FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 11. 8. 2025, svátek má Zuzana Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Ako usetrit FPS... Vyjadrite sa Jeden příspěvek | Celý strom
Ako usetrit FPS... Vyjadrite sa   30. 7. 2005 / 10:02
brendon (SVK832)   
Tuto temu som polozil preto lebo som si vsimol ze niekedy jednoduche scenerky spapaju hodne FPS. Napriklad Medlanky (tymto nechcem autorov nejak urazit je to len postrech). Ked niekedy lietam nad Brnom neda sa mi zastavit v Medlankach je to pekna scenerka a jej minus ze pri nom nahli pokles FPS (okolo o 8FPS). Hlavne ked letim nanho a som pri nom.
Davnejsie prebehla tema ako usetrit FPS bolo spomenuty pocet polygonov a velikost textur. V tedy som musel zvazit moj projekt Pezinka, kedze som chcel donho dat dost objektov. Nastastie to bolo pri zaciatku. Takze prace som nemal vela. Na kazdom objekte som odstranil spodnu cast co pri takom mnozstve objektov sa ziska dost polygonv. A trosku matiky. Mam 100 domov co by zaberaly 9 polygonov ale spodok som dal prec (takze to je 8 polygonov) co jo na vyse 100 polygonov. A to znamena ze mozem dat navyse 12 domov. Dobre nie?
Taktiez som zmensil niektore textury

A co vy hovorite, ako sa da este usetrit FPS na scenerke?
 

Re: Ako usetrit FPS... Vyjadrite sa   30. 7. 2005 / 10:45
MadBird
No nechapu sice matematiku ve smyslu ze mam dum co ma 9 polys a tim ze dam pryc spodek co stejne nikdy nebude videt usetrim 1 poly....

Zamyslim-li se nad timto...

1) to ze si u tech krabic nechaval spodky je hruba chyba co se tyka addon-modelariny obecne. Je to zaklad low poly modelovani ze co nebude videt tam bejt nemusi.

2) z ciste matematickeho pohledu FSka (potazmo DX9) neumi multi point polygons. Umi pouze trojuhelniky. Takze i blba krychle ktera ma v normalnim modelovacim programu 6 stran (6 polygonu) jich ma v FSce vic protoze pred exportem do MDL/X souboru se na bazi pluginu provede tripple a vsechny multipointove polygony se prevedou na trojuhelniky...

Je to docela legracni protoze graficke karty jiz davno multipointove polygony nativne zvladaji... Ale co... DX je prece produkt Mrkvo$oftu... tak co bychom ocekavali...
 

Re: Ako usetrit FPS... Vyjadrite sa   30. 7. 2005 / 10:56
bumper   
nic tam nedavat,tim usetris nejvic co mas za pocitac,ze mas na LKCM 8 FPS ? Ja ti dam jednoducha scenerka ! Nakoukl jsi do hangaru,prosel jsi cely letiste?juknul si na letajici balony,pozdravil si modelare,prejel si sysla? Kazda tahle drobnustka si vezme nejaky to FPS,ale co jsem to testoval,tak jsem nezaznamenal nejakej extremni pokles FPS pri pridavani tehle veci (proto jsem je tam taky dal) V brzke dobe pribude k Medlankam jeste prilehle sidliste to abys tam pak radeji nelital Taky v okoli Medlanek je nasazeno dost stromku na kopcich a ty zerou dost FPS,delal jsem pro znameho i "lite" verzi,kde jsem treba konkretne odstranil ty stromy a chatky v okoli a psal,ze mu to dost pomohlo s FPS (testoval to na FS 2002) ale pokud bych takhle postupoval,tak to muzu smazat cely a nechat "default" LKCM kde je jeden hasicak a cedulka "letiste" To co pises ohledne zmenseni textur,ja jsem testil textury 256x256 vs 128x128 a absolutne zadnej rozdil (jedine ze byl baracek s mensi texturou hnusnej) ted uz delam vetsinou vsechno v 512x512 DX1 a pohoda,Vetsi pocet polygonu je samozrejme na obtiz.Me osobne nejvic FPS zere to nadherny pocasi a mraky v FSce,jinak se tesim na Pezinok a preju hodne stesti a spoustu casu na tvorbu.
 

Re: Re: Ako usetrit FPS... Vyjadrite sa   30. 7. 2005 / 11:03
MadBird
Bez urazky, ale i me. Medlanky docela zerou FPS... na rozdil od nekterejch jinejch scenerii ktere svou giganticnosti a poctem FPS na nich dosahovanych temer popiraji vazbu mezi poctem polygonu a FPS
 

Re: Re: Re: Ako usetrit FPS... Vyjadrite sa   30. 7. 2005 / 11:22
bumper   
ja se neurazam
 

Re: Re: Re: Re: Ako usetrit FPS... Vyjadrite sa   30. 7. 2005 / 12:40
Marky Parky   
Ono je na FPS docela znat taky jak je to vykreslovano. Zatímco GMXové scenerky používají köd optimalizovaný pro 3D, který je celkem rychlý, klasické SCASM polygony se počítají na procesoru a pak teprve posílají grafické kartě.

