|  |  | Dnešní Celebka LKPR 1937 1. 11. 2005 / 15:54 | |
|  | Ať koukám, jak kouká, tak nikde na webu ivao.cz nevidím ke stažení scenerku pro výše zmíněnou akci. Jsem slepejš nebo nejni a mám použít tu z minula? |
| |
|
 |  |  | Re: Dnešní Celebka LKPR 1937 1. 11. 2005 / 16:11 | |
|  | Vzlhledem k drsnému pracovnímu vytížení teamu co připravuje celebku vikendovou akci, se poslední části scenerky právě došívají horkou jehlou. Očekávejte zveřejnění scenerie nejpozději do 1800 LOC.
Mapy nebudou, z roku 1937 už se žádné nedochovaly.
Gauge pro SBA můžete použít z minula. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Dnešní Celebka LKPR 1937 1. 11. 2005 / 16:12 | |
|  | Vřelé díky za info. Držím palce apřeji co nejlepší chlazení pro tu jehlu.  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Dnešní Celebka LKPR 1937 1. 11. 2005 / 17:24 | |
|  | Horká jehla došila, sosejte.
Ale ty MS default majáky stejně jsou prd vidět  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Dnešní Celebka LKPR 1937 1. 11. 2005 / 16:17 | |
|  | Příště dej vědět. Pokusím se něco sehnat. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Dnešní Celebka LKPR 1937 1. 11. 2005 / 17:01 | |
|  | Můžeš zkusit, ale byl jsem opravdu na těch nejpovolanějších místech ( přímo archiv ŘLP ) a nejstarší přibližovací mapky byly z doby těsně po válce.
Dle mého skromného názoru totiž ani dříve žádné přibližovací mapky existovat nemohly, neb
a) nebylo organizace ktera by je vydávala a
b) neexistovaly ani příslušné procedury. Prostě pokud letěl let za VMC, tak sedal za vidu, a pokud letěl za IMC, tak doletél nad letiště a pak letél pěkně předpisovou zatáčku |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Dnešní Celebka LKPR 1937 2. 11. 2005 / 06:51 | |
|  | To je možný. Já se zkusím mrknout do knihoven, do kterých mám přístup. Mimochodem jsem našel i Knižnici Aeroklubu. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní Celebka LKPR 1937 2. 11. 2005 / 06:55 | |
|  | Jinak aby ses nemusel případně namáhat listováním, tak prolezlá mam:
Léta létání (TISK)
Dopravní Letiště Prahy (MBI)
Řízení letového provozu ( NADAS )
seriál Historie ŘLP z Letectví a kosmonautika
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní Celebka LKPR 1937 2. 11. 2005 / 07:07 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Re: Re: Dnešní Celebka LKPR 1937 1. 11. 2005 / 17:16 | |
|  | Zdravím, chci si dnes vyzkoušet radiotelegrafii (radiofonie se stejně v roce 1937 pravděpodobně nepoužívala) a chci se zeptat na pár věcí:
Jakým způsobem zažádat o povolení k pojíždění (QCH?)
Jakým způsobem řídící schválí/neschválí např. žádost o změnu výšky?
A přidávám pro zajímavost pár Q-kódů, které jsem nenašel na stránkách celebky:
QAM - žádám (dávám) zprávu o počasí
QBF - letím v mracích
QBI - pravidla pro let podle přístrojů jsou v platnosti
QGO ... - přistání v ... zakázáno
QFZ - magnetický kurz RWY která má být použita
QFV - rozsviťte světlomety
|
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Dnešní Celebka LKPR 1937 1. 11. 2005 / 17:23 | |
|  | Zadas tak, ze napises dany Q-kod bez zadneho dodatku.
tedy
Pilot: ADC DC3 QCH
Vezka: DC3 ADC QCH 22
|
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Dnešní Celebka LKPR 1937 1. 11. 2005 / 17:27 | |
|  | No to je hruza!  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Dnešní Celebka LKPR 1937 1. 11. 2005 / 17:30 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní Celebka LKPR 1937 1. 11. 2005 / 17:31 | |
|  | To jo, taky proto jsem udělal jen výcuc nejdůležitějších. Současně ale podotknu, že jsme v době, kdy to s nějakou standardizací v letectví zdaleka nebylo tak horké. Dokumenty na které odkazuješ ukazují standardizované Qkódy které se začaly používat až v padesátých letech v místech, kde stále nebyla fonie. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní Celebka LKPR 1937 1. 11. 2005 / 17:50 | |
|  | Přiznám se, že jsem před 40. roky dělal na vojně radistu, ale dnes už si pamatuji jen QSA a QTC. A pak jeden, který jsme vytvořili jako varování sami - QBD a znamenal výstrahu "Budín jde". (Major Budín byl tehdy naším náčelníkem spojení). Tak - teď jsem to vykecal a můžu čekat na kontráše ...  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Dnešní Celebka LKPR 1937 1. 11. 2005 / 17:30 | |
|  | Ještě ke změně výšky - jestli myslíš na trati, tak tam do toho řídící vlbec nezasahuje, nemá na to žádné prostředky. Jestli myslíš v blízkosti letiště, tak tam naopak řídící výšku příletům určuje podle pořadí jejich příletu.
|
| |
|
 |  |  | Re: Dnešní Celebka LKPR 1937 1. 11. 2005 / 21:17 | |
|  | Desivy zazitek )
z letadla nic nevidet [STEARMAN], technika zadna.. jeste ze bylo videt na zem a vim kde je cca LKTC... oni snad ti piloti lezeli hlavou na obrube kokpitu a koukali pres kridlo..?
