FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 3. 6. 2024, svátek má Tamara Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Soubory ve sceneriích od jeného tvůrce Jeden příspěvek | Celý strom
Soubory ve sceneriích od jeného tvůrce   20. 5. 2024 / 09:14
Speedfoot   
Ahoj.

Nadhazuji toto téma, protože mi připadá velice zajímavé a ožehavé. Sám jsem několik scenérií vytvořil pro FSX a tak vím, že použití knihoven od jiných tvůrců může usnadnit a urychlit mou práci. To ale není jediný benefit. To že nemá každá scenerie své vlastní objekty, ale používá sdílené knihovny, které jsou možné použít i v jiných scenériích, může výrazně usnadnit práci PC a ušetřit prostor na disku. Vždyť, na co vytvářet už vytvořené a zaplňovat prostor na disku stejnými soubory v různých adresářích, když stačí použít odkaz do adresáře s již existujícími knihovnami. O texturách to platí úplně stejně.
Otázkou je vlastnictví souborů a knihoven. Plně souhlasím s tvůrci, že použití jejich objektů ve sdílených scenériích veřejnosti, by mělo být podmíněno jejich souhlasem. O tom žádná.

Zde bych rád vyzval k diskusi.
Jak se stavíte k tomu, když bude použita knihovna ve scenérii pro osobní použití jen v mém PC. Pokud ji nesdílím a je vidět jen na mých screenshotech, co potom. Je to špatně, nebo ne?
To je podobný případ tvorby scenérie před vydáním. Ukázka obrázků ze započaté, nebo rozdělané práce. Rozumím, že když někdo začíná od nuly a nemá žádné zkušenosti s tvorbou, nebude mít ani páru o nějakém vlastnictví. Tak abychom neodrazovali od pokusů cokoli vytvořit.
Pojďme pohlídat jen vydané scenérie a u obrázků z tvorby, kdy se člověk rád pochlubí se svými začátky jen upozornit a navézt na správnou cestu.
Věřím, že každý tvůrce knihoven nebude mít se souhlasem problém, pokud půjde o sdílení scenérií zdarma.
 

Soubory ve sceneriích od jeného tvůrce   20. 5. 2024 / 09:35
ulitej
A nebo jinak - mělo by se přestat dávat do placu vše co pro radost uděláme a rádi se podělíme s ostatníma když mají zájem tu věc použit a vše se tedy bude muset zakoupit a to nejlépe s nějekým omezením.

Takto by jsme si to přáli?

Existuje řada volně doplňujícich přístupných programů bez kterých si osobně neumím představit dnes letecký simulátor co si člověk spustí doma pro zábavu.

I tento web bez určitého nadšení a i nějaké tolerance by asi nefungoval a nebyla by žádná diskuze o obrázkách !!!!!!!

Takže opravdu bychom chtěli něco jako pustit si TV a jejím ovladačem smíkat letadélkem sem a tam na pozadí nějaké generované krajinky. Tak nevymýšlejme a neblběme!



 

Soubory ve sceneriích od jeného tvůrce   20. 5. 2024 / 09:54
JirkaK
Vidíš to, ty potřebuješ nějaké programy a drtivá většina si vystačí se základem. Mě stačilo dostat Comanche a Turbine Duka, plus GTNku, PMS, která přebírá data ze simulátoru a nepotřebuje běžící Garmin trainer.



A přesně to co píšeš na závěr je to co chci, chci to zapnout a používat, nehodlám nějaké hře sloužit. Už to že jedno z těch jedno z těch letadel a GTN nejde koupit v Marketplace je otrava. Musel jsem jít na web, tam zaregistrovat, koupit, pak se přihlásit, tam to stáhnout, při instalaci zadávat nějaký klíč, takže musíš hledat buď v mailu, nebo na tom webu nebo musíš pouštět password manager, ve kterém máš uloženo.
 

Soubory ve sceneriích od jeného tvůrce   20. 5. 2024 / 10:42
ulitej
No chceš říc, že opravdu jsi nikdy nepoužil třeba nějakou versi třeba programu Plan G - nebo jinak jak by asi fungovalo Ivao atd ? Takto jsem uvažoval

Ano nejlepší je sednout a hrát o tom není žádná pochybnost.
 

