
Jelikož mám všechny snímky v surovém formátu v ZL 18+ převádění na čtverce, dlaždicování, zmenšování je strašně zdlouhavé při každé změně barvy atd(celý proces několika kroků musím opakovat), rozhodl jsem se surová data předělat na ZL17+. Je to o nějaké jednotky procent větší než ZL 17 ale Kvalita textur je na zcela jiné úrovni a není to rozdílem v ZL 17 a ZL 17+.
Trochu to vysvětlím. V Qgis, když převádím surová data na nižší rozlišení, využívá se algoritmu pro zvětšení a zmenšení, který ovlivňuje výsledný vzhled. Když jsem zmenšoval původní ZL 21 data na 18+, použil jsem prosté změnění rozlišení snímku 2x2km a přepsání souřadnic každého snímku, tudíž se nezměnila kvalita vůči zmenšení. Tak jsem se rozhodl udělat to samé na ZL17+.
Výsledkem bude rychlejší zpracování čtverců a dlaždicování (ale nejprve to musím všee opět ořezat, zprůhlednit bílé a černé textury za hranicemi atd. to bude trvat pár dní, možná to bude ale dříve). Využiji to i k tomu, že hranice bude mít několik posledních pixelů postupně zprůhledňujících k hladšímu přechodu.

Výsledný rozdíl v kvalitě je zde na přiloženém obrázku (vpravo je ZL 17 stará metoda a vlevo je nová metoda)
https://photos.app.goo.gl/GD7jg9EZuA4SgKZf6
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 ZMĚNA PLÁNU   24. 3. 2024 / 18:39
orl
Tak radost je jen částečná, prošlo to všemi 6 kroky v této kvalitě a v posledním kroku to jde do kytek. Je to sice lepší než původní ale stejně se to rozhodí. A důvod: Křovák na WGS84, protože z rovné hrany je šikmá (wgs je trochu natočený a hlavně zkosený oproti Křovákovo) a to se hladce nepřevede. Ale nějaké malé zlepšení tam je.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 ZMĚNA PLÁNU   24. 3. 2024 / 23:27
orl
Tak mě to nedalo a začal jsem hledat na cuzk, zda se dají sehnat data přímo v wgs84. Našel jsem nakonec mapový server, který je google map compatible, tudíž vydává po dlaždicích a v wgs84. Výsledek: ještě kostrbatější než mým postupem a to i ve vyšším rozlišení + vodoznak.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 ZMĚNA PLÁNU   25. 3. 2024 / 13:40
orl
Tak mám hotový Karlovarsko.
Výsledek je ostřejší ale linie ostré nejsou zcela, kvůli krovák a wgs84.
Rozlišení je v křovákovy 0,7m/px a v wgs84 se změní přepočtem na 0,63m/px (to je asi také další důvod rozpixelování)
Jinak zde je jeden snímek
https://photos.app.goo.gl/FoNLXMrF14mc9fCV8
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 ZMĚNA PLÁNU   25. 3. 2024 / 13:51
orl
JO a je to asi o 1/3 větší
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 ZMĚNA PLÁNU   26. 3. 2024 / 06:44
orl
Tak se nějak pořád nechci smířit s tím, že když je rozlišení stejné, tak ve WGS84 je to podstatně horší. Dnes jsem ráno spustil zase jinak upravenou transformaci a odpoledne uvidím jak to dopadlo.
Zde ještě jeden příklad, jak wgs84 deformuje obrázky, je to vidět na těch solárních panelech, rozlišení cca stejné, proto je vše tak pitomě zubaté
https://photos.app.goo.gl/FNduSxoD1HSL5JN59
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   23. 3. 2024 / 18:25
orl
Jestli se k tomu nedostaneš tak zítra odpoledne budou nahraný nové předělané čtverce 5012 a 5016. Tak s tím počkej a zkus to stáhnout tedy zítra navečer. Počítám že dnes přes noc se nadlazdicuji a zítra je dám nahrávat.
Až budou prenahrane napíšu to sem
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   23. 3. 2024 / 17:13
Baragin
Rozhodne tohle vypada daleko lepe nez to puvodni.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   23. 3. 2024 / 17:28
orl
Ale srovnané a všude stejné to samozřejmě nebude, jen aplikuji tyto změny na celou republiku
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   24. 3. 2024 / 00:43
Willhelm   
Tak mi to nedalo a ikdyž po návratu domů sotva držím víka otevřená, tak jsem to prubnul a dal jsem znova šanci i X-World Europe overlay.

Martine to Ortho mi přijde barevně úplně super, ani přesvětlené ani moc tmavé, prostě takové přirozené.
Výlet z Karlovavarle směr Sokolov.
Jako ani X-W-E není dokonalý a sem tam nějaký ten strom v cestě, nebo jinde kam nepatří se tu najde, ale obecně to na ortho sedí lépe než LR autogen. Akorát ty jeho stromy mi dělají nějaký grafický glitch, u originál LR vegetace jsem tohle nikdy nepozoroval. Je to takový zlatavý odlesk, linkou která v externím pohledu začíná ve středu letadla. Hrne to před sebou jako buldozer. Bambilion errorů v logu je fíčura které se tenhle overlay od dob XP11 nezbavil. Půl milionu double nodů, a všechny dds textury mají chyby v mipmapách. Navíc nechápu proč používá zastaralé činžovní baráky z R2 knihovny, když má v XP12 suprovní tří-čtyřpatrové baráky ve třech variantách barevnosti střech. A zastaralých objektů které by mohl nahradit novými XP12 assety je tam více. A bylo by to bez chybových hlášek. Nehledě na tyhle technické faily co se dějí za oponou, musím říct, že celkový dojem byl pěkný, velké zlepšení je v průmyslových oblastech a když pominu horší detaily default meshe, tak se mi celkový výsledek líbil asi více než MSFS. Po příletu na hranice Německa jsem srovnával les na orthu a vedle na landclass a to ztmavení definitivně vyřešilo problém prosvítajících lesů který jsem zmiňoval po tom prvním testovacím orthu - a to tak, že je to dokonce lepší než na výchozím LR podkladu. Pořád si myslím, že lesy v těch vekých plochách by měly být řešeny nějakým shaderem, který bude jako v MSFS zobrazovat jen obvodovou plochu lesa a ne vykreslovat jednotlivé stromy. Vsadím se, že dříve nebo později příjde nějaký kutil s upravenými *.for definicemi a krásnými screeny hustých lesů, ale ve výsledku s polovičním fps. Historie XP11 přes kopírák. Ale Martine pokud by se ti v takové kvalitě povedlo dodělat celou ČR, tak mě zlomíš asi i na VFR v XP12 a MSFS půjde definitivně z disku. Na mě je celá planeta moc velká, abych se nad ní toulal malým érem jako Karel.

