FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 17. 5. 2024, svátek má Aneta Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Cobra manevr Jeden příspěvek | Celý strom
Cobra manevr   9. 11. 2005 / 23:04
OK-EUU46   
Znate nekdo fyziku letu pri tomto manevru. Vzdycky jsem myslel jen ze to je drakem a aerodinamikou ruskejch stroju a moznosti v mziku sekundy vychylit vejskovku do maximalni polohy pro vzlet, ale Lock-on me zamtl. Proc se tam musi mackat "K" Je to jen kvuli lock -onu, nebo se vypina neco i v letounu v realu. Nejaka elektronika ci co? dekuju moc zas vysvetleni...Proc to neumi US stroje?
 

Re: Cobra manevr   9. 11. 2005 / 23:18
Tommy   
Mam video kde to amíci lítají na F/A-18E!!! Takže to nebude jen o ruských mašinách! Jestli to nebude kuli výchylkám na VOP! Mam pocit že je to nějak omezené rychlosí. Čim letíš rychleji tim to snižuje výchylku kvuli poškození draku vysokym G
 

Re: Re: Cobra manevr   9. 11. 2005 / 23:29
OK-EUU46   
Takze z toho vypliva, ze se to omezeni vychylky musi vypnout kvuli kobre ze jo?
 

Re: Re: Re: Cobra manevr   9. 11. 2005 / 23:35
Tommy   
Já myslim že jo, ale jak je to u Lockona to nevim protože jsem s nim moc nenalétal
 

Re: Re: Re: Re: Cobra manevr   9. 11. 2005 / 23:45
OK-EUU46   
Zmacknes "k" trhnes a je kobra jak vysita, az mi to prijde prilis jednoduce. Mam pocit ze u Flancera 2.0 to bylo o dost tezsi , sucko se aspon tocilo ke strane a bylo potreba vyslapavat anebo hrozilo ze spadnes po zadku kdyz zase pak zpetne nepotlacis. Tady zmacknes K trhnes a cekas az letadlo zase poleti rovne. Jde to samo. Myslim ,ze to dost odflakli...Ale nikdy jsem kobru nedelal ) , tak nevim...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Cobra manevr   9. 11. 2005 / 23:57
Vita Zenisek
K se macka aby lockon vedel ze az priste zatahnes, tak ze ma zacit skriptovat. V LockOnu se ta kobra nepocita takze se neda ovladat.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Cobra manevr   9. 11. 2005 / 23:59
anatolij   
Co vím, tak v reálu se to opravdu dělá vypnutím omezovače výchylky VOP. V LockOnu je to hrozně naskriptované - stačí zmáčknout "k", přitáhnout a ono se to celé samo provede a je to takové jakési divné, nereálně, ale pořád lepší než dráhem do oka.
Nevím, jestli LockOn 1.1 na tom něco zlepšil se svým novým fyzikálním enginem, ale předpokládám, že ne.
 

