FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 20. 5. 2024, svátek má Zbýšek Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Dilema věžníka aneb zamyšlení se nad restrikcemi IVAO Jeden příspěvek | Celý strom
Dilema věžníka aneb zamyšlení se nad restrikcemi IVAO   3. 6. 2005 / 22:00
Rozšafín Ctibum   
Tak jsem dneska strávil prakticky celé odpoledne na věži LKPR, protože na APP mě to po restrikcích nepustí. Prakticky celou dobu jsem tam byl sám, kromě chvilky s LKPR_GND. Obsloužil jsem celkem asi 8 odletů, 1 - 2 přílety a dva okruhy, přimež z toho posledního už se mi hlava motala. Ale zamyslel bych se nad těmi přílety. Dle pravidel IVAO, osamocený řídící spravuje vlastní stanoviště + veškeré podřízené., v mém případě TWR, GND, DEL, APP ne. Jenže kterékoliv přilétající letadlo vidím, díky defaultní dohledosti 30Nm od Center pointu, což není zase tak daleko. A pokud mě letadlo nekontaktuje dřív, resp. nepřečte si alespoň ATIS, tak si logicky vybere tu rwy, která se mu nejvíc hodí, což je naděje 1/4, že se trefí do dráhy v užívání. A tak se ptám. pokud APP není k dispozici, má TWR právo řešit si příltey a vektorování letadel, nebo je to zcela na vůli pilota, že mě, usazen v ILS dráhy 24 kontaktuje a teprve se doví, že vlastně přistává špatně a nebo je v tomto případě povinost TWR řídit i APP, což je podle mého logické a rozumné, ale zase to odporuje nařízením ohledně C1...

Pokud mo ckecám, I'm sorry, ale mám dneska dvacetiny a tak nějak se mi volněji žvatlá
 

Re: Dilema věžníka aneb zamyšlení se nad restrikcemi IVAO   3. 6. 2005 / 22:39
OK-Milda (BHA410)   
Nejsem řídící a tak se těžko budu vyjadřovat k pravomocem řídícího, ale na tvém příspěvku mě zarazila jedna věc. Jakožto pilot, letím-li na latiště v době kdy není ATC na APP ani na oblasti a vidím-li (a to obvykle vidím, jelikož neustále kontroluji obsazenost pozic v IvApu), že koncové letiště je řídícím obsazeno, první co udělám, že si vyvolám jeho ATIS. V rálu, přece taky nejprve ladím ATIS cílvého letiště a pak teprve kontaktuji ATC. Pak se mi přece nemůže stát, že zaletím přiblížení na neaktivní dráhu. Proto, a je to pouze můj názor, bych viděl chybu spíš na straně pilotů. Otázkou je (určitě to je někde uvedeno) v jaké vzdálenosti se mi od cílového letiště objeví v nabídce IvApu příslušné stanoviště ATC a jestli to není v době, kdy už jsem za případným IAF.
 

Re: Dilema věžníka aneb zamyšlení se nad restrikcemi IVAO   4. 6. 2005 / 11:41
Tragédie v JRD
Jednoduse, rychle:
na vezce v zadnem pripadenevektorujes. odpovedel jsi si sam. pokud jses TWR, tak pod tvou kompetenci spadaji pozice TWR, GND, DEL. myslim, ze tim je receno vse.

Dohlednost od centerpointu si muzes zvetsit (snad nekecam) v nastavenich IVACu.
 

Re: Re: Dilema věžníka aneb zamyšlení se nad restrikcemi IVAO   4. 6. 2005 / 12:40
adagio   
Chápu Borka, na co se ptá, ale pravidla jsou jasná. Z pohledu pilota: Už při ládování FMC, ale i v průběhu celého letu si mohu vyvolat metar cílové destinace - tzn. volba rwys se tak v případě Prahy snižuje na 1 až 2 dle směru větru. Situace se pochopitelně může měnit, ale není problém to kdykoli aktualizovat a přizpůsobit se. Většina pilotů má také po celou dobu zapnuté ServInfo (sice trochu nereálné),což umožňuje zjistit aktivní stanoviště v cílové destinaci + ATIS ještě před rádiovým dosahem. Stejně tak můžu ATIS vyvolat přímo v Ivapu ještě před naladěním frekvence. Takže by neměl být problém, kontaktovat věž až na finále dráhy. Pravdou ovšem je, že dost TWR, GND ve světě při neobsazeném APP vyzve pilota k naladění jeho freq. už mnohem dříve, než kam sahá jejich "pravomoc".
 