Tak Ortho pro XP12 řeší zatím docela úspěšně Martin.
Overlay se skřípěním zubů a XPL logu vyřeší X-W-E.
Tož teď už jen aby se našel nějaký šotouš co by udělal 5-9 vlaků typických pro ČR, aby se nám po kolejích neproháněly americké stroje. Mám pěkný model RegioPanthera, ale je moc detailní - měl jsem ho pro scenerku LKMT, našeho jediného letiště s vlastním nádražím, chtěl jsem to naučit jezdit mezi Letištěm a Studénkou... tím novým free animačním pluginem od X-Codra, ale než jsem se k tomu dostal, tak v reále tam vyrostlo jak houba po dešti kontejnerové překladiště a teď je potřeba ještě pár desítek kontejnerových vagónů a model Vectrona, který tam s tím posunuje. Cestou do nemocnice minulý týden jsem si všiml, že na prahu 04 se pohybuje asi 20 buldozerů a chystají tam nějaké velké stavění.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   24. 3. 2024 / 06:00
orl
Jak jsem psal výše, malinko se to celé pozdrží
Nejvíce se ale bojím, jak dopadne tohle:
https://photos.app.goo.gl/cV8eojRTnFZ1hF6s8
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   24. 3. 2024 / 07:04
ulitej
Omlouvám se za dotaz a narušení velmi zajímavé diskuze , ten prostor Prahy je oproti ostatnímu detalnější a nebo naopak ?
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   24. 3. 2024 / 07:06
orl
Detail je stejný ale je to focené jindy a má to takovéto pohnojené barvy. Ale s tím nic víc neudělám, vezmu vše jednou dávkou ztmavení
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   22. 3. 2024 / 09:44
orl
Tak jsem se podíval na orbx a snímky z Británie, dost se to podobá tomu, když jsem zkoušel snížit gamut Orto snímků, ale jak je každá část jiná, u některých snímků to vedlo k horšímu výsledků než bez upravy
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   22. 3. 2024 / 15:02
oldboy
Dekuji Ti za obrazky uz jsou viditelne. Mam jeste otazku na to update ORBX X-Plane 11 na 12. Zatim je to jenom pro GB North anebo obecne pro vsechny TE produkty (kterych mam hafo vcetne WA, OR, CA1 a CA2)?
S pozdravem Karel
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   22. 3. 2024 / 15:44
Willhelm   
Díky Karol za info. Pokusím se dávat bacha na to sdílení galerií.
Co se týče TE tak zatím XP12 update dostala jen GB North. Podle mě měli ještě chvíli počkat a vydat celou GB najednou. Jako ono se tam dá polítat i a A320 nebo B737 on ten ostrov zase tak malý není...
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   22. 3. 2024 / 15:51
oldboy
Ja tam prave, ze letam, ale zatim to bylo vzdy jen pod X-Plane 11. No uvidim skusim to stahnout.

S pozdravem Karel
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   22. 3. 2024 / 10:08
Willhelm   
Tady pár slíbených screenů ze včerejšího večerního poletování s poznámkami:
https://photos.google.com/album/AF1QipNyhtfZeV_7-XIKribKJMRUlM6L7956j8DZFIvD
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   22. 3. 2024 / 11:38
oldboy
Ahoj Willhem ten link na ty fotky u me nefunguje. Chyba 404.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   22. 3. 2024 / 11:44
Willhelm   
Aha Karol díky za info, zapomněl jsem, že tam musím zvolit sdílení a ono to vygeneruje sdílecí link. Sem to dlouho nepoužíval, no... Tak snad teď už to bude fachčit:
https://photos.app.goo.gl/aDcEXqeB3CkvabXR8
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   22. 3. 2024 / 18:00
oldboy
Tak jsem to updatoval. GB North for X-Plane 12, se mi zda v celku ze je to pekne. I kdyz ksou tam obcas (dost) stromy na cestach, atd.)
Proc nemuzu pridat obrazek png? To je divny.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   22. 3. 2024 / 18:18
Willhelm   
png šly, ale všimnul jsem si že je to pár týdnů co mi pérák smazal obrázky z příspěvků - a myslím si právě, že to byly pngčka. Pravda Jirka má dole psáno, že obrázky musí být JPEG formátu. Občas na to asi zapomínáme.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   22. 3. 2024 / 20:17
oldboy
Dekuji Ti dobra duse, sam jsem to zanedbal asi proto, ze nekdy mi projdou obrazky i ve formatu PNG.
Tak tady jsou slibene obrazky z TE GB North pro X-Plane 12

Zel nechce vzit ani JPG. No nic hodim to do screenshotu
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   22. 3. 2024 / 16:45
xWing   
X-Europe/World si po zkušenostech v XP11 do XP12 nepustím.

Ja som si dal orto z XP11 do XP12 a na to som narouboval X-Word a vypada to OK.
Aky problem s tim mas Ty ?
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   22. 3. 2024 / 17:51
Willhelm   
XP12 používá jiný způsob rozbalení meshe, souřadnice jsou jiné - XP11 ortho je celé shiftnuté místy až o 12m. Nejlíp to je vidět když to načteš do WEDu, zapneš Slippy map ESRI a podíváš se na okraje ortha. Nebo když máš podle XP12 srovnanou dráhu, tak jak bude na XP11 orthu úplně mimo mísu. Taky to dělá bordel s vodou - protože XP11 a XP12 řešily vodu jinak a taky protože overlay vodní masky z XP11 nesedí opět na nové mapování zemegule v XP12. X-World generuje do logu bambilion errorů, když tam pak mám něco hledat je to jak hledat jehlu v kupce sena. Slavný R2 bug s LODy je proti tomu nic.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 čtverce N50 nahrány pro test   22. 3. 2024 / 17:55
xWing   
Tak dik za osvetu.
Ja do toho moc nevidim, takze asi mi je to jedno.
Pokial mi nepada XP12, tak to neriesim.
VFR lietam v MSFS, takze orto v XP12 mam len zo zotrvacnosti z XP11
Ale keby si mal nativne orto CR, SR a okolie v ZL16 pre XP12, ozvi sa
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   24. 3. 2024 / 18:46
orl
Tak tohle mě teda opravdo naštvalo. Dnes po obědě jsem se konečně vrhl na napsání rozsáhlého článku o tomto ortu, proč, jak, kdy, postup, jak to funguje, porovnání problémů klasického a tohoto orta atd atd atd. Vytvářel jsem snímky a všechno možné. Psal jsem to téměř 3 hodiny a pak mě zradila GPU a vše je v ... I obrázky. Že mě grafika občas umře a po pár restartech se vzpamatuje jsem zvyklý při hraní, ale na webu při psaní se mi to ještě nestalo, horší, že to smazlo vše na flešce na které jsem měl obrázky a rozepsány článek.
Teď na to mít čas nebudu, tak snad se mi to podaří příští víkend.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   24. 3. 2024 / 19:04
ulitej
Jak se říká neštěstí nechodí po horách , ale po lidech . No , ale vážně dovolím se zeptat na ten článek co jsi psal , jak a kam se to píše ? To opravdu jsi to psal v prostředí, které se nějak automaticky třeba po 5 minutách automaticky neukládá? (nebo i ručně)
Prostě mě to překvapilo a tak proto tato raakce. Ono i blbý klik může zhatit náročnou práci a potom si člověk buší do hlavy a pronáší nerudná slova.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   24. 3. 2024 / 19:21
orl
Když píšu něco dlouhého, předepisuje se mi to lépe offline. Konkrétně mám na flešce portable libreoffice. Kopíroval jsem zrovna nějaká data, po pádu PC mi to flešku nenašlo, po marných pokusech ano ale hlásilo to vadné sektory, nakonec ani formát nepomohl. Blbá souhra nahod
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   25. 3. 2024 / 00:17
JirkaK
Offline? Je pro to nějaký důvod? Když píšu tak to v reálném čase naskakuje na v podstatě jakémkoli zařízení, od počítače, přes tablety po mobil. když bych byl offline, tak se to ukládá lokálně do úložiště (temp) a standardně na disk, který je okamžitě synchronizovaný s cloudem a pokud to chci explicitně uložit tak i třeba na tu flešku, ale spoléhat na takhle obskurní věc? Však flešky a paměťovky jsou nejméně spolehlivé úložiště, navíc drahé a pomalé.

