|  |  | namraza 12. 10. 2005 / 20:19 | |
|  | cau, zajmalo by me jestli namraza ve FS vytvari nejaky efekt, videl sem par screenu z nakeho tucka jak ma bilou skvrnu na oknech ve 2D panelu ale nic moc... , neexistuje neco co by napr pridalo namrazu na kridla atd.. ? diky |
| |
|
 |  |  | Re: namraza 12. 10. 2005 / 20:21 | |
|  | no to bylo u tupoleva 114 ale to byl jediny pripad kdy sem to videl.. myslim ze fs 2004 tohle nedela |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: namraza OAT/TAT 12. 10. 2005 / 20:31 | |
|  | K tomuhle tema bych se jeste rad zeptal, jak muze byt v FS OAT nizsi nez TAT?
Vzdyt TAT je oproti OAT jeste "chlazena" proudicim vzduchem?
edit: doufam ze jsem ty teploty v otazce omylem neprohodil |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: namraza OAT/TAT 12. 10. 2005 / 20:43 | |
|  | No a není to spíš tak, že TAT je naopak proudícím vzduchem ohřívána? Pokud máš vduch o urcité teplotě a měříš ji, bude teploměr ukazovat stejnou teplotu, ať vzduch stojí naprosto klidně nebo proudí. To, že ty máš v proudícím vzduchu pocit většího chladu, i když má stejnou teplotu jako stojící vzduch je dáno tím, že vytváříš vlastní teplo a proudící vzduch ho z tebe odebírá více, než stojící vzduch. Ale pokud máš předmět, který vlastní teplo nevytváří, bude mít stejnou teplotu, ať vzduch stojí nebo proudí. Teprve pokud proudí hodně rychle, jako např. kolem letícího letadla, začíná už naopak působit třením a předmět se začíná ohřívat nad skutečnou teplotu vzduchu a TAT je proto vyšší. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: namraza OAT/TAT 12. 10. 2005 / 20:46 | |
|  | No tak tim se to asi vysvetluje, diky moc.
Ja si to vzdycky predstavoval jako kdyz vytahnes ruku z auta (letadla) a cejtis ten vzduch studenejsi.  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: namraza OAT/TAT 12. 10. 2005 / 21:22 | |
|  | Doporučuju experimentálně ověřit. Pokud možno otevřením okénka a vystrčením ruky ve FL330.  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: namraza OAT/TAT 12. 10. 2005 / 21:28 | |
|  | Tos mě moc pobavil, báječná reakce. ))) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: namraza OAT/TAT 12. 10. 2005 / 22:03 | |
|  | ... doplnil bych a doporucil jeste pri nadzvukove rychlosti, kdy je aerodynamicky ohrev jiz znacny........... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: namraza OAT/TAT 13. 10. 2005 / 13:07 | |
|  | Něco o tom vědí např. piloti rakotoplánu. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: namraza OAT/TAT 13. 10. 2005 / 13:29 | |
|  | Tady ovsem nedoporucuji vysouvat ani paratko  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: namraza OAT/TAT 13. 10. 2005 / 17:15 | |
|  | Diky za rady, hned jak to bude mozne tak vyzkousim a dam vedet
Jeste dotaz: ruzny heaty a anti ice se tedy zapinaj podle TAT, ze jo? |
| |
|
|