FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 6. 8. 2025, svátek má Oldřiška Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
LKPR Airport Capacity Enhancement Jeden příspěvek | Celý strom
LKPR Airport Capacity Enhancement   14. 7. 2005 / 12:42
Láďa
Tuto brožurku jsem včera našel na briefingu. Dozajista to bude popsáno v AIPu nebo možná vystaveno na stránkách IVAO či VATSIM - nehledal jsem to, takže v případě duplicity prostě ignorujte. Naskenované obrázky jsou tady: http://www.vorosenej-xicht.cz/obr1.jpg a http://www.vorosenej-xicht.cz/obr2.jpg
 

Re: LKPR Airport Capacity Enhancement   14. 7. 2005 / 13:14
Rychlokvaška
Vetsina veci uz je aplikovana na IVAO do praxe (lepe receno vsechny), ale co se mi libi jsou ty grafy a doporuceni, hlavne Runway occupancy a reaction time. To je na velke zamysleni pro piloty, kez by se vsichni vesli do nejzelenejsi casti, to by to mohlo fofrovat Dovolit si dnes separovat prah na prah je obcas trosku o nervy a pritom by to pak vypadalo tak krasne...

Takze diky, kdybys zase nasel neco zbytecneho, tak sem ;o)
 

Re: Re: LKPR Airport Capacity Enhancement   14. 7. 2005 / 13:27
Rychlokvaška
Co by se melo ale tesat, je "Good operating practice is to aim for an exit that can be made, rather than aiming for an earlier exit, that you might miss". To bych skoro dal jako velkej billboard u prahu drahy Zvlast kdyz ted mame tu deltu a limu, to je skoro hrich.

Maly pribeh ze zivota: U tricitkove akce na IVAO to vetsinou totiz vypadalo tak, ze pajlot teda pristane....pribrzdi tak nejak u C, zjisti ze to nevytoci, tak zabrzdi az na nulu, pak se pomalicku rozjede a zacne hledat...dalsi ero uz je spolehlive za OM a on porad pomalicku pojizdi. Ridici staci jeste obcas zavelet "vacate first left immediately", coz u casti pilotu konci tim ze to hodne zvolna ohnou na limu, u vetsi casti tim, ze to proste vemou po 13 coz je vyslovne zapovezeno pokud ridici neurci jinak a pouze zcela minimum pouzije Deltu....byl tu i pripad, ze to vyplaseny pajlot ohnul do travy, asi byl ridici prilis nalehavy Nemusim myslim zduraznovat, jakou veselou a zdrave sazkovou atmosferu tyhle situace vyvolaly ) Takze piloti prosim - kdyz jste bulik nebo kocicka, C po vas nikdo nechce, klidne vyklidte po D, ale kurna nepohybujte se po draze pojizdeci rychlosti se zastavkou, i vyklidit se po tech rychlych da mnohem rychleji

A maly pribeh a rada ze zivota c.2: Kdyz dostanete takeoff, tak to znamena takeoff, a ne "lineup, do the cockpit checks once more, make a coffey and ask stewardess if she's free tonight". Slovnik se muze ruznit, ale obcas to vypada ze nekteri si stihnou skocit i na zachod Berte to tak ze draha proste pali jak cert a nejlepsi je z ni vzdycky utect co nejrychleji to jde, aby se clovek nespalil Udelate radost pilotum i ridicim.

Coz takhle kdybychom vyhlasili soutez o nejkratsi cas straveny na draze (touch'n'go se nepocita samozrejme) ? ;o)
 

Re: Re: Re: LKPR Airport Capacity Enhancement   14. 7. 2005 / 13:45
smejca   
Tak takhle me tady na foru uz dloho nic nerozesmalo) Muzes okamzite acit psat na planes.cz Chechoviny ve FS.....
 

Re: Re: Re: Re: LKPR Airport Capacity Enhancement   14. 7. 2005 / 13:51
Rychlokvaška
No jo, to my se taky nasmali...ona vetsina pajlotu si tak nejak pripada v tom kokpitu skoro neviditelna, jako ze kdyz neco ocuraji nebo spletou ze si toho nikdo nevsimne...

Ale ono je to tezky kdyz na to koukame na obrazku pres celou zed a jeste nejmin dalsi dva na monitoru na radaru
 

Re: Re: Re: LKPR Airport Capacity Enhancement   14. 7. 2005 / 14:26
Charlie   
A šlehače se budou moci soutěže zúčastnit? )
 

Re: Re: Re: Re: LKPR Airport Capacity Enhancement   14. 7. 2005 / 14:48
Rychlokvaška
No jo, vidis, mixery...hmmm...vyradime
 

Re: Re: Re: Re: Re: LKPR Airport Capacity Enhancement   14. 7. 2005 / 14:50
Charlie   
Buuááééýýýk (
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: LKPR Airport Capacity Enhancement   14. 7. 2005 / 15:03
LS
Jinak ono se nejenom taday trochu potis, zda to stihne do vzduchu, ale obcas se to stane i v realu a tam jde o daleko vic...A prece jenom prah na prah je uz dost velka separace, takze proc ji torchu nezkratit .)))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: LKPR Airport Capacity Enhancement   14. 7. 2005 / 15:05
Marky Parky   
O mixerech v souvislosti s plynulym pohybem na drahach by mohl vypravet Lukas:

10:10:00 - Ruzyne Tower, OKRKY, established ILS 31
10:10:15 - OKRKY, Ruzyne Tower, rgr, continue approach, report OM
...
10:20:00 - Ruzyne Tower, OKRKY, passing OM
10.20:15 - OKRKY, Ruzyne Tower, runway 31, cleared to land wind calm
....
10:21:00 - Ruzyne Tower CSA1234, ready for departure
10:21:15 - CSA1234, Ruzyne Tower, Lineup 24 and wait,
10:21::30 - OKRKY, Runyne Tower, after landing, vacate right, expedite....
....
10:30:00 - Ruzyne Tower, OKRKY, runway 31 vacated via LIMA .....


