FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 10. 5. 2024, svátek má Blažena Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
VATSIM středa: [LKPR, EDDF], 03AUG05, 1700-2100Z - From NDBs to Transitions Jeden příspěvek | Celý strom
VATSIM středa: [LKPR, EDDF], 03AUG05, 1700-2100Z - From NDBs to Transitions   2. 8. 2005 / 10:44
th
Na středu se sešly dva tréninkové večírky :

EDDF Transition Training - první lekce cvičení, jak létat přiblížení nazývané "Transition".

"Transition" je druh přiblížení používaný na vytížených letištích, kde minimalizuje zatížení ATC a částečně i pilotů tím, že větší část práce svalí na palubní FMC. Tomu se totiž nadiktuje přílet po trati tvořené řadou po sobě jdoucích bodů, obvykle paralelně s tratí konečného přiblížení, nad kterými je předepsána jak rychlost, tak i výška a letadlo se nechá "letět samo" bez rušivého vlivu ATC. Podle hustoty provozu může ATC otočit jedním příkazem letadlo do ILSu a tím efektivně a rychle řídit "traffic flow". Od pilotů/FMC se však předpokládá co nejpřesnější zaletění tratě, typicky s odchylkou do 1NM včetně dodržení rychlosti ( +/- do 5kias ). Na uvedené rychlosti jsou totiž zkonstruovány zatáčky publikované tratě a při vyšších rychlostech "vylétnete".

Přestože u nás zatím není transition procedura zavedena, lze se s tímto jevem lze potkat na EDDF, EDDM a hlavně na LHBP.

Zájemci se mohou zúčastnit - bez předběžného přihlášení letem odkudkoliv do EDDF. Do FPL poznamenjte rmk/ Transition Training a lépe i transition trať, kterou chcete letět ( navazující na konečný bod obvyklé tratě) např.: RAPET T170 DEMAB T173 GED GED25.
To vše nejlépe po prostudování manuálu.


LKPR "Classic" IFR Night - druhá lekce v orientačním letu podle klasických majáků VOR / NDB.

Z úplně opačného konce historie je nácvik letání podle klasických budíků v kokpitu, čili podle VORů a NDBček a DMEček. Piloti, kteří se budou chtít pomotat v TMA Praha nebo v jeho okolí musí očekávat zvlášť klikatou trať pro přiblížení do Prahy-Ruzyně, která nebude dopředu nikde publikována a budete ji muset zvládat vlastní navigací. Součástí cvičení múže být i odlet po NON-RNAV trati s pečlivou kontrolou jejího dodržení z pohledu ATC a následného vyhodnocení ( t.j. typ. RAK9F, VOZ9F, HOLAN9F ). Protože jde o cvičení, očekávajte i překvapení při kterém Vaše odletová trať nebude v žádném vztahu k Vaší destinaci smile

Zájemci o ! účast mohou do FPL dát jako poznámku ( rmk/ NON-RNAV Training ), ostatní budou odbaveni "reálně". Cvičné tratě budou vedeny tak, aby se účastníci neposráželi s provozem hned po startu a nenapadali do polí pod TMA. tratě pro cvičení mohou být naplánovány odkudkoliv do LKPR nebo z LKPR kamkoliv.


Na LKPR se začíná v 19:00 Local, ve Frankfurtu o hodinu později, letí se zakaždého počasí

ATC:
LKPR - LKPR_Approach + LKAA_CTR
EDDF - Mnoho
EDDM - Mnoho

PavelS
VACC-CZ, Event. Coord.
img_forumn/r60645_1.jpg (468x307)
 

Re: VATSIM...   2. 8. 2005 / 11:36
Charlie   
DŮRAZNĚ žádám, aby nadpisy příspěvků obsahovaly MAXIMÁLNĚ 30 znaků, včetně mezer. Bude-li se používání mamutí délky nadpisů opakovat, bude nutno přistoupit k defaultnímu nastavení počtu znaků. Děkuji.
 

Re: Re: VATSIM...   2. 8. 2005 / 12:00
th
Ahoj Charlie,
nechci zacinat nejake zbytecne diskuse, ale:
- proc tahle "durazna zadost" neni pripsano v poznamkach dole, jak ma cloveku, ktery forum na periskopu sleduje pouze zbezne, pokazde dojit, ze zrovna v tomhle foru ma moderator averzi k nadpisum presahujicim 30 znaku (pokud tedy nadpis nezni 'CHARLIE MÁ DNES NAROZENINY !!!', pak je povoleno znaku 31
- zrovna tenhle nadpis neobsahoval ani jedine slovo zbytecne
- mimo to, nadpis delky 30 a vice znaku je u cca kazdeho tretiho prispevku, a o hromade "Re: Re: Re:", ltera to jeste prodluzuje, ani nemluve. Pokud to moderatora fora tak strasne rozciluje, proc se to proste nenastavi natvrdo v input tagu pro nadpis?

