FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 26. 8. 2025, svátek má Luděk Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
IVAO REMINDER - Dnes večer na LKPR rok 1976. Jeden příspěvek | Celý strom
IVAO REMINDER - Dnes večer na LKPR rok 1976.   21. 6. 2005 / 10:11
Marky Parky   
Připomínám jen dnes večer další čast Aviation Celebration, tentokráte rok 1976.
Kdo ještě neví, tak info o celebce zde: http://ivaocz.virtualskies.net/Oceneni/Aviation_Celebration_Tour_2005.html , Historicke mapy a scenerka na obvyklém místě ( http://ivaocz.virtualskies.net/Akce/Celebration_LKPR1976.html ).

Létá se na QFE, používá se metrický systém, dráha 07/25 je o notný kus kratší, na LKPR je (proti dnešku) navíc dráha 08/26, není povinností mít v letadle odpovídač (pak je ale nutné hlásti dosažení/opuštění hladin a výšek) a je možné že na frekvenci krom angličtiny a češtiny zaslechnete i ruštinu.

Na závěr ještě také připomenu nezapomenout do FP vyplnit RMK/CZ AVIATION CELEBRATION 2005 abychom věděli, źe právě vás máme zalogovat a poskytnout vám historické služby.

Pro ostatní běžný provoz samozřejmě platí, že si může zalétat své běžné poletování.
img_forumn/r56803_1.jpg (468x73)
   Seznam příspěvků  

Re: IVAO REMINDER - Dnes večer na LKPR rok 1976.   21. 6. 2005 / 17:30
Charlie   
Rychlá informace pro vrtulníkáře, co mají přístup k netScenery...pro dnešní historický flyin jsou k dispozici i dvě tématické mise, k nalezení v klientu v záložce IVAO.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: IVAO REMINDER - Dnes večer na LKPR rok 1976 - rekapitulace   22. 6. 2005 / 01:12
Marky Parky   
Takže úspěšně skončil poslední plně radarový slet české aviation celebration tour 2005. Od příště zvolna začne přituhovat, jak začneme opouštět moderní a začneme se hlouběji a hlouběji nořit do historických postupů.

Nejprve ale shrňme dnešek.
Celkem 24 celebkových pohybů na LKPR, přibližně srovnatelný počet necelebkových (ty jsem nelogoval) a hromadný přelet rakušáků přes západní část republiky naplnil většinu frekvení k prasknutí. V maximu bylo součet všech letadel co měli něco společného s českým FIRem (tj buďto letěli na/z českého letiště nebo přelétali FIR) 27 současně.

Konkrétní tabulka zachycující jak si kdo stojí v celebce visí na pandoře (kdyby opět někdo našel nějakou nesrovnalost, ozvěte se, ověřím a opravím).

Jak případně uvidíte, zvolna už se začínají objevovat stálice, které si pravděpodobně frčku hrdě připnou za dva tři slety a stejně tak celebka stále láká novačky. Protože nechceme připravit některé zůčastněné (či čerstvě se zapojující) o možnost získat frčku, je možné že dojde k prodloužení celé akce - vše ale závisí jen na zájmu pilotů.

Ještě před závěrem pár poznámek k několika drobnostem obecně:
a) prosím piloty aby nezanedbali předletovou přípravu a poctivě studovali mapy. Obsahují dost odlišností a je špatným zlozvykem létat "po paměti" i při současném provozu, kde jsou změny (relativně) zanedbatelné a rychle se dostávají do krve.
b) pokud není ATC řečeno jinak, při příletu na IAF po příletové se vždy zahajuje vyčkávání
c) orbit trvá 2 minuty (standardní otáčka 3stupně za sekundu, 360*/3=120s), holding pattern 4 minuty (2x polovina standardní otáčky + 2x 1 minutu dlouhý rovný leg). Nedodržením těchto časů komplikujete řídícímu práci.
d) ve chvíli kdy na ve frazeologii zazní IMMIDIET, vždy zbystřím, vykonám a dvonásob si potom dávám pozor co dělám a poslouchám, protože k tomu asi opravdu byl důvod - řídící nemá potřebu pomlátit letušky v chodbičce jen tak

A abych jenom nehartusil, tak pozvánka na příště:
Bude to 19.7.2005, bude to pozdní rok 1968. V čechách jsou všeho všudy 4 VOR, technologie DME se sem zatím nedostala. Do Prahy se přilétá přes onen historický trojúhelník Roudnice (RCE), Benešov (BNV), Rakovník (RAK) ze kterého už nám dodnes přežil pouze poslední jmenovaný.Nejzajímavějším a současně nejnáročnějším prvkem simulace však bude jiný fakt - v této době ještě v čechách nebyl nainstalován sekundární radiolokátor a řídící tedy neměli na obrazovkách naše známe databloky ani informaci o výšce. V té byli plně závislí na hlášení posádek a každá posádka byla povinna hlásit uvolnění letové hladini a dosažení nové letové hladiny. Na IVAO budeme tento jev simulovat tak, že všichni celebkoví piloti poletí na území republiky bez zapnutých odpovídačů. Co se týká přibližování, tak ač je k dispozici radarové vektorování, jsou stále víc a víc používány části procedurálních postupů, například přílet po příletové trati až na marker a následné vyklesávání na zahájení přiblížení ve vyčkávacím obrazci nad markerem.

