|  |  | | Používání runwayí 24. 6. 2005 / 17:28 | |
|  | Zdar všici. Tak jsem se včera vrátil z Kanárských ostrovů a chci se na něco zeptat. Když jsme přistávali, sedali jsme na 90% (přesně to fakt nevím, byla noc a přes spolucestujícího jsem neviděl ani na to okýnko, natož ven) na 06, ale jakmile jsem vylez z letadla, poslechl jsem ATIS a byla 24 in use. Mohlo se to skutečně stát, nebo jsem to jen vše spletl? Díky všem
to Latom: Musím říct, že některý vaše stevardky jsou vážně k nakousnutí ) |
| |
|
 |  |  | | Re: Používání runwayí 24. 6. 2005 / 18:45 | |
|  | Pokud fouká jen malý vítr, tak je celkem běžné, že si pilot vyžádá jinou dráhu, která se mu více hodí podle směru příletu, takže se ti to nemuselo zdát  |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: Používání runwayí 24. 6. 2005 / 18:49 | |
|  | | a s kterou společností si tam byl? |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Používání runwayí 24. 6. 2005 / 19:02 | |
|  | Tak vzhledem k tomu, ze chvalil Latomovy letusky, tak to byl skytravel  |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: Používání runwayí 24. 6. 2005 / 19:04 | |
|  | Pokud je draha v uzivani jednim smerem, tak nikdy (pokud je provoz) nedostane na vyzadani protibezny smer (pokud by sla po stejnem asfaltu) - kdyz je v uzivani 24 a pilot chce 31, tak to je neco jineho ...
jinak pricin muze byt vicero
a) obratil se vitr
b) protihlukova opatreni (aby byli vsichni obyvatele obtezovani stejne, tak se obcas meni drahy v presne dany cas)
c) jina provozni opatreni |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Používání runwayí 24. 6. 2005 / 19:54 | |
|  | Nikdy neříkej nikdy, myslím že například ve Varech je běžné že piloti na vyžádání dostávají pro odlety na východ 11 i když je v provozu 29.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Používání runwayí 24. 6. 2005 / 20:01 | |
|  | vsimni si toho textu v te zavorce (pokud je provoz) .. kdyz mas letiste na kterym mas par pohybu denne, tak to takova utopie neni ...
ale dovedes si predstavit prahu, drahu uzivani 24 a typka, kterej si zada 6ku? navic se jedna o dost velke riziko , misto toho aby Ti era litaly jednim smerem, najednou zacnou litat proti sobe ..  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Používání runwayí 24. 6. 2005 / 21:40 | |
|  | No píše že byla noc. A jestli nebylo široko daleko žádné letadlo na příletu, tak bych to pochopil.
Dokonce jsem zažil cca 14-nact dní v Ostravě kdy sedala mašina na RWY22 potom TVS na RWY04 (protože šel z Brna) a za 3 min po něm sedala další mašina na RWY22. Takže RWY22-RWY04-RWY22 jo a v užívání podle ATISu byla dráha 22. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Používání runwayí 25. 6. 2005 / 08:31 | |
|  | | Máš pravdu, kluci si rádi vyžádají nejlepší dráhu na přistání. V noci to je mnohem jednodušší, především když je okolo klid. Tedy hlavně pokud je sdílný řídící. Docela se tím i šetří palivo, protože proč oblétávat celou Prahu z Kanárů? Sice lidi se rádi podívají na noční Prahu, ale proč plýtvat. A LKMT je na tom stejně, proč z LKTB letět na rwy 22, když na 04 je to rovnou. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Používání runwayí 25. 6. 2005 / 09:34 | |
|  | | V tom případě ještě trochu zamotáme situaci. Proč se to samý neudálo na Fuerteventuře? Taky by bylo jednodušší vzlétnout na Lanzarote z 19 a pak na Fuerteventuře zase na 19 přistát. Ale na Lanze vzlétl z 01, otočil se a přistával opět na 01 na Fuerte. Doufám, že si to všichni dovedete představit. Je to velice podobný jako LKMT a LKTB. Jo, vítr byl asi 2 uzle (na Kanáry docela překvapující). |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Používání runwayí 25. 6. 2005 / 16:51 | |
|  | Španělé, tak to je kapitola sama pro sebe. Co jde jinde, tak tam nikdy, protože nemluvíš po jejich.  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Používání runwayí 25. 6. 2005 / 17:19 | |
|  | Tak tomu rozumím.  |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Používání runwayí 24. 6. 2005 / 22:16 | |
|  | | Podle mého názou, záleží an domluvě pilota a řídícího, pač neříkej, že to není možný byl jsem svědkem na LKPR kdy všechna letadla přistávala na RWY 24, a pak odlétal A 330 ve směru 06 a za chvilku (2-3 min) přistávalo Tu-154 na RWY 24 a pak i ostaní letadla. Takže záleží na domluvě a ochotě zůčastněných... |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Používání runwayí 25. 6. 2005 / 09:27 | |
|  | Koukni na video ATR LKPR-LKMT
v závěru seda ATRko na 24 a na vyčkací 06 jsou vidět letadla , a pak i 737 na 06 pristává... |
| |
|
 |  |  | | Re: Používání runwayí 25. 6. 2005 / 08:25 | |
|  | Jo, tak v tom máš pravdu. A proč myslíš, že se mi tam moc líbí? ))
|
| |
|
|