FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 27. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
XP12 Jetways automaticky na Beacon light Jeden příspěvek | Celý strom
XP12 Jetways automaticky na Beacon light   26. 3. 2024 / 15:56
Willhelm   
V reakci na Martenovo vyjádření na Discordu, že na vývoj SAM už z vysoka sere a bude raději scamovat MSFS uživatele, začínám postupně z mých placených scenérek odstraňovat SAM fíčury.
Více jsem se o tom rozepsal tady:
http://willhelm.info/x-plane-12

Každopádně v rámci přechodu na výchozí LR assety mi chyběla podpora automatického připojování/odpojování podle Beacon light jako jsme na to byli zvyklí v AutoGate a SAM. Aktuální manuální ovládání přes Shift+G mě popravdě trochu zklamalo.
Pro FlyWithLua plugin, kterým si nazvučuji ToLiss Airbusy a zprovozňuji některé funkce Thrustmaster TCA kvadrantu, jsem si tak napsal jednoduchý smyčkový skript:
https://willhelm.info/files/Toggle_XP12_jetways.zip

Testováno s ToLiss A319,320NEO a ZIBO 738.

Mimochodem věděl by někdo jak je to v reálu? Musí si přistavení nástupního mostu posádka žádat, nebo jej pozemní obsluha připíná automaticky jakmile vidí, že éro vypne majáky a je bezpečné založit klíny pod kola apod.? Ono jak byl člověk roky zvyklý na atomatickou funkci možná nechce vnímat, že to LR má voláním přes Ground dobře.
 

XP12 Jetways automaticky na Beacon light   26. 3. 2024 / 17:27
Rozšafín Ctibum   
Víme, jakmile je letadlo zašpalkováno a handlingový agent (TCO) prohlédne prostor dveří stran nějakých poškození, dává pokyn mostaři k přistavení nástupního mostu.

Posádka na to nemá žádný vliv, jestli přijede most, schody, schody na stání s mostem, nebo nic a vystoupěj si přes airstairs, mají-li je
 

XP12 Jetways automaticky na Beacon light   26. 3. 2024 / 17:42
Willhelm   
Super a moc díky dobrá duše za uklidňující informace. Takže systémy, které v simu připojí most automaticky bez zásahu simpilota i když na základě Beacon signálu v podstatě simulují realitu lépe než volání přes ground menu. Příště možná začít dotazem, než něco zbastlit a teprve pak řešit jestli je to vlastně OK.

Tak teď jen ať nám v XPL ještě pár let funguje FWL protože bez podpory tohodle skriptovacího pluginu, nevím jak bychom si tyhle drobnosti řešili.
 

XP12 Jetways automaticky na Beacon light   26. 3. 2024 / 17:47
Rozšafín Ctibum   
Jasně, se zapnutým beaconem se ground staff k letadlu nesmí vůbec přiblížit, posádka ho vypíná až při poklesu N1 někam k 20% tuším, ale to je odhad, našel bych to v FCOMu, je-li to důležité.

Takže úplně ARAIG je beacon OFF, 10 sekund, most.
 

XP12 Jetways automaticky na Beacon light   26. 3. 2024 / 18:26
Willhelm   
Tak tohle je dost cenná informace. Jak jedu podle checklistů tak tam je většinou ENG´s OFF a hned poté následuje BEACON OFF, mě už kolikrát vrtalo hlavou, že to asi není úplně OK, když motory mají poměrně dlouhý doběh. Dohledávat nemusíš, nasměroval jsi mě správným směrem a pamatováka máš mimochodem dost dobrého. Není to tak jednoduché a není jednotný parametr. Třeba A320 co jsem teď našel na jedné odborné diskuzi pilotů a rádoby pilotů na téma Beacon off parameters accorging FCOM, to má odlišné podle typu motorů a piloti píší, že se to ještě může lišit od company policy 5, 15, 20%. Nicméně pokles pod 20% N1 je aktuálně asi nejčastější parametr pro A320 s CFM motory. Přidám do skriptu 10s zpoždění jako simulaci reakčního času obsluhy mostu a do Ačkových checklistů si dám po ENG´s OFF bod CHECK N1´s TO DROP BELOW 20% před vypnutím beaconu. U 73X pak to samé akorát s 10% N1.

Jinak pikoška z oné odborné diskuze od jednoho rampáka:
Co bychom fakt potřebovali, je normalizovaný ruční signál pro: Zase jsi kudla nechal zapnuté ty zasrané majáky!
V originále:
What one really needs, is a standardized handsignal for: You left the bloody beacons on again!
 

XP12 Jetways automaticky na Beacon light   26. 3. 2024 / 19:18
Rozšafín Ctibum   
No, ten signal je stejny jako kdyz davas z okynka do okynka v aute signal rozsvit svetla (takovyto kvak kvak prsty, v jinych situacich se to interpretuje jako meles nesmysly), podporeno stanim a uprenym cucenim na kokpit.

Kdyz to nepochopej, vezmes sluchatka, pripichnes se a jemne mu sdelis, ze ma zapnutej majak a ze bez toho se nepohnem .

Jo a taky zacinas pocitat zpozdeni na turnaroundu, a hned muzes 2 minutky vykazat na posadku
 

XP12 Jetways automaticky na Beacon light   26. 3. 2024 / 22:33
Algy   
A jak se připíchneš, když se k letadlu se spuštěným beaconem nesmíš ani přiblížit?
 

XP12 Jetways automaticky na Beacon light   26. 3. 2024 / 23:02
Willhelm   
Zavoláš Saxanu a ta udělá trik se špičatým kloboukem.
 

XP12 Jetways automaticky na Beacon light   28. 3. 2024 / 23:32
Rozšafín Ctibum   
Nesmis do urcitych mist. Rozhodne nesmis k podvozku, pred a za motory v urcitem rozmezi, ktery si nepamatuju, ale na letadle je kvuli tomu namalovana cara na trupu...

Vsak handlingar venčí letadlo každý pushback a tam stojis na sluchatkach až do úspěšného spuštění obou motorů.

Jenze, aby jsi mohl přimostit most, musíš mít letadlo zašpalkovaný. A aby ses dostal ke kolům, musíš mít vypnutý motory.

A jako všechno, má to i výjimky. Příkladem je start přes ASU, kdy sice spouštíš ten motor, kde nemáš techniku (většinou jedničku) ale máš tam chlapa u podvozku. Je to extrémně debilní, motá se tam strašně lidí a neměl jsem to rád.
 

XP12 Jetways automaticky na Beacon light   27. 3. 2024 / 07:44
Willhelm   
Tak ono tam moc změn není potřeba, např. ToLiss A319 má volnoběh na 21% N1 a to na rovince zvládne jet 15KT. Což je při parkování na stojánku více než dost. Motory pod 20% N1 jdou v podstatě okamžitě po vypnutí.
 

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