|  |  | HAWK MK-100-UPOZORNENI-problem s palubni radiostanici!!!! 2. 10. 2005 / 19:03 | |
|  | Zdravim vyznavace vojenskych tryskovych letadel. Dnes jsem si stahnul z AVSIMu nadherny letoun HAWK, ktery se chysta pouzit na FORMATION TOUR 2005 ( http://library.avsim.net/esearch.php?CatID=fs2004ac&DLID=73136).
Male upozorneni. Pri ladeni desetinych mist na radiostanici dochazi k chybe mezi 0,80-90 v NAV1/2 modu. Chcete-li ladit napr 113.9 uvidite nasledovne:113,8-113,85-113,80-113,95, kde predposledni zminovane znamena 113,90.
Dalsi vec,o ktere netvrdim, ze je pravidlem,ale me se stala hned napoprve, je VHF kanal. Naladenou frekvenci nutno zkontrolovat s frekvenci IVAPu, predejdete tim problemum, viz. obr. Naladeno jsem mel 122,8 ,ale IVAP ukazoval 122,9. Toho se mi stalo 2x, jinak bych nemel obrazovou dokumentaci.
Letadlo vrele doporuciji. Zpracovani perfektni, ovladani super. Letu zdar |
|
| |
|
 |  |  | Re: HAWK MK-100-UPOZORNENI-problem s palubni radiostanici!!!! 2. 10. 2005 / 19:19 | |
|  | Tak ty frekvence přepínej rovnou na tom IvAp okně a ne na radiostanici. Zkoušel jsi to? |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: HAWK MK-100-UPOZORNENI-problem s palubni radiostanici!!!! 2. 10. 2005 / 19:28 | |
|  | Uprimne, nezkousel. Ono to neni ani zapotrebi, staci si jen dat pozor, ktery jsem si napoprve s timto letadlem nedal ((((. Pak z toho bylo prekvapko. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: HAWK MK-100-UPOZORNENI-problem s palubni radiostanici!!!! 2. 10. 2005 / 19:30 | |
|  | Ale opravdu to zkus, já jsem to tak dělal dřív, ale přes IvAp je to rychlejší.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: HAWK MK-100-UPOZORNENI-problem s palubni radiostanici!!!! 2. 10. 2005 / 19:41 | |
|  | Urcite to zkusim, dobra rada nad zlato. Diky. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: HAWK MK-100-UPOZORNENI-problem s palubni radiostanici!!!! 2. 10. 2005 / 21:49 | |
|  | Nutno podotknout, ze prave ona moznost ladeni primo v FSce nebo externimi zarizenimi tak, aby to IvAp sam poznal a i prepnul TS byla jedna z veci, ktera je vyhodou oproti puvodnimu SquawkBoxu a cestou k vyssi realisticnosti Prave ono nucene prepinani v klientovi bylo veci, ktere jsme se snazili zbavit, ne naopak ;o) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: HAWK MK-100-UPOZORNENI-problem s palubni radiostanici!!!! 2. 10. 2005 / 21:54 | |
|  | Moja reč, ja ivap pouzívam akurat tak na odoslanie FP a odpovedač |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: HAWK MK-100-UPOZORNENI-problem s palubni radiostanici!!!! 3. 10. 2005 / 00:48 | |
|  | Přepínání odpovídače - Ctrl+F11 ). A můžeš jej používat jen na odeslání Fplanu
Ne, myslím, že to, že jde ladit frekv na panelu radia letadla, je naprostá bomba a skutečně to hodně přispěje k realističnosti. Na druhou stranu ale "Airborn contact LKPR_APP...." Skutečně bych potřeboval leckdy tři ruce, abych stihl přetočit frekvence, vypínat zapínat a ještě držet éro tam, kde má být, tudíž semo tamo taky zašvindluju ivapem. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: HAWK MK-100-UPOZORNENI-problem s palubni radiostanici!!!! 3. 10. 2005 / 07:18 | |
|  | ono to az take tazke nie je, staci ju naladit na stand by a potom akuat prehodit ))) a mas rovnaky opcet krokov ako na ivape ) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: HAWK MK-100-UPOZORNENI-problem s palubni radiostanici!!!! 3. 10. 2005 / 07:58 | |
|  | A pokud letadlo nemá STDBY tak třeba na druhé rádio a pak ( opět ve FS ) jen přepnout příposlech  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: HAWK MK-100-UPOZORNENI-problem s palubni radiostanici!!!! 3. 10. 2005 / 10:23 | |
|  | a pokial mas dve radia a STDBY mas styri mozne frekvencie, pokial jedna je unicom, tak tri problem by mohol nastat pri takych modeloch ako je Z142(ma jedno radio a bez stdby) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HAWK MK-100-UPOZORNENI-problem s palubni radiostanici!!!! 3. 10. 2005 / 11:20 | |
|  | Jéje, pardon .-). Jasně, pokud má letadlo STBY, tak to samozejmě tak dělám. Šlo mi právě o ty malé stroje, kde je jediná frekvence. jasně, že s bulíkem to zvládnu
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: HAWK MK-100-UPOZORNENI-problem s palubni radiostanici!!!! 3. 10. 2005 / 00:32 | |
|  | ... vyssej "realisticnosti" by si ale dosiahol len krutenim ladiaceho knoflika. Ked mam tukat mysou, tak si radio radsej naladim z IVAPu  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: HAWK MK-100-UPOZORNENI-problem s palubni radiostanici!!!! 3. 10. 2005 / 06:32 | |
|  | Ovšem v IvApu máš krom frekvence i název stanice, co ladíš, kdežto při ladění rádia ve FS máš jenom tu frekvenci, co máš buď někde napsanou na papíře nebo Ti ji řekl ATC, tj. až na to kroucení kroutítkem je to jako v reálu ) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: HAWK MK-100-UPOZORNENI-problem s palubni radiostanici!!!! 3. 10. 2005 / 11:08 | |
|  | Tak to nepoužívej. Ale sám jsi viděl, že kolega netušil o tom, že má chybu v rádiu a přestože mi odpovídal, já ani ty jsme nic nedostali na ivapu. A pokud jde o realističnost, budiž, laď si to na rádiu,ale pak se nediv, že v hustém trafficu na UNICOMu ti najednou přijde na chatu zpráva, že jsi právě ohrozil někoho proti tobě. Třeba právě někoho kdo letí 3 hodiny se zapnutým crashem a ty ho "taranuješ". Ale je to věc názoru. IMHO občas jsem míval podobný problém.
Dříve jsem to taky ladil na radiu, ale zase v reálu jeden komunikuje a druhý ladí frekvenci,už ale ne, čímž mi odpadá zdlouhavé přepínání radia a hledání + / - na ukazovátku.
Takže si myslím, kdo chce at používá radio a uklikává se nebo ivap a klikne jen párkrát. A ladění dopředu? Mno buďme rádi, že není velké množství možných frekvencí jako v reálu a třeba při letu z Řecka do Prahy vás FIR Bratislava, přelet jen cca 10-15 minut, přeladí několikrát. Do toho ještě začínáte klesat. Sám jsem to zažil - reál. Tady bych byl vděčný za každou rurku navíc, včetně dalšího monitoru. Takže realita a realizace.
Ale jak říkám, každý podle svého gusta, nikomu nic nezakazuji od ivapu a nikoho neodrazuji od realizace letu. |
| |
|
|