FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 5. 5. 2024, svátek má Klaudie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Kolotoč Jeden příspěvek | Celý strom
Kolotoč   22. 9. 2005 / 15:51
skyfly
to je akcia podla mojich predstáv
http://ivaocz.virtualskies.net/Akce/kolotoc.html
Zaletel by som si to s A330 trasu LKMT-LKTB-LKPR-LKKV, ale chcel by som dat na LKTB a LKPR iba touch and go a v LKKV full stop.Aky mam teda v tomto pripade podat flight plan ?
 

Re: Kolotoč   22. 9. 2005 / 16:02
Petr Slavíček   
LKTB a LKPR budou body trasy a LKKV cíl. Z LKKV nový plán (po full stopu) do další destinace. Samozřejmě je třeba doplnit další body na trase, které si nepamatuji z hlavy.
 

Re: Re: Kolotoč   22. 9. 2005 / 16:30
Filip   
Ja bych si nepodával žadnej, co chceš dělat s A330 ve Varech prosimtě )
 

Re: Re: Re: Kolotoč   22. 9. 2005 / 16:37
skyfly
to čo už s PSS A330 niekolko krát predtým, ale offline - totiž pristát na dráhu 29, zastavit v prvej tretine rwy a uvolnit drahu vlavo via taxiway bravo ...
EDIT: naučím ťa to na AKCI 48 HODIN V BESKYDECH
 

Re: Kolotoč   22. 9. 2005 / 16:45
pseudoMates
normální FPL a po LKKV napiš ještě "krematorium Motol", protože to bude asi destinace pro všechny POB, neboť buď ti od přehřátých brzd chytnou nádrže, nebo na konci rwy vyjedeš ten kopec za letištěm..)
 

Re: Re: Kolotoč   22. 9. 2005 / 16:48
skyfly
DDDDD
co blázniš ? jak to lietaš ?!?! ved pristat s A330 v LKKV je absolutne v pohode, wo co go ???
PS: neviem ako zkomprimovat fraps video , tak tu maš aspoň fotku , prostaval som pri 130 a zastavil na fleku
img_forumn/r68998_1.jpg (500x400)
 

Re: Re: Re: Kolotoč   22. 9. 2005 / 18:21
bumper   
ja ti verim,videl jsem te pristavat s dopravakem na medlankach i kdyz ve skutecnosti je to nesmysl
 

Re: Re: Re: Re: Kolotoč   22. 9. 2005 / 18:29
skyfly
simulator mam o.i.od toho, že si v ňom vyskušam veci, ktore by som si v normalnom ere v živote nedovolil , that´s it ))
Btw, v reale nesmie A330 na LKKV pristavat ? Predpokladam, že to je limitovane dlžkou dráhy, váhou lietadla (?) alebo čim a kde sa vlastne stanovuje ake lietadlo na danom letisku smie pristat' ?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Kolotoč   22. 9. 2005 / 23:39
Rychlokvaška
Oh my god...tak si prosím takhle hrej v offlinu, ale netahej tyhle nesmysly na IVAO. Každé letiště má svoje parametry délkového a šířkového uspořádání dráhy a pojížděček pro určité typy letadel a pro ně také definovanou únosnost PCN. To že to FSka neřeší a přistaneš i na trávě neznamená, že podobný brikule nadchnou všechny na IVAO okolo tebe.
 

Re: Re: Re: Kolotoč   23. 9. 2005 / 00:47
Latom   
Spíš bych tě požádal o fotku shora nebo zepředu, kde je vidět, kde máš motory, protože si myslím, že ty s takovou mašinou na pojížděčku vůbec nesmíš. Ale jak řekli jiní, v offlinu si dělej co chceš, lítej klidně na Měsíc, ale tam kde si "hrajeme" na reál, to opravdu dělat nemusíš.
A jestli jsi přistál na fleku, tak to kecáš. To tam byl důlek a ty jsi do něj zapadl. To je nereálné. Jednak by jsi totálně odvařil brzdy, ohobloval gumy a možná i urval podvozek. Že to dokáže sim, na to nekoukej. Bud to hrej jako "reál" což má sim dělat, nebo jako pařan, který dokáže vše, jen proto, aby se předvedl.
 

