|  |  | Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 01:24 | |
|  | Gratuluji nové C1 k úspěšně složené zkoušce a taky se omlouvám za trochu zmatenou emergenci, trochu jsem to pilotování nezvlád . Poté, co jsem přebral věžku, udělal jsem pár obrázků, viz dole. Za zmínku stojí hlavně OKRKY, beznadějně se motající mezi obry, ve snaze vymotat se někudy po golfu .
Jinak byl tedy konec večera noční můrou všech řídících IVAO. Skupinka z Itálie přilétající povětšinou asi ani netušila, že existuje něco jako pozice TWR, po odladění z APP ( netuším, jak se tam chovali, soudě podle stripů, nic moc ) prostě padla kam padla, odjela, odpojila. Beze slova. Korunu tomu všemu nasadila F16ka, volně polétávající kolem nebohé cesničky OKTOMa.
Mimoděk mne napadá jedna replika z Cimrmana. "Tudy ne, přátelé". Opravdu, není nic horšího, než když si seberete F16ku, do remarku si napíšete "sorry, jsem nováček" a máte pocit, že vám všechno projde. Neprojde, nevěřte tomu . Přinejlepším vám někdo vynadá. A nebo Vás někdo vykopne a třeba už nepustí zpátky. Chceme simulovat realitu ? A nebo chceme kazit zábavu ostatním ? Chceme simulovat realitu. Létání na IVAO je jako řízení auta...chvilku se učíte a pak už to jde samo a čím dál tím líp.
Stojí to za to, opravdu. Nebojte se zeptat, vždy jsem se snažil pomoci a vždycky budu nováčkům pomáhat, pokud samozřejmě bude zájem. Zrovna dnes mě příjemně překvapil jeden človíček, kontaktoval mne, domluvili jsme se na prvních tréninkových letech.... Pojďme opět vrátit slávu tréninkovým nedělím a zaplácněme si mezery ve znalostech zábavnou formou tréninků.
Díky za krátkou pozornost, asi jsem se rozepsal trochu víc, než jsem chtěl
Borek Stěhule
CZ-TAC
|
|
| |
|
 |  |  | Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 01:31 | |
|  | Ti Italove byli teda fakt neco, mel se "tu cest" s nima prilitat, jeden byl jen 1000ft podemnou a vyklesavali jsme vzdy postupne - a moc dobrej pocit ho mit pod sebou to teda nebyl, zvlast, kdyz na nektere prikazy vubec nereagovali a zdrzovali tak komunikaci ostatnim. Jak tak vlastne premyslim (kdyz tu byla ta diskuze tykajici se VA), tak byli tusim z nejake Italske VA, teda nechapu, co delaji ve VA kdyz se jeste jenom takhle "uci". Lecktery novacek si myslim ze lita daleko lip nez oni. |
| |
|
 |  |  | Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 09:03 | |
|  | Tenhle problém rádoby vojenských letů se teď v rámci IVAO intenzivně řeší a velmi brzy budou existovat pravidla, podle kterých není možné provést OAT vojenské lety kategorie 1 (velký event) a 2 (training) bez příslušného předběžného oznámení, schválení a případně za dozoru řídících. Tzn. pokud se zase objeví někdo v F-16 a nebude létat podle pravidel pro civilní lety, bude odpojen hned a bude pokoj. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 10:33 | |
|  | Navrh na eliminiaci neukaznenych pilotu. Coz takhle to dotahnout az do virtualne realneho finale, kdyz se vyskytne takovyto skodic, vzletnou z caslavi roury (treba F16 nebo M21) prileti pobliz svoji pritomnosti se pokusi umravnit ve spolupraci s ATC hrisnika, kdyz to nepomuze ta ATC pokyn k sestreleni, coz bude znamenat zarazeni za dane letadlo a po te ohlasi ATC "raketa odpalnea", ATC udela KICK. a ero zmizi z obrazovky. Mohla by to byt i trochu zabava, mezitim by ATC odklanel lety v draze techto stroju. Sam se dobrovolne hlasim k "pohorovosti", ktera by prubezne poletovala nad CR, pripadne byla pripravena na stojance. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 10:52 | |
|  | Bohouzel, to ma jednu zavaznou vadu ... ne kazdy ATC musi udelat, tak jeste musis zaradit mezikrok,
X) ATC nekde sezene SUPa, ktery bude ochoten s kickem pockat az na odstrel ....
ja bych takovyhle lumpy strilel bez vyzvani .. pokud nereaguje na frekvenci, nereaguje ani na nasledne textove upozorneni a ani na upozorneni na guardu, tak zavolat nejakyho supa a sestrelit bez milosti. takovy hovada tam nemaj co delat |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 11:45 | |
|  | Všechno je zneužitelné. Létání na IVAO je dosud čistě "mírová" záležitost. Nebylo by umožnění vojenských zásahů nebezpečné? (I když v dnešní době teroristických útoků by to bylo bohužel zase o trochu blíž k realitě...) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 12:04 | |
|  | Mno..jak to myslíš "zneužitelné"? Když se řádně nastaví pravidla (a už se na tom pracuje, myslím) jen to přispěje k dobrému. Uzavřené aktivované prostory apod....vždyť vojáci jsou také svázáni pravidly . Sice to asi bude chtít trošku pořešit (už vidím nějakého šťouru, který prostě, nemaje nad sebou řídícího, zahlásí do UNICOMu, že uzavírá ten a ten a ten prostor jen pro sebe a bude otravovat každého, kdo se k němu jen přiblíží). Tak by to asi nešlo, nicméně, řádného, ukázněného vojenského pilota plně si vědomého svých povinností, bych na síti jen uvítal.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 12:21 | |
|  | Aby se zase z toho nedelala pakarna, tak by bohate stacilo aby tito "hlidkujici piloti" za normalnich okolnosti letali podle standardnich IFR a VFR pravidel a vytvorit jen urcity postup pri vyhlaseni "stavu ohrozeni" kde by se pak umoznilo priblizeni k cilovemu objektu. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 12:22 | |
|  | Ja bych mel navrh takovej,at ho dotycna stihacka vyfoti,obrazek s hrisnikem se da nekam na web a tam se do nej teprv budou lidi strefovat |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 12:29 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 12:58 | |
|  | Aha, tak ze pakarna. Po 5 letech se Z142 si za milostiveho dovoleni bude moci vyzkouset vice nez MACH 1 po dalsim skoleni se hrstka vyvolenych dostane k tomu, ze bude moci zasahovat. Bohuzel tech 5 lidi bude online celkem tak 10h tydne, tak ze je to cele vlastne k prdu, protoze pravdepodobnost ze prave v tuto dobu se objevi narusitel je temer nulova, nehlede k tomu, ze ONI se budou pripojovat jen kdyz budou plnit VLASNI mise. Trosku mi to zavani manyry na VATSIMU. Jo, urcita pravidla musi byt, za nedodrzovani pojeb... to je OK. Ale co ma spolecneho zkouseni se Z142 na okruhu s letem ve formaci pripadne priblizenim k civilnimu stroji? Asi jen to, ze si nekdo potrebuje vylecit mindrak a delat se sebe "dalsi nadskupinu dalsich nadpilotu" |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 13:14 | |
|  | 1.) Prosímtě přečti si ty části webu IVAO ještě jednou
2.) Bylo by dobré, kdybys nepředjímal počty pilotů, ani jejich úkoly. Nechej to na nich.
