FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 22. 12. 2025, svátek má Šimon Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Něco matematiky Jeden příspěvek | Celý strom
Něco matematiky   11. 7. 2005 / 18:50
Cesmina
mějme obecný polygon, definovaný množinou bodů v rovině. Existuje nějaká rozumná matematická metoda, jak zjistit, je-li určitý bod uvnitř nebo vně polygonu ???
   Seznam příspěvků  

Re: Něco matematiky   11. 7. 2005 / 18:56
Marky Parky   
Pokud je množina bodů uspořádaná, je možné polygon rodělit do trojúhelníků. Otestovat bod uvnitř trojúhelníku už je hračka.

Pokud množina bodů není uspořádaní, nemá úloha jednoznačné řešení (není možné určit tvar polygonu).
   Seznam příspěvků  

Re: Něco matematiky   11. 7. 2005 / 19:22
Rychlokvaška
Jsou i jednodušší a názornější metody. Jedna z nich je tady:
http://astronomy.swin.edu.au/~pbourke/geometry/insidepoly/
A par dalsich tady:
http://geometryalgorithms.com/Archive/algorithm_0103/algorithm_0103.htm#wn_PinPolygon
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Něco matematiky   11. 7. 2005 / 20:16
Cesmina
Děkuji za podnětné zdroje, budu nad tím zítra v pracovní době bádat, to bude vypadat nenápadně a vědecky - v jádru mi jde o to , spáchat geberátor lesa v určité oblasti , nápad je takový , že se v něčem (artport fw, nebo ground) nadefinuje polygon a pak se zaplní stromy v zadaných rozestupech a v zadaných tvarech.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Něco matematiky   11. 7. 2005 / 20:22
Eurostar   
no pokud chceš a budu ti moct nějak pomoct tak napiš. kdyžtak moje icq 178364874
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Něco matematiky   11. 7. 2005 / 20:26
Cesmina
Díky , já se s tím nějak poperu , kdybych nevěděl, tak se ozvu
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Něco matematiky   11. 7. 2005 / 20:28
Eurostar   
pokud mi zadáš sořadnice polygonu a dáš mi jak chceš velký rozestupy mezi stromy, tak ti myslím budu schopnej dát souřadnice všech stromů tak do 5 minut... ted to testuju
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Něco matematiky   11. 7. 2005 / 20:30
Eurostar   
hm vypadá to že to funguje ... využívá to autocad.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Něco matematiky   11. 7. 2005 / 20:43
Cesmina
Jaký jsou vstupy a výstupy ???
třeba v airportu je polygon definován nějak takhle

-POINT = 1 572.52 666.92 0
-POINT = 2 551.84 683.2 0
-POINT = 3 562.4 697.28 0
-POINT = 4 571.2 689.36 0
-POINT = 5 580 699.48 0
-POINT = 6 588.36 708.72 0
-POINT = 7 614.76 741.72 0
-POINT = 8 597.16 763.72 0
-POINT = 9 600.68 768.12 0
-POINT = 10 618.72 747.44 0
-POINT = 11 633.68 766.8 0
-POINT = 12 654.8 789.24 0
-POINT = 13 675.04 805.96 0
-POINT = 14 698.36 824.44 0
-POINT = 15 707.16 813.88 0
-POINT = 16 711.12 806.4 0
-POINT = 17 737.96 762.84 0
-POINT = 18 720.36 743.04 0
-POINT = 19 694.4 775.6 0
-POINT = 20 682.08 787.04 0
-POINT = 21 667.12 785.28 0
-POINT = 22 651.72 772.08 0
-POINT = 23 638.96 756.24 0
-POINT = 24 621.36 730.72 0

jsou to prakticky x y koordináty k nějakému počátku , a výstup bych si představoval řadu podobných koordinát, já bych to převedl na lat/lon a dosadil do příslušné xml struktury , udělala by se na to nějaká obálka a bylo by
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Něco matematiky   11. 7. 2005 / 20:48
Eurostar   
vstup je jen jeden, a to jsou souřadnice vrcholů polynomu. řeněme polynom o 5 vrcholech je cca 15 vteřin práce zadat...

pak je nutný dát šrafovat body... nastaví se jak mají být body daleko od sebe a dá se vyšrafovat oblast polygonu. vznikne tim sít bodů. tak se dají pomocí dotazu zjistit souřadnice bodů a je to...