Soubory ve sceneriích od jeného tvůrce   20. 5. 2024 / 11:22
JirkaK
Jediné externí co používám je FS Economy. A věř že mě štve že to musím tahat odněkud a musím číst jak to uchodit.

A jak by fungovalo IVAO nebo cokoli, co já vím.. bylo to integrované v simulátoru? Ideálně, nebo na kliknutí možné pořídit v marketplace?

Jak jsem psal BlackSquare mě naštval že Duky nedal do Marketplace a stejně tak nelze koupit v Marketplace GTN od PMS (a nejen PMS). Pro mě, coby uživatele, je to otravné a nekomfortní
 

Soubory ve sceneriích od jeného tvůrce   20. 5. 2024 / 10:03
JirkaK
Pro svojí potřebu si dělej co uznáš za vhodné.

Pro mě je používání knihoven mor, zvláště když autor nenapíše jaké knihovny je třeba. To jsem narazil třeba tady nu leckteré XPL scenérky, člověk to pustil a dozvěděl se že mu něco chybí, složitě hledá v logu, protože u scenérky seznam knihoven není, případně je nekompletní.. Pak zjistí že to objemově malé letiště potřebuje knihovny které mají klidně v součtu 2-3GB.

Takže za mě jednoznačně stand alone scenérie bez knihoven. Když budu mít od autora jedno/dvě letiště tak je to nesmysl otravovat se knihovnou, pak máš 10 letišť a 20 knihovem, a letiště z těch knihoven používá minimum.

Ta troška dat na disku mě nepálí. Jo, když jsem k tomu lítání na počítači přišel v 2015 a nejlevnější, nejpodřadnější 480GB SSDčko stálo 5 tisíc... loni jsem koukal na 4TB SSDčka za něco málo nad 4 tisíce, takže nic co by mě mělo trápit, když by bylo potřeba, tak prostě koupím další/větší disk, což je pro mě méně práce než zjišťovat a stahovat nějaké knihovny se scenérkám
 

Soubory ve sceneriích od jeného tvůrce   20. 5. 2024 / 10:53
ulitej
Tady souhla s Jirkou - scerérka komplet bez knihovny - proč přemýšlet co vše ještě potřebuji, jak již psal potřebuji sednout - stáhnou - hrát
 

Soubory ve sceneriích od jeného tvůrce   21. 5. 2024 / 03:24
milo   
xOrganizer ti napíše aká knižnica chýba.
Netreba sa hrabať v .log
 

Soubory ve sceneriích od jeného tvůrce   21. 5. 2024 / 15:43
JirkaK
xOrganizer? Asi myslíš X-Plane.

Ono není třeba většinou ani do logu, obvykle to napíše co tomu chybí do okna, občas jen napíše že chybí a tam to pak jde snadno najít v tom logu, na vytloukání klínu nepotřebuji další klín, ještě placený

MSFS nic nepíše, takže si ani nevšimnu že něco chybí, což je ideální stav.
 

Soubory ve sceneriích od jeného tvůrce   21. 5. 2024 / 15:45
milo   
Áno, samozrejme XPL.
 

Soubory ve sceneriích od jeného tvůrce   20. 5. 2024 / 10:33
Luděk Ch.
Tak obrázek ze scenerie, kde autor použil cizí knihovnu, ale jen na svém počítači během vývoje, snad nemůže nikomu vadit, to by byl fakt úlet Jinak z logiky věci je používání knihoven po technické stránce super, proč mít desetkrát to samé, ale v reálu je to opravu mor, pokud se jedná o knihovny různých tvůrů, co se musí instalovat z všemožných zdrojů. Odkazy na jejich stahování často přestávají být funkční, jsou změněné a kolikrát to už nejde dohledat, takže je k ničemu, že u scenerie je podrobný návod, co a odkud stáhnout, když půlka odkazů už nefunguje. Takže pro reálné použití a při dnešních velikostech disků by mělo být samozřejmostí, aby SW (add-on) obsahoval vše potřebné, samozřejmě s výjimkou univerzálních knihoven, co jsou případně součástí OS nebo základního programu.
 