Re: Re: Re: Re: Kolotoč   23. 9. 2005 / 08:56
Míra KV
A nebo další varianta, vyměnit za menší A320-214, neb tam lítá i v reálu - viz. foto (z http://www.lkkv.info/).
Jinak, když jsem viděl přistání na LKKV A320 osobně, byl jsem překvapenej, jak to ubrzdil za kratší vzdálenost oproti B737, ale samozřejmě nevim, jak byl narvanej.
img_forumn/r69120_1.jpg (500x375)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Kolotoč   23. 9. 2005 / 09:42
Latom   
Ono nejde srovnávat, jak které letadlo tona jakou vzdálenost ubrzdí, záleží na nastavení autobrakes.
Měl jsem tam možnost několikrát v bulíku sedat, využili jsme celou dráhu, ale na kratší vzdálenosti ubrzdit, zase znamená horší pohodlí pro kaštany.
IMHO, když máte FSpassenger, schválně si to zkuste, já ho nepoužívám, jestli to na něm poznáte, ten rozdíl v brzdění. )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolotoč   23. 9. 2005 / 13:23
skyfly
Beriem FSku ako hru , aj preto si dovolim občas podobné excesy, nie som(dúfam) pařan ( žiadnu inú hru okrem FS nehrám ), neviem ako sa predvádzajú medzi sebou pařani

Zareagoval som na vyjadrenie Filipa „co chceš dělat s A330 ve Varech” a pseudopilota : ”po LKKV napiš ještě "krematorium Motol"

Za to, že moja FSka nesimuluje přehrátí brzd, ohoblování gum a urvaní podvozku nemožem, ale pristál som úplne v pohode , s 9% paliva v nádržiach a zabrzdil som do polovice dráhy – a urobím to tak 10 x za sebou.- proste nejde tu o předvádění , ale o to, že som ostal zarazený prečo sa to zdá niektorým nemožné...

Záver : trvám na tom, že pristát vo FS s A330 na LKKV je vegáč takže neprijímam vety o krematoriu pre POB
Ako by to vyzeralo v reále to ale vobec netuším ....
A pokial ide o online lietanie na IVAO – jednoznačne súhlasím , že cielom je as real as possible, takže sa zavazujem , že budem toto pravidlo rešpektovať.Na to by sa mi ale hodilo vediet odpovede na otázky, ktoré som už položil ale odpovede stále nepoznám.
- ako zistim ktore dopravné lietadlo može na danom letisku pristávat a ktoré nie ?
-čim je to dane ?
-s jakou mašinou na jakou pojížděčku můžu ?
"Každé letiště má svoje parametry délkového a šířkového uspořádání dráhy a pojížděček pro určité typy letadel a pro ně také definovanou únosnost PCN" - kde ale tieto všetky informácie o konkrétnom letisku nájdem ?

Už len posledný dodatok - pristatie s tou 737 v Medlankach jak spominal Bumper som nerealizoval v ramci pripojenia na IVAO
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolotoč   23. 9. 2005 / 13:40
tonde   
mno, velmi zajimavy prispevek, doufam, ze si ted nenabehnu nekomu na sevrenou pest, berte to jako uvahu a otazky, ale: souhlasim se skyflym, ze je to hra. Souhlasim i s tim, ze je treba tam dodrzovat urcita pravidla - bez debaty. Souhlasim i s tim, ze "cielom je as real as possible". Ale i real prinasi neobvykle situace, ktere si vyzaduji jina, nez obvykla reseni, probehly tu napr. fotky z pristani letadel na dalnici, vcera sem poslouchal jednu mp3, kde byla real korespondence, kde letel na priblizeni MiG s vysazenym rychlomerem a vedl ho Albatros a vsichni to super zvladli a ja nevim co vsechno jeste. Tak mne treba napadlo, proc by skyfly nemohl v FSce napr. nasimulovat poruchu na svem eru 737 a zadat o nouzove pristani v jeho oblibenych Medlankach? Urcite by to byla nova zkusenost jak pro ridiciho, tak pro vsechny v okoli, kteri by zrovna byli ve vzduchu, tato situace by se treba i predem dala domluvit, ne? V realu jsem i ja zazil nekolik neobvyklych situaci, ktere musel ridici i piloti resit a kdyz je to hra, tak si pojdme hrat? Ta hra je napr. pro mne tak realna, ze vcera jsem se chtel poprve sam pripojit na IVAO a byl jsem tak nervozni, ze jsem mel srdce az v krku, tep okolo 130 a to je mi skoro 40 let Nakonec jsem se pripojil a ridici tam nebyl, takze pohoda ))) Nerikam ted, ze zacnu delat skopiciny a nekazen na IVAO, ale - opakuji - kdyz je to hra, tak si pojdme hrat, se vsim vsudy, co to umi. Co treba po startu zahlasit ridicimu, ze jsem se srazil s ptakem? Jak by reagoval? To je v realu naprosto bezna situace. Nekamenujte mne, je to jen dotaz.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolotoč   23. 9. 2005 / 13:47
Rozšafín Ctibum   
mno, vyhlásil bys emergenci, nebo pan pan, dle velikosti toho ptáka a taky místa, kam tě trefil. (Pomineme, že by ten pták mohl být ocelový). A ATC by se zachoval, přesně tak, jak situace velí


