|  |  | Helios 30. 8. 2005 / 12:45 | |
|  | Tak přišla první konkrétnější zpráva od Boeinga. Podle ní to vypadá, že to ta posádka pěkně zvorala.
Podle všeho provádeli tzv No Bleed Take Off. To je legální procedura na provedení vzletu, pokud jsou motoy s výkonem na hraně (EGTM je blízký 0) a venku je vedro. Spočívá v tom, že se vzlet provádí s vypnutými odběry vzduchu na motoru. Tím pádem se neodebírá vzduch z kompresorů a tudíž se zvyšuje jejich účinnost. Na druhou stranu nejde žádný vzduch do systému klimatizace a přetlakování. No a po vzletu (pokud se nepletu, tak cca při zatažení klapek) se odběry mají otevřít. A tohle asi osádka opomněla. Při průletu 10.000ft (kabinová výška se rovnala výšce letu - nebylo přetlakování) se jim rozhoukala siréna, která upozorňuje na velkou kabinovou výšku. Jestli sirénu zaměnili za Take Off warning (druhá možnost, kdy to zní), nebo je to prostě rušilo, zatím jen bůh ví. Každopádně to vypadá, že si sirénu vypli a vesele stoupali dál. Odběry od motorů si nezapli. Ve 14.000 ft začaly cesťákům padat masky. Stále stoupali.
Potud zpráva. Jestli se k tomu přidá zavřenej kyslíkovej ventil nebo prázdná flaška pro osádku, tak je vymalováno...
|
| |
|
 |  |  | Re: Helios 30. 8. 2005 / 12:54 | |
|  | To je naprostá hloupost. To by neudělal nikdo. Nejen, že by svítil Caution panel, a na něm AIR, nebo něco takovýho, ale i letušky by asi protestovaly, že se jim špatně dejchá. Tam musel být jinej problém. To zase amíci mlží. Jinak se tohle se zkouší i u ČSA. Je to nejjednodušší procedura a hlavně pro éro nejmíň namahavá (na kostrukci), jak se ujistit, že po revizi vypadnou masky a že celý systém funguje. (Při záletech) |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Helios 30. 8. 2005 / 13:00 | |
|  | Kachno, bohuzel musim i z vlastni praxe potvrdit, ze pilot udela i vetsi hloupost.... Podle mne to vysvetleni ma logiku, a asi se nikdo nedovi, jestli je to pravda nebo ne. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Helios 30. 8. 2005 / 13:15 | |
|  | A navíc mrtvý pilot nikdy neprotestuje, tak je to nejjednodušší hodit na piloty. Chybu Boeingu by asi těžko přiznávali. Ale nedělejme opět závěry dopředu.
Toho kapitána jsem znal osobně. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Helios 30. 8. 2005 / 14:20 | |
|  | Já jsem zažil také pár kopanců. Z jednoho málem pilot ve vícviku udělal ze l-410 hromádku šrotu. Ale tohle není normální. Je mi jasné, že pokud se na to vykašlali. Ale zajímá mi, jak amíci na tohle přišli. Někdo snad našel panel P5 FWD v tom stavu v jakém byl před náracem. Ten náraz, který to byl, by Ti vytáhl i ty nejlepší plomby ze zubů. Natož si nepohrál s přepínačema. |
| |
|
|