( No ty casy jsem trosku asi nadlnesl, ale bylo mi veznika lito )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LKPR Airport Capacity Enhancement   14. 7. 2005 / 15:33
Pilatus
To už byl snad u gejtu i s vypnutými motory, ne?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LKPR Airport Capacity Enhancement   14. 7. 2005 / 15:34
Marky Parky   
Kdepak, kdyz me nekdo da do ruky vrtulnik a cvicim s nim presne ILS priblizeni, tak na to jdu opatrne a pomalu ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LKPR Airport Capacity Enhancement   14. 7. 2005 / 15:37
Pilatus
Aha, no jo. Ale kdosi mi rikal, ze takovy akce nejsou k vycviku moc dobry ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LKPR Airport Capacity Enhancement   14. 7. 2005 / 15:39
Marky Parky   
Pozor, neplesti si vycvik a cvicny let )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LKPR Airport Capacity Enhancement   14. 7. 2005 / 15:52
Pilatus
Tak vrtulník, cvičný ILS na RWY 31 a potom ohlásí: "vacated via LIMA", jo?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LKPR Airport Capacity Enhancement   14. 7. 2005 / 16:01
Marky Parky   
Jasně, přece to nepotahne až na touchdown zonu dalších deset minut, pěkně nad prahem kolmo dolu a uvolní první doprava
 

Re: Re: Re: ešte perlička z LZIB a BHA slet , čitajte odspodu :))   14. 7. 2005 / 15:23
cmar
no taaak to som sa nasmial .. (teraz) kolega na mna čumi jak na vola, čo sa "řehtám" )))

tak zase niekedy pri BHA evente ))

Vlado
-----Original Message-----
From: Bohemia Airlines [mailto:info@bha.cz]
Sent: Friday, July 01, 2005 11:21 AM
To: Oskera Vladimir
Subject: Re: BHA


) no jo no, byl z toho kluk hodně překvapenej. On pak tu dráhu přeci jen opustil (na konci jak píšeš), ale pak to follow-me-car objel po trávě ))) Followmák pak byl taky úplně zblblej, tak ho rychle začal předjíždět okolo. No bylo to divadlo ))) jak se tam tak honili ))) Všiml jsem si, že jsi pak už radši říkal vacate and follow..., aby bylo jasno. Problém byl asi ten, že byla tma, takže to autíčko nebylo vůbec vidět (ani nesvítilo), tak ho to asi znejistilo, co to tam vadí a proč se mu to furt snaží dostat pod éro ))) Jestli znáš followmáka, tak se ho zeptej, jak to viděl on )


čus

Adam


----- Original Message -----

From: Oskera Vladimir

To: Bohemia Airlines

Sent: Friday, July 01, 2005 11:14 AM

Subject: RE: BHA




AHA ...a ja som nechapal prečo opušta RWY az kdesi na konci drahy ked som mu dal "vacate as soon is possible" ) a on opustil rwy poslednou taxiway..

na starte som mal nejaku lufthansu a na finale nejaku BHA .. a onen človek nie a nie uvolnit drahu .. nasledovalo GA pre cloveka na finale pretoze

som mu nechcel davat pokyn pristan ponad lufthansu a nesundej BHA na drahe pred tebou )


-----Original Message-----
From: Bohemia Airlines [mailto:info@bha.cz]
Sent: Friday, July 01, 2005 10:49 AM
To: Oskera Vladimir
Subject: Re: BHA



ajo... takže vlastně díky za pokrytí Blavy ! Potěšením bylo i Follow, kterého se jeden ze zúčastněných tak zalekl, že ho radši objel )

 

Re: Re: Re: LKPR Airport Capacity Enhancement   14. 7. 2005 / 16:41
Balooo   
Kdyz letim s Tu-154, tak to je trochu komplikovanejsi, nez line-up a click na sroubek MCP. Vetsinou pomalu nalajnuju, necham to jet, provedu rychlou kontrolu, zamknu pridove kolo na 10st., pockam na hlaseni posadky a valim plnej.
Kdyz jsem ale nalozenej, nebo startuju z kratke drahy, tak to zabrzdim a podle navodu roztocim na 80%, pripadne 100% a az potom poustim. To uz nejakou dobu trva.
A s Jak-40 to je uplne o necem jinym - tam se motor roztaci na brzdach cca. 10-13 sekund a i tak se rozjizdi jak trabant s kompletni vychodonemeckou rodinkou na ceste k Balatonu.

Mimochodem: nevite nekdo, jestli muze Tu-154 do Insbrucku? Ja tam obcas zaletim a byva to zajimavy.
 

Re: Re: Re: Re: LKPR Airport Capacity Enhancement   14. 7. 2005 / 17:10
Pilatus
No, nevim jestli tam muze normalne, ale urcite tam aspon 1 beloruskej vladni pristal - podrobnosti na airliners.net.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