Tomas Honzak
VACC-CZ
 

Re: Re: Re: VATSIM...   2. 8. 2005 / 13:08
Charlie   
Ten důraz tam je proto, že na stejnou věc jsem upozorňoval včera a předpokládal jsem že by to mohlo na některé pisatele platit. Ale když se dnes objeví to samé, už to beru skoro jako provokaci. Inteligentní člověk se obvykle rozepisuje až uvnitř zprávy, kde je místa dostatek.

Pokud čteš forum pouze sporadicky a využíváš ho spíše k posílání cizích příspěvků, tak je to tvůj problém. Ale pro příště se laskavě vyvaruj rádoby vtipných narážek...
 

Dlouhé nadpisy, pravidla apod (bylo Re: Re: Re: VATSIM... )   2. 8. 2005 / 14:24
th
Dovoluji si ohradit se ještě jednou.

1) - neposílám "cizí příspěvky", ale jakožto člen staffu VACC-CZ zde zveřejňuji tiskové zprávy VACC-CZ, jejichž autorem je event coordinator VACC-CZ Pavel Svoboda. Navíc se nejedná o žádnou polemiku, diskusi nebo nedej bože dokonce o názory, ale pouze a jedině upoutávky na akce. Tuším, že i v tomto fóru několikrát z úst jeho moderátorů zaznělo, že upoutávky na eventy jsou zde vítány, a neshledávám to ničím horším, než když Charlie jakožto IVAO LKAA FIR Chief Assistant posílá remindery na IVAO Eventy.

Troufám si navíc tvrdit, že kdybych zde postnul pozvánku psanou kýmkoliv jiným než Pavlem Svobodou, přešel by to Charlie mlčením, ale to je samozřejmě pouze můj osobní názor.

2) - pokud čtu forum tak, že si vybírám thready podle titulků, a ty, které mne nezaujmou, přeskakuji, to, že si nepřečtu příspěvek uprostřed threadu, v jehož subjectu NENÍ NIC O PRAVIDLECH, nepovažuji za můj problém. (Dohledal jsem si to. Nadpis zmíněného vlákna zněl 'PMDG 747 bude coskoro vydany,repainty su uz k dwl ako aj manual', Charlieho příspěvek měl nadpis 'Re: PMDG 747', a vzhledem k tomu, že z prvního nadpisu bylo jasné, o co jde, a PMDG nelítám, nevím, proč je považováno za provokaci, že jsem to nečetl)

3) - dovoluji si rovněž ohradit proti tomu, že forum 'využívám spíše k posílání cizích příspěvků', neboť v letošním roce jsem zde vytvořil - bez tohoto - celkem 18 příspěvků, z nichž pouhé 4 byly upoutávkou na akci na VATSIMu (což nepovažuji za cizí příspěvek, viz výše).

4) - pokud moderátoři něco považují za natolik zásadní, že je to přímo provokuje, a je to navíc jakási "lokální specifika" (neznám příloš mnoho for, kde by moderátoři vynucovali délku nadpisů, pokud tyto dávají smysl) mělo by to IMHO být uvedeno někde na očích - nejlépe v místě, kde je to potřeba, tedy při vytváření.

5) - Poznámka o "rádoby vtipné narážce": posouzení, nakolik je "společensky nebezpečnější" než např. Lobova hláška 'Latome, dej si pozor, aby Tě Charlie nepokáral za příliš dlouhý nadpis, to víš, jako moderátor fora je "pes" ', nechám na posouzení P.T. komunitě tohoto serveru

Btw. Moderátor je od slova "moderate", tedy mírnit (se), klidnit (se), moderovat. Zejména druhý odstavec Charlieho odpovědi je naproti tomu zcela zřejmá výhružka.

th
(tento příspěvek pochopitelně posílám jakožto "soukromá osoba", jde o mé osobní stanovisko a nemusí být nutně stanoviskem VACC-CZ)
 

Re: Dlouhé nadpisy, pravidla apod (bylo Re: Re: Re: VATSIM... )   2. 8. 2005 / 14:36
Tragédie v JRD
Jo l. moderator je od toho aby mirnil .. ale ne sebe ale ostatni diskutujici )) (maly OT) .. jinak zase dalsi zbytecny thread... neni jich v posledni dobe nejak moc?
 

Re: Dlouhé nadpisy, pravidla apod.   2. 8. 2005 / 14:43
Charlie   
Druhý odstavec mého příspěvku jsi pochopil velmi správně...alespoň něco.
 

