FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 24. 12. 2025, svátek má Adam a Eva Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
FSUIPC a cudliky Jeden příspěvek | Celý strom
FSUIPC a cudliky   29. 8. 2005 / 10:52
Jennik   
Chci se zeptat pred nakupem registrovaneho FSUIPC: mel jsem moznost si to osahat a vyzkouset, tak vim o moznostech mapovani funkci. Taky jsem si prosel seznam tech funkci FS, ktrere je mozne mapovat na klavesy a prepinace. Ale: je mozne si na spinac/tlacitko namapovat funkci nejakeho prepinace z kokpitu, ktery tuto standardni funkci ve FS nema? Konkretne mam na mysli Nemethovic vrtulniky, kde je hromada prepinacu, ktere defacto nic nedelaji primo s modelem, ale bez nich se nastartovat neda. Jak se to resi?
   Seznam příspěvků  

Re: FSUIPC a cudliky   29. 8. 2005 / 11:13
Peetrs (Robert)   
tusim ze v manualu od FSUIPC je seznam vsech podporovanych funkci cudliku. Jejich tam omnoho vice nez v nastaveni FS ale jestli tam jsou ty co potrebujes tak to ti nepovim.

Jako priklad uvedu PMDG a ovladani svetel. Mimo standartni FS ovladani svetel (NAV,BC,STR,TAXI,LND,kokpit) je tam navic i ovladani svetel LOGO,WINGS a dva tlavitka na RUNWAY TURNOFF svetla vpravo a vlevo. No a prave tyhle tlacitka (kdyz by sis je chtel vyvest) ovladas pres FSUIPC Buttons. Ja tam nasel pouze TOGGLE Logo Lights, TOGGLE Wing Light a ty zbyvajici dva jsem nenasel.

Takze asi vsechna ta tlacitka FSUIPC nepodporuje, ale myslim ze ty zavazne obsahovat bude. Takze verim ze i ty u Nemeth...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: FSUIPC a cudliky   29. 8. 2005 / 11:19
Jennik   
No me se zda, ze dost cudliku u Nemethovic vrtulniku ma vice mene jen estetickou funkci a aby jakztakz simulovaly startovani apod. napriklad knoflik na startovani druheho motoru, ze.. Nebo vsecky ty pojistky (ne ze bych si je chtel vsecky vyrabet.
Spis jsem mel takovou predstavu, jestli jako nejde "odchytit" kliknuti na nejaky nestandardni prepinac a pak toto namapovat na tlacitko HW ovladace.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: FSUIPC a cudliky   29. 8. 2005 / 11:36
Peetrs (Robert)   
jestli ten nestandartni prepinac neni soucasti FSUIPC tak pochybuji. Leda pak pres nejaky samostatny vyvojarsky nastroj...


Viz:

http://flightsim.periskop.cz/forum_prispevek.php?id=45160&lan=0&gr=0&style=2
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: FSUIPC a cudliky   29. 8. 2005 / 12:40
Filip   
Když už jsem u FSUIPC někdo tady nedávno psl, že se dá přes něj naprogramovat třeba čudlík na joy. Když lítám tak mám pro komunikaci L Ctrl. Napsal byste někdo postup jak, aktivovat voice v TS pomocí nějakýho čudlíku na joy?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: FSUIPC a cudliky   29. 8. 2005 / 12:57
Jennik   
No myslim, ze sis sam odpovedel, ne? Proste v TS nastav kl. zkratku a potom si tutez zkratku nastav na joy. Bud pres reg. FSUIPC nebo pres ovladac joye - umi-li to samozrejme. Muj Logitech Extreme3D to umi a takhle presne mam nastaveny TS na palec.
   Seznam příspěvků  

Re: FSUIPC a cudliky   29. 8. 2005 / 12:57
Rychlokvaška
Obávám se, že to nelze, podobný problém řeším s GoFlightíma udělátkama a např. PSS letadlama. V zásadě jsou 2 možnosti programování kokpitu, řečeno velmi zjednodušeně:

1.) Tlačítka v kokpitu ovládají "jádro msfs" a přitom nastavují registry FSky, ke kterým umí přistupovat FSUIPC přes offsety a ty je možno měnit přiřazením kláves. FSka bohužel podporuje pouze zjednodušenou variantu autopilota, méně světel než se používá, o kompletním electrical, hydraulics, air a podobných systémech ani nemluvě. Známým evergreenem je taky např. napojení nabíjení baterie např. pouze na generátor motorů (nenabíji ji pak APU ani EXT PWR), apod, a tak je mnohdy třeba přistoupit k vývoji "mimo FSku", variantě 2:

2.) Tlačítka v kokpitu ovládají vnitřní kód dané gauge a tak zabezpečují funkci přístrojů a letadla, kterou není schopná zajistit FSka (nebo tak dobře). Pak už záleží pouze na vývojářích, zda danou funkci namapují na některé volné offsety, nebo ji přiřadí alespoň klávesovou kombinaci (ideálně obojí a měnitelné). Pokud ne, tak máš prostě smůlu - zvenku to řídit nepůjde. Opět jako příklad vezmu PSS - tam mají funkce v kokpitu přiřazené měnitelné klávesové zkratky, takže vstup řídit lze. Protože ale neovládají nic přímo v FSce, ale pouze vlastní gauge, nelze zase výstup číst (např. nastavenou ALT pro autopilota) a tak zobrazovat např. na externím displeji.

Zmíním se okrajově o jedné silně bastlířské možnosti a tou jsou programy, které dokáží simulovat kliknutí myši na určité místo na obrazovce (např. Girder, ovladače joye TM Cougar, apod.). Lze pak teoreticky zajistit přepnutí nějakého ovladače v kokpitu jakýmsi makrem a to pak už lze vyvolat téměř čímkoliv (v Girderu klidně posláním SMSky na mobil). Kamenem úrazu samořejmě je, že ono okno s tlačítky musí být na obrazovce vždy ve stejné pozici, musí být stejné rozlišení jako při nastavování, apod.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: FSUIPC a cudliky   29. 8. 2005 / 12:59
Jennik   
Dik za odpoved, presne tohle jsem potreboval vedet...
   Seznam příspěvků  

VWAC
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