3.) Ty by sis představoval online hotovost 24 hodin denně ? Trošku naivní představa řekl bych...počítá se s nimi zejména pro organizované akce a pak zejména pro dohodu s řídícími, když bude třeba.
4.) Zásah proti narušiteli je natolik složitá problematika, že nechci v žádném případě v podobných úlohách vidět nějaké nadšence, nováčky a hračičky. Jestli máš pocit, že je to něco jednoduchého, co bys po krátkém zaškolení byl schopen zodpovědně provádět, tak si opravdu nevíš o čem je řeč. A to nemluvím o tom, že obecně s ohledem na pravidla IVAO je tato činnost navíc ZAKÁZÁNA zcela. To, že časem nebude, bude jen díky té hrstce opravdu profi pilotů.
5.) Máš nějaký mindrák, kter si léčíš ?
6.) Ke konkurenční síti se nebudu vyjadřovat. Z formulace tvé věty mi skoro připadá, že bys od IVAO očekával volnomyšlenkářskou leteckou činnost bez ohledu na pravidla. V tom případě bych doporučoval hledat nějakou třetí síť. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 13:39 | |
|  | ad. 1) cetl jsem 2x
ad. 2) to by mne docela zjimalo, protoze se od toho oviji bod 3.
ad. 3) predstava je takova, ze by bylo prima, kdyby v okmaziku kdy je aktivovana LKAA byl ve vzduchu, nebo na zemi alespon 1 sroj. V opacnem pripade je cela vase aktivita zajimava jen pro vase sou-druhy, jinak nanic.
ad. 4) nevzpominam se, ze bych psal neco o tom, ze by to byla orna puda pro novacky. Paklize byste pripravili osnovu, podle ktere by se postupovali, jiste by to zvaldli jini, nez vy NADPILOTI
ad. 5) Nemam rad zbytecnou pakarnu a vylizane zelene mozky, kteri si mysli, ze jsou pupkem sveta. (jde o latentni formu)
ad. 6) Asi jsi to spatne pochopil, Nejde mi o zadne volnomyslenkarske aktivity, ale naopak zpracovani jasneho postupu pri situacich, kdy dojde k mimoradne situaci a jedine, co je na IVAO mozne je priblizeni a let ve formaci s civilnim letadlem, priadne KICK od ATC. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 13:54 | |
|  | ad 1.) Kdyby to tak bylo, tak nenapíšeš to, co v první větě příspěvku na který jsem reagoval
ad 2.) To všechno závisí na jejich zájmu a schopnostech.
ad 3.) "nanic" pro nás znamená dost podstatnou zábavu v plnění ostatních úkolů než je zakročování. Krom toho jen tak lítat a čekat celý večer, že se něco stane, není taky úplně super zábava. Takže buď tak hodný, odpusť si svoje sou-druhy a buď se sebou začni něco dělat, nebo nechej zábavnost pro ty, co něco dělají i bez tebe.
ad 4.) Osnova je 10% zdárného výsledku. Pro tebe je to 90% a v tom je náš zásadní rozpor. Proto dle mého názoru osnova nestačí a pilot který si ji přečte nemůže tuto činnost provádět.
ad 5.) To jsem pochopil a obávám se, že v tomto případě narazíš v podobných debatách na hodně pevnou zeď, pokud ovšem zeď nezaútočí první
ad 6.) Pochopil jsem to naopak bohužel velmi dobře. Priblížení a let ve formaci v případě zakročování (není myšlen klasický formační let) je jeden z mnoha bodů celého postupu zakročování, vůbec ne ten nejdůležitější a navíc jak jsem již psal na IVAO zakázaný. To co píšeš ty je právě onen volnomyšlenkářský přístup, který prostě nebudeme provozovat. Ale díky, chápu jak strašně omezený máš svůj pohled, takže ti už můžu rovnou oznámit, že takhle prostě NE. Tečka a naopak okamžitý KICK takového "vojenského" pilota. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 14:28 | |
|  | jen kratce:
ad. 3) Nanic bylo mysleno z hledisk ostatnich uzivatelu IVAO, intenre si litejte trba do cukotky a delejte si co vas tesi. Pro nekoho treba bude zabava jen tak cely vecer litat nad CR dle IFR pravidel a cekat jestli se neco nestane. Nemusis se hned tak cilit, delej co te bavi, nekdo je na prelety, nekdo na VFR, nekdo na plechace, nedo virtualne zachranuje.... nic proti tomu. Souslovi sou-druh jsem pouzil dle vzoru sou-putnik.... t.j. vase skupina, ktera se zabyva plnenim vasich ukolu. Bohuzel si ale usurpujete aktivity, ktere by mohli jinym prinest radost (a nezajimaji je vase ukoly a hry na vojacky) pricemz na ne nemate kapacity.
ad. 5) Tvou odpovedi se ledacos vysvetluje
ad. 6) jakym pravem urcujes pravidla TY a rozhodujes jak jo a jak ne? Sit IVAO je Tvoje? Nebo mas patent na rozum, ci jsi reditelem zmekoule? Mam pocit, ze Ti CZ-SOC trochu stouplo do hlavy.
Ponekolikate opakuji ze nejsem zastancem anarchie, to v zadnem pripade, ale usurpovai specifickych cinnosti jen na zaklade clenstvi a pakrarny uz v teto spolecnosti doufam mame za sebou.
p.s. kdyz predlozim pilotak PPL odpustis mi pri zkouskach povinny let s Z142 po okruhu? A nebo ze byste byly papezstejsi nez papez? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 14:42 | |
|  | Dovoluji si zasáhnout....
ad 6) - jak nepodobné včerejšímu threadu na téma jiné organizace a jiným pravidlům ( CVARS a pravidlo o 18 letech ) - takže síť IVAO je také (byť ve větším měřítku) soukromou aktivitou "několika" nadšenců, a sítí, kde se každý člen zavazuje dodržovat určitá pravidla. Tato jsou uvedena jednak jako obecná Rules and Regulations, a jednak u "citlivějších" témat, jakým je napřiklad právě military provoz, dále specifikována - v tomto konkrétním případě pomocí Special Operation Departmentu. Kdo tato pravdila nedodržuje, tak ztrácí právo síť využívat. O dodržování a případně lokální specifikaci těchto pravidel se starají jednotlivé divize, a jejich členové jsou (opět na základě jistých pravidel) delegování shora. Tedy Davidovy poznámky jsou zcela namístě, neb jako CZ-SOC má pravomoc ( ba je to přímo jeho úkolem ) tyto věci zařizovat a bližší studium materiálů SOC departmentu IVAO (nemyslím českého, myslím HQ) bys zjistil, že má pravdu.
