|  |  | A je to tady ;( 1. 7. 2005 / 00:22 | |
|  | |
| |
|
 |  |  | Re: A je to tady ;( 1. 7. 2005 / 10:39 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Re: Re: A je to tady ;( 1. 7. 2005 / 10:42 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: A je to tady ;( 1. 7. 2005 / 11:08 | |
|  | Díky. Nemá někdo jakékoliv další video z provozu MiGů-21 nebo z jejich vystoupení? Já vím asi jen o třech, které stojí za řeč - jedno na http://www.afbcaslav.cz, druhé na http://211.airspace.cz a třetí na http://www.patricksaviation.com/ z Malacek.
Jen pro zajímavost
- Prototyp MiGu-21 vzlétl v r. 1958.
- Od roku 1962 létaly u nás.
- Kousky, co u nás ještě minulý týden létaly byly vyrobeny v letech 1974-1975.
- V září 1992 měla ČSFR 163 MiGů-21.
- Po rozdělení republiky nám zůstalo 92 ks.
- V posledních letech nevím kolik jich bylo oficiálně vedeno, ale tuším jsme jich měli 12 z toho v jednu dobu byly letu schopné jen 2 stroje (ostatním prošla životnost pneumatik nebo tak něco). Ale možná je tuto informaci nutno brát s rezervou.
- V letech 1962-1999 se havárií "oficiálně účastnilo" nejspíš 109 letounů. Z toho v 8 případech šlo jen o poškození. Zbytek byly havárie a katastrofy, nicméně i z těch se nejspíš podařilo několik letounů znovu opravit nebo alespoň šly na náhradní díly.
- Celkem za ty roky na těchto strojích padlo 40 pilotů.
Možná se některé údaje o haváriích od reality o trochu liší - narychlo jsem je hledal v knížce "Zrušená křídla". BTW, je to moc pěkná knížka o našem letectvu od konce války po rok 1994. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: A je to tady ;( 1. 7. 2005 / 12:07 | |
|  | No ja myslim ze je to hlavne moc SMUTNA knizka a hlavne bohuzel (nebo bohudik) nedopsana knizka.... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: A je to tady ;( 1. 7. 2005 / 12:46 | |
|  | smutná ... to máš pravdu. Ale hodně zajímavá a dobře se čte. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: A je to tady ;( 1. 7. 2005 / 12:19 | |
|  | |
| |
|
|