FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 6. 5. 2024, svátek má Radoslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
B737 - "eighty knots" Jeden příspěvek | Celý strom
B737 - "eighty knots"   4. 7. 2005 / 22:15
libork
Proč ase hlásí tato rychlost?
 

Re: B737 -   4. 7. 2005 / 22:25
Luděk Ch.
Pokud vím, tak je to pro kontrolu rychloměrů, protože jsou zcela nezávislé. Jeden z pilotů zahlásí 80kt podle svého rychloměru a druhý v tu chvíli zkontroluje, jestli souihlasí údaj i na jeho rychloměru.
 

Re: Re: B737 -   4. 7. 2005 / 22:33
Waterfight (TVS379)   
O 80 uzlech nic nevím, ale 60 knots je tuším zatažení spoilerů, nebo klapek. Samozřejmě při přistání...
 

Re: Re: Re: B737 -   4. 7. 2005 / 23:03
Latom   
A není to spíš pro zavření reverzů? Klapky zasouváš i později.

A těch 80 kt, není to proto, že už neřídíš příďák od kapitána, ale už je účinná směrovka?
 

Re: Re: Re: Re: B737 -   4. 7. 2005 / 23:42
Jaakov   
v PMDG hlasi 80kt protože při startu s použitím TO/GA při 80kt dochází k thr hold....zaseknou se power levers,aby nešly dát zpátky...pokud se nemýlím...
 

Re: Re: Re: Re: Re: B737 -   5. 7. 2005 / 00:23
crazy
Myslim, ze ne. Zrusit TO muzes az do V1. Mezi 80 kts a V1 ale jen z duvodu selhani motoru, pozaru motoru, ztraty smerove kontroly a pripadne jine zcela fatalni okolnosti. Do 80 kts se TO rusi pri vetsine problemu.
Primarni ucel je krizova kontrola vyskomeru.
Vice sdeli (a me chyby opravi) asi nekdo fundovanejsi - AJS ?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: B737 - Ako zastavit ero pri TO/GA ?   5. 7. 2005 / 00:58
xWing   
Ako sa da zrusit procedura TO/GA pri take off, ked mam uz viac ako 80knots ale menej ako V1 ? Brzdy su na RTO a podla toho co som sa docital by pri stiahnuti plynovej paky malo ero zacat brzdit, ale u PMDG to nereaguje a akceleruje dalej. U defaultu B737 to ide ukazkovo.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: B737 - Ako zastavit ero pri TO/GA ?   5. 7. 2005 / 12:47
Reno
Musí se (u PMDG 737) vypnout A/T.. ve skutečnosti by se asi od 65 kts měl automaticky aktivovat throttle hold (dočasná deaktivace A/T tak, aby při případné poruše těsně po přitažení nestáhl plyn nebo tak něco) - takže by v intervalu 80 kts - VR mělo stačit stáhnout plyn (+ dát reverz).
PMDG sice THR HOLD indikuje na PFD, ale nechová se podle toho.. není to až zas tak úplně nejdotaženější letadlo..
Je tedy dobrý si A/T namapovat někam na plynovou páku, kde je i v reálu.
 

Re: Re: Re: Re: B737 -   5. 7. 2005 / 06:18
Pavel2
Příďák od cpt. se neřídí od chvíle kdy cpt. srovná letadlo na dráze do směru. Od té chvíle ten co letí řídí pouze pedály a i příďák je na malé výchylky ovládán pedály takže se dá jemně korigovat směr než začne působit směrovka.....
 

Re: Re: Re: Re: B737 -   5. 7. 2005 / 07:39
Waterfight (TVS379)   
Jo, jo, máš pravdu, bude to zavření reversů
 

Re: Re: B737 -   5. 7. 2005 / 06:10
Pavel2
Přesně tak to je, a hlásí to neletící pilot
 

Re: Re: Re: B737 -   5. 7. 2005 / 09:48
Luděk Ch.
Díky za upřesnění, v tom jsem si nebyl jistý. Ale je to logické, letící pilot musí sledovat dráhu a na budíky "čučí" neletící
 

Re: B737 -   5. 7. 2005 / 09:03
Švící
Je to především kvůli přerušení vzletu, jak tady již bylo napsáno. Když se cokoliv pokazí do této rychlosti, vzlet se přerušuje. Navíc do této rychlosti kapitán řídí příďové kolo, pak řídí letadlo PF (pilot letící) pouze nožním řízením. 60 kts se hlásí při přistání a do této rychlosti je účinný zpětný tah motorů, při této rychlosti se vypíná, spoilery však zůstávají.
 

Re: Re: B737 -   5. 7. 2005 / 09:11
Martas
No myslim,ze si prisel s krizkem po funuse a navic to co pises neni pravda.. Vzlet je mozny prerusit do V1,a to s tim pridakem take neni pravda,protoze jak jiz napsal Pavel2,PF ho ridi jiz po line-upu.Noznim rizenim se pridak vychyluje max. o 6 stupnu..
 

Re: Re: Re: B737 -   5. 7. 2005 / 09:19
Martas
jo a jeste k tomu pridaku,ta vychylka je 6,7 nebo 9 stupnu,ted nevim..)))
 

Re: Re: Re: Re: B737 -   5. 7. 2005 / 13:37
Pavel2
7 stupňů
 

Re: Re: Re: B737 -   6. 7. 2005 / 08:23
Švící
Já jsem nenapsal, že by vzlet nebylo možný přerušit do V1, ale kolega se ptal na 80 kts. A piloti mi říkají, že do 80 kts se směr řídí řízením příďového kola a to má u sebe jenom Cpt., takže když je PF F/O, tak to logicky nejde.. Navíc proč by jinak během rozjezdu byly slyšet hlášky "Your control" a "My control", když by Cpt. nepředal F/O řízení?
 

Re: Re: Re: Re: B737 -   6. 7. 2005 / 09:13
Pavel2
Hláška "Your control" od cpt. přichází ve chvíli kdy srovná letadlo na dráze (pokud letícím pilotem bude FO) a ten mu samozřejmě odpoví "My control". Rozjezd na dráze se drží směr pomocí pedálů (řízení malých úhlů příďového podvozku a posléze směrového kormidla)......nedokážu si představit jak by si řízení (a tím všechny procedury) předávali už během rozjezdu během a po 80kts..
 

Re: Re: Re: Re: Re: B737 -   7. 7. 2005 / 22:56
Švící
Tak jsem to asi nějak špatně pochopil... A protože velký mašiny zatim bohužel nelítám, tak jsem "věřil" svým doměnkám a tomu, jak jsem si vysvětloval informace od pilotů.. Tímto se omlouvám za neúmyslné desinformace.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