Soubor "aircraft.cfg" je pro letadlo klíčový, protože v něm je obsažena veškerá konfigurace letadla a plno dalších věcí. Je tam zapsáno, kde FS najde k letadlu textury, zvuk, letový model, 3D model a taky spousta údajů o systémech letadla, jejichž změnou v obyčejném textovém editoru lze model i dosti radikálně změnit.
Veškeré údaje v "aircraft.cfg" jsou ale využívány jen v pilotovatelných modelech, které lze vybrat z menu a létat s nimi. MTL knihovna slouží pouze ke správnému zobrazení dalšího letadla v multiplayeru, nikoliv k jeho simulaci.
Údaje o změnách rychlosti a polohy druhého letadla jsou odesílána z PC toho, kdo to letadlo řídí. Jinými slovy, MTL model letadla je pouze 3D model potažený texturou, kterým FS různě šoupá po scenérii podle dat, která mu přijdou ze serveru.
V konfiguračním souboru MTL letadla je tedy klíčové pouze umístění textur a 3D modelu plus pár dalších věcí, jako třeba "kontaktní body" modelu, ale možná ani to ne. Zcela určitě nejsou důležité údaje o motoru a spotřebě paliva, protože tohle závisí na konfiguraci modelu přímo v PC člověka, který s ním letí a přímo ho ovládá.
Ty údaje v "aircraft.cfg" mohou být ze dvou důvodů.
-autor byl líný je mazat
-údaje jsou důležité u AI modelů a MTL knihovna je svým způsobem řada AI modelů s tím rozdílem, že je FS nesimuluje jako normální provoz, ale řízení jejich polohy přebírá IvAp a pokud by tam ty údaje nebyly, FS by je možná nenačetlo.
Ale to jsou jen úvahy. Zkrátka si, Antoníne, pamatuj, že to nastavení ovlivní běžný pilotovatelný model, ovlivní AI model pilotovaný umělou "inteligencí" FS, ale neovlivní model v MTL knihovně, protože jeho simulace letu probíhá na jiném PC v síti.
Tak a teď to víš. Člověk se pořád učí ) |
|