Když se trošku zamyslíš, tak zjistíš, že rychlost letadla po vzletu můžeš ovlivnit dvěmi způsoby. Jednak samozřejmě plynem, ten by jsi měl pro vzlet nastavit okolo 95% a druhá možnost ovlivnění dopředné rychlosti je pomocí strmosti stoupání. První možnost odpadá, protože je žádoucí vystoupat do letové hladiny co nejdříve, takže při konstantním tahu motorů 90-95% pouze upravuješ strmost stoupání tak, aby jsi udržel dopřednou rychlost pod FL100 max. 250kt a nad FL100 okolo 320kt. S plynem během stoupání vůbec nemusíš hýbat, prostě jen jemně upravuješ VS, aby se dopředná rychlost příliš neměnila. Když příliš zrychuje, znamená to, že stoupáš příliš málo a musíš zvětšit strmost stoupání VS. A naopak. Skutečné letadlo i komerční modely pro FS mají na to automatickou fuknci LVL CHG, kde si nastavíš požadovanou rychlost a autopilot nastaví konstantní tah motorů a jen pomocí změn strmosti stoupání (klesání) udržuje dopřednou rychlost. U defaultu a většiny letadel z netu to musíš dělat ručně. Ale nic proti, na to že se tady na fóru vyskytuješ už dost dlouho, by jsi aspoň takové základy jako klapky, rychlosti a podobně už mohl znát. Vždyť se to tady probírá pořád dokola  |
|