FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 16. 8. 2025, svátek má Jáchym Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
LZIB Fly in (IVAO) debriefing Jeden příspěvek | Celý strom
LZIB Fly in (IVAO) debriefing   9. 11. 2005 / 00:22
Pepino
Ahojte , chcel by som sa v mene vsetkych ATC, ktori riadili dnes vecer na IVAO nad SLovenskom pri LZIB Flyine, podakovat za perfect premavku, ktoru ste svojim poletovanim vytvorili. Stihol som spocitat pohyby az po skonceni eventu a celkovo sa pocet pohybov len v LZIB vysplhal na 51 (IFR + VFR). Este raz vdaka za swely zazitok.

 

Re: LZIB Fly in (IVAO) debriefing   9. 11. 2005 / 00:32
pseudoMates
Já ještě jednou děkuju za možnost řídit v Blave na TWR. Byl to srdcervoucí zážitek, bohužel to nedopadlo úplně podle mých představ. Těšil jsem se, že bude špička odletů i příletů najednou a já budu pěkně na střídačku ze dvou drah odpalovat a přistávat mašinky... Leč nakonec to bylo tak, že byla nejdřív vlna odletů, pak příletů a pak znova odletů... Což je škoda, ale i tak to bylo fajn. Ještě jednou díky za možnost řídit v mém rodném městě...
 

Re: Re: LZIB Fly in (IVAO) debriefing   9. 11. 2005 / 09:47
Latom   
A to neznáš sloty? Si myslím, že na IVAO by to taky šlo. Proč se zahlcovat, když by to šlo pěkně poskládat. ) Navíc Praha a Blava jsou kousek od sebe, tak tady by to se sloty opravdu šlo. Si teda myslím.

 

Re: Re: Re: LZIB Fly in (IVAO) debriefing   9. 11. 2005 / 17:27
Marky Parky   
Nojo, ale podívej se na booking na 36ti hodinovku. Přilétlo přes 600 letadel, z toho přes 400 oba večery a kolik z nich je bookovano?

Zkušenosti hovoří, že piloti na booking slotů bohužel kašlou, a když už se náhodou rozhodnou booknout, stejně časy málokdy dodrží.
 

Re: Re: LZIB Fly in (IVAO) debriefing   9. 11. 2005 / 16:03
Gustav ( BHA576 )   
Nevím,kolik bylo strojů celkem ve vzduchu,ale podle komunikace jich bylo hodně.Já byl asi poslední kdo v Praze přistával na rwy06 pak už byla rwy24.
Mám pouze dvě věci,které zde zveřejním.
1. Bohužel jsem tradičně dělal ostudu s mou neschopností mluvit anglicky a všem řídícím se za to omlouvám : (
2. Už vícekrát jsem si všimnul ( jak bych to diplomaticky nazval?)
"nekázně"některých účastníků při připojení na IVAp.Nechci zde dělat chytrého,každý jednou začíná, ale připojovat se ,když stojím na dráze??!!
Nebo hrát si se zatržítkem pojížděcí vozidlo a být při tom B737-400 a nereagovat na zoufalé výzvy Groundu nebo Věžníka,tak to už je dosti silná káva.
Já vím,někdo může namítnout,že je to jenom jako tak co.Já to cítím jinak a beru to jako velmi nepříjemný zážitek,který zcela znehodnocuje mé třeba tříhodinové snažení cítit se jako v reálu.Škoda : (
 

Re: Re: Re: LZIB Fly in (IVAO) debriefing   9. 11. 2005 / 16:36
Krizoch
)) jojo, to byla nezapomenutelna hlaska, kdyz se ATC ptal nejakyho letadla, ze na levo od nej je nejake folow me vozidlo, jestli ho vidi, a odpoved letadla znela neco v tom smyslu, "ano, folow me vidim, je to Boeing 737" ...
 

