|  |  | A další perlička... 22. 8. 2005 / 09:10 | |
|  | | |
|
 |  |  | Re: A další perlička... 22. 8. 2005 / 10:03 | |
|  | heh, chtěl bych vidět tu "půlku" třeba mysleli tu půlku křídla co nosí piloti jako odznáček na svém leteckém úboru
|
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: A další perlička... 22. 8. 2005 / 10:19 | |
|  | ...asi mne blbe ucili aerodynamiku, si nedovedu predstavit ten klopivy moment bez pulky kridla a pilota, ktery by to nezaregistroval.... asi pujdu vratit titul
Anebo ma cessna druhou pulku kridla neefektivni, uplne placatou, kera neprodukuje vztlak, to je mozny, ne? A dyz si toho pilot nefsim, tak byl mozna zrovna na to oko, kde mel pulku kridla slepej a tim padem to skutecne nevidel. A tim zdravym wokem uprene cumel do budiku, aby zjistil, proc mu to blbe leti.
V kazdym pripade to neni perlicka ale "PERLA"  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: A další perlička... 22. 8. 2005 / 10:27 | |
|  | hlavne mi neni jasny jak by mela vypadat ta urazena cast. kdyz kridelka jsou na vnejsi strane.... cca určitě do půlky křídla tak to pak nechapu jak by to moh vubec řídit když ta půlka tam údajně nebyla. jedině že by ho urazil podélně na rovnoběžně z náběžkou, ale to si zas nedovedu vysvětlit jak by to udělal . Dneska otisknou všechno.... |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: A další perlička... 22. 8. 2005 / 12:29 | |
|  | Kdoví, kolik mu toho vlastně ulítlo. Kdyby to byla skutečně celá půlka, tak je to kraxna. je ale zajímavé, že let bez části křídla u F-15 byl popsán už vícekrát - a stačilo prý jen (zbylým křidélkem) vyrovnávat příčný náklon (chybějící křídlo = chybějící vztlak) a zvýšit přibližovací a přistávací rychlosti. Četl jsem podrobnosti o jakémsi izraelskémpilotu, ten si tam ale neviděl, že mu chybí kus krovky mu řekl jiný pilot, který se přiblížil při problémech. Pilot ovšem všechny podstatné změny zaregistroval hned - menší síla na křidélkách, menší účinnost, klopivý moment, nestabilní let, rychý ztráta paliva na postižené straně a tak dál. Asi to bude s touhle cessnou od obojího trochu - upadlo mu kus křídla, on to zkompenzoval a ve zdraví přistál, no a novináři u všeho trochu přitvrdili, aby to nebylo tak fádní... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: A další perlička... 22. 8. 2005 / 13:13 | |
|  | No, zas tak nereálný to bejt nemusí. Ona ta půlka nemusí bejt matematicky přesná. Takže kdyby mu chyběla 1/3 pak ztratil necelou 1/6 nosné plochy. Vyšší zatížení není okamžitě na škodu.
Je to hornoplošník s docela solidním vzepětím, takže se ani moc naklánět nemusí Drobnej náklon mohl přiřknoutž letu na vítr. Čelní odpor vyrovná odpor v místě, kde to je urvaný, takže se to nemusí ani projevit zatáčením kolem svislý osy.
A hlavně, urvanej konec a větrnej bordel okolo kupodivu působí skoro jako vinglety (testováno ve větrným tunelu - čím horší aerodymanika ukončení, tím menší ztráta vztlaku na konci křídla ale s nárůstem čelního odporu).
Jen mi je divný, kam všichni tři celou dobu čuměli, když se ani jeden z nich nekouknul bokem. |
| |
|
 |  |  | Re: A další perlička... 22. 8. 2005 / 10:16 | |
|  | mno nevim, pride mi to jako pritazeny za vlasy, nevim jestli i u tehle er je v nosnicich ply a jeho tlakofka je v kabine, dale je tam palivo pokud meli plny i vnejsi nadrze a to by si snad fsimli ze jaxi kontrolka rotuje, nehlede na to ze pri pulce kridla by musel na kniplu cejtit prebytek vztlaku na jedny pulce kridla....
kdyby to psali f blesku tak bych se ani nedivil, i kdyz, vetsina radoby serioznich serveru se k nemu pomalu ale jiste blizi.... |
| |
|
 |  |  | Re: A další perlička... 22. 8. 2005 / 10:22 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Re: Re: A další perlička... 22. 8. 2005 / 16:41 | |
|  | Tak to asi u obou článků zapomněli dopsat, že nakonec začalo pilotovi něco zvonit ve sluchátkách a on se probudil..........  |
| |
|
|