Rozdíl v rychlosti je takový, že v GMAXu je možné mít řádově odhadem 10x víc polygonů při zachování stejného FPS.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Ako usetrit FPS... Vyjadrite sa   30. 7. 2005 / 12:59
Cesmina
A ještě když dáš každýmu složitějšímu objektu 5 LODů , to je pak paráda, ale člověk by na tom strávil mládí. Myslím , že pokud jde o menší letiště , nikdy těch objektů není až tolik, aby to slušnej komp neutáh. Dobrý je rozdělit detaily podle nastavený komplexnosti scenery
 

Re: Re: Ako usetrit FPS... Vyjadrite sa   30. 7. 2005 / 11:20
brendon (SVK832)   
Ja som nehovoril ze mam 8FPS ale ze klesne o 8FPS (vsimni ze je tam O) . Vid obrazky 1. smer Brno a 2. je smer LKCM pokles o 10FPS aj viac.
Pokial ide o textury ja pouzivam teraz tiez 512x512 DXT1. Ale je rodiel taku texuru pouzit na jeden ci dva domy alebo na 20 domov.
Ked sa mam priznat trosku som sa zlajdacil pokial ide o Pezinok je tam velky problem retusovanim a to zobere HOOOODNE casu a nervov. Mohli by ti kriky a stromi odstranit . Pokial ide o Pezinok je tam tiez pokle FPS ale nie take markantne pokial porovname o jeho rozhlohu. Nie?
img_forumn/r60313_1.jpg (500x354)
img_forumn/r60313_2.jpg (500x395)
 

Re: Re: Re: Ako usetrit FPS... Vyjadrite sa   30. 7. 2005 / 16:04
Kobos   
Nevim jak kdo ste si vsiml ale Ortomapy zerou ramecky jako prase , a pokud je na nich husty autogen tak je to dost drsny pokles , a prave Medlanky jsou na ortomape a v dohledu je i letiste Turany a pokud mate dalsi addony pro Brno tak je to docela husty pokles FPS , jelikos Brno a okoli ma dost scenerek tak skus neco vypnout co se ti nelibi nebo co moc nepouzivas , ale Ortomapa zere tech ramecku nejvic a nejenom v Brne ale v kazdy scenerce.
 

Re: Re: Re: Re: Ako usetrit FPS... Vyjadrite sa   31. 7. 2005 / 12:26
Tragédie v JRD
tak s tim ze by ortofoto nejakym zpusobenm omezovaly FPS jsem se nesetkal .... pokud tedy nemas hoodne pomaly pocitac a hoooooodne smejdsku graficku kartu
 

Re: Re: Re: Re: Re: Ako usetrit FPS... Vyjadrite sa   31. 7. 2005 / 12:30
Eurostar   
zkoušel jsem to a taky pozoruju pokles o 10 - 13 fps....
(Athlon xp 2400++, 512 RAM, Radeon 9700 )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ako usetrit FPS... Vyjadrite sa   31. 7. 2005 / 12:32
Tragédie v JRD
Nemuze v te scenerii byt chyba? na ortofoto prahjy nesleduji takrka zadny pokles FPS....oproti jinym mistum
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ako usetrit FPS... Vyjadrite sa   31. 7. 2005 / 13:51
bumper   
chyba bude asi tim,ze tam je ta scenerka,jinak uz nevim to je snad samozrejmy,ze trochu poklesne FPS ale nevim co porad resite,pokud to na chvilku poklesne treba na 15FPS tak je to snad porad v pohode,nikdy jsem takhle nevrtal v jinych scenerkach a nebudu zadnou jmenovat,ale pokles FPS je snad u kazde a nekdy daleko horsi nez u LKCM,je tam nekolik pohyblivych objektu,dost doplnku ... delal jsem to pro lidi co Medlanky dobre znaji a ti oceni kazdej detail (treba i hloupyho sysla) Rozhodne to ma vetsi cenu,nez usetrit 5 - 6 FPS,samozrejme ze pokud nekdo leti s Blblikem pres Brno,tak je mu nejakej sysel ukradenej,ale pro VFR litavce je to treba oziveni.Taky dost velka plocha v okli LKCM je upravovana pomoci flatten,aby to letiste vubec sedelo dle realu,default ulozeni v reliefu cr bylo uplne spatne,taky to mozna neco zere atd. atd.
Pro upresneni LKCM neni delano v G-MAXu,jen nektere doplnky na letisti,jsou tam pouzity nektere starsi veci (knihovna pro animaci letajicich balonu) ad. vsechno muze mit vliv na FPS.Timto konci muj koment k FPS a LKCM.Jinak konstruktivni rady jak usetrit FPS na coz se ptal tazatel tu nejak postradam Taky bych se rad priucil,delam dalsi letiste a jine doplnky ....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ako usetrit FPS... Vyjadrite sa   31. 7. 2005 / 13:59
Marky Parky   
Konstruktivni rada jest - utect od API/SCASMu k XML/Gmaxu/BGLC
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ako usetrit FPS... Vyjadrite sa   31. 7. 2005 / 17:19
Cesmina
jen kontrolní dotaz , je rozdíl v efektivnosti kódu mezi BGL přeloženým v GMAXu pluginem pro FS2002 a pro FS2004 ???
 

Re: Re: Ako usetrit FPS... Vyjadrite sa   30. 7. 2005 / 12:08
Luděk Ch.
Medlánky jsou perfektní, zvlášť proto, že je mám skoro nadohled z okna. Ale je pravda, že ty stromky bych klidně oželel, všiml jsem si u mnoha scenerek, které mají okolo sebe nasázené přídavné stromky, opravdu hodně žerou FPS. Nejdou použít autogenové stromky, které FPS ovlivňují minimálně? Asi ne, jinak by se to dělalo Ale v každém případě díky, protože po průzkumu tvé scenerky, se na letišti vyznám i v reálu
 

Re: Re: Re: Ako usetrit FPS... Vyjadrite sa   30. 7. 2005 / 12:33
Cesmina
Autogenové stromky samozřejmě použit jdou a z hlediska FPS jsou perfektní
 

Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