Závěrem k tomu snad jen dodám, že jako ATC doufám že se toto podaří rozjet co nejdříve, protože jsem jako ATC už mnohokrát zažil piloty, kteří neznalost základních pravidel a postupů v létání maskují jakousi pseudovojenskou činností a zatím, je jim to (bohužel) tolerováno. Přitom by to mělo být pŕesně naopak a k nějakým nadstandardním postupům by měl člověk sáhnout teprve ve chvíly, kdy ty základní procedury a znalosti má.
Filip Dvořák
IVAO CZ-TC |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 14:52 | |
|  | Ad 3.) Nevím nic o tom, že by bylo povinností vojenských pilotů nějak oblažovat civilní piloty. Taky mi nepřipadá nic zábavného na jejich obtěžování a vskutku bych rád viděl pilota, který bude rád, že kolem něj ve FL350 poletuje nějakej zoufalec v F16, myslí si, že stačí ukázat podvěšenou výzbroj, bez řízení vojenským návodčím, kterej mu případně občas protne crashbox, apod. Pokud se takový pilot zde nachází, nechť se prosím ozve.
ad 5.) No to jsem opravdu žádostiv, cos z toho vydedukoval
ad 6.) Pravem SOC, ktery zodpovida za OAT traffic v prostoru LKAA. Ne, sit IVAO moje opravdu neni Je ale lidi, kteri urcili pravidla a po lidech kterym svoji praci davaji k dispozici, pozaduji jejich dodrzovani. Pozice SOC je delegovanym zastupcem "jejich vule" pokud jde o vojenske letani, stejne jako dalsi pozice staffu pro jine oblasti. Pokud ti na tomto principu je neco nejasneho, doporucuju se svymi navrhy na zakrocovani a popisem jak ho hodlas delat kontaktovat DIRa nasi divize, pripadne SO directora IVAO nebo jeho zastupce. Vzhledem k tomu ze se v tuhle chvili resi jeste vetsi zprisneni podminek specialne kvuli lidem jako jsi ty, budou jiste velmi nadseni tvym pristupem. CZ-SOC mi stouplo do hlavy asi natolik, nakolik soucitim s IVAO siti a nasi divizi v podporovani pilotu tveho typu.
P.S. Kdyz predlozis pilotak PPL, ktery bude mit prislusnou platnost, bude k nemu medical a prukaz radiotelefonisty a dolozis mi nalet za posledni rok a clenstvi v nejakem aeroklubu, tak ti urcite odpustim let s Z-142 po okruhu urcite ti ale neodpustim zadny IFR let, pokud nemas IFR dolozku, urcite ti neodpustim nadzvukovy let pokud nemas prislusnou pilotni tridu jako pilot letectva ACR a uz vubec ti neodpustim nacvik zakrocovani s prisnym vyberem pripadnych adeptu, protoze nenecham nejakeho amatera v F16 delat ostudu cele nasi divizi. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: SO na IVAO (bylo: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek) 16. 11. 2005 / 15:10 | |
|  | K bodu 3 ještě dodatek pro ostatní mimo adresáta:
Divize speciálních operací nemá být žádnou uzavřenou elitní komunitou, která bude někde potají provádět rituální lety a na všechny ostatní se bude dívat zpatra (není teď myšleno z FL600 a tak Naopak, chceme samozřejmě svou činností obohatit klasické civilní létání na IVAO, přinést zase něco nového a zajímavého a taky trošku zreálnit to naše virtuální prostředí pro piloty i řídící. Chceme taky učinit onen virtuální prostor bezpečnější a postarat se o ony problémové, nebo nezkušené piloty.
Tohle všechno ale není jen tak samo sebou - myslet si, že vyměním Cessnu Citation za F-16, provedu vzlet z LKCV místo LKPR a do ICAO FPLANu si dám kód letu M, že je ze mně najednou pan stíhač, že si můžu dělat všechno po svém, že se na mně vztahují o něco více svobodná pravidla než na mé civilní spoluletce a že jsem ve smyslu možných činností svou komentencí dokonce NAD nimi....to je hluboký omyl. Pokud tohle zásadní pravidlo nechce někdo respektovat, velmi se omlouvám, ale SO pro něj prostě není, i kdyby tím chtěl bavit každé letadlo při překročení hranic. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 17:19 | |
|  | Ad. 3) Nevim, kde jsi vycetl, ze jsem psal o obtezovani civilnich pilotu. Psal jsem jen o tom, ze by takovyto doprovod mel civilni pilot, ktery zavzne porusuje pravidla IVAO (dela si z toho cochcarnu, nereaguje ani na GUARD a.t.d.) Nebo Ti jde o to, aby se tito piloti hrisnici nahodou nelekli, kdyz uvidi okolo sebe doprovod?
ad. 5) Myslim, ze vsem to doslo
ad. 6) Vazeny pane SOC. Vysvetli mi, co jsem na IVAO provedl takoveho, ze se kvuli me zprisnuji pravidla. Bud konkretni, nebo si z huby nedelj vetrnik. Jedine, ceho jsem se dopustil (budiz za to budu potrestan nejen vyrazenim z IVAO, VATSIM, sebranim pilotaku, ridicaku, ale i odpojenim od internetu a privodu el. energie do budovy) bylo, ze jsem si dovolil zde prezentovat svuj nazor na vec, ktera je realna a dala by se za urcitych podminek na IVAO realizovat. Uvedom si, ze jsou tu i lide, kteri litaji jen tak pro radost a nestoji o zadne frcky diplomy ukoly a buh vi co jeste. Dulezite podle mne (nerozdil od tebe) je, aby se dodrzovala urcita pravidla a nedela se ostuda CZ. Nikoli jako cil provadet zkousky a lety po okruhu, aby nekdo vyvoleny moudre pokyval hlavou, "jo, uz ti to jde, tak si muzes zkusit nastartovat M21"
Nicmene zjistuji, ze jsi nervove labilni a jakozto pohlavar staffu by ses nad sebou mel zamyslet. Na rozdil od ostatnich se uchylujes k nepodlozenym osobnim utokum, vymyslum a podsouvanim neceho, co vubec nebylo psano, misto racionalni argumentace. Ale on uz kdysi kdosi relk, ze kdyz dochazi argumenty, nastupuji klacky....
