|  |  | Proč spadnul Helios 8. 9. 2005 / 10:31 | |
|  | | |
|
 |  |  | Re: Proč spadnul Helios 8. 9. 2005 / 10:38 | |
|  | Jsem netušil, že je tam někde přepínač těsnění dveří..... A typuju, že nejsem sám |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Proč spadnul Helios 8. 9. 2005 / 10:53 | |
|  | neměli na mysli spíš přepínač tlakování kabiny??? (nevím přesnej termín jak se tomu říká tak mne nekamenujte)  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Proč spadnul Helios 8. 9. 2005 / 11:14 | |
|  | mno, na CNN hovori o tomto "The maintenance crew apparently left a pressurization controller rotary knob out of place and the crew did not catch the mistake during preflight checks the next day".Nejak si podle toho nedovedu predstavit, co maj na mysli.Nejak z toho mam dojem, ze to nebude nic v kabine. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Proč spadnul Helios 8. 9. 2005 / 11:20 | |
|  | Mě překvapila spíš ta informace o neschopnosti komunikace mezi oběma piloty. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Proč spadnul Helios 8. 9. 2005 / 11:21 | |
|  | jestli nemají na mysli odpouštěcí ventil (Outflow Valve) nebo jeho ovládání (Outflow Valve Switch). Tento switch má, pokud vím, tři režimy (Auto, Standby, Manual) a řídí se jím přetlakování kabiny |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Proč spadnul Helios 8. 9. 2005 / 11:47 | |
|  | místo Standby je tam Alternate (přepnutí na druhý Pressure Controller), jsou tam dva controllery (bloky v tech.úseku), v režimu Auto se přepínají mezi sebou po každém přistání (tzn. třeba PRG-PMI letí na n.1 a PMI-PRG na n.2)
Alternate se automaticky přepne při závadě aktivního,nebo pokud něco není v pořádku tak ručně přepínačem, no a manuál je jasný, přetlakování je v rukou druhého pilota... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč spadnul Helios 8. 9. 2005 / 12:58 | |
|  | Díky za opravu a upřesnění. Přeci jen mé znalosti jsou čistě teoretické..... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Proč spadnul Helios 8. 9. 2005 / 16:17 | |
|  | Mně se to zdá docela na snadě.
Na panelu je knoflík (páčka) kerá má několik poloh - a ty se přestavují kroucením. Při snímání panelu se takové čvonče musejí stáhnout a po montáži panelu zase nasadit zpátky (viz starý magnetofon - to je myslím velmi věrné). Když čvonč nenasadíš (mechanici zapomněli) tak pak přepínačem jednak nejde otočit - ale pak se ti taky, když je check-list složitý nebo si ho nepamatuješ, nebo jsi ve stressu, protože si nerozumíš s kapčou, kterej je Němec a taky neumí pořádně englicky a navíc je to éro, ve kterým nesedíš denně - tedy myslím kus - a některé ovladače mohou být tak torochu jednou tady a podruhé vedle - tak se taky snadno může stát, že nejdřív přehlédneš, že ten čvonč vůbec chybí - a pak honem nemáš kam vlastně sáhnout, když to potřebuješ přepnout rychle. Myslím, že je to docela možné vysvětlení této tragické události... |
| |
|
 |  |  | Re: Proč spadnul Helios 8. 9. 2005 / 14:09 | |
|  | Jedno nechapu. Jak muze nekdo delat pilota a neumet anglicky?? Jak se domlouvaji s ATC apod? |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Proč spadnul Helios 8. 9. 2005 / 14:20 | |
|  | Ono je asi nacvičená frazeologie při hledání příčiny alarmu a krizový komuńikace za účelem rozdělení činností celkem k prdu.
Stejně by mě zajímalo, co mysleli tím nenastavením izolace i dveří? Snad nechtěj říct, že ty mašiny se zavíraj a otvíraj zvenku a zevnitř jen nouzově?
