Nejsem odborník na budíky, ale před pár lety jsem dával dohromady takovou sbírečku... Obecně platí, že nový budík s certifikátem - nebo ještě certifikovatelný použitý (myslím aerodynamicko-mechanické - tedy výškoměry, variometry, palubní hodiny, zatáčkoměry atd) se prodávají řádově v tisících. Obvykle podle typu kolem 3 až 6.000 (to když jsou nové). Pak jsou buidíky, které nefungují, ale vypadají jako živé. Jejich cena se obvykle pohybuje kolem 300,-. No a pak jsou budíky, které fungují, ale už nejsou certifikovatelné (do skutečného éra - mám dva takové výškoměry).Šhánívali je dřív stavitelé ultralightů do svých kreací. Jejich cena je zcela individuální - záleží na dohodě těch dvou. Bývá někde mezi - podle stavu, vzhledu, vzácnosti, použitelnosti. Jeden z těch mých výškoměrů je britské výroby, dvouručičkový, cejchován v metrech (!), jeden oběh velké ručičky je (jen) 500m (takže je velmi citlivý, ve výtahu se na něm dá odečítat, ve kterém patře se zastavilo), tlakoměrný ukazatel je tvořen kolečky jako tachometr v autě - a je plně funkční (a přesný). Přesto byl k mání za 600,- - a jeho původní majitel se cítil spokojen, jakou dobrou cenu za něj dostal.
Pokud jde o hodiny - protože jde o budík použitelný i "v civilu" (v autě a p.), ceny bývají trochu vyšší - asi jak je tady uvedeno. |
|