|  |  | Anomalie na Novem Zelande 1. 8. 2005 / 09:34 | |
|  | Z tohodle jsem jelen...
Vysvetlete mi prosim, jak je mozne, aby se mi jakoby posouval VOR??? Tohle se mi pravidlene stava na Novem Zelande (IVAO VFR TOUR) s L-410: Kdyz je ode me dvojice NDB VOR vzdalena tak cca 50nm - ukazuje rucicka VOR2 uplne mimo a jak se blizim k letisti, postupne se staci do spravne pozice.
Taktez ukazatel HSI s VOR1 miri mimo a chci-li udrzet radial, musim letet konstantne tak CRS +15° a postupne vyrovnavat na 0. Priklad - VOR je ode me kurzem 307 podle FS navigatoru ale ja ho musim letet vetsinu cesty 330-320-310 atd.) az bezprostredne na letisti se zda podle ukazalelu ADF a VOR v poradku.
Pritom NDB/ADF se zda v poradku a ve spravnem uhlu.... Kdyz jsem overoval let na mape, ukazalo se, ze jsem mel celou cestu letet uplne v pohode cca 320° a trefil bych se... Pritom VOR byl ode me v kurzu 307°
Prosim, co to je???
A proc mi nektere novozelandske VORy neozivi rucicky VOR1 ani VOR2 a pritom je vidi DME? Sem z toho jelen... |
|
| |
|
 |  |  | Re: Anomalie na Novem Zelande 1. 8. 2005 / 12:55 | |
|  | U toho problemu kde ti VOR neozivi rucicky NAV1 ani 2 ale mas DME tak bych si mozna dovolil tipnout ze se jedna pouze o DME a ne VOR/DME vysilac... |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Anomalie na Novem Zelande 1. 8. 2005 / 13:05 | |
|  | Netusil jsem, ze existuje DME-only vysilac... Taky jsem si to rikal, ale prislo mi divny, ze kdyz uz mas nejaky vysilac, ze neumis zjistit jeho polohu - byt treba nesmerove jako NDB... |
| |
|
|