Soubory ve sceneriích od jeného tvůrce   20. 5. 2024 / 11:15
Speedfoot   
Asi v tom vidím dva různé úhly pohledu. Jeden, že není potřeba se tím zabývat, protože si kdyžtak co potřebuji zaplatím. To ale zabíjí malé tvůrce, kteří nemají ambice rozjíždět podnikání ve vlastní tvorbě scenérií. Budeme pak ale odkázaní jen na velké vývojáře.

A druhý úhel pohledu. Pro chudší z nás, kteří se nimrají s malými scenériemi zdarma a ve většině pro starší verze simulátorů. Tady koukáme na velikost místa na disku a systém knihoven se hodí.
Asi stojí za zamyšlení nedoplňovat jen informace o potřebných knihovnách, ale knihovny samotné k balíčku scenérie (se svolením) přikládat. Pokud z knihovny objekty používám, znamená to, že knihovnu fyzicky mám.
 

Soubory ve sceneriích od jeného tvůrce   20. 5. 2024 / 11:26
Luděk Ch.
Tak každopádně přiložení knihovny, pokud je to možné, je určitě zdaleka nejrozumnější varianta. Není nutné se patlat a automatickými instalátory, ale aby u scenerky bylo všechno potřebné a nějaký základní návod, jak to do simu nacpat. Samozřejmě spousta mladých se na tom zasekne, ti jsou zvyklí jen klinkout na install a víc nezvládnou Starší mazáci zvyklí z čistě manuálního vkládání add-onů do všemožných složek v simu, si nějak poradí. Ale blbý je, když nějaké části musí ještě hledat buhví kde po netu, na tom se dá taky zaseknout
 

Soubory ve sceneriích od jeného tvůrce   20. 5. 2024 / 11:35
JirkaK
Ti tví staří mazáci se na to vykašlou, protože jim to nestojí za tolik úsilí. Jak mě překvapilo že i v MSFS najednou kdejaká scenérka vyžaduje řádku knihoven, podobně jako jsem to zažil u X-Plane, místo toho abych si stáhl jeden balík a ten fungoval out of box.

Stáhnu a když vidím že to chce X knihoven, a bez nich to nefunguje nebo řve, tak mažu.
 

Soubory ve sceneriích od jeného tvůrce   20. 5. 2024 / 11:47
Luděk Ch.
Tak pokud chtějí nějakou scenérku, která v jiném provedení neexistuje, tak co jim zbývá Jinak v MSFS se mi nestalo, že bych musel stahovat k nějaké scenerce ještě něco bokem, ale je fakt, že toho do MSFS dávám minimum, tak jsem zatím měl asi štěstí.
 

Soubory ve sceneriích od jeného tvůrce   20. 5. 2024 / 12:02
ulitej
Trochu OT - co myslíte jak se baví touto diskuzí náš cestovatel při svém 3letém plánování aby nán tu ukazoval snímky ze své cesty.
 

Soubory ve sceneriích od jeného tvůrce   20. 5. 2024 / 17:59
JirkaK
No pár scenérek v US jsem stáhl a zarazilo mě to, asi 5 knihoven to chtělo, plus některé scenérky požadují instalaci konkrétního world update, popřípadě nějaké jeho části. Kvůli jednomu letišti po tobě chce autor nainstalovaných asi 5 defailt letišť. Já třeba ve world updatech vynechávám letiště, zvláště když tam vůbec neplánuji lítat
 

Soubory ve sceneriích od jeného tvůrce   20. 5. 2024 / 11:31
JirkaK
Citovaný fragment
- Pro chudší z nás
- Tady koukáme na velikost místa na disku


nějaké 250GB disky dnes stojí to co oběd, byť uznávám, že před půl rokem jsi měl za cenu oběda i 480/500GB disk. Takže když je někdo nízkopříjmový že si nemůže dovolit koupit komponentu v ceně toho oběda, tak to je fakt problém, ale myslím si že v takovém případě by měl člověk řešit kapku něco jiného než trávit čas nimráním se s malými scenériemi zdarma.
 

Soubory ve sceneriích od jeného tvůrce   20. 5. 2024 / 11:29
xWing   
Platene scenerky by nemali vyuzivat externe kniznice inych autorov.
Ak autor platenej scenerky vytvori vlastnu kniznicu, tak ju musi dodavat so scenerkou.