Ale hlavně nechápu, proč, když na ně houká alarm, stále soupaj do božskejch výšin? |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Proč spadnul Helios 8. 9. 2005 / 14:33 | |
|  | Protože podle všeho houkání alarmu vyhodnotili jinak...... |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Proč spadnul Helios 8. 9. 2005 / 14:21 | |
|  | Čistě teoreticky stačí velmi speciální a omezená frazeologie, která se používá při komunikaci s ATC. Já osobně v podstatě anglicky neumím, ale na IVAO létám i řídím anglicky - znám v podstatě jenom tolik co potřebuju. Pokud bych si chtěl domluvit pivo, tak bych měl asi trochu problém. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Proč spadnul Helios 8. 9. 2005 / 14:45 | |
|  | To jsem netusil, ja mel za to,ze je nutna perfektni anglina, na IVAO jsem zatim nikdy taky nebyl. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Proč spadnul Helios 8. 9. 2005 / 15:50 | |
|  | Ano perfektni anglictina je, ale bohuzel nektere spolecnosti maji mezery a taky se testy daji ruzne obchazet... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Proč spadnul Helios 8. 9. 2005 / 16:28 | |
|  | Ještě bych k tomu dodal proč je nutná ta perfektní anglina - pravdu má toži Petr i Lukáš.
Dokud je všehcno v pořádku a standardní, tak opravdu člověku "stačí" zvládnout necelou stovku frází a anglicky umět "nemusí". To co je však důležité je aby anglicky uměl perfektně právě ve chvíli, kdy se stane něco nestandardního, na co frazeologie už nestačí.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč spadnul Helios 8. 9. 2005 / 18:02 | |
|  | Ono je to i na IVAO krásně vidět. Pokud je vše jak má, jde to jako na drátkách. Ale jakmile se "něco děje," frekvence se zaplní takovým tím "...eeee..., ...hmmmm.....,......eeeeeee"
A nakonec to všechno skončí "Prosímtě cos to chtěl" |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč spadnul Helios 8. 9. 2005 / 23:15 | |
|  | A proto tam nelezu nebot neumim kvaknout amglicky. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč spadnul Helios - (kvůli tomuhle ne) 8. 9. 2005 / 23:58 | |
|  | A proto se to potom vyřeší česky, ukáže se na chyby, poučíme se a jedeme dál. . Nic hezčího neznám.
A proto tam taky spoustu lidí mluví česky a nikdo se nezlobí, nikomu to nevadí a naopak vítáme každého a pomůžeme. Stačí se jen zeptat  |
| |
|
 |  |  | Re: Proč spadnul Helios 8. 9. 2005 / 19:27 | |
|  | Trochu podrobněji je to na http://www.airdisaster.com .. na takovouto řadu těžko uvěřitelných chyb by opravdu zabral asi jenom automatickej emergency descent.. i když třeba ani ten ne, je klidně možný, že v dané situaci by ho ručně přerušili.. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Proč spadnul Helios 8. 9. 2005 / 19:57 | |
|  | Mě to připadá jako ENTE. CVR nahrává smyčku o délce záznamu 30min. Tak jak tam mohl být rozhovor z režimu CLB? |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Proč spadnul Helios 8. 9. 2005 / 20:22 | |
|  | .. CVR třeba mohl mít 120 minut, slyšel jsem, že nově to snad má být i povinně zvýšený.. oni se ale odkazujou na FDR ("The plane had a sophisticated new flight data recorder..") a na "radio tapes".. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Proč spadnul Helios 8. 9. 2005 / 20:39 | |
|  | To možná ano, ale já takové AD ještě neviděl. A nemyslím, že společnost, která je na "Černé listině" by byla průkopníkem. Jinak myslím, že FDR není schopný zaznamenávat hlas( nevím to určitě- nejsem Avionik). A pak, kde by se v letadle vzala Radio tapes, která by zaznamenala piloty při řešení nouzové situace? A navíc by přežila náraz, který poškodil Letový zapisovač? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Proč spadnul Helios 8. 9. 2005 / 21:02 | |
|  | .. oni tam píšou - "Air traffic control tapes provided information on the confusion in the cockpit" - že tedy zdrojem informací o zmatku v kokpitu byly záznamy ATC.. plus taky, že se cpt. radil rádiem se společností..
Jinak - já netvrdím, že věřím plně všem informacím v tomhle článku uvedeným.. jenom mi to přijde celkem pravděpodobný, podle mne to co se tam stalo je těžko vysvětlitelný jinak než souběhem chyb pilotů.. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč spadnul Helios 8. 9. 2005 / 21:05 | |
|  | V chybě pilotů jsme na tom stejně. Jinak by to nemohlo takhle dopadnout. Myslím |
| |
|
|