Tak ze, precti si znovu muj puvodni namet, ktery jsem v tomto flame dal a zkus premyslet o tom jestli nebyla i rozumejsi cesta jak na toto tema komunikovat.
HOWGH |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 17:29 | |
|  | Chlapče, zamysli se nad sebou.
Urážíš tady člověka, který toho zná určitě víc než ty, takže těmi klacky tady spíš útočíš ty, protože ti docházejí argumenty.
A jestli tě mohu požádat, odpoj svůj komp od sítě IVAO a raději nechoď ani VATSIM a lítej si akční lety s AI a určitě si svůj syndrom méněcennosti snížíš. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 17:54 | |
|  | Proč hned urážíš...?
Jestli si myslíš že máš pravdu ty, tak se nad radsi tim povznes, nez se tady do nekoho navezet.
Jinak ale myslim, ze s tim, ze jsou taci, kteri chteji je letat podle predpisu a nedostavat frcky apod.
Ale nechapu uplne co to s timhle ma spolecneho...??? Vzdyt ty bys ty pravidla vlastne porusoval!!! |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 21:44 | |
|  | Ad 3.) Vycetl jsem to z tveho prispevku. To co popisujes (umyslne sblizeni, let ve formaci) JE obtezovani civilnich pilotu a jedno jestli se hlasi nebo ne. Zakrocovani neni to cos popsal. A protoze podobne zjednoduseny pohled ma drtiva vetsina radoby vojenskych pilotu, prave proto plati dana omezeni.
Ad 5.) No to jsem opravdu zadostiv co jim doslo Ale spis by mne zajimalo, co z onoho prispevku doslo tobe. Cili prima otazka, ocekavam primou odpoved
Ad 6.) Neprovedl zatim nic o cem bych vedel ja. Soude dle bodu 3 a tvych dalsich vyjadreni, nametu a napadu ale hodlas provest (nebo to alespon navrhujes abych byl presnejsi) a to je ten kamen urazu a ono poruseni pravidel. Myslim si ze je to zcela a naprosto konkretni.
Zbytek tveho prispevku je opravdu inteligentni projev, takze si neodpustim par dotazu:
a) "si z huby nedelj vetrnik" - neprijde ti, ze to trosku prehanis ?
b) to co navrhujes neni "realna vec" ale vec nerealna, zjednodusene a v rozporu z pravidly. Viz ad 6
c) nikomu nenutim frcky, diplomy, ani ukoly, stejne jako clenstvi v nejake SOG v ramci SO. Jedine na cem budu trvat vzdy je dodrzovani pravidel, i kdyz si dotycny zvoli letani mimo SO, ale jako simulovany vojensky let. To je myslim take jasne receno na webu i zde
d) "by se dodrzovala urcita pravidla a nedela se ostuda CZ". tohle tvrdis "narozdil ode mne" jak rikas. Kdybych presne tohle nenapsal ja, tak bych rekl, ze si delas legraci, nebo ze mne nechapes. Protoze jsem to ale napsal, je tvoje veta cirou demagogii.
e) jsem nervove labilni - tuhle zalezitost bych pozadal pisemne do 7mi dnu s razitkem vysetrujiciho lekare. Paklize nebude tato podminka splnena, ocekavej obalku s cervenym pruhem.
f) Osobni utoky, nepodlozene, vymysly, podsouvani - kde ? priklad...
g) Klacky - ano, ale uz ho muzes polozit, ja ten svuj ani nezvedl
h) Rozumnejsi cesta - jaka napriklad ? Rict ze OK, budeme litat vojenske lety vcetne jedne z nejzavaznejsich uloh (zakrocovani) "po tvem" ? Tak to opravdu nemohu slouzit, tak straslive hluboko klesnout v narocich nehodlam.
Mimochodem, filozoficka otazka Kdyz jsi delal zkousky na PPL...taky ti inspektor odpustil rekneme baj vocko 5 hodin, protoze jsi mu rekl, ze danou navigacni ulohu by slo zalitnout tak nejak mistne a ono by se to nejak zaonacilo ? ;o) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 23:01 | |
|  | Lidi, ja bych se bal spis toho, ze podle nekterych prispevku by se naslo pomerne dost lidi, kteri by si prileteli do LKAA jen proto aby je kicknul SUP za asistence Grippenu... "tybrdo to bylo vostry! zejtra zkusim, kam az me nechaj bez radia doletet!" |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 23:48 | |
|  | ad. 3) reagoval jsem na http://flightsim.periskop.cz/forum_prispevek.php?id=77630&lan=0
ad. 5) reagoval jsem na Tve zcela vycerpavajici vysvetleni z http://flightsim.periskop.cz/forum_prispevek.php?id=77597&lan=0
ad 6) a bod a)
napsal jsi:
" Vzhledem k tomu ze se v tuhle chvili resi jeste vetsi zprisneni podminek specialne kvuli lidem jako jsi ty, budou jiste velmi nadseni tvym pristupem. CZ-SOC mi stouplo do hlavy asi natolik, nakolik soucitim s IVAO siti a nasi divizi v podporovani pilotu tveho typu. "
pak jsi mi na primy dota napsal:
''Neprovedl zatim nic o cem bych vedel ja.''
Jak muzes vedet jak vystupuji na Varsimu ci IVAO, jaci jsou piloti meho typu, co vlastne o me vis, ze si dovolujes soudit a dopredu predjimat co hodlam v budoucnosti delat. Diskuse je o vymene nazoru, litani o dodrzovani pravidel. A jestli jsou zde nejaka TABU o kterych se nesmi psat, sem s nimi.
a) Ten vetrnik jsem myslel naprosto vazne. Budto mi dokaz, kdy a kde porusuji pravidla IAVO (VATSIM) nebo mlc a nehodnot.
b) Uvital bych racionalni diskusi na toto tema s racionalnimy argumenty, zvazit rizika a pozitiva, pripadne urcity zkusebni provoz a.t.d. Smest neco ze stolu umi kazdej de....
c) souhlasim
f) viz. predchozi odstavec
g) ja pouzivam argumenty, klacky zbyly na tebe
h) viz bod b)
Fylozoficka odpoved: myslis insektora, ktery mi vydaval pilotak na IVAO?
