FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 7. 8. 2025, svátek má Lada Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Mapy Jeden příspěvek | Celý strom
Mapy   8. 8. 2005 / 21:38
Bery
Chtěl bych se zeptat, jaké mapy jsou pro navigaci v on-line létání nejlepší ?
   Seznam příspěvků  

Re: Mapy   8. 8. 2005 / 21:41
Lowmick   
VFR/IFR?
Jinak to co vyuzijes v offline se podle me da pouzit i v online...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Mapy   8. 8. 2005 / 21:44
Bery
VFR časem možná budu lítat taky IFR, ale VFR mi zatim stačí
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Mapy   8. 8. 2005 / 21:48
Lowmick   
Na VFR pro hrubsi navigaci (ale dobra pro FS) je normalni ICAOvka, ultraptaci vetsinou taky radi pouzivaj ruzny autoatlasy nebo dvoustovky mapky...

EDIT: Jo a jeste bych to doplnil tim, ze GPS 530 od RealityXP zobrazuje uz i silnice a zeleznice (samozrejme vodni plochy, airspaces atd.)
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Mapy   8. 8. 2005 / 22:05
Bery
Ještě bych se chtěl na něco zeptat, ohledně on-line létání jsem úplnej, ale opravdu úplnej začátečník tak promiňte že se ptám na, pro vás on-line létavce, tak stupidní otázku. Když třeba vzlétávám (VFR) z 31čky z Ruzyně a ATC mi oznámí že mám letět přes výstupní bod ECHO nevím kde ten bod ECHO je na GPSce není prostě nevim, prosím poraďte úplnému začátečníkovi.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Mapy   8. 8. 2005 / 22:09
Fabo™   
nebude to skôr na výstupný bod dráhou echo?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mapy   8. 8. 2005 / 22:18
Marky Parky   
Jedná se opravdu o výstupní bod ECHO.

Téměř každé řízené letiště má ve svém řízeném okrsku definovány význačné body, sloužící pro zjednodušení řízení VFR provozu. Tyto body jsou pospány buďto ve VAC (Visual Approach Chart) nebo VFRC ( VFR Charts ) mapách k danému letišti. Jsou pospány buďto zeměpisnými názvy (napří. v LKPD) a nebo kódovými písmeny označujícími jejich polohu:
ECHO - East
SIERRA - South
NOVEMBER - North
WHISKEY - West.
Uvnitř CTR pak bývají další body, které usnaňují přílet, separaci od IFR, případné definují vyčkávání. Ty bývajï značeny ALFA, BRAVO, CHARLIE, TANGO, případně dalšími písmeny hláskovací abecedy.

Pokud nemáš přístup k VFRC/VAC mapám, či k ICAOvce, tak se můžeš na polohy těchto bodu podívat třeba na http://ivaocz.virtualskies.net , sekce LKAA FIR, IFR letiště - všechny body jsou zde uvedeny a pospány tak, že by k jejich nalezení měla stačit libovolná automapa.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Mapy   8. 8. 2005 / 22:10
Jennik   
Ten najdes prave na VFR mape letiste (VFR Arrivals and Departure Charts), vetsinou to byva nejaka velka krizovatka nebo vesnice (Echo u Ruzyne je nad Radotinem) proto se u nekterych letist jeste stale pouzivaji body se jmeny primo tech vesnic (u Pardubic treba Bela, Prachovice atd.)
Soucasti teto mapky je i seznam GPS koordinatu, takze se to asi da natukat do GPS - ale to ve FS neumim Mapky sezenes trebas na Ivao nebo Vatsim webu.

EDIT:
Nektere body jsou vstupni/vystupni a k nim/pres ne se pokracuje jeste pres jine. Echo u Ruzyne (Radotin) je vstupni/vystupni bod a pres nej se pokracuje na Tango (Zlicin), kde muzes vyckavat na povoleni k finale drahy 31.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mapy   9. 8. 2005 / 13:26
LS
Jenom bych doplnil, ze VFR mapy na IVAO webu nesezenes...Sezenes zde koordinaty bodu a popis nad kterou vesnici to hledat, ale mapy maji jeste jina autorska prava, kde je copyright na mapu atd. a k tem nemame povoleni je publikovat...Z duvodu ochrany autorskych prav je zde pouze uveden nazev bodu, koordinaty a obecny nazev jak to hledat...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Mapy   8. 8. 2005 / 22:10
OK-Milda (BHA410)   
Jde o to, že výstubní body jsou vždy vztaženy k nějakému jasně vizuelně rozpoznatelnému bodu - kostel, vesnice, křižovatka apod (dřív se jmenovali doknce podle těch vesnic - Velvary např.). Z toho vyplívá, že s pomocí mapy, kde jsou tyto body označeny bys měl být schopen jej VFR zaletět. Pokud tomu tak není, tak prostě požádáš ATC, že nejseš schopen takto zaletět a on ti dá HDG kterým máš letět. Vektorovat tě jako VFR let nebude, ale určitě Ti pomůže. Nic méně VFR mapu letiště je dobré mít.

Edited: tomu říkám shoda v čase a příspěvku
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mapy   8. 8. 2005 / 22:14
Jennik   
hehe vycerpavajici odpovedi, tomu rikam forum
   Seznam příspěvků  

Re: Mapy   9. 8. 2005 / 12:09
Masak
Můžu ti vřele doporučit "Letecký atlas ČR" 1:200 000. Nad územím pokrytým CELL se dá podle něj navigivat úplně v pohodě a oproti autoatlasu má výhodu,že jsou tam vyznačeny všechny vzdušné prostory ČR (CTR, TMA, LKP,TRA....) a letiště a i význačné body. V ceně je i 1:500 000 ICAO mapa ČR. Stojí myslím asi 700,- (3x víc než autoatlas), ale stojí to za to.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Mapy   9. 8. 2005 / 14:17
Bery
Všem děkuji za vyčerpávající odpovědi.
A něco už jsem si sehnal na stránkách ŘLP.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Mapy   9. 8. 2005 / 14:25
Eurostar   
a co? poděl se s námi
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Mapy   9. 8. 2005 / 14:29
Bery
http://lis.rlp.cz/ais_data/aip/data/050929air011/a2-pr-vfrc.pdf
Ale asi to už budete mít.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Mapy   9. 8. 2005 / 14:33
Eurostar   
jj to mám
   Seznam příspěvků  

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