Re: Re: Re: LZIB Fly in (IVAO) debriefing   9. 11. 2005 / 16:44
nimbo
ked uz hovorime o nekazni na sieti,tak pridam aj ja, svojich par postrehov:
prosil by som ked uz sa niekto prihlasi tak ako ma, nech sa pozre ci uz na danej stojanke niekto nestoji, ono to blbo vyzera ked ste na jednom placku dvaja
druha vec ktora ma dost trapi je skakanie do prebiehajucej komunikacie: (ja nie som vynimkou, ale snazim sa to potlacit, ked tak potom ospravedlnit), nie je nic lepsie ako byt na kratkom finale bez clearence a niekto si zacne pytat ATC povolenie do destinacie, alebo podobne nie okamzite nutne veci. No podla mna su tu na kritiku iny a o hodne kompetentnejsi, ale toto som si odpustit nemohol. Mozno by nezaskodilo urobit v ramci jednej nedele na TS nejaky ten pohovor o tom ako a kedy co hovorit
 

Re: LZIB Fly in (IVAO) debriefing   9. 11. 2005 / 18:05
Rychlokvaška
Ano, toto je bohužel obrovský neduh naneštěstí dost velké většiny pilotů. Nedokáží poslouchat komunikaci a zahájit tu svou, až pro ni mají prostor. Tzn. pokud pilot nebo řídící něco oznámí a očekává potvrzení nebo odpověď, je třeba na ni počkat a pak teprve zahájit svou vlastní relaci. To, že je mezi žádostí a odpovědí mezera, není proto, že by byla dána někomu jinému pro jeho relaci, ale proto že ten kdo má odpovídat potřebuje čas na přípravu odpovědi, ať už z čistě technických důvodů, nebo nezkušenosti. To že se do toho začne někdo motat ještě v mnohém znesnadňuje už tak složitou situaci.

Já osobně mám na podobně "vlezlé" piloty svůj vlastní lék - pokud mi přeruší např. komunikaci s pilotem v nějaké fázi přiblížení něčím co řeší na zemi, může se spolehnout, že se na řadu dostane až jako úplně poslední. Časem jim to třeba dojde
 

Re: Re: LZIB Fly in (IVAO) debriefing   9. 11. 2005 / 18:58
nimbo
mas absolutnu pravdu, lenze ja iba ako lietajuci clen(rozumej pilot) nemam moznost sa proti niecomu takemu branit nejakou rozumnou formou, niekedy sa musim hodne krotit a ratat aj do dvadsat aby som dotycnemu cloveku nepovedal svoje. Kazdy ma svoje muchy a robi chyby, ja takisto a nieraz sa mi stalo, ze som blokol frekvenciu na dost dlho, ale s postupom casu a narastom skusenosti to odpada. No na nestastie sa po sieti pohybuje par jedincov, ktorych ked pocujem, tak viem, ze bude problem. Tyka sa to vsak aj zahranicnych pilotov.
 

Re: Re: LZIB Fly in (IVAO) debriefing   9. 11. 2005 / 19:23
pseudoMates
Něco podobnýho dělám taky a ještě k tomu navrch, připojím i důrazné upozornění, že se takové věci prostě nedělají. Když to pak slyší celé osazenstvo frekvence, tak se ten hříšník určitě necítí zrovna nejlíp...
Jinak, nebudu jmenovat, on bude určitě vědět, o koho se jedná... byl jediný, komu jsem v LZIB přerušil vzlet.
Páni piloti, je potřeba, abyste se naučili reagovat RYCHLE a SPRÁVNĚ... Pokud dostanu např. "take off immediately" (česky "okamžitý vzlet povolen), nelze to provést tak, že nejprve sáhodlouze zopakuju komplet celý pokyn, pak si překontroluju budíky, nastavení frekvence pro další komunikaci, jestli je stewardka připoutána a sedí za mnou apod. blbosti. Už vůbec ne za předpokladu, že jsem byl před tím dotázán, zda jsem připraven pro okamžitý vzlet.
Jakmile tam ona zmiňovaná fráze zazní, tak prostě narvu do kotle třicet lopat uhlí a až během rozjezdu opakuji instrukci.
 

Re: Re: Re: LZIB Fly in (IVAO) debriefing   9. 11. 2005 / 19:29
nimbo
absolutny suhlas, myslim ze som prave prilietal, ked tam bol ten hriesnik, ale pocul som uz len ako mu rusis vzlet
 

Re: Re: Re: LZIB Fly in (IVAO) debriefing   9. 11. 2005 / 19:32
Jaris
Mohl bys prosim vic popsat take off immediately? Co to presne znamena? (z hlediska ukonu, nymslim preklad... ) Dik
 

Re: Re: Re: Re: LZIB Fly in (IVAO) debriefing   9. 11. 2005 / 19:34
pseudoMates
Co si nepochopil na metafoře..:"třicet lopat do kotle.."...?
 

Re: Re: Re: Re: LZIB Fly in (IVAO) debriefing   9. 11. 2005 / 19:36
Fabo™   
F4
 

Re: Re: Re: Re: Re: LZIB Fly in (IVAO) debriefing   9. 11. 2005 / 19:37
pseudoMates
))))))))))))))))))))))))))) velmi zjednodušeně řečeno...))))))))))))))
 