Scenerky zdarma nech vyzivaju externe kniznice inych autorov, ale je riziko, ze po case nebudu dostupne.
 

Soubory ve sceneriích od jeného tvůrce   20. 5. 2024 / 15:00
Willhelm   
Zajímavé žes tohle téma otevřel, protože už asi týden zažívám naprosté dependency peklo se zprovozněním nějaké české tratě do Train Sim Classic (ex Rail Simulator, ex Railworks, ex Train Simulator 2xxx) dále jako TSC.

K jakým jevům tam dochází a zmiňuji to proto, že systém MSFS podle mě jde stejnou cestou do pekel:

- Free trať má navázané assety z jedné, dvou nebo i tří placených scenerek. Při ceně kolem 35 EUR/scenerku už tady můžeme steží hovořit o freeware. Pochopil bych použití nějaké vymazlené scenerky, ale když mi to píše závisloti na scenerku, která má 90% negativních hodnocení, tak to docela budí rozpaky.

- Free trať má navázané assety jiných free tvůrců, ale protože ty třeba před lety totálně vytočila komunita uživatelů dotazy: Kdy už to bude?, Proč ten zvuk je o čtvrt oktávy mimo mísu? Nechceš protáhnout trať ještě do Horních Prdelovic? Mám k tomu místo vztah, připravil jsem tam kdysi jednu patnáctiletou v seníku JZD Číčoprsky o její pionýrský šátek, když zrovna kolem projížděl Hurvínek M131... Ti pak svá díla stáhli z oběhu a nejsou nikde ke stažení, i když člověk dojí Google na 300% až z něj bity stříkají. Nebo stačí, aby autor dílo nahrál na ulož.to a jen ho TSC přestal bavit. Z tří scenerek které jsem zkoušel skončily všechny tři s 20-40% závislotní na assety které jsou na nefunkčních odkazech a nenalezl jsem žádné komunitní slíleniště, kde by je atoři umístili např. s poděkováním původnímu autorovi.

- Pokračování předchozího bodu jsou pak případy, kdy si asset s absolutní cestou někdo z tvůrců vypůjčí a změní jméno nebo cestu. Tady pak nezvydenež doufat, že tam nemají být nějaké úpravy a vytvářet duplicitní umístění nebo pomocí vývojových nástrojů upravovat cesty.

- Kupodivu problém chybějících assetů není u TSC jen doménou free výtvorů, z těch pár koupených scenerek mám hned tři, kterým chybí nějaký ten asset - resp. má třeba chybnou cestu.

- Úplně asi nejhorší případ, někdo tvoří scenerku s minimem závislostí a tvoří si svoje objekty, ale ty se hodně lidem líbí a tak než by si vyřídili svolení začnou brakovat při své tvorbě cizí scenerku a tu pak dají do závislostí. Tohle přirozeně dokáže nasrat tvůrce a co jsem zatím dohledal, vede k ukončení prací na projektu v lepším případě s ponecháním assetů, v horším s jejich likvidací, ale derivativní tvůrce problém nemá, protože on to na disku staženo má. Už v době zveřejnění tak vydává věc která nováčkovi, který nestahoval a archivoval deset let vše co se v našich a okolních (DE/AT/PL/SK/HU) končinách pro TSC udělalo, prostě nikdy korektně rozchodit nepůjde.

- U MSFS se k výše uvedeným problémům přidává jako problém divoký vývoj bez ohledu na zpětnou kompatibilitu, který předpokládá, že po změnách si autoři svá díla upraví. Tady je zase celkem velké plus, že flightsim.to docela funguje jako centrální úložiště modů a nemusíte procházet pro CZ region patnáct stránek což na jednom TSC fóru někdo nedávno kritizoval a odešel s poučením, že stránek je pár a není žádný problém to mít za dva víkendy postahované. Tož jsem prubnul první readme se závislostma co mi přišlo pod ruku a dned třetí a čtvrtý odkaz byl na zrušené stránky kde na jedné bylo 404 a na té druhé už se usídlila nějaká peníze lákající aplikace slibující metrové péro do kobouku do 14 dní, nebo zázračný krém na obnovení věnečku po jehož aplikaci se do ješkyňky ani malíček nedostane. Taky jistě si pamatujete na flightsim.to akce - kdo neaktualizuje funkčnost na e.g. WU12 do x.x.20xx tomu bude jeho obsah z našich stránek odstraněn - což řeší - na rozdíl od x-plane org fóra kde není problém tahat do XP12 assety tvořené pro XP9 - aktuálnost dat, ale už ne závislosti děl mezi sebou.