Re: Re: Re: Dilema věžníka aneb zamyšlení se nad restrikcemi IVAO   4. 6. 2005 / 19:01
Rozšafín Ctibum   
Mno,. právě o to mi jde. ono - piloti mě kontaktovali většinou hodně brzy, ale prsotě oni kontaktují a i osloví. A v tu chvíli nemám jinou možnost, než je prostě odvektorovat, i když jsou hóóódně daleko, v kompetenci neexistujícího approache.
 

Re: Re: Re: Re: Dilema věžníka aneb zamyšlení se nad restrikcemi IVAO   4. 6. 2005 / 19:07
Tragédie v JRD
ach jo, tak jeste jednou ..na vezce NEVEKTORUJES - ani nemuzes, protoze tam vetsinou nemas ani radar.

pokud te pilot kontaktuje uz ve velke dalce, tak mu predas drahu v uzivani a nechas ho aby letel jak uzna za vhodne, s tim, ze budes dalsi kontakt vyzadovat pote, co bude usazeny v lokalizeru , final tracku atd atd..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Dilema věžníka aneb zamyšlení se nad restrikcemi IVAO   4. 6. 2005 / 19:32
Rozšafín Ctibum   
Ježiši..... tohle VÍM A CHÁPU. Ale praxe je většinou trochu jinde. Fráze "rwy24 in use, continue as filled" je účinná jen do doby než má pilot pocit, že už je moc dlouho ticho.
 

Re: Re: Re: Re: Dilema věžníka aneb zamyšlení se nad restrikcemi IVAO   4. 6. 2005 / 21:48
OK-Milda (BHA410)   
Proč vektorovat. Pokud se ti ozvou včas, tak jim dáš dráhu v užívání (mají znát z ATIS) a následně až povolení k přistání. Když se ozvou pozdě a na blbý dráze (přiblížení), tak bych jim nedal povolení k přistání, pěkně go around a ať si na správnou STAR pěkně přeletí. Věř, že příště si rozmislí kdy kontaktovat věž a kdy číst ATIS.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Dilema věžníka aneb zamyšlení se nad restrikcemi IVAO   4. 6. 2005 / 21:51
Tragédie v JRD
no, na spravny STAR bych je neposilal .. precejenom , v nekterych pripadech to muzou byt desitky, nekdy i vice nez 100 mil
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dilema věžníka aneb zamyšlení se nad restrikcemi IVAO   4. 6. 2005 / 22:10
OK-Milda (BHA410)   
To teda asi jo, ale právě proto by si to pro příště pamatovali.
Kam bys je poslal ty?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dilema věžníka aneb zamyšlení se nad restrikcemi IVAO   4. 6. 2005 / 22:36
Tragédie v JRD
bnikam... pokud by to z nejakeho duvodu nevadilo provozu, tak bych ho nechal pristat
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dilema věžníka aneb zamyšlení se nad restrikcemi IVAO   4. 6. 2005 / 23:06
adagio   
Já teda nejsem ATC... Ale myslím, že nejjednodušší je říct něco ve smyslu: You are out of my airspace, cont. your own nav. Expect rwy XX at LKPR. Call me on final / when estab. for landing clearance. apod
příp. ho sám FORCE ACTovat až bude na finále.

Asi fráze z příručky budou jiný, ale něco v tom smyslu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dilema věžníka aneb zamyšlení se nad restrikcemi IVAO   4. 6. 2005 / 23:19
Tragédie v JRD
to je taky cesta... ale kdyz nevadi provozu, tak at pristane..

blby by ovsem bylo, pokud by byl huststi provoz, a ty jsi nad sebou nemel APP/CTR ... a k letisti se ritilo vice letadel, tak by ten jeden mohl udelat jeste vice chaozzu a skody .)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dilema věžníka aneb zamyšlení se nad restrikcemi IVAO   5. 6. 2005 / 01:11
Rozšafín Ctibum   
Trefa - můj případ. 1 start a 1 letadlo na okruhu a jeden se řítí od Vožice a jeden od Němec . A čekat a doufat, že se vejdou mezi to všechno....to je právě to, o čem jsem mluvil. Asi to nebylo dostatečně jasný, ale teď jsme se trefili....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dilema věžníka aneb zamyšlení se nad restrikcemi IVAO   5. 6. 2005 / 18:25
adagio   
Tak jako tak, měli by postupovat stejně, jako ve zcela neřízeném provozu - tzn. hlásit každý svůj úmysl či prováděnou akci na UNICOM, sledovat TCAS a úmysly ostatních kolem sebe apod. Nevidím v tom problém. Drtivá většina letišť světa je přes den nepokrýtá a přitom tam lítá dost letadel. Nevím o tom, že by se někdo někde pomlátil... )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dilema věžníka aneb zamyšlení se nad restrikcemi IVAO   5. 6. 2005 / 18:28
Rozšafín Ctibum   
OK, dobrá, přesvědčili jste mě, už to neřeším
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dilema věžníka aneb zamyšlení se nad restrikcemi IVAO   5. 6. 2005 / 19:25
kuma   
Pánové, nevím co řešíte.