Re: Re: Re: Re: Cobra manevr   10. 11. 2005 / 00:05
tonde   
nevím, jak je to v lock onu, v reálu je kobra v podstatě manévr na nízké rychlosti, kdy se letoun během okamžiku dostává na maximální úhel náběhu okolo 80 - 110 stupňů, přičemž jeho dopředná setvačnost je tak velká a manévr se oprovádí po tak krátkou dobu, že letoun nestačí přejít do pádu, ve správném okamžiku je třeba přidat plyn a potlačit. Ve FS to jde s jedním free modelem MiG29 celkem hezky při rychlosti okolo 180 - 200 kmh a když si priděláš barevné čmoudíky, celkem to i vypadá. Ono "K" může být skutečně vypnutí jednoho resp. dvou systémů, který mají MiGy - ARU (už si nepamatuji přesně význam zkratky) a SOUA - Systema obmedzenia ugla ataki, je to vlastne rameno, které se přestavuje do dvou až tří poloh podle rychlosti a skutečně zmenšuje či zvětšuje fyzické výchylky stabilizátoru, neboli výškovky, čím větší rychlost, tím menší maximální výchylka stabilizátoru a tím pádem omezení max. úhlu náběhu, čím nižší rychlost, tím větší fyzická výchyylka a možnost natažení éra va vyšší úhel náběhu.
Obrázek není ideální, bylo to narychlo, jde to dobře i v horizontu.
img_forumn/r76580_1.jpg (500x375)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Cobra manevr   10. 11. 2005 / 01:12
Jindra   
Akorát myslím, že se nedá říct, že by se nejednalo o pád. Je to pád na vysoké rychlosti jak vyšitej.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Cobra manevr   10. 11. 2005 / 07:46
xWing   
V Lock On je to ozaj len naskriptovane, nic viac, ziadny fyzikalny zazrak...je to len pre efekt
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cobra manevr   10. 11. 2005 / 08:35
Stew
Slyšel jsem, že ve "Flaming Cliffs" je mimo jiné i Cobra manévr zpracován daleko lépe. Ovšem nemám v praxi ověřeno - datadisk zatím nevlastním.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Cobra manevr   10. 11. 2005 / 11:54
PjSky   
Tohle je trosku offline: pamatuji si, ze jsem kdysi hral nejaky ciste akrobaticky simulator.. fyzikalni engine tomu byl ciste prizpusobeny.. grafika byla uboha, ale letadlo svedlo psi kusy.. v FS naprosto neuskutecnitelne.. jenze co to bylo?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cobra manevr   10. 11. 2005 / 11:57
Stew
Nemyslíš náhodou "Flight Unlimited"? Jel ještě pod DOSem a pak vyšla i dvojka tuším.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cobra manevr   10. 11. 2005 / 12:03
anatolij   
jé, to byly časy
Dvojka a trojka vyšla, akorát už nebyly zaměřené na akrobacii, ale taky jsem u nich ztvrdnul značně dlouho
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cobra manevr   10. 11. 2005 / 12:04
Stew
Ani mi nemluv! Jé! Mimochodem DÍKY za Jeseníky !!!
 

9x Re: Cobra manevr [OT: FU1]   10. 11. 2005 / 12:08
anatolij   
http://www.mobygames.com/game/flight-unlimited
http://www.worldvillage.com/wv/gamezone/html/reviews/unlim.htm
http://www.gamesfirst.com/reviews/brent/Flight/flight.htm
http://www.adamsb.hg.pl/FU/FU1/fu1.htm

nevíte, jestli to jde rozchodit pod WinXP? Nemám to teď u sebe, ale někdy bych to rád znova zkusil.

Jak tak sleduju screeny z FU3 (http://bonusweb.idnes.cz/pc/recenze/f/flightunlimited3.html), tak mám zas sto chutí to znova nahodit )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cobra manevr   10. 11. 2005 / 12:31
PjSky   
no co si hlavne pamatuju byl training mode kde clovek zvolil manevr, prohledl si 3d diagram manevru a mohl s pomoci *ramecku* a napovedy zkouset zaletnout manevr.. kdyz mel pocit ze to je ok, mohl soutezit sestavy a dostaval hodnoceni [v podstate presnost manevru v prostoru na %].. grafika byla fakt o nicem.. mam pocit ze se letalo nad nejakou tribunou a plochym placem... [nikde nic]
 

Re: Cobra manevr   10. 11. 2005 / 09:21
Spirit
...co se týká Lock-On tak tam Sučka manévrují celke slušně pokud létáš v mezích letový obálky toho danýho typu, jinak jakmile začneš dělat věci jako je Kobra nebo Kolokol je to dost špatný Zmíněná klávesa K je jen pro to aby si mohl tu kobru udělat,ale PC ji za tebe vlastně udělá sám Ty jenom dáš poky tím že přitáhneš knipl... jinak ve skutečnosti je to úplně jiný, piloti říkají že je lepší Kobru ukázat, než popsat jak se to provádí... Jde to totiž provést několika způsoby... Provádí se maximálně do 450-470 km/h, před tím se vypíná (Omezovač úhlu náběhu) aby palubní počítač pustil letoun do takových úhlů.Sučka mají vůbec největší úhly až do 120stupňů (nemluvím teď o SU-30MK s vektorem tahu, tam je to úplně o něčem jiným) Jinak Mig29, FA18 umí udělat kobru, ale na menších úhlech... Významnou roli při těchto manévrech opravdu hraje aerodinamická čistota trupu éra...
 

Re: Re: Cobra manevr   10. 11. 2005 / 09:49
OK-EUU46   
Tak se zada ze je to vyresene, ale jestli si nekdo vzpominate na Flancera 2.0 tam to moznana tak moc naskriptovane nebylo.Byla tam kobra docela tezka? Nejaky nazor na to?
 