Mas li zajem o konstruktivni pokracovani teto diskuse, muzeme pokracovat po mailu v opacnem pripade bych to uz rad ukoncil, jelikoz to sklouzava do plohy, ktera nema s litanim zabavou a konickem nic spolecneho.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 23:56 | |
|  | Milý pane Eurotel...tak na TOHLE je Tvůj GPRS internet opravdu moc drahá hračka. Jdu raději spát. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 23:56 | |
|  | filozoficka se pise mekke "i" |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 17. 11. 2005 / 00:27 | |
|  | Človíčku, fakt asi začínáš "blbnout" . Když ti pronajmu byt, taky nebude v mém zájmu, aby jsi mi ho zdevastoval a udělal z něj "bordel". Nutno si uvědomit, že tím, že se připojíš na síť ať IVAO nebo VATSIM, budeš respektovat JEJICH pravidla. Stejně jako když využiješ např.hromadnou dopravu, budeš, byť o tom ani nebudeš možná vědět, souhlasit s podmínkami přepravce (právní norma). V tomhle případě existují pouze dvě varianty - a)dodržovat pravidla; b) chodit pěšky - nebo si založit vlastní síť linek (zde vlastní virtualní svět).
Když chci "blbnout" na FS, dám se offline a místo pilotů IVAO stíhám AI piloty
Víš, když chci být online a nelétat, přihlásim se jako FollowMe Car a chovám se jako FollowMe Car. Když chci létat, přihlásím se jako pilot a chovám se jako pilot.
----
Když to tu tak čtu, nemyslel jsi to špatně, ale nějak se to vymklo.
RESPEKTUJ A BUDEŠ RESPEKTOVÁN |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 17. 11. 2005 / 09:05 | |
|  | Jezisikriste.... uz aspon 10x jsem psal ze jsem zasadne proti jakemukoli bodrelu. Mas svatou pravdu, jsou dve varianty, bud dodrzuj pravidla nebo jdi pryc. 100% souhlas. Je ale jeste jedna cesta, mas li napad, ktery se do pravidel nevejde, muzes ho hodit rovnou do kose, nebo ho muzes predhodit k diskusi pripadne nastinit tvurci pravidel, jestli nahodou v tom nebude videt prinos, a stavajici pravidla poupravi. (jestlize ne, nic se nedeje za pokus to treba stalo i kdyz ted uz si myslim ze ne, protoze Marky a ty jsi dal argumenty majici logiku) A presne to jsem udelal ja, aniz jsem si kdy dovolil letet vic jak 0.82 MACH na siti a sam vidis jak to dopadlo. Jsem tu za nejvetsiho skudce, nehorsiho pilota. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: SO pravidla, aneb Aldaran a zakroky (bylo: Dnešní zkouška...) 17. 11. 2005 / 11:51 | |
|  | Takže jak jsem tak nějak čekal, místo opovědi na zcela konkrétní případy je odezvou opět pouze stěžování si na nesrpavedlnost, na despotického CZ-SOCe a na zaujatost zbytku tohoto fóra. Myslíš si, že neoprávněně. OK, budu tedy citovat pana Aldarana:
1. příspěvek:
Navrh na eliminiaci neukaznenych pilotu. Coz takhle to dotahnout az do virtualne realneho finale, kdyz se vyskytne takovyto skodic, vzletnou z caslavi roury (treba F16 nebo M21) prileti pobliz svoji pritomnosti se pokusi umravnit ve spolupraci s ATC hrisnika, kdyz to nepomuze ta ATC pokyn k sestreleni, coz bude znamenat zarazeni za dane letadlo a po te ohlasi ATC "raketa odpalnea", ATC udela KICK. a ero zmizi z obrazovky. Mohla by to byt i trochu zabava, mezitim by ATC odklanel lety v draze techto stroju. Sam se dobrovolne hlasim k "pohorovosti", ktera by prubezne poletovala nad CR, pripadne byla pripravena na stojance.
2. příspěvek
Aby se zase z toho nedelala pakarna, tak by bohate stacilo aby tito "hlidkujici piloti" za normalnich okolnosti letali podle standardnich IFR a VFR pravidel a vytvorit jen urcity postup pri vyhlaseni "stavu ohrozeni" kde by se pak umoznilo priblizeni k cilovemu objektu.
3. příspěvek:
Aha, tak ze pakarna. Po 5 letech se Z142 si za milostiveho dovoleni bude moci vyzkouset vice nez MACH 1 po dalsim skoleni se hrstka vyvolenych dostane k tomu, ze bude moci zasahovat. Bohuzel tech 5 lidi bude online celkem tak 10h tydne, tak ze je to cele vlastne k prdu, protoze pravdepodobnost ze prave v tuto dobu se objevi narusitel je temer nulova, nehlede k tomu, ze ONI se budou pripojovat jen kdyz budou plnit VLASNI mise. Trosku mi to zavani manyry na VATSIMU. Jo, urcita pravidla musi byt, za nedodrzovani pojeb... to je OK. Ale co ma spolecneho zkouseni se Z142 na okruhu s letem ve formaci pripadne priblizenim k civilnimu stroji? Asi jen to, ze si nekdo potrebuje vylecit mindrak a delat se sebe "dalsi nadskupinu dalsich nadpilotu"
4. příspěvek
ad. 3) predstava je takova, ze by bylo prima, kdyby v okmaziku kdy je aktivovana LKAA byl ve vzduchu, nebo na zemi alespon 1 sroj. V opacnem pripade je cela vase aktivita zajimava jen pro vase sou-druhy, jinak nanic.
...jedine, co je na IVAO mozne je priblizeni a let ve formaci s civilnim letadlem, priadne KICK od ATC....
Atd., atd., atd.
1.) Na tohle jsem poslal link na oficiální stránky české divize SO
2.) Odpovědí mi byl příspěvek č.3 - pakárna, prd, manýry, pojeb a mindrák.
3.) Z inteligentního způsobu podání jsem usoudil, že Aldaran buď nečetl správně, nebo nepochopil obsah, nebo mu jeho nápad na zásahy proti civilnímu stroji přijde natolik snadný a skvělý (narozdíl od rozumného postupu v jakési "škole vojenských pilotů"), že by ho rád zavedl do praxe.
4.) Aldaranem navrhovaný postup je totiž v rozporu s pravidly, a tak o něm není žádná diskuse - prostě se to takto realizovat nebude. Můj postup umožní se souhlasem vedení SO tato pravidla "porušit" za pevně stanovených podmínek a pouze náležitě proškolenými a otestovanými piloty.
