|  |  | Posloupnost traťových bodů - fly-over a fly-by 28. 6. 2005 / 07:15 | |
|  | Při prohlížení posloupností traťových bodů v AIPu si nejsem úplně jist, zda dobře interpretuji pojmy fly-over a fly-by. Fly-over chápu jako bod, který musím přeletět i v zatáčce (oblouk zatáčky musí bod protínat - musí být pode mnou) a fly-by jako bod, u kterého mohu zatáčku zkrátit, tedy nechat bod vně oblouku zatáčení. Je to tak? |
| |
|
 |  |  | Re: Posloupnost traťových bodů - fly-over a fly-by 28. 6. 2005 / 08:39 | |
|  | Ne uplně přesně.
Fly-By říkáš správně, ale Fly Over neznamená že ho musí ptotínat oblouk zatáčky, nýbrž že ho musíš na trati přeletět a teprve v okamžiku jeho minutí začít točit zatáčku. Rozdíl pak pocítíš v tom, že při Fly-By vlastně točíš plynule, kdežto při FlyOver pŕeletíš novou trať, musíš otočit více aby ses na ni vrátil a pak opravit mírnou zatáčkou na druhou stranu.
Jinak ale myslím že FMCčka tohle dělají za tebe. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Posloupnost traťových bodů - fly-over a fly-by 28. 6. 2005 / 10:32 | |
|  | K tomuhle mám pár dotazů i já :
a) Nejsem si jist, zda to FMC umí "systémově" ( jako všechny myslím ), navíc i po tom, co to do FMC natlačíš, tak jsme experimentálnmě zjistili, že letadlo se podle nemusí chovat ( točilo pozdě ).
b) FLY-BY body jsou třeba na mapě 2-31-7 - odlet VOZ3B, kde jsou FLYBY PR614. Proč tedy vyznačená trať vede přes něj a neobchází ho? Je to jen "grafická záležitost", nebo je v tom nějaká hlubší myšlenka ?
c) Myslím, že se stejným problémem bojovali na simulátoru ŘLP.
PavelS |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Posloupnost traťových bodů - fly-over a fly-by 28. 6. 2005 / 12:07 | |
|  | a) resi i neresi -ted budu mluvit za FMS co je v boeingu - pokud busis trat skr ROUTE resp. LEGS, tak vsechny body jsou vedeny jako fly-by.
fly over body lze zadat pouze v definicich SIDu a STARu - pri enroute letech se s fly-over nesetkas, vesmes jen v sid/star/app
b) je to IMHO spis kvuli schematicnosti a kvuli tomu, ze to zatoceni u PR614 je dost minimalni, v Jeppikach je to u tohoto docela videt... jenom lehounke minuti bodu |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Posloupnost traťových bodů - fly-over a fly-by 28. 6. 2005 / 16:37 | |
|  | "fly over body lze zadat pouze v definicich SIDu a STARu"
Mozna je uz moje otazka bezpredmetna, ale prave kdyz se snazim upravit "nepovedene" STARS v PMDG B737, tak zadavam pomocne body, jako napr. SLP apod, ale take body na final. Kdyz je pred tim nejaka ostra zatacka (~180°), tak me prave vadilo to "fly-by", kdy to FMS lajdacky nedotoci do kurzu drahy, ale tlaci se na ni obloukem.
Nenasel jsem, jak zadat za letu pro urcite body "Fly-over, jde to vubec? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Posloupnost traťových bodů - fly-over a fly-by 28. 6. 2005 / 22:42 | |
|  | Jak jsem psal vyse.. za letu (cili na strankach LEGS potazmo ROUTE) fly-over body nezadas
(/snad jsme se pochopili/) |
| |
|
|