BTW : Naposledy přistával v LKKV i A380...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolotoč   23. 9. 2005 / 13:50
skyfly
ale to s tou A380 som nebol ja !!! bohuprisahám !!!! )))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolotoč   23. 9. 2005 / 14:05
tonde   
muj hlubokosklon, Borku, jsem dvakrat tak starsi jako ty, ale co se tyce IVAO ti nesaham ani po palec na noze - riiiispekt, koneckoncu vsechny tvoje manualy pro zacatecniky mam vytisteny . Ale kdyz uz jsem to nacal, kde se da vlastne precist, na co vse je ATC skolen, jake ZPZL neboli Zvlastni Pripady Za Letu - vojensky terminus technikus - ovlada? A co treba z mimoradnych situaci muzu pachat na IVAO a co nemuzu? Co je jeste chapano jako hra a co uz hranici s debilitou? A pokud mozno slovensky nebo cesky, pac napr. muj vcerejsi nocni problem s FP na IVAO byl zapricinen tim, ze neumim anglicky, jeste ze tu byly dobre duse, ktere mi pomohly. Chapes, nejde mi o to, delat zle na IVAO, jde mi o to, nevim, jak to presne formulovat - proste hrat si poradne, klidne zazit i neobvyklou situaci ve vzduchu, protoze IVAO ma jednu obrovskou vyhodu - nikomu se nic nestane. Ja nevim, proste treba v extremu udelat jedno katastroficke letove odpoledne, kde by pulce letadel vysadily motory, upadaly kridla, nasali by ptaka a ja nevim co jeste. Nejsem nijak morbidni, ale mohla by to byt sranda, ne? A hlavne nova zkusenost. Dostat se do stresu a resit stresovou situaci Litat si v pohodicce, kdyz vsechno vychazi je parada, ale v realu ne vzdy vsechno vyjde ))))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolotoč   23. 9. 2005 / 14:56
pseudoMates
Tondo, musim Ti na to odpovědět..
V rámci zkoušek ATC na vyšší hodnosti na IVAO, se provádí i ony "emergency situations", čili ATC by na takovouto situaci měli být připraveni. Samozřejmě, že jsme lidi, nejsme placení profesionálové,čili ne každý toto zvládá s přehledem.
Ale když už si tak moc toužíš hrát, samozřejmě si to můžeš na síti vyzkouešt, ale obávám se, že udělat takové celé jedno odpoledne, kdy se někomu na radaru rozsvíti z deseti letadel na frekvenci 9 nouzových squawků, je, a to uznáš určitě sám, dost nereálná situace. Pravdou je, že s nástupem FS passengers, se tyto (přinejmenším) nestandartní situace stávají častějším jevem, ale myslím, že více než dva piloti na frekvenci s nouzí, to je spíš smůla, než zábava...
Tím Tě samozřejmě nechci odradit od toho, aby sis to zkusil online, jen podotýkám, že odpoledne plné emergency squawků, má do reality daleko stejně jako já z Prahy do Pekingu...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolotoč   23. 9. 2005 / 15:26
tonde   
diky, Pseudo, samozrejme, ze jsem to prehnal, jen sem se chtel dostat do obrazu a tvoje odpoved mi mnohe osvetlila. Vis, ono je to pro mne stale jak z rise fantazie, ja kdyz byl malej, tak moji nejvymakanejsi hrackou byl Merkur, autodraha a wartburg na dalkovy ovladani bowdenem a o necem takovym, jako je IVAO se mi ani nesnilo a kdyz snilo, tak jen ve sci-fi filmech a to jeste sovetskych .
Ale pak mne treba napadlo, kdyz tu mame virtualni zachranku, albatrosy, migy i dopravaky, dala by se treba spachat takova akce, ze napr. z Popradu do Blavy poleti cessna, nekde na trati provede nouzak na pole, vystartujou Albatrosy z Kosic ji po trase hledat, pak tam budou navigovat virtualni zachranku, ta pristane u cessny, nalozi cestujici atd? proste skusit naplanovat virtualni zachrannou akci? Nemam treba totiz ani sajnu o tom, co vidi ridici letani na IVAO - je nejaky soft ci postup, jak se muzu na IVAO pripojit jen jako divak a abych se treba mohl podivat, jak to vypada na letisti v Bratislave, poslouchat korespondenci, abych videl, kdo je ve vzduchu, pak se hned presunout treba na sliac atak? Mozna, ze nekomu budou pripadat moje otazky hloupe, ale pred 6 tydny jsem ani nevedel, ze nejake IVAO existuje.
Takze kdybych dostal jeste odpovedi i na toto, byl bych happy. Dik.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolotoč (OT)   23. 9. 2005 / 15:36
MaPa   
Tys mě ukrad "čudlítko" do svýho manuálu, grrrrrr.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolotoč (OT)   23. 9. 2005 / 15:40
tonde   
yooooooooooooo, promin, chtel jsem tam napsat, ze sem to cet od nekoho na foru, ale pak sem na to nejak zapomnel, pockej, ja to hned napravim
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolotoč   23. 9. 2005 / 15:57
pseudoMates
No hele, to by asi bylo na sáhodlouhé vysvětlování, ale koukni sem www.ivao.org/cz a tam v sekci "stáhněte si", najdeš i soft pro ATC, který si můžeš stáhnout, nainstalit a pak už jen s chutí rozvíjet svoje "voyerské" choutky..))
Btw, Merkur si ještě pamatuju, stejně jako autodráhu a jako např. Pana Vajíčko... Zase až takový malý pivko nejsem..)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolotoč   23. 9. 2005 / 13:49
skyfly
diky Tonde, si piš, že to maš u mňa !