5.) Další příspěvky nestojí za podrobnější rozbor z následujících důvodů:
a) Aldaran neodpověděl ani na jednu konkrétní otázku ohledně jeho návrhu provedení a neustále pouze arogantně až trapně kritizoval můj přístup k jeho neakceptovatelnému návrhu.
b) Z jeho výkladu problematiky jsem nabyl (myslím oprávněného) dojmu, že o dané problematice ví řekněme relativně málo na to, aby se jeho návrh dal alespoň považovat za použitelný. Tím nechci říct, že by to snad vědět měl, ale měl by mít dostatek soudnosti na to, aby svými výtvory neshazoval komplexní problematiku, která by se měla řešit v rámci výcviku. Moje další žádosti o odpověď na způsob provedení zůstaly opět nepovšimnuty.
c) Z Aldaranových zmínek o jeho PPL a napadání plánovaného systému výcviku a kariérního postupu jsem (opět myslím oprávněně) odvodil, že jeho přístup spočívá v přečtení si předepsané osnovy na webu a poté zkoušení v praxi. Tato moje domněnka byla potvrzena i jeho názorem na "prozkoušení" daného pilota pro daný úkol (něco ve smyslu, že to ATC pozná, když tam poletí, jestli je ok nebo ne). Stejně tak ji pro mně osobně potvrdil jeho řekněme značně nadhledový přístup na nutné znalosti vojenského pilota (přece nebudu lítat okruhy se Z-142, to je pod mou úroveň). Tento přístup, znovu opakuji, ve vojenském létání na IVAO nehodlám v ŽÁDNÉM případě akceptovat a zde opět končí jakákoliv diskuse.
d) Další Aldaranovy příspěvky se už omezily pouze na kritiku toho, že ho někdo nazval pilotem, kvůli kterému zavádíme restrikce, že nepřipouštíme diskusi, že jsou snad možná nějaká TABU a že co si to vlastně dovoluju.
Dovoluji si to, že ná základě Tvých příspěvků a názorů, pane Aldaran, prezentovaných na tomto fóru, aniž bych tě znal, věděl co si myslíš, nebo věděl jak lítáš (nic z toho jsem nikde jako svou znalost neuváděl, i když tvrdíš opak a tak se k tomu nehlásím pro jistotu opakovaně), pouze na základě těchto jasně prezentovaných informací jsem si dovolil vyslovit hypotézu, že:
1.) Toho víš o vojenském létání velmi málo
2.) Že na záakladě toho mála navrhuješ nějaké hodně zjednodušené řešení v rozporu s pravidly
3.) Že máš pocit, že tohle řešení je zcela dokonalé, protože neuneseš jeho kritiku
4.) Že nehodláš podstoupit žádný výcvikový a zkušební model proto, abys mohl provádět aktivity různého typu v rámci vojenského létání
5.) Že nehodláš respektovat člověka, který tohle řešení navrhoval a má na starosti dodržování definovaných pravidel.
Na základě těchto bodů jsem vyslovil něco, co zde znovu veřejně opakuji - tento přístup v rámci české divize SO není přístupem správným, nebude podporován a je v rozporu s pravidly. A pokud výše uvedených 5 bodů bude charakteristikou jiného pilota než Aldarana, budou pro něj platit zcela stejné podmínky.
K problematice zásahů proti narušiteli trošku podrobněji (čili tak, jak jsem se od Aldarana ani na opakované dotazy nedočkal), i když podotýkám, stále zjednodušeně:
* Danou činnost by měl provádět pilot schopný perfektně pilotovat stíhací stroj za IFR i VFR podmínek , schopný nadzvukového letu, který má dokonalou znalost území ČR, dokonalou znalost civilních a vojenských předpisů, pravidel a postupů.
* Daný pilot by měl mít zcela v malíčku hotovostní postupy pro dané letiště (samozřejmě včetně např. hotovostních odletových map, apod.)
* Daný pilot by měl být schopen anglické frazeologie dle národních a mezinárodních předpisů a také speciálních výrazů pro zakročování a komunkaci s návodčím.
* Pro navádění na cíl a práci v prostoru by měla být k dispozici NEJMÉNĚ vojenská oblast a stanoviště GCI.
* Daný pilot musí mít k dispozici konkrétní identifikační a ověřovací kódy pro zajištění důvěryhodnosti oboustranného rádiového spojení.
* Daný pilot musí mít perfektní znalosti podmínek pro provedení formačního letu a i ve speciálních vojenských operačních uskupeních.
* Daný pilot musí být vycvičen pro podmínky vzdušného boje 2vs1, 2vs2 a 2vsMANY a další pomínky spolupráce min. 2 letadel.
* Pro provedení vlastního zákroku musí znát precizně postupy pro rádiovou i vizuální komunikaci ve fázi zakročování dle národních a mezinárodních postupů
* Ve fázi zakročování dochází k porušení naprosto zásadního a základního pravidla v leteckém provozu - principu separace. Tuto činnost může provádět pouze dobře vycvičený a zcela zodpovědný pilot.
* Pro blízkou budoucnost také bude platit, že pilot musí být schopen provozu na základě spolupráce s AWACS a musí být schopen tankování za letu.
* Velmi podstatným a důležitým bodem je samozřejmě také účast a náležité školení/zkoušení pro tyto úlohy určených ATC.
Co navrhuju já, je vytvořit příslušné postupy, postupně proškolit, procvičit a vyzkoušet příslušné kandidáty z daných úkolů, které musí zvládnout, poté zakončit výcvik opakovanou simulací těchto aktivit v celém rozsahu a pak teprve určit ty, kteří budou moci tuto činnost provádět, případně budou muset dále trénovat. Na základě toho bude teprve poté možno dohodnout účast ěchto pilotů např. na větších akcích, pravidelných útercích, apod.
Na závěr, pro stále nechápavého pana Aldarana, krátké citace z pravidel IVAO:
* Military operations which are aimed to simulate war, killing persons or destroying installations will not be supported by the IVAO-SO policy ! Such missions are not allowed on the IVAO network
* As one of the main rules of S.O is that no OAT may impede or endanger GAT.
