FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 8. 2025, svátek má Radim Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Vzlet s B737-400 Jeden příspěvek | Celý strom
Vzlet s B737-400   9. 9. 2005 / 23:29
FreeeDave
Tak a když už tady Víťa uvedl, ty 2 články o tom RTO, tak jsem je poctivě přečetl a nějak jsem z toho nepochopil, jak by jako měl vypadat správný vzlet s B737-400.
Já to pochopil asi takhle :
V1 = po této rychlosti se NESMÍ za jakoukaliv cenu přerušit vzlet.
VR = rychlost, kdy přitáhnu "knypl" k sobě a zvednu čumák 10° nad horizont
V2 = bezpečná rychlost pro stoupání (a tady nevim, zdali už jsem ve vzduchu nebo jestli stále mam zadek na zemi ...)

jinak checklist k defaultnímu B737-400 jsem vyhrabal kdesi na netu a dal ho na své FTP, zde : http://www.home.karneval.cz/0399332602/FS/Checklists/FS2004%20B-737-400.pdf

Tak bych se chtěl tedy zeptat, jak by měl vypadat přesný vzlet s B737-400. Díky moc
 

Re: Vzlet s B737-400   10. 9. 2005 / 12:28
zbysek
Nejlepší bude když se trochu prohrabeš ve starších příspěvcích od A.J. Scandalla. apod.
 

Re: Re: Vzlet s B737-400   10. 9. 2005 / 16:41
Fabo™   
V2 je bezpečná rýchlosť, s "positive rate of climb" teda pozitývnym stúpaním - teda pri V2 už si odlepený a stúpaš. Podľa toho čo som pochopil z rôznych cheklistov a pod. sa pri V2 začínaju povzletové procedúry (podvozok, klapky...)
 

Re: Re: Re: Vzlet s B737-400   10. 9. 2005 / 20:25
FreeeDave
diky, jdu to zkusit
 

Re: Re: Re: Re: Vzlet s B737-400   10. 9. 2005 / 20:33
Fabo™   
Tak nech sa darí, a prajem ti koľko vzletov, toľko pristáni

 

Re: Re: Re: Re: Re: Vzlet s B737-400   10. 9. 2005 / 20:48
forex
Muzu se zeptat proc se vlastne aplikuji klapky pri vzletu?? A kolik se vyklapej?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzlet s B737-400   10. 9. 2005 / 20:58
Svecik
S bodem jedna si nejsem jistej, ale myslím, že vztlakové klapky se vyklápěj pro to, aby se vzletu rychleji vytvořil na křídle dostatečný vztlak - tedy aby letadlo odstartovalo dříve. A u Boeingu 737 je typických 5 stupňů, ale může se to měnit podle okolností ( aspoň myslím ) .
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzlet s B737-400   10. 9. 2005 / 23:14
FreeeDave
no já bych řek, že klapky taky proto, aby se nepoškodily kola na podvozku ... pač když to pojede moc rychle, tak se asi opotřebovávaj víc, než když to pojede pomalejc a bude to nadlehčovaný .. pač tam bude vztlak a bude to "vážit" míň a tím pádem se ty kola tak rychle nezničí ... teda aspoň to je muj názor, nevim, jestli dobrej, ale muj ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzlet s B737-400   10. 9. 2005 / 23:27
Fabo™   
Logiku to ma. Ale predsalen existuje dovod, preco sa nevzlieta na plnych klapkach, to by to bolo z tohoto ohladu este lepsie.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzlet s B737-400   11. 9. 2005 / 00:09
Peetrs (Robert)   
Citace z knihy Učebnice pilota:

Jen pro úplnost "Výdrž" je jedna ze závěrečných fází přistání.

Citace:
-Ve výdrži se snažíme co nejvíce snížit rychlost letu, aby přistávací rychlost byla co nejmenší, to je ale možné, jen pokud zajistíme potřebný vztlak zvětšením součinitele vztlaku. Proto na přistání používáme vztlakové klapky na maximum (pokud je letadlo má). Zasunovat klapky během přistání je velmi nebezpečné (hrozí mimo jiné prosednutí letadla).

Je to v té knize vztaženo na GA, takže např. u dopraváků se samozdřejmě počítá i s váhou letadle, větrem atd. Takže na přistání se nemusí použít vždy maximum.

No a při vzletu je samozdřejmě taky ten vztlak žádoucí, ale taky je žádoucí získat kvapně dopřednou rychlost a výšku, a jak jistě víme, tak klapky mají rychlostní omezení. Takže na těch 5 st. je to ještě optimálně přijatelné.

A například je dobré si to zkusit v nějakém malém lehkém reálném letadle, kde při vysunutí klapek začne letadlo i nehorázně brzdit. Např. taková Cessna 152 to má ty klapky na max jako vrata do stodoly a vtom éru úplně cítíš jak se vytrácí rychlost, jako by jsi v autě pomalu brzdil....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzlet s B737-400   11. 9. 2005 / 00:23
tonde   
Klapka obecne zakrivuje profil krida, cimz se da dosahnout vyssiho vztlaku pri nizsich rychlostech, zaroven vsak zvysuje celni odpor a protoze pri vzletu je ucelem zvysovat rychlost, voli se male klapky jako kompromis mezi vztlakem a odporem a pri pristani je treba zase v rozumne mire rychlost snizovat, proto jsou i klapky velke, odpor uz nehraje takovou roli, ucel je dosahnout maximalniho vztlaku na co nejnizsi rychlosti.
Pokud se teda dobre pamatuju
A k te citaci, kdybys pri pristani zasunul klapky z plnych na zavreno, jdes k zemi jak sutr
A je to velmi zjednoduseno, aby to i mladici pochopili , ne ze mne tu profesori zdrbou )))) - je to "popularni forma vykladu"
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