Teraz sa už možem priznať, že som to už par krát na IVAO urobil, ale bolo to vždy v zahraniči : situation - out o fuel + emergency landing..Bolo to v pohode , trošku odklonili ostatnu dopravu...inšpiroval ma Transat A330 ktorou doplachtili kanadski piloti na letisko, tak som ich chcel napodobiť a podarilo sa !
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolotoč   23. 9. 2005 / 14:20
Buffus
Možná částečnou odpověď na tvé otázky lze najít v chartech letiště, např. pro LKKV mapka a2-kv-txt1.pdf ( je na VATSIMU http://www.vacc-cz.org/download/index.php?directory=1.+Charts%2FLKKV+-+Karlovy+Vary/LKKV+other+charts , na IVAO tato mapka v balíčku není).
Docela by mě zajímalo, jestli existuje nějaký přehledný seznam letišť pro jednotlivé typy (kategorie) letounů, kde můžou přistávat?
 

Re: Kolotoč   23. 9. 2005 / 14:42
Rychlokvaška
Odbavovací plocha před terminálem:
Povrch: asfaltobeton Únosnost: PCN 57/F/A/X/T
Odbavovací plocha pro GA:
Povrch: asfaltobeton, pro ACFT s MTOW do 5700 kg s rozchodem kol podvozku do 4,5 m
a rozpětím křídel do 15 m.
Odbavovací plocha pro Aeroklub:
Povrch:, asfaltobeton a beton Umístění: před hangárem a budovou Aeroklubu.
Odstavná plocha VÝCHOD:
Povrch: asfaltobeton Únosnost: PCN/46/F/A/X/T

Šířka: TWY A:
v úseku mezi THR RWY 11 a TWY D: 15 m,
v úseku mezi TWY D aTWY B: 11 m,
v úseku mezi TWY B a TWY E: 9,5 m,
v úseku mezi TWY E a THR RWY 29: 15 m,
TWY B, D, E: 15 m, TWY C: 11 m, TWY F: 12 m, TWY V a W: 10,5 m
v úsecích TWY se šířkou 15 m jsou provedeny oboustranné méně únosné
živičné pásy − šířka 5 m, TWY B − šířka 3 m.
TWY F: šířka pásu 44 m (symetricky 22 m na každou stranu).
Povrch: asfaltobeton a beton, TWY F, V a W − tráva.
Únosnost: TWY A a C PCN 27/F/B/X/T,
TWY D a A v úseku mezi THR RWY 11 a TWY D PCN 32/R/B/X/T,
TWY B PCN 43/F/C/X/T,
TWY E a A v úseku mezi THR 29 a TWY E PCN 35/R/C/X/T,
TWY F, V a W 5600 kg/0,70 MPa.

Vlastnosti RWY:
PCN 38/F/C/X/T
asfalto−beton/

Lze to samozřejmě celé brát z mnoha aspektů, ale stačí vpodstatě jen 3:
* Minimální ACN pro A330 je 63, PCN drah je 38, čili téměř poloviční. poškození povrchu tedy může být poměrně značné.
* Rozchod kol je 10.69m, což je taktak pro podvozek, ale už ne pro motory, navíc vyklidit může tím pádem pouze po B.
* Rozvor má verze -300 25.6m, takže pokud nedobrzdí na B, bude se otáčet opravdu horko těžko na 30m široké dráze, v úvahu by přicházelo snad jen využití obou konců TWY A i jako stání.
 

Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