|  |  | | Vyčkávání více letadel na jednom místě 2. 7. 2005 / 23:50 | |
|  | | Jak funguje v reálu, když je třeba nechat vyčkávat třeba u NER více letadel najednou? Letají nad sebou? |
| |
|
 |  |  | | Re: Vyčkávání více letadel na jednom místě 2. 7. 2005 / 23:52 | |
|  | Jo.
Nebo i pod sebou - jak se to vezme  |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: Vyčkávání více letadel na jednom místě 3. 7. 2005 / 06:35 | |
|  | Předpokládám, že letadla přilétají do pozice pro vyčkávání ve stejné výšce a ve stejné výšce jako přiletěla, zase z vyčkávání odlétaji.
To ve mně potom vyvolává otázku, jak ATC dostane z vyčkávání jako první letadlo, které vyčkávací obrazec začalo létat první. Mělo by být výše, než to, které přiletělo druhé. Jak ho dostane do stejné výšky? A když jich bude více nad sebou? (snad jsem to popsal pochopitelně ) |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Vyčkávání více letadel na jednom místě 3. 7. 2005 / 11:17 | |
|  | | v prubehu vyckavani mohou klesat... |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Vyčkávání více letadel na jednom místě 3. 7. 2005 / 11:25 | |
|  | Myslím, že ani jeden z Tvých předpokladů není správný :
- letadla nepřilétají do obrazce ve stejné výšce ( už jen kvůli sepraci ne) , takže ATC je MUSÍ výškově separovat ještě před vstupem do vyčkávání,
- není žádná povinnost dostat z vyčkávání jako první letadlo to, které tam jako první přiletělo ( například bych jako první pustil ta nejrychlejší ...)
- není žádná povinnost , aby letadlo opustilo obrazec ve stejné výšce, jako do něj vletělo, naopak, velice často je vyčkávání prostředek , jak letadlo "vyklesat" ( jak píše Traged ). |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Vyčkávání více letadel na jednom místě 3. 7. 2005 / 11:37 | |
|  | | Těžko přiletí ve stejné výšce a těžko taky ve stejné výšce odletí. Jednak se málokdy stane, že by klesající letadlo dopstalo pokyn k vyčkávání, odletělo, a jeho následník by dostal povel v přesně stejném místě a výšce. Vždycky je trochu něco jinak a ŘL to musí brát v úvahu. Když pošle nekoho někam holdovat, už než ten tam doletí, stoupá nebo klesá na vyčkávací výšku a ŘL je tam rovná jako vypraná prostěradla do poličky. V tom to maj ŘL těžší, protože musejí mít představivost nejen 2 rozměrnou (screen radaru, horizontální situace) ale 4 rozměrnou (k tomu taky výšky nad terénem a to vše se mění v čase). |
| |
|
|