* OAT may never interfer with GAT. ATC needs to seperate OAT and GAT at any times. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 13:20 | |
|  | Aldarane, šestkrát jsem přečetl tvůj příspěvěk a nerozumím podstatě o kterou ti jde. Pro tvou informaci - já se celkově školil 5 let, slovy pět let, neboli pět roků, aby nedošlo k žádné mýlce, než jsem si mohl zaletět sólo nadzvuk a rozběhnout mašinku na dva machy. A přiblížit se v reálu se stíhačkou k civilnímu stroji? Nelze. Takže pokud bude v té sekci, o které psal Phantom výcvikové středisko, nelze s tím nesouhlasit, spíše naopak. Určitě na simu nebude trvat školení na nadzvuk 5 let, ale za hodinu to taky nebude, je okolo toho mnoho věcí, které je třeba vědět, aby to byl simulovaný let, který se bude velmi blížit reálnému letu a ne, aby to byl start, zapntuí forsáže a rozhon na nadzvuk v libovolné výšce, oblasti a směru - o tom rozhon mašiny na maximální rychlost není. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 12:44 | |
|  | Musím trošku reagovat na Borkův příspěvek, resp. jej doplnit: vojáci byli při létání svázáni VELMI přísnými pravidly, před každým letem přezkoušení z daného úkolu, z předpisů a já nevím čeho ještě. Při plánování vojenských letových akcí se vojenská činnost vždy koordinovala s nejvyšším civilem, říkalo se mu "oblast" a veškeré prostory, úkoly a výšky podléhaly koordinaci s oblastí a oblast byla nadřízena vojákům, oblast zároveň dala vojákům tzv. vyhlášené a nebezpečné prostory, které vojáci v žádném případě nesměli narušit, mně se jednou povedlo jeden zakázaný prostor jen "štrejchnout" a byl z toho průser. Toto plánování probíhalo den před létáním, není tedy možné, že voják se ráno probudí a řekne, že půjde létat tam a tam a vyhlásí si prostor za uzavřený. A když jsem létal v Košicích, smíšený provoz civil a vojáci, opět byl civilní řídící nadřízen, šel -li na přistání dopravák, měl přednost, vyčkával voják, nikdy ne civil a vojenský řídící si koordinoval svoje lety s civilem, který měl tu samou plánovací tabulku letů jako vojenský řídící, aby měl přehled a představu o činnosti vojáků a v případě zdržení letu buď civilního nebo vojenského opět koordinovali spolu. Zkrátka voják si v luftu nemůže dělat, co chce, na každý letový úkol jsem přesně věděl, co budu létat, a každý let se kontroloval, bylo dáno prostě úplně vše, každou sekundu letu jsem měl naplánovanou, od času vzletu až po přesný sled prováděných prvků, byť by to byla jen jednoduchá pilotáž a zatáčky. Takže má-li někdo skutečně představu, že se prohlásí za vojenský let a může si dělat co chce, je na velkém omylu )) Jsou to sice věci staré 13 let, ale předpokládám, že platí stále. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 13:16 | |
|  | Jo, o tom zadna, mas svatou pravdu. Vidis nejaky duvod, aby se i F16 nemohla pohybovat dle civilnich IFR pravidel na IVAU? Vidis nejaky problem v tom, aby si pilot zazadal o NO SPEED LIMIT? (neni povinnosti ridiciho mu to povolit) Jde o to, podle mne jen stanovit pravidla pro prechod z tohoto "civilniho rezimu" do "vojenskeho", kde dojde ke sblizeni dvou stroju a v pripade nereagovani k virtualnimu sestreleni. Bohuzel asi nehrozi aby nad CR vzdy dlel vojensky ridici, coz znamena, ze o takovych akcich by museli rozhodvat a komunikovat pilot ve vojenskem stroji a ATC. Jsou urcite veci, ktere lze delat na 100% realne, pak jsou veci kde se od reality alespon z hlediska byrokratickeho musi kousek ustoupit, byt se to navenek nepozna. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 13:20 | |
|  | Heleď člověče, uklidni trošku svoje rozbouřené srdéčko a v klidu mi odpověz - podle tebe je zakročování proti civilnímu letadlu opravdu jen o "přechodu do vojenského režimu" a přiblížení se k civilnímu letadlu ?
IVAO nás chraň před podobnými elévy....
A měl bych spoustu dalších otázek, např. jestli najdeš dosatek řídících na 24 hodinou službu nad ČR, jestli někdo řekl, že se F-16 nemůže pohybovat, pokud dodržuje civilní pravidla, apod., ale asi je to zbytečná snaha. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 14:08 | |
|  | Vsichni se tu ohaneji realitou, co je velmi chvalihodne. V okamziku, kdy v rizenem prostoru objevi nekdo kdo nerespekruje nic, co je pro ostatni realnejsi? ATC da KICK a ero zmizi z radaru? Nebo to ze nejaka F16 na M21 se k tomuto hrisnikovi definovanym zpusobem priblizi, chvilku ho bude doprovazet a v pripade ze stav nezmeni ho ATC KICKNE (simulace sestreleni) a onen F16 ci M21 se se zase vrati do civlniho rezimu.
Nevim, kde jsi prisel k tomu, aby byla 24 hodinova sluzba, psal jsem jen to, ze by bylo fain, aby takovyto stroj byl v idealnim pripade k dispozici v pripade, ze je LKAA aktivni. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 14:50 | |
|  | K tomuhle dodám ještě dvě roviny:
Pokud se někde přiblíží stroj bez spojení v hladině, či nějaký stroj naruší vyhlášený prostor, má smysl v rámci simulace reálu přemýšlet o tom, zda ano či ne zásah proti narušiteli. Má to smysl v té rovině, že například může pomoci navázat komunikaci pomocí pravidel uvedených v L2, dovést ho na zem, atd. V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ nesmí na síti IVAO JAKÝMKOLIV způsobem dojít k SIMULACI NÁSILÍ - a to včetně tebou dožadovaného ( a z hlediska reálných postupů nereálného ) odpojení supervizorem po simulovaném náletu stíhačky.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 16:24 | |
|  | Přiletí stíhačka a někdo nezbedníkovi vytáhne z hlavy kabel jako v Matrixu )) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 16:26 | |
|  | boha jeho...stíhačky už nee ((( |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 16:56 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 16:37 | |
|  | A provedeni KICK od ATC povazujes nebo nepovazujes za nasili? Tato situace by byla totiz naprosto identicka s tim rosdilem, ze by vedle letelo jeste jedno letadlo. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 17:24 | |
|  | Asi jsi nepochopil to co ti Phantom tady psal. My si hrajeme na realitu ve smyslu skutečného lítání. NE !!! scén z amerických akčních filmů. Na síti je spousta neukázněných pilotů a ty by jsi zavedl ještě větší BORDEL. Omlouvám se za to slovo, ale aspoň z části vystihuje co se u nás na UNICOMU občas děje.
Nedávno jsem letěl z EKVG na LKPR, LKAA bylo offline i veškeré řízení v LKPR. Při příletu jsem hlásil kudy letím do LKPR, včetně hlášení výšky. Na TCASu se objevil provoz. Proto jsem si na nej začal dávat větší pozor, zvláště s hlášením. Onen dotyčný se ani neozval!!! Podle toho, jak jsem ho sledoval na TCASu, tak spadnul asi v LKKB. Měl model L159. Tzn. letěl jako voják!!!