- Problém se závislotma je pak i u modů do her, kdy v určitém okamžiku Nexus mods, který profituje ze sdílení free obsahu, aby zabránil nefunkčnosti modlistů a kompilací, změnil licenční podmínky tak, že nahráním díla autor pozbývá práva na jeho stažení ze stránek Nexus. Z hlediska uživatelů vítaný a oslavovaný krok, se však nesetkal s přílišným pochopením u tvůrců a než nová pravidla vešla v platnost stihlo docela dost velké procentů tvůrců své výtvory buď úplně stáhnou nebo přemístit někam kde jim zůstane plná kontrola nad dílem. Dodnes se na to vzpomíná jako na Nexus Exodus.

- Systém knihoven v XPL měl pravděpodobně dobrou motivaci, ale v praxi se to také neobejde bez problémů. Xpejnisti mají také pár uražených tvůrců, které komunita nasrala natolik, že svá díla smazali a odkázali tak uživatele buď na samo domo úpravy a vyhazování neexistujících modelů ze scenerek, aby vůbec rozjeli sim. (Výhoda TSC, ten se spustí i s nekompletní scenerkou, a je boží když vám vlaky jezdí nad neexistujícími kolejemi, nevím úplně jak je to u MSFS protože po zkušenostech z XPL jak někde vidím více jak jednu závislost dávám od toho ruce pryč, i kdybych nad screeny slintal jako prase po slintavce.)
Dalším problémem XPL je pak zpětná kompatibilita. Příchodem XP11 autogenu podle mě knihovny dělané pro XP9 a XP10 scenerky spíše zhoršovaly než vylepšovali. Ale k radikálním krokům jako u MSFS a flightsim.to nikdy nedošlo. Protože co když je někde nějaký důchodce co nemá na nové PC a provozuje v dobách XP12 XP9, že? A tak potřeby menšiny převládají nad potřebami většiny. (Mimochodem zkuste udělat nějaký super plugin do XPL a zkompilovat jej jen pro Win. - myslíte si, že se dočkáte tisíců poděkování a dvou postesků, že to není pro MAC a LIN? Ani houno - dostanete dvě poděkování a třicet nadávek, co jste to za kokosa, že nemyslíte na početnou MAC a LIN komunitu.)
Myslím si, že systém Gateway v XPL je i přes drobné mouchy super. Nechat autory tvořit moderovaný obsah. Bohužel jsem se v poslendí době přesvědčil, že ani toto rešení není optimální a občas pustí do světa věc co stojí za houby a nevydá hezky vypadající a vymazlení dílo, kvůli nějaké formální maličkosti o které se s tvůrcem nediskutuje.
Myslím si, že MSFS i XPL by mohli profitovat kdyby zveřejnili seznam assetů pro rozšíření knihovny - ve stylu XPL Gateway - co je potřeba - s podmínkami - dodat vč. zdrojáku, limit vertexů, velikosti textur(y) atd. Submitnutím pak tvůrce souhlasí s použitím a dalšími úpravami. Osobně bych neměl problém sem tam s něčím do takovéto společné knihovny přispět. Úplná fantazie by byla, kdyby pak byla sdílená knihovna assetů mezi simy, ale to je vzhledem k velkým rozdílům v práci s objekty v tom každém simu asi úplně mimo mísu, nicméně XPL objekty jdou do MSFS převést snadno, opačně to jde taky i když pokud autor použije na jednu budovu 12 materiálů a 8 textur je to trochu peklo to pro XPL (jeden objekt/jeden materiál/ jedna textura) upravit.