Ale poučení pro příště.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   26. 3. 2024 / 19:07
Willhelm   
To je škoda, protože by mě tvůj postup celkem zajímal. Nesoudím, protože v tomto případě musím vzpomenout na: Kdož jsi bez ztráty rozpracovaných dat, hoď kamenem. V devadesátkách jak jsme v IDEASu přešli z UNIXu na WIN jsme si navzájem hlásili co patnáct minut: Ulož! Protože na rozdíl od UNIXu to padalo neskutečně často a CAD systémy z pricipu práce nemají a nemůžou mít žádný autosave. Můj rekord jsou asi tři hodiny práce v prdeli. S texty na web se mi to už taky párkrát stalo.

Uvažuji jestli by tvou metodou šly předělat i některé scenerky z velkým orthem. Mám celou Maltu od JustSim, kromě letiště tam mají i Ortho4XP pro oba ostrovy. V XP12 tam to ortho dělá bordel - XP12 voda na dost místech. Jedno na finále 31, mě extra sere, tak jsem si říkal jestli by to tvou metodou ortha bez meshe nějak nešlo překopat...
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   26. 3. 2024 / 20:10
orl
To mě taky napadlo, ale ještě jsem to nezkoušel, teoreticky by to mělo jít
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   26. 3. 2024 / 20:21
orl
Teď se mi podařilo vytvořit převod z křováka na wgs aby nebyly ty zubaté hrany, ale stejný problém, který je vytvářel mi je teď mírně rozmazává. Už sle asi vím jak to obejít, je to ale podstatně náročnější na prostor a výpočetní výkon (ale jen převod, v xpl to bude jedno). Když jsem to převedl z křováka na wgs84 vždy mi to deformovalo a měnilo rozlišení, dopočítáním to tvořilo ty zuby (zvětšovalo jednu stranu a zmenšovalo druhou), Teď zachovávám promítnutí a zdeformuji do místo převodu do wgs84. Vzniknou mi hladké hrany, ale protože čtverec souřadnic je obdélník, v křovákovi mám oblast dejme tomu 200x200m a rozlišení 2048x2048 ( hodnoty si vymýšlím), pro wgs84 se to potom tváří jako 200x200m ale rozlišení 2048xcc1400. a zde je jádro pudla!!! To je tvůrce všech problémů. Teď zkouším vytvořit čtverec 2048x3... 200x200m aby wgs zachoval poměr téměř 1:1. Ale výpočet je strašně dlouhý takže to dokončí až zítra během dne (jeden čtverec)
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   26. 3. 2024 / 20:29
orl
Zde, oba obrázky jsou čtverec o rozlišení 2048x2048, levý je je původně křovák 0,65m/px a po otevření v wgs84 je to 0,58m/px x 0,95m/px
https://photos.app.goo.gl/xghoU48zwAHBpKHk9
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 Finální úprava   27. 3. 2024 / 20:09
orl

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 Finální úprava 27. 3. 2024 / 20:07
orl

Google je ve skutečnosti zašuměný, photoshop to převzorkoval a šum vyhladil,, všiml jsem si toho pozdě
Tak prozatím finální výsledek
Prosím o komenty jestli mám začít dlažsicovat
Vlevo nahoře Finálka, pod ní finálka bez barevné úpravy, vpravo nahoře google ortho4xp ZL17, vpravo dole původní 17+, co tu bylo zveřejněno
https://photos.app.goo.gl/db3kUHDd6ZYCvsq88

Porovnání výsledků, je potřeba pořádně přiblížit A JSOU VIDĚT ROZDÍLY


Tady je to věrněji, bez uprav photoshopu a vše na zoom 200%
Vlevo nahoře google ZL17 ortho4xp
Vpravo nahoře původní mnou zveřejněné ZL 17+
dole nové ZL17+

https://photos.app.goo.gl/YkE7GMAE52UpvaYX9
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 Finální úprava   28. 3. 2024 / 08:42
orl
Dnes budu testovat Brněnský čtverec, předběžně to vypadá, že kompletní čtverec (proto 49-016) má cca 12,5 gb, to není tak špatně, ortho4xp má přes 10gb.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 Finální úprava   28. 3. 2024 / 15:53
orl
Tak jak jsem dokončil Brněnský čtverec, prosím o test. Doufám, že je to již finálka.
Zejtra začnu s dalšími čtverci. Zabere to více času než předchozí verze.
Jen pro příklad. Převod z křováka jednoho čtverce mě v první zveřejněné verzi zabral cca 6hod. nyní jen převod trvá 14 hod (a to pouze virtuální), + vytvoření tifu čtverce+ dlaždicování a dalších x kroků. Takže zbylé čtverce nebudou hned, zároveň musím průběžně pročišťovat disky. Jeden čtverec mi zabírá cca 150Gb, v xpl ale pouze 12Gb.

https://simulators.cz/download/orto_cz-zl17plus-czuk-n49e016/
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 Finální úprava   28. 3. 2024 / 16:15
oldboy
Dik Martine jdu to vyzkouset.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 Finální úprava   28. 3. 2024 / 18:01
orl
Jakou to stahuje rychlostí? Omezuje to nebo to jede naplno?
Já jedu přes ftp nebo jaki admin, takže nevím.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 Finální úprava   28. 3. 2024 / 19:51
oldboy
U me to slo za zacatku 300Mbs a casem se to zastabilizovalo na 200Mbs coz vzhledem na velikost scenerie neni nic moc. Ale i tak Ti dekuji.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 Finální úprava   28. 3. 2024 / 20:08
orl
Nevěděl jsem zatim kam to dát, to bude asi nějaké omezení webhostingu. mimo ftp to ani nepustí větší soubor než 256Mb.
Přes ftp j˛de větší i rychleji, bohužel, ten je jen na jednoho uživatele

Tak našel jsem na webu omezení na 4096 kb/s, zkusil jsem ho zvýšit, dej vědět, zda je to lepší
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 Finální úprava   28. 3. 2024 / 20:43
JirkaK
Vážně kb? To by bylo 0,5MB/s, nebudou to spíš kB, tzn 4MB?

