|  |  | Délka letu 28. 10. 2005 / 21:44 | |
|  | Dva dotazy:
1) Když je plánovaný odlet např. v 07:00, to znamená že kdyby letadlo letělo na minutu přesně tak má v 07:00 začít couvat ze stojánky/gatu, nebo se odlepit od dráhy???
2) Když společnosti uvádějí délku letu, tak ta je vypočítaná od začátku pojíždění po zastavení v cílové destinaci nebo od doby vzletu po dotyk kol na přistávací dráze v cílové destinaci? |
| |
|
 |  |  | Re: Délka letu 28. 10. 2005 / 23:25 | |
|  | u vojáků to bylo tak, že pomocník řídícího létání psal přesně časy letu, počítalo se od okamžiku vzletu do okamžiku přistání, tedy pojíždění nebylo započítáno. Zaokrouhlovalo se nahoru, vždy na 5 minut. Jak je to u civilů, netuším, snad ti tato info postačí pro porovnání.  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Délka letu 28. 10. 2005 / 23:33 | |
|  | u vojáků cizích armád se počítá od spuštění motorů do vypnutí |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Délka letu 28. 10. 2005 / 23:57 | |
|  | V aeroklubu je to vzlet a přistání,....
U ČSA tuším taktéž... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Délka letu 29. 10. 2005 / 00:22 | |
|  | V civilním provozu je čas uvedený ve FP takzvaný OBT ( off block time), tedy čas zahájení pojíždění. Oproti tomu EET ( estimated enroute time ) - předpokládaná doba letu se bere od vzletu do předpokládaného příletu nad letiště/IAF |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Délka letu 29. 10. 2005 / 00:35 | |
|  | v namornictvu je pak ETA EBT CCT ETD.. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Délka letu 29. 10. 2005 / 03:11 | |
|  | pro potřeby ČSA se používají časy začátku pojíždění (resp. vytlačení) a vypnutí... |
| |
|
 |  |  | Re: Délka letu 29. 10. 2005 / 09:30 | |
|  | No to je ale fakt zajímavá otázka. Neuvědomil jsem si, kolik možností a variací připouští. Přitom (hrabu hluboko ve své paměti, když ještě nebyly digi hodinky) se čas jako doba letu počítal (počítá, aspoň na palubě našeho vivata ) na celé minuty a přelomem byla 29/30. sekunda podle sekundové ručičky - když 29 tak nižší minuta, když 30. tak vyšší minuta.
IMHO myslím, že do deníčku (logbook) si piloti ale nepíšou čas vytlačení a čas vypnutí motorů, ale čas od vzletu do dosednutí (myslím piloti motoroví jak sportovní tak CPL - ale také dopravní ATPL) - nebo se snad mýlím?
Je fakt, že v aeroklubu z počítání časů "začátek = vzlet = vražení plynu na začátku rozjezdu" a "konec = dosednutí, ev. dokončení výběhu před vybočením z dráhy" plyne mnoho problémů zejména se spotřebou (když létáme na LKCE "od kravína", je to k provozní budově 1800m a víc než polovina z toho do relativně prudkého kopce. Pojíždění tedy nezanedbatelné).
Nebylo by od věci, kdybychom společnými silami - každý podle svých zkušeností a pamětí - dali dohromady takový přehled kde a jak se to dělá (a taky asi proč). Aspoň mně by se to líbilo... |
| |
|
|