Re: Re: Dlouhé nadpisy, pravidla apod.   2. 8. 2005 / 15:03
MT.
Charlie, chlapci, proč ta ironie. Nepřijde mi jako nezávislému pozorovateli nic zvláštního na tom, že th nečetl jeden příspěvek, kde byla zmínka o požadavku na zkracování nadpisů. Dovoluji si skoro říct, že čtu téměř každý příspěvek tady na fóru a až ve výše zmiňovaném příspěvku k PMDG jsem zaznamenal první zmínku o požadavku na 30 znaků. Zkusím být spíše trochu konstruktivní. Informace o požadavku na max. 30 znaků by buď měla být udělána natvrdo ve vstupním formuláři nebo ve stejném formuláři (myšleno ten,. do kterého se píše nový příspěvek) jako poznámka např. u pole nadpis. Naopak si dovolím jednu připomínku. Více než dlouhý název mi vadí, že se do nadpisu při odpovědi automaticky doplňuje dopředu Re. Samozřejmě, je možné do smazat, ale kdo z nás to běžně dělá. Když ho nesmažu, vede to na mnohem delší příspěvky, kde nadpis je tvořen textem Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadpis. Hierarchie příspěvku je vidět z toho, kde je ve stromě zařazen a ne počtem Re. Navrhuji tedy, zda by nebylo vhodnější než tady "usměrňovat" na počet 30 znaků zavést:
a) za Nadpis v zadávacím formuláři doplnit větu něco ve smyslu (jako nadpis prosím zadejte text, který bude vystihovat téma vašeho příspěvku, ale pokud možno nepřekročí 30 znaků)
b) zrušit automatické doplňování Re:, pokud již jedno Re: v příspěvku je na začátku doplněno.

A nakonec prosím, nechte už těch věčným rozdmýšek. Je mi z toho smutno a možná nejenom mě.

MT.
 

Re: Re: Re: Dlouhé nadpisy, pravidla apod.   2. 8. 2005 / 15:18
Charlie   
Jo jo, nastavit natvrdo maximální počet znaků bude třeba. On i neškodný příspěvek se může zvrhnout v dlouhou diskuzi, kde kombinace Re a maxi nadpisu může způsobit totální nepřehlednost. Někteří lidé to pochopí hned, jiní později a vyjímky nikdy. Bohužel, Jirka je stále na dovolené, takže s tím nemohu nic dělat. Tohle forum není stavěné na tak velký "provoz", bez nějakých zásadních změn funguje od roku 1995, takže je jasné, že už má svá nejlepší léta za sebou..z technického hlediska. Každá úprava je proto celkem složitá. Po dlouhou dobu tu byl klid, žádné nadávky, žádné hašteření...všechno fungovalo do pohody. To už ale neplatí a musím konstatovat, že Jirka už je docela znechucen nutností pořád vytvářet nějaké novinky na zakazování a omezování. Ale bohužel, doba je taková, lidi jsou líní, adolescenti odrzlejší a celková atmosféra nadšení z létání se změnila v něco úplně jiného. Párkrát už se zvažovalo, jestli to forum nezrušit, ale to se zatím nestalo, protože stále tu je velká řada lidí, co se chovají slušně a forum je pro ně studnicí vědomostí. Ve světě FS se pohybuji velmi dlouho a vidím jak moc se dění okolo tohoto simu mění, ale bohužel, s tím se asi nic neudělá.
 

OT: Atmosfera   2. 8. 2005 / 18:43
Už přistál   
Omlouvám se, ale nedá mi to
Délka nadpisu je problém admina, nikoli uživatele. Uživatel vždycky bude naplno využívat toho, co mu admin dovolí. O to, aby thready byly graficky přehledné, se stará taky admin, nikdy ne uživatel. A opravdu není povinností uživatele číst všechny příspěvky.

Nevím, jestli mají dlouholetí uživatelé ponorkovou nemoc, ale na mě atmosféra tohoto fóra působí jako dusno před letní bouřkou. Člověk aby se bál na něco zeptat, aniž by prohledal historii odpředu odzadu a pořádně googlil. Přitom od toho fóra jsou, že každý dotaz je specifický a podaný v jiném kontextu.

Chápu, že někteří uživatelé se nechovají zrovna podle Gutha-Jarkovského, ale vyhrožovat někomu zákazy a pohoršovat se nad triviálními dotazy je výraz malého člověka.

Řešení vidím jediné: udělat z fóra fórum privátní a pečlivě prověřovat uživatele. Naštěstí je internet místo, kde si každý může snadno založit svou diskucní skupinu a nic kromě vlastního času ho to nestojí.

Aniž bych chtěl provokovat nebo ironizovat, jsem upřímně zvědavý, jestli je tohle můj poslední příspěvek.
 

Re: Re: Dlouhé nadpisy, pravidla apod.   2. 8. 2005 / 15:10
cmar
páni .. nemohli by ste už niekde "tie" pravidlá spísat a dat ako "titulku" fora ??? pipadne do titulky dat link na "pravidla"
 

Re: Re: Re: Dlouhé nadpisy, pravidla apod.   2. 8. 2005 / 15:41
Stew
... a připsat tam "JEN SE PROSÍM VÁS NEHÁDEJTE!"
 

Poznámka   2. 8. 2005 / 15:55
Glagol
Chlapci sklopit krovky neb ON promluvil.
 

Re: VATSIM středa: [LKPR, EDDF]   2. 8. 2005 / 12:26
th
Zmiňovaný manuál na tranzice je zde: http://users.skynet.be/mark.foti/PTM/Transitions.pdf

Tomas Honzak
VACC-CZ
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