Re: Re: Re: Re: Re: LZIB Fly in (IVAO) debriefing   9. 11. 2005 / 19:40
nimbo
no neviem ci by si po pridani F4 na rolovacke otocenej o 90° voci rwy otocil ero do osi)))))))))))))))))))))))))))))))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: LZIB Fly in (IVAO) debriefing   9. 11. 2005 / 19:43
pseudoMates
To asi ne úplně nejlíp, ale zapomněl jsem napsat, že ten člověk, o kterým jsem mluvil, tak už stál na rwy...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LZIB Fly in (IVAO) debriefing   9. 11. 2005 / 19:45
nimbo
tak to je jinaaaaaaa)))))))))))))
 

Re: Re: Re: Re: LZIB Fly in (IVAO) debriefing   9. 11. 2005 / 20:16
Tragédie v JRD
rekni Ti ne, co to je... ale co to neni ..

neni to to, ze pilot ti odkejve, ze jako immediatly take off , pak nataxuje na drahu a pul dne se tam flaka, nez se rozjede.. bohuzel, co si pamatuju, tak spuosta lidi si to s timhle zamenuje....
 

Re: Re: Re: Re: LZIB Fly in (IVAO) debriefing   9. 11. 2005 / 21:49
Latom   
Ti to vysvětlím názorně:
1) TWR když se tě na to ptá, tak tě vidí kde jsi
2) pokud jsi na holdu a on se tě zeptá,jestli jsi ready, potvrdíš ready (pokud ovšem jsi) nebo negativ (nejsem připraven). A pak ti dá TWR vstup na dráhu a vzlet/line up rwy and T/O. Což pro tebe znamená, vjedeš na dráhu a BEZ !!!! zastavení dáš plný knedlík, F4 apod. a mažeš z dráhy pryč.
3) pokud jsi už na dráze, tak už většinou TWR počítá s tím, že budeš připravený, ale nemusíš být. Nedodělal jsi úkony. A následuje průběh jako v 2), jen s tím rozdílem, že pokud mu potvrdíš že jsi ready, tak do té doby než ti dá povolení, pomalu přidáváš plyn, když ti ho dá, dáš plný a během rozjezdu mu opakuješ povolení. NESMÍŠ !!!! na nic víc čekat, protože on počítá s tím, že mu odtamtud vypadneš do slova a do písmene.
4) když ti dá na rwy jestli jsi ready na immediatelly tak jestli okamžitě nevypadneš, tak máš toho za tebou nebo ze strany na sobě a nestihneš ani tu modlitbu.
Už tomu rozumíš?

Platí zásada - kdo je na dráze, ten VŽDY překáží !!!! A podle toho se tak tam máme my piloti chovat, protože až budeme někdy v nouzi sedat na obsazenou dráhu, tak díky tomu volovi, co tam je, se můžeš i zabít,jinak by jsi to i třeba přežil.
 

Re: Re: Re: LZIB Fly in (IVAO) debriefing   9. 11. 2005 / 21:20
OK-Milda (BHA410)   
Jenom pro informaci, to byl ten s Cessnou co jsem ho málem přižehlil ke dráze?
 

Re: Re: Re: Re: LZIB Fly in (IVAO) debriefing   9. 11. 2005 / 21:56
pseudoMates
Ne, Mildo.. Mluvil jsem o vzletu... Ne o příletu..)))
 

Re: Re: Re: Re: Re: LZIB Fly in (IVAO) debriefing   9. 11. 2005 / 22:00
OK-Milda (BHA410)   
No jo no. Je už pozdni hodina a nějak mi neslouží už mozek na 100% Tak mi to tedy Mates odpust, příště si raději ukousnu kabel od klávesnice )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: LZIB Fly in (IVAO) debriefing   9. 11. 2005 / 22:43
pseudoMates
Se neurážej, nebo ti zase přichystám nějakou lumpárnu...
 

Re: Re: Re: Re: LZIB Fly in (IVAO) debriefing   10. 11. 2005 / 12:04
Gustav ( BHA576 )   
Ne né ta Cessna byla na LKTB a už si to včera po ICQ vyřikali se Zdeňkem.
 

Re: Re: Re: LZIB Fly in (IVAO) debriefing   9. 11. 2005 / 16:48
Michael   
Aspoň že stál na obslužné komunikaci
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