FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 24. 10. 2025, svátek má Nina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Používání runwayí Jeden příspěvek | Celý strom
Používání runwayí   24. 6. 2005 / 17:28
Waterfight (TVS379)   
Zdar všici. Tak jsem se včera vrátil z Kanárských ostrovů a chci se na něco zeptat. Když jsme přistávali, sedali jsme na 90% (přesně to fakt nevím, byla noc a přes spolucestujícího jsem neviděl ani na to okýnko, natož ven) na 06, ale jakmile jsem vylez z letadla, poslechl jsem ATIS a byla 24 in use. Mohlo se to skutečně stát, nebo jsem to jen vše spletl? Díky všem

to Latom: Musím říct, že některý vaše stevardky jsou vážně k nakousnutí )
   Seznam příspěvků  

Re: Používání runwayí   24. 6. 2005 / 18:45
Luděk Ch.
Pokud fouká jen malý vítr, tak je celkem běžné, že si pilot vyžádá jinou dráhu, která se mu více hodí podle směru příletu, takže se ti to nemuselo zdát
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Používání runwayí   24. 6. 2005 / 18:49
Ladous
a s kterou společností si tam byl?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Používání runwayí   24. 6. 2005 / 19:02
Tragédie v JRD
Tak vzhledem k tomu, ze chvalil Latomovy letusky, tak to byl skytravel
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Používání runwayí   24. 6. 2005 / 19:04
Tragédie v JRD
Pokud je draha v uzivani jednim smerem, tak nikdy (pokud je provoz) nedostane na vyzadani protibezny smer (pokud by sla po stejnem asfaltu) - kdyz je v uzivani 24 a pilot chce 31, tak to je neco jineho ...

jinak pricin muze byt vicero
a) obratil se vitr
b) protihlukova opatreni (aby byli vsichni obyvatele obtezovani stejne, tak se obcas meni drahy v presne dany cas)
c) jina provozni opatreni
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Používání runwayí   24. 6. 2005 / 19:54
Marky Parky   
Nikdy neříkej nikdy, myslím že například ve Varech je běžné že piloti na vyžádání dostávají pro odlety na východ 11 i když je v provozu 29.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Používání runwayí   24. 6. 2005 / 20:01
Tragédie v JRD
vsimni si toho textu v te zavorce (pokud je provoz) .. kdyz mas letiste na kterym mas par pohybu denne, tak to takova utopie neni ...

ale dovedes si predstavit prahu, drahu uzivani 24 a typka, kterej si zada 6ku? navic se jedna o dost velke riziko , misto toho aby Ti era litaly jednim smerem, najednou zacnou litat proti sobe ..
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Používání runwayí   24. 6. 2005 / 21:40
Tomas Gurecky
No píše že byla noc. A jestli nebylo široko daleko žádné letadlo na příletu, tak bych to pochopil.
Dokonce jsem zažil cca 14-nact dní v Ostravě kdy sedala mašina na RWY22 potom TVS na RWY04 (protože šel z Brna) a za 3 min po něm sedala další mašina na RWY22. Takže RWY22-RWY04-RWY22 jo a v užívání podle ATISu byla dráha 22.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Používání runwayí   25. 6. 2005 / 08:31
Latom   
Máš pravdu, kluci si rádi vyžádají nejlepší dráhu na přistání. V noci to je mnohem jednodušší, především když je okolo klid. Tedy hlavně pokud je sdílný řídící. Docela se tím i šetří palivo, protože proč oblétávat celou Prahu z Kanárů? Sice lidi se rádi podívají na noční Prahu, ale proč plýtvat. A LKMT je na tom stejně, proč z LKTB letět na rwy 22, když na 04 je to rovnou.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Používání runwayí   25. 6. 2005 / 09:34
Waterfight (TVS379)   
V tom případě ještě trochu zamotáme situaci. Proč se to samý neudálo na Fuerteventuře? Taky by bylo jednodušší vzlétnout na Lanzarote z 19 a pak na Fuerteventuře zase na 19 přistát. Ale na Lanze vzlétl z 01, otočil se a přistával opět na 01 na Fuerte. Doufám, že si to všichni dovedete představit. Je to velice podobný jako LKMT a LKTB. Jo, vítr byl asi 2 uzle (na Kanáry docela překvapující).
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Používání runwayí   25. 6. 2005 / 16:51
Latom   
Španělé, tak to je kapitola sama pro sebe. Co jde jinde, tak tam nikdy, protože nemluvíš po jejich.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Používání runwayí   25. 6. 2005 / 17:19
Waterfight (TVS379)   
Tak tomu rozumím.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Používání runwayí   24. 6. 2005 / 22:16
MAV
Podle mého názou, záleží an domluvě pilota a řídícího, pač neříkej, že to není možný byl jsem svědkem na LKPR kdy všechna letadla přistávala na RWY 24, a pak odlétal A 330 ve směru 06 a za chvilku (2-3 min) přistávalo Tu-154 na RWY 24 a pak i ostaní letadla. Takže záleží na domluvě a ochotě zůčastněných...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Používání runwayí   25. 6. 2005 / 09:27
Jirka Kallasch   
Koukni na video ATR LKPR-LKMT
v závěru seda ATRko na 24 a na vyčkací 06 jsou vidět letadla , a pak i 737 na 06 pristává...
   Seznam příspěvků  

Re: Používání runwayí   25. 6. 2005 / 08:25
Latom   
Jo, tak v tom máš pravdu. A proč myslíš, že se mi tam moc líbí? ))

   Seznam příspěvků  

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