FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 8. 8. 2025, svátek má Soběslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Jak udělat scenery z orto fotomapy Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Jak udělat scenery z orto fotomapy   5. 11. 2002 / 20:39Marky Parky / web
Par tutorialu jsem an webu kdysi videl, ale ted nevim kde, tak zkusim postup popsat v kratkosti tady.

K praci potrebujes nasledujici vecicky:

Nejaky graficky editor, nejlepe alespon tak dobry, jako Adobe Photoshop.

Soubor RESAMPLE.EXE z Microsoft Terrain SDK. Pokud budes pracovat primo s ortofotomapou doporucuju resampler z SDK2000, ten novy z SDK2002 v okrajovych texturach dela cerne obdelniky, misto toho aby je vynechal ( Pokud ale pouzijes ten z 2000, je potreba jeste mit kompilator TMF2BGL.

Nejakou utilitku na prevod BMP do DXT1, napriklad Image Tool, nebo ( pro fotomapy ) jeste lepe ConvDXT.

Nejjednodussi pouzitelny postup pak je nasledujici:

Prevedes tu svoji ortofotomapu do formatu BMP a upravis ji tak, aby byla spravne orientovana ve smeru S/J a podobne. Pomoci znamych orientacnich bodu a jejich polohy si zjistis uhlovy rozmer pixelu tve ortofotomapy ( jak sirku tak delku ) a take zemepisne souradnice leveho horniho rohu ( zadna velka matematika, staci na to trojclenka ze zakladni skoly Pak obrazek ulozis, pro nas priklad treba jako MAPA.BMP

Potom vytvoris konfiguracni soubor pro resampler, naznveme si ho treba MAPA.INF a bude vypadat asi takhle :

[Destination]
LOD = 13
WithSeasons = 0
DestDir = "."
DestBaseFileName = "MAPA"
UseSourceDimensions = 1

[Source]
Type = custom
SourceDir = "."
SourceFile = "MAPA.BMP"
Lat = 49.34896453618
Lon = 12.01687
NumOfCellsPerLine = 10320
NumOfLines = 10098
CellXDimensionDeg = 0.0001381
CellYDimensionDeg = 9.0909090e-5
ScaleInMeters = 1.0
SampleIsCentered = 0

Tak ted vysvetleni jednotlivych parametru:

LOD - Level of Detail - u ortofotomap funguje z duvodu MS enginu jen LOD13, tj rozliseni cca 5m na pixel

WithSeasons - 0 znamena variantu s jendou texturou pro cely rok, 1 se vsemi variantami textur

DestDir - adresar kam se vytvori novy TMF nebo BGL soubor

DestBaseFileName - nazev noveho TMF nebo BGL souboru

UseSourceDimensions - 1 pokud chces zpracovat celou ortofotomapu, 0 pokud chces rucne nastavit vyrez


Type - custom pokud chces delat ortofotomapu

SourceDir - adresar kde je ulozena tvoje bitmapa

SourceFileName - jmeno tve bitmapy

Lat, Lon - souradnice leveho horniho rohu bitmapy

NumOfCellsPerLine,NumOfLines - defakto X a Y rozliseni tve bitmapy

CellXDimensionDeg,CellYDimensionDeg - uhlove rozmery pixelu tve bitmapy

ScaleInMeters,SampleIsCentered - ani nevim , nechavam takhle, vykopiroval jsem to kdysi z nejakeho inf souboru a funguje to tak, nezkousel jsem co by to udelalo s jinymi soubory.



Potom staci z prikazoveho radku spusti RESAMPLE.EXE MAPA.INI a probehne rozsekani bitmapy na ctverce, se kterymi uz FSka umi pracovat.

Potom pomoci ImageToolu nebo ConvDXT preved vsechny nove vznikle bitmapy do formatu DXT1.

Pkud se ti vytvoril TMF a ne rovnou BGL, musis ho zkompilovat, napr.: TMF2BGL.EXE MAPA.TMF MAPA.BGL

Nakonec muzes vzit Autogen anotator tool, obtahnout baracky a tak urcit kde je microsoft nageneruje.

No a zaverem staci vytvorit pro scenerii znamou adresarovou strukturu SCENERY a TEXTURE, BGLko dat do SCENERY a vsecny vznikle BMP a AGN do TEXTURE a je to hotovo.



Tohle je takovy nejjednodussi postup, pro dalsi vylepseni je napriklad dobre resampl provezt uz ve Photoshopu, ktery ma lepsi algoritmy nez Resampl a dalsi vyhcytavky, to ale necham na jindy, jestli budes chtit...
   Seznam příspěvků  
Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