Letiste LKPR stalo za to.. chybel uz jen pytel u RWY |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Dnešní Celebka LKPR 1937 1. 11. 2005 / 21:40 | |
|  | A vo, vo, vo, vo, votom to je ....  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Dnešní Celebka LKPR 1937 1. 11. 2005 / 22:20 | |
|  | A dneska to bylo ještě zajímevější díky počasí. S B-534 z LKPM na LKPR to ještě šlo, z LKPR na LKKV jsem už viděl skoro jen mlíko (karlovarskou silnici jsem naštěstí z dohledu neztratil) a dráhu jsem zahlédl na poslední chvíli a ještě k tomu asi na 10 hodinách, ale letět s A-102 byl opravdu masakr, jelikož u tohodle éra aby měl pilot hlavu položenou na obrubě cokpitu a ještěmožná trochu vylomenou do strany. Na přistání je vidět dráha v takovým malým výřezu mezi křídly a ještě cloněná výstuhou. Ale jinak to byl dneska baječnej zážitek. Omezení bylo v té době pomálu a svoboda pohybu téměř bez hranic. Díky za takové akce, jen houšť a větší kapky. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | LKPR 1947 + 1937 zhodnocení... 1. 11. 2005 / 23:33 | |
|  | Takže máme tu další shrnutí celebkového veselí...... Protože minule jsem hodnocení vynechal, dneska vezmu obě akce dohromady.
Dakoty českému letectví zjevně svědčí. Jinak si nedovedu vysvětlit fakt, že zatímco v běžném provozu piloti na readbacky zapomínají neustále, tak při provozu historickém, kdy je jim poprvé dáva volnost říakt co chtějí a jak chtějí, najednou všechny informace potvrzují jako kdyby snad nic jiného než správnou frazeo nikdy neznali .
Kupodivu i kostrbaté a těžkopádne procedury dávných věků málokdy způsobily vyčkávaní víc jak jednoho letadla. Sledovat to celé z věže a jen doufat že se nesrazí je velmi zajímavá zkušenost, ovšem evidentně se to zvládlo....
Obstarožní navigační a přibližovací procedury s užitím RadioRange, SBA, Goniostanic či světelných majáků si piloti vyzkoušeli dosti a myslím že slavily úspěch. Ještě jednou bych tedy chtěl poděkovat Jirkovi Masníkovi, který pro nás přepravil příslušné Gauge.
Jako typ letadla jednoznačně vyhrála DC3, ovšem za nejoriginálnější poletující prostředek považuji návštěvu zatvrzelého vrtulníkáře, který když zjistil že v roce 1937 se opravdu žádný vrtulník seriově nevyráběl, navštívil nás alespoň Autogyrou. Charlie, Charlie, tebe holt na letadlo s pevnou nosnou plochou asi nedostanem ...
No a co nás čeká dál?
Příště rok 1927. Na kbelském letišti se společně prolétneme opravdu historickými stroji a pokud se podaří vývoj dalšího speciálního celebkového addonu, bude vás celý večer řídit startér ze své karavany. No a protože do konce roku nám zbyde ještě jeden měsíc a současně chceme dát šanci i těm, kterým chybí do kýžené frčky jeden či dva lety, čeká vás v prosinci bonusové překvapení. Zatím prozradím jen, že ač půjde o slet podobného ražení, nebude to další skok do minulosti.
Filip Dvořák
IVAO CZ-TC
PS: Na panďouru jak je zvykem přikládám seznam lidí, tlustí již mají nárok na frčku, pokud má někdo pocit že mu tam chybí nějaký leg, nechť se mi ozve.... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: LKPR 1947 + 1937 zhodnocení... 1. 11. 2005 / 23:48 | |
|  | Připojuji se k velkému DÍKY bylo to opět super.
Já jsem svůj dnešní první let LKPR-LKKV moc nedal:
Hrdinně jsem hned po startu vystoupal s dakotou do stratosféry 1500m, kolem mě jenom mlíko a když mi gonio oznámilo že jsem už 16nm za LKKV místo předpokládaných 10nm před ... (co taky jiného čekat když zaměním rychlost v KIAS za rychlost v km/h - ostuda), kód QTF si budu dobře pamatovat )
Hluboce smekám před letci i cestujícími z těch starých časů - lítat v počasí jako bylo třeba dnes ...
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: LKPR 1947 + 1937 zhodnocení... air - route beacons... 2. 11. 2005 / 00:37 | |
|  | TAky přidávám hluboké smeknutí, díky světelným majákům se mi tahle celebka snad líbila nejvíc ze všech (Marky, chyběl jsem jen na jediné, 1947 i 1968 jsem letěl 2 legy, pokaždé LKPR - LKKV - ozývám se ).
Bylo to fakt super, zvláště pak zjištění, že se podle těch majáků fakt dá do Bratislavy dostat. přikládám pár screenů, snad tam v té tmě bude taky něco vidět . Teda hlavně ty majáky. |
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: LKPR 1947 + 1937 zhodnocení... 2. 11. 2005 / 08:10 | |
|  | Mno, pro příště budu mít už po vtákách. Nějaký stroj by se snad i našel...ale model do fs uřčitě nebude. Leda by se udělal slet z dob Leonardových ) Ale myslím že se něco nestandartního na rok 1927 najde...bude to ale velký...pomalý a bude s tím velká švanda... |
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: LKPR 1947 + 1937 zhodnocení... 2. 11. 2005 / 09:13 | |
|  | že by vzducholoď??? ))) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: LKPR 1947 + 1937 zhodnocení... 2. 11. 2005 / 16:14 | |
|  | No... ja sa ale fakt bojím že si spraví ten Leonardov návrh Ale inak všetka česť, veď koľko úsilia muselo stáť len nájdenie stroja ktorý by sa dal označiť ako vrtulník a dobovo pasoval  |
| |
|
|