FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 22. 9. 2025, svátek má Darina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Helios Jeden příspěvek | Celý strom
Helios   30. 8. 2005 / 12:45
smejca   
Tak přišla první konkrétnější zpráva od Boeinga. Podle ní to vypadá, že to ta posádka pěkně zvorala.

Podle všeho provádeli tzv No Bleed Take Off. To je legální procedura na provedení vzletu, pokud jsou motoy s výkonem na hraně (EGTM je blízký 0) a venku je vedro. Spočívá v tom, že se vzlet provádí s vypnutými odběry vzduchu na motoru. Tím pádem se neodebírá vzduch z kompresorů a tudíž se zvyšuje jejich účinnost. Na druhou stranu nejde žádný vzduch do systému klimatizace a přetlakování. No a po vzletu (pokud se nepletu, tak cca při zatažení klapek) se odběry mají otevřít. A tohle asi osádka opomněla. Při průletu 10.000ft (kabinová výška se rovnala výšce letu - nebylo přetlakování) se jim rozhoukala siréna, která upozorňuje na velkou kabinovou výšku. Jestli sirénu zaměnili za Take Off warning (druhá možnost, kdy to zní), nebo je to prostě rušilo, zatím jen bůh ví. Každopádně to vypadá, že si sirénu vypli a vesele stoupali dál. Odběry od motorů si nezapli. Ve 14.000 ft začaly cesťákům padat masky. Stále stoupali.

Potud zpráva. Jestli se k tomu přidá zavřenej kyslíkovej ventil nebo prázdná flaška pro osádku, tak je vymalováno...
 

Re: Helios   30. 8. 2005 / 12:54
Kachna
To je naprostá hloupost. To by neudělal nikdo. Nejen, že by svítil Caution panel, a na něm AIR, nebo něco takovýho, ale i letušky by asi protestovaly, že se jim špatně dejchá. Tam musel být jinej problém. To zase amíci mlží. Jinak se tohle se zkouší i u ČSA. Je to nejjednodušší procedura a hlavně pro éro nejmíň namahavá (na kostrukci), jak se ujistit, že po revizi vypadnou masky a že celý systém funguje. (Při záletech)
 

Re: Re: Helios   30. 8. 2005 / 13:00
tonde   
Kachno, bohuzel musim i z vlastni praxe potvrdit, ze pilot udela i vetsi hloupost.... Podle mne to vysvetleni ma logiku, a asi se nikdo nedovi, jestli je to pravda nebo ne.
 

Re: Re: Re: Helios   30. 8. 2005 / 13:15
Latom   
A navíc mrtvý pilot nikdy neprotestuje, tak je to nejjednodušší hodit na piloty. Chybu Boeingu by asi těžko přiznávali. Ale nedělejme opět závěry dopředu.
Toho kapitána jsem znal osobně.
 

Re: Re: Re: Helios   30. 8. 2005 / 14:20
Kachna
Já jsem zažil také pár kopanců. Z jednoho málem pilot ve vícviku udělal ze l-410 hromádku šrotu. Ale tohle není normální. Je mi jasné, že pokud se na to vykašlali. Ale zajímá mi, jak amíci na tohle přišli. Někdo snad našel panel P5 FWD v tom stavu v jakém byl před náracem. Ten náraz, který to byl, by Ti vytáhl i ty nejlepší plomby ze zubů. Natož si nepohrál s přepínačema.
 

VWAC
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