Zkusil jsem to a tahá to 9-10MB/s, takže to je v obou případech více, ale žádný zázrak, linka mi zvládne mnohonásobně více. Ještě že už 3,5 roku Ortho netřeba
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 Finální úprava   28. 3. 2024 / 20:57
orl
0,5 mb ale nevím jestli to nedělí pro všechny stahování, když je to omezení na celý web, teď jsem dal 99999999999, takže tak
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 Finální úprava   28. 3. 2024 / 23:16
JirkaK
Jen jsem chtěl upozornit ať si uděláš pořádek v jednotkách b - bit a B - byte.

Pak je rozdíl i mezi kB kilobyte a kiB kibibyte. Kilo je SI prefix a bohužel kdysi jej začali používat u počítačů kde díky dvojkové soustavě to znamená 1024. Ale od cca roku 2000 se v tomto kontextu má používat prefix dle IEC standardu, tedy nikoli kilo, mega či giga, ale kibi, mebi či gibi.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   30. 3. 2024 / 21:11
orl
Ok takže zatím tyto čtverce:
https://simulators.cz/download/orto_cz-zl17plus-czuk-n50e012/
https://simulators.cz/download/orto_cz-zl17plus-czuk-n51e015/
https://simulators.cz/download/orto_cz-zl17plus-czuk-n51e014/
plus Brno, to jsem již psal
https://simulators.cz/download/orto_cz-zl17plus-czuk-n49e016/

Pokud někdo má zájem o Prahu 12,5 cm, odkaz bude zítra
Je to tento rozsah, dle CUZK:
https://photos.app.goo.gl/75Y7xiAjE7C2AUFd8
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   30. 3. 2024 / 23:16
oldboy
Dik Martine, ale ta N50E012 vykazuje chybu: File header is corrupt. Rozbali se to na 25% a konci.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   31. 3. 2024 / 07:30
orl
Tak já to zkusím nahrát znovu, diky
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   31. 3. 2024 / 07:54
orl
Za cca 2 hodinu bude nahraný nový,, nebudu doma, tak to sem nenapíšu. Odkaz ale bude stejný
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   31. 3. 2024 / 16:41
oldboy
Dik Martine uz to funguje. Stahl jsem i Prahu a dalsi kousky u Brna Celkem ma stazeno Prahu a dalsi 4 ctverce. Dekuji Ti dobra prace. Jen otazecka. Budes pokracovat v dalsi tvorbe?
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   31. 3. 2024 / 17:05
orl
Ahoj, pokračují v dalších čtvercích v zl17+, ta Praha je jen pokus v maximálním možném rozlišení.
Dnes večer budu nahrávat 50-013. Az bude hotový další, nahraju ho. Ještě zkouším drobnou optimalizaci rozliseni, jestli bude lepší, ostatní čtverce budou v novém, a ty první bych nahrál nakonec. Pokud optimalizace nepřinese nic nového budu pokračovat, ale pro nikoho se zatím nic nemění, dlazdicuji a průběžně nahrávám. Takže zítra bude dostupný 50-013 a 50-014 snad bude pozítří atd. Ale nic nezaručuji. Občas se stane že přijdu z venku nebo z práce a mám tam chybu, tak to zase zapnu a x hodin to zase jede.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   31. 3. 2024 / 17:30
oldboy
Dekuji Ti za rychlou odpoved. Asi postupne budu stahovat a nahrazovat stare orto z X-Plane 11.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   31. 3. 2024 / 07:56
orl
Všechna nahraná orta budou zde:
https://simulators.cz/download-category/orto_cuzk_zl17/
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   31. 3. 2024 / 08:03
orl
Je zde i Praha
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   31. 3. 2024 / 20:51
orl
Přidáno 50-013
 1x  

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   2. 4. 2024 / 14:50
Willhelm   
Jsem sám komu nejdou přidávat do příspěvků obrázky? Všimnul jsem si že mi některé zmizely i ze starších příspěvků...

Típnul jsem ti screen jsou tam CRC chyby a chyby dat. TC odmítá rozbalit, 7zip a Windowsí rozbalovač sice něco rozbalí, než však narazí na chybu...
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   2. 4. 2024 / 15:43
orl
Ahoj, který čtverec?
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   2. 4. 2024 / 16:01
Willhelm   
YZ_ortoCZ_N50E013_ZL17plus.zip
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   2. 4. 2024 / 16:09
oldboy
U me to delelo take, potom dal kolega opravu a uz to bylo OK. Vzpominas Willhelm, ze jsem si stezoval, ze mi nechce vzit obrazky. Bylo mi receno, ze musi byt jpg formatu.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   2. 4. 2024 / 16:14
orl
Mě už to nebere ani jpg
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   2. 4. 2024 / 17:14
Willhelm   
No nejdou nai jpg/jpeg fčil jsem zkoušel metodu drop i vybrat. Tlačítko napravo vrátí chybu.
Mám teorii, někdo nám hacknul pérák.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   2. 4. 2024 / 16:10
orl
Stahuju a zkusím, včera nám vypli proud, tak jsem nepřidal další. ale občas mi to vypadne (bezdrát) tak se občas stane že vypadne a je to ...
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   2. 4. 2024 / 16:33
orl
máš pravdu, je tam chyba, zkusím přenahrát
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   2. 4. 2024 / 18:15
orl
Skočil jsem k sousedovi, má rychlejší internet, je nahráno, zkus to
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   2. 4. 2024 / 18:48
Willhelm   
Tež bych občas takeho suseda potřeboval. Staženo, rozbaleno. Vše v cajku. Dal bych i Happyho palec, ale víš jak - obrázky nejdou přidávat.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   2. 4. 2024 / 18:59
orl
Do zítra snad nahraji 50-014
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   3. 4. 2024 / 15:09
orl
Přidán N50E014
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   3. 4. 2024 / 17:42
oldboy
Ahoj dnes jsem prolitl 49_016 od Zamberku az po jizni hranici 48_016. Pekne to je oprti default X-Plane 12 scenery je to tmavsi ale pekne. Na druhou stranu mi nechce fungovat X-World_Europa v.3, pri startu vypise hlaseni, ze nemuze spustit tento program. Este stale nelze pripojit obrazek PNG anebo JPG, nechapu kde muze byt problem.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   3. 4. 2024 / 18:14
orl
S xEurope nemám problém, možna špatně seřazeny scenery in. Zkus kouknout go logu, nebo mi ho pošli.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   3. 4. 2024 / 20:06
oldboy
Dik podivam sa pripadne poslu.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   4. 4. 2024 / 08:38
orl
Přidáno N50E015
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   5. 4. 2024 / 23:38
Willhelm   
Jsem na tom do konce Dubna strašně cypatě s časem, ale dostal jsem se k tomu. Proletěl jsem se z Karlova Varle do Prahy. V Praze (default XP12 scenerka) mi droplo fps o 2/3 na pouhých 20. Nevím jestli kvůli náročnějšímu orthu nebo náročnějšímu X-Europe autogenu.

Jako X-E v kombinaci s tvým ZL17plus orthem vypadá subjektivně mnohem lépe než MSFS.
Bohužel ten přechod z jarní zeleně na podzimní orbu z 3500ft docela razí - přesně jak ses z náhledu celé ČR bál. Ale to je problém zdoje a MSFS ho má taky navzdory pokročilému retušovacímu skriptu který Asobo prodává marketingově jako AI. Nešlo nevzpomenout na Donutila jeho vyprávění: Jsme se přesunuli přes zamrlej Dněpr a šup do žita!