Před několika týdny tu proběhl thread, kde se celkem dost virtuálních pilotů shodlo na tom, že piloti nemaj ani víc práce ani víc zodpovědnosti, než autobusáci na silnici. Všimli jste si někdy, že by si autobusáci stahovali počasí na Florenci? tak co, piloti to (logickly) taky nepotřebujou, že...
-------------------------------------------------------------------------------
P.S.: Omlouvám se za kousavost - ale ta stará diskuse mi pořád leží v žaludku, že jsem nevydržel a zneužil toto jinak veskrze praktické a věcné téma, odpusťte...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dilema věžníka aneb zamyšlení se nad restrikcemi IVAO   5. 6. 2005 / 19:46
pseudoMates
nějak jsem tenhle tvůj příspěvěk nepochopil...
Pokud vím, nepsal jsem nic o tom, že piloti mají míň práce, než řidiči autobusů.. Bylo to celý o zodpovědnosti, resp. o její míře. Ale asi si to nepochopil... Není divu, když nám zmanipulovaná media přinášejí informace pouze o létajícím personálu, jako mega star, čehož tyhle (u ČSA z 90% namachrovaný omezenci) využívají.
Ale už mě nebaví se s tebou, ani s kýmkoliv jiným o tomhle bavit. Ty nemáš ani páru o tom, jak to chodí uvnitř aerolinek, tudíž tyhle lidi nemůžeš znát jinak, než jak ti to předhazujou "svobodná" média. A na rozdíl od tebe jsem se nikoho nesnažil přesvědčit o své pravdě, jen jsem pronesl svůj názor a někdo jako ty, mi ho rozhodně nevymluví.
Tím jsem na tohle téma skončil.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dilema věžníka aneb zamyšlení se nad restrikcemi IVAO   6. 6. 2005 / 14:06
kuma   
Dík, žes mne postavil zpátky na nohy. Sednu si k Superstar a otevřu si noviny, abych se dozvěděl něco o létání... Kdo ví, co jsem zač, si to přeberou po svém °-)))

BTW - Tvá odpověď mne přesvědčila o tom, že jsem Tě pochopil velice správně.
EDIT: BTW-BTW - by mně zajímalo, co si o Tvém názoru (který Ti nerozmlouvám, jen jej nesdílím) myslí ti "namachrovaní omezenci", kteří taky létají FS a přispívají do tohoto fóra... To ale asi radší někde bokem...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dilema věžníka aneb zamyšlení se nad restrikcemi IVAO   6. 6. 2005 / 14:13
Tragédie v JRD
Klíííííííd deti ....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dilema věžníka aneb zamyšlení se nad restrikcemi IVAO   6. 6. 2005 / 14:16
kuma   
OMLOUVÁM SE (já si to napětí uvědomuju, stydím se za něj - ale ztratil jsem sebekontrolu - za což se jako pilot stydím dvojnásob... ) Ale pracovní stres, krátká chvilka na počítači (=mžik na fórum) adrenalin - a už to je... Už jsem hodej, fakt!
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dilema věžníka aneb zamyšlení se nad restrikcemi IVAO   6. 6. 2005 / 16:59
Rozšafín Ctibum   
) Po přečtení tohoto příspěvku mě napadla ještě jiná věc...Všimli jste si, kolik příspěvků začne a skončí úplně jiným tématem ?
 

Definice (OT)   6. 6. 2005 / 17:01
MadBird
Mno odborne se tomu rika "Thread Hi-Jacking" a je to celkem rozsirena praxe a to nejen zde...
 

Re: Definice (OT)   6. 6. 2005 / 17:06
Rozšafín Ctibum   
DÍK
 

Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