dají se užít i jiné funkce, ne jen šrafy... třeba pole bodů
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Něco matematiky   11. 7. 2005 / 20:54
Eurostar   
to jsou v podstatě asi x,y souřadnice. to nebude problém z toho udělat v cadu polygon, pokud bude polygon větší (např víc než 30 souřadnic) tak bych si na to napsal spíš skriptík aby to odsejpalo rychlejc... jako výstup bych měl dostat x,y souřadnice bodů (stromů)
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Něco matematiky   11. 7. 2005 / 20:58
Eurostar   
neměl by to bejt problém. problém by mohl být u trojrozměrného polygonu ale jak koukam tak zetový souřadnice jsou asi všude nulový, je to jenom placka....
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Něco matematiky   11. 7. 2005 / 21:45
Cesmina
von to tam nasází podle výšky terénu , to není problém. Ale radši bych měl nějakou rutinu v C++ , která mi řekne jestli bod, který počítám je uvnitř polygonu, podívám se na ty odkazy co dával Phantom
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Něco matematiky   11. 7. 2005 / 21:48
Eurostar   
JJ, jak chceš... tohle je spíš indukce... zadáš polygon a dopočítáš body uvnitř polygonu a získáš jejich souřadnice.... kdyby ti to nešlo tak napiš
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Něco matematiky   11. 7. 2005 / 21:52
Cesmina
Jasný , to je spíš pro jednorázový použití, já mám představu utilitky,
v airportu si uděláš polygon, kde chceš mít les, do utility na něj zadáš odkaz , vybereš stromy, zadáš rozestupy , a vyleze z toho xml soubor, kterej přeložíš a máš les hotovej

Ale ono to asi stejně bude na h... teď jsem udělal hektar hustýho lesa a při přiblížení klesly FPS asi tak n 5
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Něco matematiky   11. 7. 2005 / 22:45
Marky Parky   
No myslim ze i na tohle by bylo reseni...
- polygon vykreslovany pomoci scasmovskeho DrawPoly ci jak to je, strasne zere FPS, protoze ho pocita procesor a vykresluje ho grafarna...

Zatimco tentyz polygon udelany v GMAXu a vykreslovany pomoci BGLC DrawTri zere prdlajs.

Dalsi vec je, ze muzes nasazet v ruznych vzdalenostech stromy v ruznych LODech - a hlavne ruzne modely - tj v jednem "useku" lesa bude sice treba 10 stromu, ale z nich se pouze 2 zobrazi pri velikosti par pixelu, 5 se jich zobrazi pri velikosti treba 10 pixelu a vsech deset se zobrazi az kdyz bude strom na obrazovce zabirat treba 100 pixelu...

Umistovani pak misto v airportu delat pomoci XML a BGLComp SDK (coz je na kod dle meho taky jednodussi).

   Seznam příspěvků  

Re: Něco matematiky   11. 7. 2005 / 19:27
Eurostar   
No jestli jsem to dobře pochopil máš namysli jakýkoli obecný polygon ve 2D - řekněme v rovině x,y definovanej N vrcholy (body v rovině). pak je nějaký bod obecné polohy souřadnic x,y . pokud nebudeš znát přímo souřadnice vrcholů polygonu nebudeš znát souřadnice vektorů jednotlivých přímek ( hran polygonu) tak jednoznačně nemůžeš určit jestli bod náleží nebo nenáleží polygonu, a to z toho důvodu že polygon o více než 4 vrcholech už nemusí být jednozačně určen... viz obrázek. v prvním obrázku bod polygonu nenáleží, v druhém už jo a přitom jde o body se souřadnicemi které jsou stejné. liší se jen vektory hran

jej to bylo
img_forumn/r58339_1.jpg (500x375)
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Něco matematiky   11. 7. 2005 / 19:28
Eurostar   
viz příspěvek od phantoma
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Něco matematiky   13. 7. 2005 / 20:56
Cesmina
Tak jsem dokopal do stavu beta verze ten generátor lesa, takže pokud by se někomu hodil , je na http://www.vvvsystem.cz/cigler/images/les.zip
img_forumn/r58614_1.jpg (500x372)
   Seznam příspěvků  

Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