Pokud použiješ adjust colour balance from template nebo tak nějak, tak tím kupodivu dokážeš dát textuře podobné barvy jako na jarním snímkování. Pole tak jdou opravit, ale za cenu, že vše ostatní bude barevně mimo. To by fakt musel někdo naučit AI - detekovat pole a do jednotlivých výběrů si dát odstíny žluté do 4-5 barevných skupin. Mít ze sousední jarní textury definované 4-5 barvy polí a luk. - Aplikovat zelený overlay každému výběru. - Uložit. Zkoušel jsem ručně - retuš jedné textury mi trvala kolem 30 minut. To je pro jednoho práce na dvacet let a to už o výsledek nikdo nebude mít zájem páč budeme fšici prdět do hlíny, nebo se rvát o poslední zbytky nerostných surovin, nebo v případě nečekaného technologického průlomu, vyřešení globálního oteplování a přelidnění této planety o více jak dvě miliardy lidí bude pokročilá AI generovat fotorealistický obraz simulace za pravidelný měsíční obulus.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   6. 4. 2024 / 19:49
oldboy
Ahojte, take jsem proletel od Chebu LKCB az po Prahu LKTC. Vsechno OK. Mailinmky problem jsem zaregistroval nad Ruzyni kde se mi orto zamotalo s X-E a chybel mi tam ten vygenerovany orto ctverec. Ale jak pisu bylo to jen na kousku nad Ruzynskym letistem.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   9. 4. 2024 / 16:17
orl
N50E016 a N50E017 přidány
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   9. 4. 2024 / 20:29
Willhelm   
Děkujeme dobrá duše, už se těším na 49/18 a 49/17 s existující 49/16 se tak půjde proletět z Frýdlantu až na Medlánky.
 1x  

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   13. 4. 2024 / 14:00
orl
Přidány sektory N50E018 a N49E012
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   14. 4. 2024 / 12:56
orl
N49E013 Přidán
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   15. 4. 2024 / 20:31
orl
Pokud někdo začal stahovat 49014, je tam špatně rozlišení, musím ho udělat znovu
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   15. 4. 2024 / 20:34
Willhelm   
Uff štěstí v neštěstí - přes kupu roboty nebyl čas.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   15. 4. 2024 / 22:49
oldboy
Jeste ze jsem to nestihl. Dik za upozorneni.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   16. 4. 2024 / 20:58
orl
Tak N49E014 opraven a online
https://simulators.cz/download/orto_cz-zl17plus-czuk-n49e014/
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   16. 4. 2024 / 22:37
Willhelm   
Martine, zatím jsem na to nenarazil nikde jinde - mám kvůli kolizím aktuálně v XP12 jen svou tvorbu - ale kolem LKPR je vyloženě čtverec bez ortho textury. Je to v +50+014 nejprve jsem si myslel jestli ti třeba neuteklo pár textur, tak jsem to otevřel ve WEDu a textury jsou všechny. Tak nevím jestli v default LKPR scenerce není něco co excluduje to tvé ortho, protože to se opravdu nezobrazuje jen těsně kolem letiště. Nikde jinde jsem na to zatím nenarazil. Jak najdu někdy čas zkusím se podívat ještě ve WEDu na to jak má autor naklikanou tu LKPR. Jukni jestli ti to dělá taky.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   16. 4. 2024 / 22:42
orl
Ahoj, díky zkusím se na to podívat
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   16. 4. 2024 / 22:48
oldboy
Tusim,ze jsem neco podobneho u te Ruzyne zpozoroval kdyz jsem letel z Chebu po te 50-ce az do Prahy.
Nekde jsem to i reportoval jako malou chybicku, jen nevim ze kde.
Dik kluci, ze mi delate radost z poletovani v X-Plane 12
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   16. 4. 2024 / 23:51
orl
Jo jo reportoval si to, ale ještě jsem to nedořešil, teď mě Willhelm trknul těmi vyloučenými zonami.
Bylo to tím.
Zde je narychlo upravené letiště z gateway, jsetli si s tím willhelm pohraje lépe, ať ho sem hodí a já tohle smažu
https://simulators.cz/download/upravene-default-letiste-lkpr-pro-ortoscenerii/
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   17. 4. 2024 / 22:41
Willhelm   
Takže máme první nekompatibilitu s Martinovým Orthem.
V Exclusion zone u scenerek letišť (heliportů) nesmí být zatržený draped polygon. Osobně jsem draped polygon do exclude parametrů nikdy nepotřeboval dát. Nevím proč tuto potřebu cítil autor aktuální default kvasi XP12 LKPR.
Jako rychlou opravu jsem si u sebe:
- založil lokální scenerku LKPR
- naimportoval z Gateway poslední (recomended) LKPR
- vypnul všechny draped polygony v exclude definicích
- opravil 4 fasády s chybně definovanými výškami
- vypnul airport boundary jak je pro XP12 doporučeno (Julian už to po autorovi na Gatewy požaduje, autor nereaguje.)
- opravil wind rules aby neházely chybu
- smazal již neexistující XP11 objekty které ve scenerce byly (většinou statické bizjety)
Udělal XP12 validaci, a mám tam aktuálně 0 chyb. Uložil jsem jako XP12 airport.
Bylo to na pět minut. (No možná na patnáct, protože u wind rules jsem vyšel ze cviku a trochu jsem bojoval, než jsem naklikal validní definici.)
Ortho už pod LKPR funguje. Předpokládám žes Martine postupoval stejně jako já.

Každopádně teď víme kde problém hledat a jak ho opravit. Zatím jsem to jinde než u LKPR nepotkal.
Předpokládám, že většina autorů scenerek exkluduje jen objekty, lesy, fasády, případně stringy.
Wilém by si asi pohrál i lépe. Hraje si už nějakou dobu s myšlenkou naklikat si LKPR plochy pořádně sám a osadit na to konvertované objekty z Tailstrike LKPR. Osobně jsem se těšil na JeliStudio verzi u té bych se osobně pokusil vyseparovat sloučené objekty a nějak to upravit z always flat na respect terrain verzi. Ale mám teď extrémně málo času, a tohle je na jednoho člověka projekt obřích rozměrů. ORBX verze pro XP11 dělá v XP12 naprosto šílený terréní zlom, který dost ruší při odletu z 06 (levá strana) nebo na finále 24 (pravá strana). Filipova verze je sice po stránce terénu a celkového zpracování letiště celkem super, ale modely budov a terminálů a některé pozemní textury jsou takové sterilní. Možná až moc velká rozmlsanost z mé strany, nebo osobní estetické preference. Ale největší problém Filipovy scenerky je pro mě až moc velká závislost na SAM modulech. SAM je pro mě momentálně no go, do doby dokud někdo neudělá korektní plugin, který by SAM assety animoval bez negativních interferencí s XP12. Už jsem za řešení SAM situace loboval u Aerosoftu i ORBX přes jejich support Ticket systémy. ORBX ani ťuk, ale Aerosoft mi zatím bez detailu sdělil, že situaci kolem SAM vnímají jako problém, že se Marteen nezachoval úplně korektně a že se snaží to řesit. Držím jim palce, protože assetů pro SAM hlavně od MistraX existuje hafo a LR určitě nebude v nejbližší době řešit pi*oviny typu VDGS/Marshallery nebo nějaký vlastní animační plugin.

