FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 1. 12. 2025, svátek má Iva Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Zápis letového plánu Jeden příspěvek | Celý strom
Zápis letového plánu   24. 7. 2005 / 23:53
= M@trix! =   
Zdravim
Mám dotaz ohledně zápisu létového plánu:

Mějme štreku z bodu A do bodu B po několika trasách a na každé té trase je několik bodů, které prolétávám. Zapíše se to jako:
... ASTIS UN137 RIPLI NEVRA SKP AGISTA TSL UB5 FSK UN128 RUGAS .. atd.

nebo se všude mezi body musí zapsat ta trať po které letím.
... ASTIS UN137 RIPLI UN137 NEVRA UN137 SKP ...
   Seznam příspěvků  

Re: Zápis letového plánu   25. 7. 2005 / 00:14
Marky Parky   
Správný formát je BOD TRAŤ BOD kde body jsou místa kde se přechází z jednohé tratě na druhou. Tedy oba tvoje příklady jsou špatně a správně je:

ASTIS UN137 TSL UB5 FSK UN128 ...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Zápis letového plánu   25. 7. 2005 / 00:24
= M@trix! =   
Díky za odpověď
   Seznam příspěvků  

Re: Zápis letového plánu   25. 7. 2005 / 00:23
austin
Ten druhý případ. Ale když to chceš jinak tak před bod napíšeš DCT (direct)
Př. ASTIS UN137 RIPLI DCT NEVRA (poletíš od ASTISu po UN137 na bod RIPLI a pak poletíš přímo na bod NEVRA.
Prostě po bodu musí následovat jak se dostaneš do toho druhýho bodu )
(mám třeba VOZ a BODAL můžu napsat VOZ W32 BODAL (z VOZ se dostanu na BODAL pomocí trasy W32) ,ale taky můžu napsat VOZ DCT BODAL (z VOZ poletim přímo na BODAL)

V reálu (u aerolinek ) se ale spíš používá, že mezi body musíš napsat trať po které letíš
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Zápis letového plánu   25. 7. 2005 / 07:43
Marky Parky   
Tohle není správná odpověď.

a) - ten druhý případ je špatně. Tak jak je uveden příklad, by letový plán z Prahy do Brna vypadal takhle:

VOZ W32 BODAL W32 BITSI

a má vypadat takhle...

VOZ W32 BITSI

(proste vypisuje se jen prvni a posledni bod dane tratě)

b) kdyz si uvedomíš výše uvedené, tak let po trati není vždy totéž co přímý let mezi body - plán VOZ W32 BITSI vede jinudy než VOZ DCT BITSI

c) zatímco když použiješ při zápisu trať, může být úsek libovolně dlouhý, u DCT platí nějaká omezení vzdálenosti mezi dvěma fixy (nemám teď u sebe L4444, a z hlavy nevím kolik). Stejné tak na druhou stranu u traťe máš popsané minimální výšky, vybavení a pod, zatímco u DCT tohle nemáš a komplikuješ tím život jak sobě, tak řídícímu.

A co se týká toho reálu, tak defakto nejde o to že se "spíš" používá zápis tratě - vždy se používá BOD TRAŤ BOD a syntaxe BOD DCT BOD slouží pouze tam kde žádná vyhovující trať nevede.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Zápis letového plánu   25. 7. 2005 / 08:37
Rychlokvaška
Tak mě napadá, není z hlediska řízení toku provozu, příp. Eurocontrolu apod. dokonce zakázáno IFR lítat DCT, minimálně od určité hladiny ?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Zápis letového plánu   25. 7. 2005 / 13:07
Tragédie v JRD
DCT neni snad ani vyslvone zakazano, ale je omezena delka useku, jaky muzes DCT letet (tyka se zejmena kdyz mas trat z nejakeho bodu, kam nevede sid z daneho letiste (nebo treba dane letiste zadne sidy nema) a ty se potrebujes dostat na trat
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Zápis letového plánu   25. 7. 2005 / 13:22
Rychlokvaška
No pak by skoro nebyl duvod pouzivat airwaye, kdyby slo letet FIX DCT FIX . Nemluve o tom co chudak ATC. Tam je imho bud nejake omezeni, nebo treba pravidlo ze prislusna route neprojde schvalovanim, nebo dostane slot az s hodne nizkou prioritou apod.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zápis letového plánu   25. 7. 2005 / 13:27
Rychlokvaška
Ostatně viz Eurocontrol RAD appendix 4, RADAN LK:

LKAAFIR Max DCT = 0nms
DCT Cross border = NOT Allowed
DCT City Pair = Allowed in the following cases :
LKPR DCT VO DCT LKVO (and return)
LKPR DCT KD DCT LKKB (and return)
LKPR DCT PK DCT LKPD (and return)
LKKV/MT/PR/PD/TB DCT = Not Allowed
(the last point of the SID and the first point of the STAR must be
used)
DCT from/to other airfields = Max 50nms to the first significant en-route point
(exceptions : 1. Military Flights
2. Training and Photographic Flights, NAV Aid
tests, Prior permission of Praha ACC is required
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zápis letového plánu   25. 7. 2005 / 13:32
Tragédie v JRD
Jo ... mame pravdeu oba dva ) vsimnhi si bodu DCT from/to other airfields = Max 50nms to the first significant en-route point

takze kpokud letis IFR z/do LKVO (nebo jineho nevyjmenovaneho IFR letiste - pravda, uz jich moc nezbyva .), tak muzes mit DCT z sidu na trat, ci z trate na zacatek staru mit max 50nm DCT usek ...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zápis letového plánu   25. 7. 2005 / 13:41
Rychlokvaška
Teda ty seš Šalamoun To na co se ptal austin (nebo dával příklad), není možné za předpokladu že by se jednalo o trať pro LKPR-LKTB (jak to vypadalo). Tohle omezení platí ale pro ČR, v jiných zemích jsou v RADANech definované páry bodů, kde je/není možno DCT a v kterých hladinách.
Ostatně viz celý appendix 4: DCT Limits
http://www.cfmu.eurocontrol.be/rad/7jul/dct.pdf
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zápis letového plánu   25. 7. 2005 / 13:46
Tragédie v JRD
vsak jo ja jsem pak presel do obecne roviny ne jenom omezene na tem pripad VOZ DCT BITSI ci co tam bylo
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Zápis letového plánu   25. 7. 2005 / 11:48
austin
a) ale W32 na BITSI nejde. Trasa W32 jde z VOZ na BODAL a pak na BNO pak HLV (holešov) Já do Brna létám trasu VOZ W32 BODAL

b) to sem napsal v tech příkladech

c)souhlas

Napsal jsem "spíš", protože jsem si myslel, že v nějakym případě se asi musí použít DCT
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Zápis letového plánu   25. 7. 2005 / 13:12
Tragédie v JRD
a) w32 jde pres bitsi
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Zápis letového plánu   25. 7. 2005 / 13:40
austin
Jj. Omlouvám se. Máte pravdu. Mám tu mapu vytisklou ve špatný kvalitě tak jsem to přehlíd.
   Seznam příspěvků  

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