FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 14. 8. 2025, svátek má Alan Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
SIDy+STARy menších letišť Jeden příspěvek | Celý strom
SIDy+STARy menších letišť   1. 7. 2005 / 09:56
libork
Dají se někde stáhnout SIDy a STARy letišť jako jsou např. LKPD?
   Seznam příspěvků  

Re: SIDy+STARy menších letišť   1. 7. 2005 / 10:01
Charlie   
http://ivaocz.virtualskies.net/Stahnout/Mapy/
   Seznam příspěvků  

Re: Re: SIDy+STARy menších letišť   1. 7. 2005 / 11:00
libork
Špatně jsem se zeptal. Myslel jsem: SIDy+STARy menších letišť pro FMC.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: SIDy+STARy menších letišť   1. 7. 2005 / 13:47
Latom   
Pro menší letiště se skoro nedělají, není proč. Jinak pokud máš mapy, tak si je FMC můžeš nabouchat sám, jen se ti to holt neuloží.

Nebo koukni sem: www.navdata.at
   Seznam příspěvků  

Re: SIDy+STARy menších letišť   1. 7. 2005 / 10:36
Tragédie v JRD
flightsim.knaifl.cz
   Seznam příspěvků  

Re: Re: SIDy+STARy menších letišť   1. 7. 2005 / 17:50
Cziviš
Naprogramovat Sid Star procedury pro PMDG je snadné,zvláště ve spolupráci s AFCAD.Pro ATR 72-500 je to už trochu složitější.Problém je pouze v tom,jestli to letiště vůbec nějaké ty sid a star má.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: SIDy+STARy menších letišť   1. 7. 2005 / 18:26
Jaakov   
"menší letiště"?????? co ti na LKPD příde menšího...mě osobně přijde dost velký An-124 tady přistane... myslel jsi snad méně frekventované, že?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: SIDy+STARy menších letišť   1. 7. 2005 / 19:56
Tragédie v JRD
Jak SID/STAR souvisi s AFCAD?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: SIDy+STARy menších letišť   1. 7. 2005 / 21:34
Cziviš
No AFCAD soubor má při velkém "oddálení (zmenšení) " mapky s letištěm krásně vidět naváděcí body na RWY a klepnutím na vlastnosti tohoto bodu se zobrazí jeho zeměpisné souřadnice,které se pak rovnou dají zapsat do Sid Star souboru.Dobře jsou vidět Markry ( nebo Markery) ,samozřejmě,že další naváděcí body se musí vyčíst z mapy skutečné.Tyto všechny,které ještě sid star soubor pro FMC nezná je nutné zapsat no a je to hotové.Říkám - pro PMDG je to snadné pro ATR jsem to ještě moc nepochopil.
Jinak co se týká LKPD tak ATR už sid star zpracované má.Bude li zájem,tak se to dá jistě okopčit a přepracovat i pro PMDG.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: SIDy+STARy menších letišť   1. 7. 2005 / 22:11
Latom   
No, nevím proč se zbytečně plácat SID, STAR pro LKPD. Dyt tam skoro nic není. Na sever a na jih, jako Jára Cimrman. Ten jeden fix si do FMC dám vždy. Jsou tam, OKL, VLM a TBV. Co na tom hledáš za vědu to ještě dát navíc di tech dat. To jen spojíš. Ale nechci tě od toho zrazovat.
Když už, tak proč to neudělat pro letiště, kde se to opravdu využije?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: SIDy+STARy menších letišť   1. 7. 2005 / 22:21
Tragédie v JRD
Svata prostato .. jake body jsou v AFCADu, tkere jsou soucasti sidu a staru? Markery nejsou nikdy soucasi SIDu ani STARu .. a nic jineho co by tam mohlo byt me nenapada.. na VORy a NDB muzes letat podle jmena a fixy tam nenajdes... takze moc nechapu jak to delas podle afcadu ...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: SIDy+STARy menších letišť   2. 7. 2005 / 01:25
Marky Parky   