Jestli někdo narazíte při testování Martinova Ortha na problém chybějícího ortha pod nějakým letištěm, písněte to sem, pokusím se to co nejdříve opravit a nahodit ke stažení pro ty co nejsou kamarádi s WEDem neumí si to opravit svépomocí. Obecný tutoriál nemá cenu, protože problémy s převodem na XP12 kompatibilní letiště budou různé.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   17. 4. 2024 / 22:51
orl
Díky, já letiště vůbec nedělám takže jsem jen vypnul draped polygon v exclude a snížil výšky fasád na nula aby mě to pustilo, wind rules jsem netušil co s tím tak jsem je ignoroval .
Hodíš to na Gateway nebo sem?
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   18. 4. 2024 / 09:21
Willhelm   
Na gateway ne, to bych tomu musel věnovat tak dva týdny času.
Default LPPR má těch problémů více.
TWY prasácky naklikány přes jeden polygon - nezohledňuje aktuální stav u Terminálu 3, atd.
Mít více času tak se do toho asi pustím úplně od nuly.
Ty RWY pravidla se snažil autor sice udělat tak aby zohledňovaly noční omezení, ale když si čtu AIP, tak toho v XPL nejde dosáhnout, protože nám v definicích pravidel ještě chybí hmotnostní parametr. Nechal jsem pravidla tak, aby aspoň AI traffic respektoval větry a třeba Traffic Global to neposílal nelogicky s větrem. Takže 4 dráhy, 4 rozsahy vektorů větru (06-0-90°, 12-91-180°, 24-181-270°, 30-271-359°).
Zatím jsem udělal provizorní stať u sebe, ale nevím jestli bychom tyhle opravy neměli mít spíše jako volitelný download u tebe - vždy pod čtvercem kterého se to týká. Předpokládám, že se časem najdou další letiště s tímhle problémem a bude toho více.
Tož moje verze zatím tady:
http://willhelm.info/x-plane-12 pod Záplaty XP12 defaultních Gateway letišť pro Martinovo Ortho
Ale klidně si to převezmi k sobě.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   18. 4. 2024 / 13:51
orl
Pokud se nic nestane a nenajdu žádné závažné chyby, mohl bych přes víkend nahrát zbytek ČR
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   18. 4. 2024 / 18:59
oldboy
Tesim sa a dekuji.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   19. 4. 2024 / 09:46
orl
Tak ráno jsem dal vše na externí disk a v práci (je tam rychlejší internet) jsem začal nahrávat
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 všechny linky   19. 4. 2024 / 10:36
oldboy
Dekuji Ti 49.12-14 a 49.16 mam tak si pockam na pokracovani.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   19. 4. 2024 / 18:38
orl
Ahoj, jeden technickej.
Máte někdo ponětí jestli se změní způsob načítání jednotlivých čtverců, kdybych dal vše do jednoho scenery balíčku?
Protože při použití global forest je nacitani jednotlivých čtverců pomalé a při přeletech s rychlejším letounem se občas nestíhají načíst (obecný problém scenérii). Pokud ho vyřadíme je to lepší, to samé dělá i xEurope atd. Ale i při vypnutí se načte jen pár čtverců okolo.
Pokud bych tedy dal vše do jednoho balíku, nebude to xPL načítat naráz jako xEurope a podobně?
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   19. 4. 2024 / 18:54
Willhelm   
Hele s tím jsem úplně náhodou experimentoval už s Golovinovým ZL16 orthem CZ/SK.
Problémy s načítáním jsem v XP11 nezaznamenal, ale byla výrazná úspora místa. On totiž každý ortho čtverec má i okrajové textury toho sousedního a naopak. Všiml jsem si při zpracování, že to je dost duplicitních textur. Sloučením do jednoho balíku se eliminovaly duplicity, ergo kladívko, ušetřilo místo na disku. Nedokážu ale 100% říct jestli u XP12 bude tento princip (žádný dopad na výkon, pozitivní úspora místa), fungovat stejně.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   19. 4. 2024 / 19:57
orl
Tak jsem to zkusil, a je to nastejno, stále je načteno několik čtverců kolem letadla, blackbird je stále na xpl moc rychlý
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   19. 4. 2024 / 20:04
Willhelm   
To mi dělala i Mig-21 při nadzvuku. A to byly jen necelé 2 Machy. Ale na kontrolu ortha jsem cukatůru neřešil.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   19. 4. 2024 / 20:30
orl
Nahráno 30gb ze 130gb, malinko změním způsob distribuce, tak to nahrávám celé. Bude to jednodušší pro obě strany i k případným aktualizacím. Zítra ráno s klukem jedem na florbal, tak snad to během dne nějak dám dokupy aby to bylo zítra večer ke stažení.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   19. 4. 2024 / 20:38
oldboy
Ahojte nemohu se k dane problematice vyjadrit, jednak neletam nadzvuk a potom je mi celkem jedno jestli X-Plane 12 nacte jeden nebo nekolik ctvercu. Jen mam obavy zda se tim neprodlouzi cas na start simu.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   19. 4. 2024 / 20:39
orl
Neprodlouží, protože se xPL chová stejně, když je to jedna velká scenérie z několika dlaždic nebo každá dlaždice zvlášť.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   19. 4. 2024 / 22:36
oldboy
Potom fajn, budu to pouzivat. Dik.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   20. 4. 2024 / 06:45
orl
Tak se to nahrálo

Předběžně sem napíšu postup pro pokročilejší a pošlu odkaz bez podrobnějšího návodu.

Jelikož jsem to posílal zabalené po čtvercích, které jsem v tu chvíli dokončil, jsou tam soubory navíc.
Doporučuji, pokud máte moje orto nastahované, v každém ortu ve složce Earth nav data smazat dsf, které se netýkají daného čtverce. Zbytečně se budou potom nahrávat přes sebe. Teď jsem nahrál všechny pouze s dsf soubory pouze pro daný čtverec.
Je to nahrané na onedrive, přístup bude do sdílené složky, ve které bude kompletní orto po čtvercích.
nebo druhý odkaz, kde to bude jako jedna scenérka Každý může stáhnout buď vše nebo jen konkrétní data. Pokud si vyberete konkrétní složku pro stažení, onedrive ji zazipuje a stáhnete to jako zip.
Kdo s tím nemá zkušenosti, doufám, že během zítřka stihnu napsat postup na stažení, uspořádáni .ini atd.
Textury, pol soubory a dsf mají jedinečný název. To znamená, pokud budete chtít mít jednodušší uspořádání v scenery balíčkách, stačí vytvořit složku s nějakým názvem např YZ_cz_orto nebo nějak podobně (doporučuji YZ na začátku) a přenést všechen obsah jednotlivých čtverců sem, nic se nepřepíše, protože jsem to vytvořil bez duplicitních dat. (nebo to tak stáhnout pod jednou scenérkou)
Ale jak píši, zítra to snad popíšu podrobněji.
Je to rozděleno na komplet pod jednou scenérkou nebo po jednotlivých čtvercích