Jako tvůrce jsem se už taky potkal s tím, že moje díla někdo odderivoval bez toho aniž by mě kontaktoval. Za všechny ty roky mi přišly tři děkovné e-maily a DonDon a někdo další mě poprosili o použití objektů z XPL do MSFS s čímž jsem neměl problém a dokonce poslal i blend zdrojáky. Sám jsem se často učil reverzním inženýringem a vše co se už jednou rozhodnu vydat dávám s výslovným svolením k použití nebo úpravě dle potřeb tvůrce. Požadovat v dnešní době poděkování v readme je archaismus a nechávám to na morálním cítění každého jednoho autora. Omezující podmínky tak mám, že free zůstane free (asi nikdo z tůrců nechce aby na jeho práci pro radost někdo profitoval) a nechci, aby se moje práce zvěřejňovala na org fóru - což je komerční a cenzurovaný projekt cílený na maximální prodeje hlava nehlava.

Proto se snažím zveřejňovat věci tak, aby měly maximálně jednu závislost a včetně WED zdrojáků - aby se v tom mohli případní nováčci porýpat, zkusit si poměnit pár věcí. Při tvorbě scenerií si občas sáhnu pro nějaký asset z cizí knihovny, ke konci tvorby se pak přes filtr podívám kolikrát ho tam mám, resp. kolik věcí z jaké knihovny jsem použil. Jeden dva objekty pak buď udělám svoje a nahradím nebo pokud to licenční podmínky knihovny dovolují (např. R2) tak objekt přibalím do scenerky s creditem původnímu autorovi do readme. Po problémech se zrakem se v poslední době omezuji jen na klikání scenerek z XPL výchozích assetů a nějaké jednodušší věci.

Třeba Vláďu Svobodu jsem osobně na žádném z historických simbeerů nikdy nepotkal, ale asi se shodneme, že toho pro FS2004/FSX udělal pro české scenerky opravdu hodně. Myslím si, že by ho potěšilo, když by zjistil že i dnes po tolika letech nový sim dokáže zpracovat jeho assety a ty vypadají díky moderním technologiím dokonce lépe než v simu pro který byly dělané.

Chápu, že když tady občas zveřejním něco z domácí WIP, tak to může někoho natěšit, ale ne každý projekt se podaří dotáhnout do konce. A ne vše jde zveřejnit - myslím si třeba, že konverze Samedanu z MSFS do XP11 se mi povedla a vypadala lépe než v MSFS. Ale nikdy to neopustilo můj disk, a i kdyby na mé screeny došli z ORBX a chtěli to vydat ofiko, tak bych jim scenerku neposlal, protože výsledek byl kombinací 30% ORBX assetů konvertovaných v Blenderu pro XPL, 40% default XP11 assety a 30% objekty z free knihoven (MisterX a R2). Prostě jsem si chtěl zkusit jak by mohla fungovat MSFS/XPL synergie.

Pro nové tvůrce je určitě velmi lákavé splácat scenerku z již existujících assetů. Ono učit se modelovat a texturovat zabere měsíce. Ale také by si měli uvědomit důsledky a rizika spojená s používáním 42 knihoven.
Vogonské demoliční čety číhají...

P.S.: Sorry Baloo, vím je to dlouhý, za trest si večer nedám ani viržinko ani inzulin.
 1x  

Soubory ve sceneriích od jeného tvůrce   20. 5. 2024 / 15:26
Pips   
To jsi celý napsal dneska?
 

Soubory ve sceneriích od jeného tvůrce   20. 5. 2024 / 16:24
Willhelm   
Začal jsem to před 14 dny jako filipiku proti simšotoušům.
Tolik textu za jeden den by snad ani nešlo, ne? DD ty svoje litanie ´´Z deníčku rychlokvašky´´ taky musel plodit týdny...
 

Soubory ve sceneriích od jeného tvůrce   20. 5. 2024 / 15:40
xWing   
Sory, docital som len prvy odstavec.
O co ide ?
 

