|  |  | Vojenské volačky 8. 9. 2005 / 13:28 | |
|  | Chtěl bych se zeptat hlavně našich skutečných řídících:
Jak se přidělují volačky vojenským letům? Jsou daná nějaká pravidla podobně jako pro squawk kódy? I když teď mě napadá, že na IVAO se asi jako vojsko létat nesmí, ne? Jak a kod vlastně řídí vojenské letadlo, které plní nějaký úkol, třeba když Gripeny doprovázely to turecké letadlo?
Díky. |
| |
|
 |  |  | Re: Vojenské volačky 8. 9. 2005 / 13:43 | |
|  | Tady se někdo chystá zasahovat proti civilistům pomocí vojenské techniky i ve virtuálu? To bude prča se domlouvat kýváním křídel a posunkama z kabiny do kabiny ... |
| |
|
 |  |  | Re: Vojenské volačky 8. 9. 2005 / 14:31 | |
|  | Už jsem trochu mimo - 3 roky pryč od Military ATC ale myslím že se to moc nezměnilo.
Vojenské lety podle M FPL dotávaly volací znaky podle těchto pravidel :
1)přelet z letiště na letiště- Kod letiště vzletu (první dvě čísla) + pořadové číslo přeletu den den (dvě čísla, SUDÁ) tedy např. přelet z Hradce Králové (třeba do Kbel) má 3800 - Hradec byl vojenským kodem 380, potom 00 to je první let ten den
2) okružní let po trati s návratem na letiště vzletu - to samé, jen koncovka je lichá !
Volačku přiděluje automaticky vojenský plánovací systém
Lety na civilní letiště jsou podle civilních FPL, volačka se používa CEF (czech air force)+ trupové číslo
pokud se létá v letištním prostoru, používají se jen indexy pilotů
letadlo při zásahu řídí naváděcí stanoviště protivzdušné obrany - samozřejmě při koordinaci s ATC oblasti |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Vojenské volačky 8. 9. 2005 / 14:42 | |
|  | Nepamatuju si to přesně, ale 2600 může teda být přelet z Pardubic do Přerova? |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Vojenské volačky 8. 9. 2005 / 15:24 | |
|  | to je úplně přesně (taky to může být 2602, 2604 atd.)
jinak: Kbely 420, Přerov 650, Č. Budějovice 100, Náměšť 140, čáslav 250,
ostatní si nepamatuju |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Vojenské volačky 8. 9. 2005 / 15:55 | |
|  | Kompletní číselné kody ...
550 Plzeň-Líně
800 Bechyně
420 Kbely
490 Žatec
380 Hradec Králové
100 Č.Budějovice
140 Náměšť
250 Čáslav
260 Pardubice
650 Přerov
710 Mošnov
400 Milovice-Mladá
350 Hradčany
200 Brno-Tuřany
830 Blatná-Tchořovice
570 Hořovice
820 Příbram
840 Tábor-Všechov
220 Prostějov
540 Plzeň-Bory
280 Olomouc
240 Havlíčkův Brod
700 Malacky
740 Piešťany
880 Sliač
960 Košice
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Vojenské volačky 8. 9. 2005 / 16:09 | |
|  | Zide sa  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vojenské volačky 8. 9. 2005 / 16:21 | |
|  | Když už jsme u toho, jakou měla volačku armáda před revolucí? Czech Air Force se mi nějak nezdá )) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vojenské volačky 8. 9. 2005 / 16:24 | |
|  | To by mě taky zajímalo , ale o vikendu budu mluvit s jedním pilotem co u nás lítal Migy-19, tak se ho optam ..
Do celebky by se to hodilo, co ?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vojenské volačky 8. 9. 2005 / 16:26 | |
|  | Nie je uz trochu skoro na taketo hracky?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vojenské volačky 8. 9. 2005 / 16:29 | |
|  | Teď už vlastně ne a pochuju že je ještě seženem někoho kdo si pamatuje jak to bylo těsně po válce  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vojenské volačky 13. 9. 2005 / 15:58 | |
|  | No dříve vojenští piloti prý vůbec nekomunikovali s civ. ATC. Koodrinaci zařizovalo "mil. RLP" |
| |
|
 |  |  | Re: Vojenské volačky 8. 9. 2005 / 15:07 | |
|  | na ivao samozrejme vojsko letat muzes, dokonce je na to specialni oddeleni v kazde divizi .... |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Vojenské volačky 8. 9. 2005 / 15:45 | |
|  | vojsko letat muze, ale ma sva pravidla, nelze simulovat boj, a podleha to vs danym SOC, v nasem pripade Davidu Dosoudilovi, on ma spousutu materialu vcetne ruznych map atd. , takze v pripade po koordinaci, co se tycde zasahu, tak je planujeme take zavest, ale bude to pouze pro hrstku lidi, aby z toho nebyl holubnik. Spojte se pripadne s Davidem... |
| |
|
|