Odkaz zde:
https://simulators.cz/download-category/orto_cuzk_zl17/
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   20. 4. 2024 / 22:10
oldboy
Je tam nejake omezeni na download, preci jen skoro 150GB neni sranda stahnout malou rychlosti radu kB.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   20. 4. 2024 / 22:15
oldboy
Stale se mi nedari sem dat obrazek jpg ale ani png.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   20. 4. 2024 / 23:00
orl
Omezení by tam být nemělo, alespoň jsem to nikne nenašel
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   21. 4. 2024 / 09:24
orl
Hledal jsem problémy se stahováním z OneDrive a problem není zřejmě velikost ale množství souborů. Takže momentálně vše tipují po čtvercích, prosím tedy o trpělivost až se to prehraje
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   21. 4. 2024 / 10:59
oldboy
Dekuji Ti mnohokrat.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   21. 4. 2024 / 14:51
orl
Zipy už se nahrávají, pod stejným odkazem, nestahujte jednotlivé čtverce složky ale jsou tam i ZIP soubory, Ty které jsou 100% nahrané jsou tam zobrazené, zbytek se sám zobrazí po nahrátí. Take můžete sledovat onedrive složku a postupně stahovat. Pokud by byl problém s rozbalením, může se při nahrávání něco pokazit, napište to sem prosím a já to nahraji znovu.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   21. 4. 2024 / 15:13
orl
Zveřejněno Podrobnější info na stránce se stažením, je to pdf v odkazu Navod cz.
Nejasnosti mi sem napište a dovysvětlím nebo upravím návod
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   21. 4. 2024 / 18:22
orl
15 z 21 čtverců nahráno, stahujte prosím zazipované soubory
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   21. 4. 2024 / 20:52
orl
Nahrává se poslední čtverec, můžete už stahovat, ten poslední bude do půl hodiny také online
https://simulators.cz/download/orto_cz-zl17plus-czuk-cela-cr-ctverce/
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   21. 4. 2024 / 21:23
oldboy
Dik Martine, ale N49E015 hlasi problem pri rozbalovani.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   21. 4. 2024 / 21:48
orl
Ahoj, díky
Archiv je u mě v pořádku, takže klasický problém, chyba naskočí při nahrávání. Přenahraji
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   21. 4. 2024 / 22:15
oldboy
Dekuji
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   21. 4. 2024 / 23:02
orl
Ahoj, jelikož stahování mám rychlejší než nahrávání, zkoušel jsem (než se to nahraje) stáhnout bez přihlášení 49015 a chybu mi to nehodilo, potom jsem to dal zkontrolovat ve winrar a opět bez chyby, zkus to prosím ještě jednou stáhnout, popřípadě tady je druhý nahraný soubor:
https://pavelflek-my.sharepoint.com/:u:/g/personal/martin_pavelflek_onmicrosoft_com/EbIweH928hFJslRbxpeu7TUBo1o_uWN2ypD1K25nv5Taow?e=lyal2M
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023   22. 4. 2024 / 09:34
oldboy
Jo mam to. Rozbalilo se to bez problemu. Rychlost byla docela velke 600-800Mbs. Dekuji.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 - LAYER_GROUP problém   22. 4. 2024 / 07:10
Willhelm   
Rychle než vyjedu za prací si tady odložím:
Je tu problém s LAYER_GROUP
XP12 letištní polygony jsou definovány v hladině LAYER_GROUP terrain +1
Martine ty máš v polygonech všude LAYER_GROUP beaches 1
Z nějakého důvodu je to nad letištěm. Stáhnul jsem včera večer čtverec se Severní Moravou, kde jsem nedávno dělal LKFR a LKHN, nepoužívám draped polygon exclude, takže problém jako u LKPR není, ale travnaté letiště jsou pod Orthem.

Náš problém bude třeba hledat trochu neintuitivně v obj8 specifikaci, konkrétně sekce, kde ale není moc popsané jak interagují jednotlivé definice - v tomto případě terrain a beaches mezi sebou:

ATTR_layer_group

[New in 850:] X-Plane draws scenery in “layer groups” – all elements in the same layer group are drawn before all other groups, but within a layer group the drawing order may be optimized by X-Plane. Normally layer groups are determined by X-Plane based on the type of drawing. Objects have always had their own layer group.

When the ATTR_layer_group is included somewhere in an object (it need only be used once, even if you have multiple LODs) then the object is drawn in a different layer group. The offset is used to prioritize further–for example. the group + 1 is drawn after the group, and the group – 2 is drawn two layers before objects. You can use an offset from -5 to + 5.

The valid layer names are:

terrain, beaches, shoulders, taxiways, runways, markings, airports, roads, objects, light_objects, cars

Note: the group “airports” covers all airport drawing. Within this group are the sub-groups shoulders, taxiways, runways, and markings. Markings are for taxilines and thus are on top of all other layers.


Zdroj: https://developer.x-plane.com/article/obj8-file-format-specification/

Změna z LAYER_GROUP beaches 1 na LAYER_GROUP terrain -1 se nabízí jako rychlé řešení, ale právě vzhledem k nejasnostem kolem LAYER_GROUP prioritám, nevím jestli to nevyřeší jeden problém a dva další nepřidělá.

Přišel bych na to dříve, ale bohužel čtverce kde jsem dělal XP12 letiště byly poslední. Mimochodem ví někdo jak v stovkách textových souborů nějak hromadně změnit jeden řádek za jiný?

Budu zpět u PC asi až v úterý-středu večer.
Jinak se bojím ještě toho co píše Triplemon zde: https://forums.x-plane.org/index.php?/forums/topic/249941-layer-hierarchy/ jestli teď nemíchám hrušky a jabka a ortho polygony a letištní polygony jedou nezávisle na sobě a tím pádem tam pořadí LAYER_GROUP nejde aplikovat.

Tenhle projekt nemá zatím v XPL obdoby, nejde s něčím srovnat. Např. ORBX je klasické Ortho4XP s *.ter definicí tam LAYER_GROUP nejsou.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 - LAYER_GROUP problém   22. 4. 2024 / 07:43
artoo
Co máš na mysli tím XP12 letištní polygony ?
V terrain +1 jsou pouze polygony s default texturama. Textury nezpevněných RWY a TWY mají speciální skupinu mezi beaches a shoulders (nepoužívat pro nic jiného) právě proto aby byli případně vidět nad ortem.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 - LAYER_GROUP problém   22. 4. 2024 / 08:22
orl
Až se to dořeší, přepíšu a pošlu jen .pol soubory
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 - LAYER_GROUP problém   22. 4. 2024 / 09:12
Willhelm   
Nejdou pořád nahrávat obrázky, takže narychlo a prasácky tady:
http://willhelm.info/x-plane-12

S Orthem není vidět:
travnatá Runway
travnaté Taxiway
lib/airport/ground/terrain/grass_lawn_tracks_1.pol
lib/airport/ground/terrain_FX/lawn_tracks/strip_wide_1.lin