Tak je naprostou pravdou, že AFCAD ti nijak nepomůže, taky netuším co by v něm Cziviš chtěl hledat, ale kdyby sis vzal dekompilovana AFD jako celek, možná byses divil, nebo ač ze STAR tam nenajdeš nic, tak samotné přiblížení je tam komplet popsané od IAF, přes celou přibližovací proceduru, FAF, dráhu, až po miss approach proceduru a vyčkávacího obrazce publikovaného nad jejím posledním bodem. Vše ve standardu ARINC. A to už by se těm vašim FMCčkám mohlo líbit.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SIDy+STARy menších letišť   2. 7. 2005 / 09:57
OK-Milda (BHA410)   
Takže jestli to chápu dobře, tak to jsou právě ta data, ze kterých pak čerpá defaultní GPS při programování aproach.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SIDy+STARy menších letišť   2. 7. 2005 / 09:59
Cziviš
No já si ty markry přidávám,protože mně vedou na dráhu už zdaleka,protože letím-li s PMDG ,tak přistávací mapka podle FMC končí skoro těsně u prahu dráhy a to většinou dosti ze šikma a mašina se pak už nestačí srovnat do kurzu rwy.Samozřejmě,že moje "vylepšení" nikomu nevnucuji.Na druhou stranu uznávám,že jsem "zlenivělí letecký barbar" který si i do LKKV přidělal sestupové ILS,abych se kochal úplným autolandem s PMDG.A druhá pravda je,že nejraději létám za špatného počasí a tudíž zásadně IFR a tam jsou veškeré SIDy a STARy k ničemu,protože mne hezky jako v bavlnce vede ATC a já mám klid.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SIDy+STARy menších letišť   2. 7. 2005 / 10:16
Marky Parky   
Mno, obavam se že to co ty nazýváš IFRem má k IFRu daleko jako já do číny, a naopak SID a STAR jsou jedním ze základních kamenů IFR létání. To že je AI ve FS neumí už je jiná věc.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SIDy+STARy menších letišť   2. 7. 2005 / 10:24
Tragédie v JRD
byls rychlejsi
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SIDy+STARy menších letišť   2. 7. 2005 / 18:44
Cziviš
Tak zcela zjevně vidím,že zde pravděpodobně směšujeme dvě věci,které spolu bohužel nemají až tak moc společného.Jednou věcí je skutečné létání naostro.Druhou věcí je létání v simulátorech jako je třeba FS2004.Já osobně jsem psal o tom druhém.O tom prvním případu psát nemohu,protože "naštěstí pro všechny" nikdy nebudu se skutečným letadlem létat.Proto vycházím z volby pro plánování letu IFR,kde si tak maximálně mohu zvolit výšku letu a to je vše.Řídící provozu se v této simulaci pramálo řídí SIDy a STARy a mne v dané chvíli taktéž pramálo zajímá , že už jsem měl dávno začít točit třeba vlevo , když řídící zatím takový pokyn nedal.Jóoóó´, když ale zvolím možnost VFR,tak to je jiná káva.Tam věřím se může člověk vyřádit do sytosti i se SID a STAR.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SIDy+STARy menších letišť   2. 7. 2005 / 18:59
Petr Slavíček   
Simulátor je proto simulátorem že "simuluje" realitu. A to podle nátury uživatele v různé míře. Bohužel ATC v FS nesimuluje realitu, ale snad může trochu navodit pocit reality pro někoho kdo o skutečném létání nic neví.
Každopádně létat SID/STAR při VFR letu je prvotřídní blbost. Nikdo ti to samozřejmě nezakazuje, ale realitě se to ani nepřiblíží.
Pravdou je, že většina lidí na tomto fóru se snaží eliminovat zmíněné nedostatky FS (např. online létáním nebo ignorováním některých pokynů ATC v MSFS) a létat co nejvíce jako v reálu. Ale každý má právo na svůj přístup....
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SIDy+STARy menších letišť   2. 7. 2005 / 20:12
kuma   
V tom je jádro pudla, proč si nerozumíme.

VFR - let za vidu. Letíš podle pozemních orientačních znaků v dohledu a podle navigační přípravy, která vychází z mapy, na které je viditelná pozemní situace. Kromě rychloměru a kompasu budíky moc nepoužíváš (maximálně výškoměr, abys nenastoupal někam do TMA, kde by ti vynadali). GPS můžeš mít jako zálohu, ale když letíš PODLE GPS - už to v pravém symslu slova není VFR let.

