|  |  | semitransparentni textura 7. 11. 2005 / 15:22 | |
|  | Snazim se o castecne transparentni texturu
V pripade, ze alpha ma 100% (cerne), tak je vse v poradku a oknem vidim do interieru. Jakmile ale nastavim hustotu alpha kanalu na mene nez 100%, tak oknem vidim co je za barakem, vnitrni textury se ignoruji, jsou zcela prusvitne. Pro prevod pouzivam Imagetool.
Delam to na dvou kvadrech, vnitrni je malicko mensi.
Co delam blbe, poradte mi. |
| |
|
 |  |  | Re: semitransparentni textura 7. 11. 2005 / 15:35 | |
|  | nevím, jestli je to ten samý případ, něco podobného s alfou jsem rešil při jednom repaintu a dělalo to podobný problém - já se snažil o lesk pomocí alfy (buď se nelesklo anebo bylo průhledné) a údajně to musí být nadefinované už na modelu v gmaxu, strávil jsem špekulováním mnoho hodin nad nečím, co se prý nedá. Je-li model v gmaxu, skus někoho, kdo je v gmaxu doma - tudy by mohla vést cesta, doporučoval bych Priskáče (Peťo, nejaká svi... tě práskla) ))) |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: semitransparentni textura 7. 11. 2005 / 15:39 | |
|  | U foťáku bych použil polarizační filtr, ale tady o tom vím prd  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: semitransparentni textura 7. 11. 2005 / 16:06 | |
|  | Nevyznám se v tom, ale něco podobného se mi děje při použití addon LKTB, skrz skla baráků není vidět letadlo. |
| |
|
 |  |  | Re: semitransparentni textura 7. 11. 2005 / 16:27 | |
|  | Známý a častý problém.
Pokud možno zkus udělat texturu bez alphy a polygonům, které mají být průhledné, nastav opacity třeba na 20% (pakliže používáš gmax).
Trocha povídání o tvém problému by mohla být tady. Nevím, jestli k něčemu rozumnému došli.
http://www.scenerydesign.org/forum/showthread.php?t=1541&highlight=transparency
Obecně by tyhle problémy měly jít vyřešit změnou pořadí vykreslování objektů, snad editací BGLC? Nevím ... projdi scenerydesign, snad něco najdeš |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: semitransparentni textura 7. 11. 2005 / 18:22 | |
|  | Takze kdyz udelam okenni tabule jako samostatne polygony a aplikuju na ne texturu definovanou uz v gmaxu jako semitransparent (bez alpha kanalu), tak to funguje fajn. Jenze to velmi zasadne meni pocet polygonu a pouzit lody i u pomerne jednoduchych kostek je pak skoro nezbytne. Nejpis na cela poloprusvitna okna zapomenu. Zkousel jsem i na vnitrek aplikovat jinou texturu, nejak to nema vliv. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: semitransparentni textura 7. 11. 2005 / 22:43 | |
|  | Jedna technická - děláš tu texturu v DXT3 ??? |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: semitransparentni textura 7. 11. 2005 / 22:49 | |
|  | Pokud ma alpha, tak ano. Takze kdyz chci pruhlednost...
V opacnem pripade delam DXT1.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: semitransparentni textura 7. 11. 2005 / 23:19 | |
|  | OK - já jen ,že DXT1 umí buď úplně průhledný nebi úplně neprůhledný |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: semitransparentni textura 8. 11. 2005 / 22:06 | |
|  | Mě na tohle funguje že neudělám na textuře 100% černé pozadí,ale jen 70%. Průhlednost se tím dá regulovat škálou šedé. A pak převod do DXT3. |
| |
|
|