No a protože toho je opravdu hodně a chceme, aby se celebkový večer vydařil jak má, následující tréninková neděle (26.6.) bude věnována pokročilému IFR s výcviku s následujícím obsahem: odlet po SID, přílet po STAR, vyčkávání nad zařízením, vše s použitím radionavigace (nikoliv FMC).

Těším se u příští celebky naschledanou...

Filip Dvořák
IVAO CZ-TC

img_forumn/r56859_1.jpg (500x317)
img_forumn/r56859_2.jpg (500x317)
img_forumn/r56859_3.jpg (500x317)
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: IVAO REMINDER - Dnes večer na LKPR rok 1976 - rekapitulace   22. 6. 2005 / 09:56
KS
Bohužel se nebudu moct účastnit na IFR tréninku 26.6., mohl by jste to někdo nahrát?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: IVAO REMINDER - Dnes večer na LKPR rok 1976 - rekapitulace   22. 6. 2005 / 10:27
Rokba
Ahoj, já bych se k té prosbě také připojil...už bych chtěl konečně vlítnout na IVAO, ale bez tréninku nechci dělat brajgl a časově mi to v neděli taky nějak nevychází
   Seznam příspěvků  

IFR Trenink v neděli - Was: Rok 1976 - rekapitulace   24. 6. 2005 / 00:33
Marky Parky   
Protože je vás víc co se mi ozvalo že se jim neděle nehodí a také protože mi došlo že v onu neděli má "konkurenční" síť flyin, rozhodl jsem se v rámci rozvíjení dobrých vztahů mezi oběma sítěmi i proto abych vyhověl přání těch co nemovou trénink poodložit.
Současně mi prosím všichni zájemci napište na cz-tc@ivao.org se subjektem TRAINING kdy můžete.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: IVAO REMINDER - Dnes večer na LKPR rok 1976 - rekapitulace   22. 6. 2005 / 12:00
Karel
Nezbývá mi, než znovu říct:
"Chlapi, je to naprosto geniální!!!"

Karel
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: IVAO REMINDER - Dnes večer na LKPR rok 1976 - rekapitulace   22. 6. 2005 / 12:34
Hoaker
Bylo to opravdu naprosto super, akorat bych se chtel primluvit, aby priste pri takhle obrovskem provozu bylo obsazeno vice pozic na LKPR. Pokud je tam jenom APP, tak je to pro nej vetsinou dost o infarkt a nez se clovek docka odpovedi, vysedi na zemi dulek

Jinak ale naprosto genialni! Zejmena rozhovory v rustine mne naprosto dostavali. Jako kdybychom byli jeste v hlubokem komancovi
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: IVAO REMINDER - Dnes večer na LKPR rok 1976 - rekapitulace   22. 6. 2005 / 12:39
Latom   
Tak s tou ruštinou Marky i Phantom byli sqělí. Mají moji poklonu za jejich výkon.
Chvílemi jsem opravdu Markymu nezáviděl, ten fofr.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: IVAO REMINDER - Dnes večer na LKPR rok 1976 - rekapitulace   22. 6. 2005 / 13:21
Marky Parky   
No k tomuhle bych rad dodal ze i ja bych uvital pro priste kdyby podemnou byl byť jen GND nebo DEL. Ale chce to notnou dávku studia předtím a jaksi se jeste nenabídl dobrovolnik, co by byl ochoten nastudovat i "Razrešaju do Ostravy dla plana vyleta adin, nabyrajtěš ešelon tisicdvesta metrov, ustanovte primootvěrčik tri tri adin pjať" a podobne veselosti. Taky si moc nedovedu představit některé části koordinace třeba s věží - vždyť v jednu chvíly tam na sebe těsně navazoval vzlet z 22, vzlet z 25, dvě přitání na 25, vzlet z 31 a vzlet z 26. A kdyby se tohle mělo koordinovat po chatu v IVACu, tak se obavam že byste čekali ještě o kus déle (ostatně proto tam bývali dva).

Jinak právě připravuju materiály na příště a těšte se na úplnou změnu charakteru komunikace na frekvenci .
   Seznam příspěvků  

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