Soubory ve sceneriích od jeného tvůrce   20. 5. 2024 / 15:47
Balooo   
Tak tohle bych nedal ani jako audioknihu na cestě Hurvínkem do Píčomrd, nebo kam (rozvrkočený smajlík)
 

Soubory ve sceneriích od jeného tvůrce   20. 5. 2024 / 19:19
Ctirad
Takto dlouhý text bych asi nikdy napsat nedokázal, neznám ani tolik písmenek, ale porozuměl jsem sdělení. Já tento problém s tratěma do Railworksu vyřešil elegantně a funguje to. Prostě jsem to naučil synátora ať si hlavu láme on, a teď už si jen občas RW užívám...
 

Soubory ve sceneriích od jeného tvůrce   20. 5. 2024 / 17:28
Jajinko84
Zaujímavá téma ... ja sa snažím všetky modely si kresliť sám neplatím si na to ľudí ako niekto, vždy som každému vďačný za poskytnutie podkladov ( fotiek, rozmerov a podobne ) . Scenérie vydávam free i keď je to časovo nikedy dosť náročné a tiež musím paltiť za benzín ( Štrbské Pleso ) textúry tiež nie sú za darmo ale baví ma to a mám s toho radosť . Čo ma mrzí je včerajší deň a reakcia keď som v scenérii použil model MIG21. OK chápem, dotyčný si model kúpil vraj, i keď je verejne dostupný v developments SDK po stiahnutí FPS knižnice ktorá je free i keď nezodpovedá reálu ale pre ilustráciu som ho použil . Mám vytvorený vlastný model . Nikomu nezávidím, že vytvára scenérie ako my bolo vytknuté, ja fandím každému kto sa ku tomu odhodlá a obetuje svoj čas a um . Dva roky som neriešil, že bez mojho súhlasu dotyčný používa moje modely a updatuje scenérie robí si meno. Obvynenie s manipuláciou účtu ( šlo o jedno euro a nebolo to úmyselné ) presiahlo istú hranicu ktorú nie som ochotný tolerovať, ku tomu sa nebudem dalej vyjadrovať nakoľko je podaná ku dnešnému dňu žaloba na súde . Scenérie ktoré nepatrili FPS boli odstránené a budú naďalej k dispozícii ako aj dalšie nové scenérie na novom portály ktorý zverejním v najbližších dňoch .
 

Soubory ve sceneriích od jeného tvůrce   20. 5. 2024 / 17:43
maverick60   
Ahojte.

S Jurajom sme si dnes dlho písali.
Má pravdu a pod svojou značkou som používal aj jeho modely vo všetkých našich free scenériách.
Všetky som zmazal a Juraj ich prerobí a bude vydávať za svoje.

Za to sa mu úprimne OSPRAVEDLŇUJEM.

Taktiež aj za nejasnú informáciu ohľadom toho že si mi stiahol peniaze z účtu. Bolo to 1€ nad rámec povolených prečerpaní. Bral som to z princípu. Avšak, beriem na vedomie že to nebol úmysel a taktiež sa chcem Jurajovi Ospravedlniť.

Zároveň ťa Juraj prosím aby si stiahol na mňa žalobu za ujmu na cti za to nejasné opísanie danej situácie s účtom PayPal. Úprimne ma to mrzí.

Z 3 detí mám 2 s diagnózami a posledné čo chcem aby sme sa hádali a súdili.

PREPÁČ.

Martin
 

Soubory ve sceneriích od jeného tvůrce   20. 5. 2024 / 17:57
xWing   
Chlapci, a co tak spojit svoje sily, schopnosi a tvorit spolu.
Este v drevnych dobach FS2004 sme s kamosom robili Bratislavu, urcite si nirktori pamataju.
On modeloval objekty v BA a ja som robil ten zbytok podobne ako Martin teraz.
Proste jedna vec bez tej druhej nemoze existovat a teda by nikdy nebola ziadna scenerka.
Drzim palce do dalsej tvorby bez konfliktov.
 

Soubory ve sceneriích od jeného tvůrce   20. 5. 2024 / 20:46
happypetr   
Přesně tak!!! Takhle jste nás před léty dali dohromady s Markem (MzM) a je to už přes 10 let dokonalá spolupráce...

https://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=430679
 

Soubory ve sceneriích od jeného tvůrce   20. 5. 2024 / 21:53
Jajinko84
drž sa svojho a nerieš už blbosti. Máte kvalitne spracovane scenerie, ale uvažte cenu, alebo nerobte.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