Překvapivě Taxiway s parametrem asfaltu vidět je stejně jako:
pavement polygony např. lib/airport/ground/pavement/asphalt_D2/plain.pol
path linky: např. lib/airport/ground/terrain_FX/paths/concrete/light_3m.lin a lib/airport/ground/terrain_FX/paths/soil/3m.lin
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 - LAYER_GROUP problém   22. 4. 2024 / 09:22
orl
Jde to někde stáhnout?
Takhle se chovají default letiště, když nastavím místo beaches na terrain
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 - LAYER_GROUP problém   22. 4. 2024 / 09:28
orl
https://photos.app.goo.gl/EduhyoePhi4g5vhf9
Tady default, s travnatou plochou je nastaveno beaches, to druhé je právě terrain
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 - LAYER_GROUP problém   22. 4. 2024 / 09:31
orl
Už tam vidím linky, přehlédl jsem
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 - LAYER_GROUP problém   22. 4. 2024 / 09:46
orl
Koukni na tyhle snímky, tvoje LKFR, Na polygon jsem dal move last arunway move firs, potom export jsem změnil z gatewya na XPL 12
https://photos.app.goo.gl/MhXq6ksWX61s7n9y6
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 - LAYER_GROUP problém   22. 4. 2024 / 10:24
Willhelm   
Pokrok už je vidět aspoň dráha a taxiway, ty grass polygony a linky ani tady ne.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 - LAYER_GROUP problém   22. 4. 2024 / 10:30
orl
To je ten bordel v xpl12, proto asi není dokumentace, nic nefunguje jak by mělo a věci z xpl11 v xpl12 fungují úplně jinak, můj dojem je, že se vyřeší až s novou dokumentaci, wed 2.6 a xPL 12.1 a to jen možná. Teď už jsem prac, večer se na to ještě kouknu, jinak Orto je funkci a tohle je otázka přepsání .pól souboru, to je celkem jednoduchá oprava.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 - LAYER_GROUP problém   22. 4. 2024 / 10:45
Willhelm   
Já mám zatím s odjezdem na služebku odklad a jsem v pohotovoti doma na telefonu, tak ještě zkouším Šumperk a jiné default letiště s távou ať porovnám jak budou vypadat ony. Nevidím to jako žádnou velkou krizi, Ortho je v základu dobré - těší mě hlavně, že nerozjebává AGL definované fíčury v scenerkách a tyhle mušky časem nějak vychytáme.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 - LAYER_GROUP problém   22. 4. 2024 / 14:52
artoo
Hele po pravdě nemám přesnej přehled co už oficiálně vyšlo a co ne, ale to co popisuješ jsem opravoval nedávno (třeba 2-3 týdny zpět). Každopádně ty lawn tracks, a travnatý rwy a twy by měli bejt na ortu vidět (proto jsem to měnil), ale je možný že je to zatím jen v alfě
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 - LAYER_GROUP problém   22. 4. 2024 / 15:19
Willhelm   
Super díky za info, takže problém vlastně není, ale my o tom ještě nevíme. Můj XPL si stahoval poslední aktualizaci 12.0.9RC5 někdy v půlce ledna pokud dobře pamatuji. To znamená, že Martin nemá v Ortho polygonech chybu a stačí jen počkat až se k nám dostanou opravy.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 - LAYER_GROUP problém   22. 4. 2024 / 16:11
orl
Pokud opraví funkčnost s LAYER_GROUP TERRAIN 1, tak to potom také přepíšu. Protože teď zde nefungují ani dráhy a taxiways
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 - LAYER_GROUP problém   22. 4. 2024 / 17:05
artoo
Jeden detail: je třeba si uvědomit, že travnaté RWY a TWY (stejně jako lawn poly) jsou průhledné a zobrazují pouze stopy od sekačky nad podkladem, ať už je jakýkoliv. Takže nečekej, že přes orto bude původní zelená travička v případě grass runway. Bude tam furt orto a nad tím vykreslené ty lawn efekty
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 - LAYER_GROUP problém   22. 4. 2024 / 17:26
Willhelm   
JJ to vím a myslím si, že ta poloprůhlednost je právě super. Tyhle fíčury dělají hlavně detailnější povrch, ne? Něco na způsob decalů co jsme používali v XP11. Ta poloprůhlednost je podle mě vyložene ortho friendly fíčura.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 - LAYER_GROUP problém   22. 4. 2024 / 08:00
xWing   
Sice netusim, o com si pisal v pripsevku, ja takym veciam nerozumiem, ale jednej som rozumel.

Mimochodem ví někdo jak v stovkách textových souborů nějak hromadně změnit jeden řádek za jiný?

Skus pouzit Notepad++ ma tusim nejake davkove moznosti editacie.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 - LAYER_GROUP problém   22. 4. 2024 / 08:12
orl
Ano přes notepad ++, tak to praktikuji.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 - LAYER_GROUP problém   22. 4. 2024 / 08:14
orl
Terrain nám skrývá trávu.
Pokud se podíváš na změny, které ben provádí v WED 2.6, tak právě orto terrain 1 změnil na beaches, proto jsem to použil i já
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 - LAYER_GROUP problém   22. 4. 2024 / 09:11
orl
Ještě se podívám na tvá letiště, já operoval s default travnatými letiště, kde právě terrain bylo nad trávou a beaches vyřešili ztracenou trávu a štěrk.
S ortho4xp v xpl11 nebyl problém ale v xPL 12 se travnatá letiště taky začala schovavat
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 - LAYER_GROUP problém   22. 4. 2024 / 09:42
oldboy
Willhelme prosim Te o ktery ctverec se jedna. Stahnu si to a udelam kontrolu na ty Tvoje letiste.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 - LAYER_GROUP problém   22. 4. 2024 / 09:52
oldboy
Uz to mam nemusis to hledat, nasel jsem stare mapy jeste z dob kdy jsme deleli orto pro X-Plane 9
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 - LAYER_GROUP problém   22. 4. 2024 / 09:58
orl
Potom zkus tohle upravené
https://pavelflek-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/martin_pavelflek_onmicrosoft_com/EqH6FOqIUG9GvgC37RXX_6wB3Ew2nl36SeDj3XtJh7LLAQ?e=Zxy81V
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 - LAYER_GROUP problém   22. 4. 2024 / 10:10
oldboy
Kam mam dat ten soubor earth.wed ?
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 - LAYER_GROUP problém   22. 4. 2024 / 10:15
orl
Ten můžeš smazat
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 - LAYER_GROUP problém   22. 4. 2024 / 10:20
oldboy
Aha zmena, jsou tu stromy, ktere jsem pred upravou nevidel. Willhelm ma asi pravdu.
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 - LAYER_GROUP problém   22. 4. 2024 / 19:59
artoo
Tak jen upřesňuju po konzultaci s Michaelem - LAYER_GROUP beaches +1 je správně.
WED od verze 2.6 to tak automaticky dělá pro custom ortho polygons
 

X-Plane 12 Orto CUZK 2022-2023 - LAYER_GROUP problém   22. 4. 2024 / 20:21
Willhelm   
Díky moc za info. Snad se brzy dočkáme 12.1 update a bude to vše v cajku.
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