IFR - let podle přístrojů. K navigaci používáš A) budíky registrující polohu příp. vzdálenost radionavigačních pomůcek - tak lze vykonat IFR neřízený let (v reálu asi těžko, ale na simulátoru jistě ano) a B) budíky registrující polohu a charakter pohybu letounu v prostoru bez ohledu na to, zda a co je vidět z kabiny (umělý horizont, zatáčkoměr, gyro). Tak lze vyklonat let v mracích (podle plánu), nebo vektorovaný let (točte vpravo na jedna-nula-nula, stoupejte na tři-jedna) po trati určené dispečerem.

SID/STAR jsou STANDARDNÍ postupy pro přístrojové létání. Ty může řídící využít, když vektoruje, nebo nemusí. Obvykle se používají pro plánování IFR letu. SIDy a STARy (atd) obsahují jednak radionavigační body (radiomajáky všech kategorií), ILS a v posledních letech také virtuální body určené zeměpisnými souřadnicemi - to protože prakticky všichni létají podle GPS (což se oficiálně neuznává, ale je to mnohem přesnější a skutečné fixy - radiomajáky - se používají pro kontrolu a jistotu).

Je na řídícím (pochopitelně ne virtuálním v originálu MSFS, ale živém a rozumném řídícím ať v reálu nebo na IVAO, VATSIM atd.), zda při vektorování použije postup ze SID/STAR nebo svou hlavu (což bývá častější).

A teď k tvému problému - létáš-li si na svém simulátoru podle sebe, je to jen tvoje věc a tvoje potěšení. Můžeš radiomajáky nazývat jahodami, markery (kreré skutečně nedělají nic, ale nic jiného, než že upozorní pilota že je 1-2 či 4 míle od prahu dráhy) třeba hříbky a tvůj plán, který vkládáš do své GPS na palubě svého virtuálního letounu může být "u třetí hrušky doprava, pak na muchomůrku jedna a tam doleva a na zem". *) (viz pozn. dole)

Pokud ale chceš diskutovat s dalším pilotem (skutečným či virtuálním) musíš použít jeho (jejich) jazyk - jinak si nebudete nikdy rozumět a nikdy si pěkně nezalétáte. Je proto potřeba i ve virtuálním světě respektovat co je IFR, co je VFR a kdy a k čemu jsou SIDy, STARy a všechny ty další opičárny, kterými si piloti a dispečeři (virtuální zcela zbytečně) komplikují život
;o))))

P.S.: *) fakt jsem zažil v Německu, že na jednom sportovním letišti jsme dostali instrukci na přistání: "vidíte tu televizní věž? tak leťte 300m vpravo od ní a až jí minete, točte na 270 a budete v sestupové ose dráhy". Poslechli jsme a letiště tam bylo. To byl ten pravý "řízený VFR let"
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SIDy+STARy menších letišť   2. 7. 2005 / 10:23
Tragédie v JRD
CHlape ... mas v tom trosku zmatek, resp. spis gulas ))

* v IFRu jsou naopak SIDy a STARy naprosto a velmi dulezite
* ATC v flight simu nema se skutecnosti nic spolecneho
* markry te nikam nedovedou, nechapu jak marker naladis na nejake zarizeni, ktere by ti ukazovalo treba smer k nim - marker je "jednoduche" zarizeni, ktere nedela nic jineho, nez ze vysila na urcite frekvenci VZHURU a tobe zablika a zapipa ukazatel markeru (pismenka O, M, I) ktere signalizuji , ze jsi marker prave preletel
* v PMDG neni zadna pristavaci mapka - mapky mas papirove nebo ty ktere najdes ruzne na webu (treba, u me to ze konci na konci drahy je normalni a ze vede ze sikma znaci, ze u daneho letiste nejsou pro tu drahu nabusene approache (nebo jsi je nezvolil), coz z papirove mapy rychle nahradis a klidne i nabusis.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SIDy+STARy menších letišť   2. 7. 2005 / 10:19
Tragédie v JRD
Bohuzel nelibilo ... alespon ne drtive vetsine, ne-li vsem soucasne znamym fmskam.. mit to ve formatu arinc je vlastne k nicemu, pokud si nevytvoris nejaky vlastni prevodnik .)

navic vetsina fcad dat je 2 - 3 roky stara, a to je v letectvi cas dlouhy....

PS: to ze tam jsou i data o priblizenich (nekdy dosti zbesila jemi znamo
   Seznam příspěvků  

Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