Re: Re: Re: Cobra manevr   10. 11. 2005 / 10:06
Milan Lisner   
Ono neni moc rozdil jestli je to naskriptovany vic nebo min, proste je to naskriptovany, a vzdycky bylo, pokud si pamatuju ( co se tyka flankera a lockonu ).

U vsech simulatoru na PC, co znam, nejsou tyhle mezni stavy ( vyvrtky, pady, kobry, ... ) pocitany v realu ( coz asi jeste ani dneska neni realne mozny ), ale jsou to naskriptovany situace. Tam totiz uz nejde o jednoduchou aerodynamiku, ale o turbulentni proudeni a podobny veci, coz se uz nepocita tak snadno.

A pro "hry" pro domaci PC to, priznejme si, ani nema ani moc vyznam ( z duvodu narocnosti programovani vs financni navratnosti vs vykon dnesnich PC )
 

Re: Cobra manevr   10. 11. 2005 / 09:57
Milan Lisner   
Jeste bych pripojil par dalsich poznamek, co tim manevrem souvisi.

Aby se ero dostalo do takovych uhlu nabehu, je potreba aby nebylo tolik "aerodynamicky stabilni". Kdybys posunul teziste i u takovyho Zlinu tak, aby se po vychyleni vyskovky nemelo snahu vracet se zpatky do vodorovneho letu ale naopak jeste vychylku zvetsovat, taky bys pak snadno udelal neco podobnyho kobre.

Stihacky, co maj rizeni "po drate" mivaj i schvalne posunuty teziste, aby byly nestabilni a tim i mnohem obretnejsi, ale zase bez pomoci pocitace by se tezko ( a nebo i vubec ne ) daly ovladat.

Puvodni verze Migu29 nejsou tolik nestabilni a nemaj ani rizeni po drate, taky s nim nejde ta kobra udelat ani zdaleka tolik jako se su-27, ktery ma tu nestabilitu vetsi.

Takze pokud bude ero nestabilni, muze se dostat do "kobry". Dalsi otazka je, jak se z ni zase dostane do normalniho letu - a tady hraje roli ta aerodynamika. Diky virovym prechodum ( strejkum, atd. - jako ma mig29, su27, f16, f18 ) je takovy ero nejak ovladatelny i pri tom vysokym uhlu nabehu.
A pak tu budou hrat roli jeste motory, ktere by taky mohly snaz zhasnout, kdyz bezi naplno a najednou ztrati prisun vzduch pri tom velkym uhlu nabehu.

Proto maj ty pocitacove rizeny era ty ruzny omezovace, aby se to takovych situaci nedostaly.

A je mozny, ze rusky motory, co jsou v sucku, snasi tyhle extremy lip, nez ty americky, proto si muzou spis dovolit vypinat ty omezovace a delat ty psi kusy.

 

Re: Re: Cobra manevr   10. 11. 2005 / 10:10
anatolij   
z oficiální charakteristiky motorů AL-31F:
"The engine works reliably in conditions of deep surge of the air intake with M=2 as well as in flat, straight and inverted spins. The engine ensures unique aircraft maneuverability including super dynamic aerobatics in negative speeds up to 200 km/h. The AL-31F provides high gas dynamic stability and strength which maintain engine reliable performance in extreme condition of inlet distortion"
 

Re: Cobra manevr   10. 11. 2005 / 11:10
Flanker
Jinak vřele doporučuji přečíst si knihu "Nejlepší z nejlepších". Je to hlavně o letounech typové řady SU-27, jejich vývoji až po typ SU-37. Velice zajímavé jsou pasáže, kdy se tyto letouny přímo střetly s americkými typy, tedy jen cvičně...

Edit - Na jméno autora si nemohu nějak vzpomenout....
 

Re: Re: Cobra manevr   10. 11. 2005 / 11:14
Spirit
...tuhle velmi povedenou knihu jsem si kupoval před lety na jednom leteckým dnu, snad ještě v Hradci... a autor je Jiří Moravec
Edit... vztahuje se k ní i dokument s názvem Aircraf Sukhoi cca 500Mb 45min, komentář autora v Angličtině
 

Re: Re: Re: Cobra manevr   10. 11. 2005 / 11:23
Flanker
Jo,jo... Díky Myslím docela zajímavé čtení...
 

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