A ty by jsi chtěl takové lidi posílat proti civilům? Když se tento pseudovoják neumí na UNICOMu ani chovat? Onen dotyčný by to letěl asi velmi rád, ale měl by z toho akční večer o který opravdu nestojím.
Takže jsem proto, aby tyto tvé nápady nebyly nikdy realizovány! A KICK bych dal všem kdo se neumí chovat na síti ihned při přistižení. Neboť je povinností pilota vědět kam letím, jak tam letím, ale hlavně jak se tam mám chovat. To, že udělá ostudu sobě, je mi jedno, ale že dělá ostudu všem ostatním, co na síti lítají ve stejné divizi jako on.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 21:56 | |
|  | Koukam, ze jsi take cetl kazdou 5tou MSG a to jeste kazdou druhou vetu. Prave ze jde o realne letani a jestli si to uvedomujes, za posledni velmi kratkou dobu v reale byl 2x ostry let kvuli civilnimu provozu. Taze nikoli akcni americky film ale realna CR s realnymi problemy. Kdybys cetl poradne, dozvedel by ses, ze jsem zasadne pro dodrzovani pravidel IVAO, tato hypoteticka situace by mohla byt spustena pouze v pripade aktivniho LKAA (a tam predpokladam nemuze sedet zadny smudla) a na jeho pokyn by se umoznilo za oboustranne komunikace umoznilo provest inkriminovanou akci . Nevim, kde jsi vzal tedy myslenku o tom, ze by se zavedl jeste vetsi bordel. Co to ma spolecneho s udesnym chovanim na UNICOMu mi opravdu unika. Co vsak totalne zabiji tuto myslenku je reakce phantoma, kde by k takoveto akci musel byt clovek proskolen, slozeny zkousky z letu po okruhu s Z142 a.t.d. To bylo vse, proc jsem se ozval a proc cely tento thread vzniknul. Ten kdo sedi na LKAA a vidi, ze pilot na akci nestaci ho muze kdykoli odvolat a zaradit do standardniho rezimu. Priste prosim vic cti, nez se zacnes rozcilovat. Koukam, ze na tomto foru jsou zakazane jakekoli myslenky ci namety, protoze mam pocit ze se za ne zacne upalovat na hranici. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 22:02 | |
|  | to ze byly dva ostre zasahy v ceskym vzdusnym prostoru je fakt.. ale taky je fakt, ze ty si ty zasahy predstavujes jako v americkym akcnim filmu bez jakychkoli pravidel a predpisu ... a nechapes (nebo spis nechces pochopit) ze pravidla je nutne dodrzovat... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 22:47 | |
|  | Uz mi to pripada blby porad dokola psat, aby lide cetli co uz se jednou napsalo a nevkladali se do ust resp. do klavesnice veci, ktere nsjou pravda. v
http://flightsim.periskop.cz/forum_prispevek.php?id=77595&lan=0
jsem psal :
''ad. 6) Asi jsi to spatne pochopil, Nejde mi o zadne volnomyslenkarske aktivity, ale naopak zpracovani jasneho postupu pri situacich, kdy dojde k mimoradne situaci a jedine, co je na IVAO mozne je priblizeni a let ve formaci s civilnim letadlem, priadne KICK od ATC.''
z cehoz vyplyva, ze jsem psal pravy opak toho, co mi podsouvas. Ale to uz jsem tam psal podruhe..... ted to pisu potreti. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 22:51 | |
|  | Kdyz uz chces necim ( nedavne dva starty hotovosti ) argumentovat, tak prosim to chce vedet o cem mluvis. Ono je to totiz uplne neco jineho nez co chces ty - tam ta hotovost nestartuje proto aby to letadlo sestrelila, ale proto aby zjistila co s nim je, pokusila se navazat spojeni a pripadne budto doprovodila nebo privedla na nejake vhodne letiste - coz se ani zdaleka nepriblizuje tvemu "prileti k nemu stihacka a pak ho SUP killne".
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 22:59 | |
|  | To se preci nevylucuje, nikde neni dano, ze ze musi dotat kill, na druhou stranu mi prijde daleko mene realne, ze ATC z nejakeho vazneho duvou kill a z niceho nic leadlo zmizi vsem z TACS, radaru servinfo a.t.d. Jamile by tam byla 'nejaka! skrumaz, let v doprovodu vsichi by vedeli, ze se tam neco deje... a tim by to treba byla i ostuda pro toho hrisnika, protoze by se to jiste probiralo tady i jinde. BTW myslis, ze kdyby to od VLM zacali tocit smerem na centrum Prahy a klesat, myslis z by prisel rozkaz k sestrelu? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 23:20 | |
|  | Takze ja to projistotu jeste jednou shrnu se vsemi argumenty..
a) kdyz nekdo dostane kill od SUPa ( a to uz musi byt poradny prohresek ), tak je to krajni reseni, ktere se nikomu nelibi (ani tomu SUPovi) a vetsinou ho ATC potrebuje rychle, protoze jde i) o nestandardni bordel a ii) nema cas cekat na nejakou hotovost. Takze tady nema smysl to resit a takovy kill nema co delat s realitou, to je proste administrativni zalezitost, ochrana ostatnich uzivatelu site...
b) pokud bychom preci jenom uvazovali start hotovosti, tak je absolutne nerealisticke ji startovat za ucelem "sestrelu"
c) kdyz uz bychom privreli vsechny oci (jako ze ne), a neco takoveho chteli udelat, tak je to simulace nasili a ta je na siti IVAO zakazana primo v Rules and Regulations.
Srozumitelneji uz to nedokazu napsat....... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 23:44 | |
|  | Ok, dik. Body a) a b) jsou logicke a jasne.
Jest otazkou jestli by nestalo zato, iniciovat navrh na zmenu v Rules and Regulations aby za jednoznacnych pravidel toto mozne bylo. Uz jsem videl, ze letelo letadlo pres nekolik FIR a naprosto bez reakce, v tento okamzik je dostatek casu. Z hlediska reality to take neni iracioanalni. Ale proboha je to jen navrh, myslenka, namet.... ne aby mne nekdo za to kamenoval, nijak to neprosazuji. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 17. 11. 2005 / 00:20 | |
|  | Obavam se ze toto je otazka natolik jasna a zasadni, ze ani nahodou... tahle sit proste neni o valceni a strileni. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 23:20 | |
|  | Pořád to nestačí, takže jinak...
1.) Zásah proti narušiteli by Mr. Colorman != zásah proti narušiteli dle předpisů
2.) "LKAA" != GCI
3.) "muze kdykoli odvolat a zaradit do standardniho rezimu" - tak to je opravdu nápad za 10 bodů ...myslíš něco ve smyslu - "á, tady se hlásí Franta, že jako by si zalít ten zákrok, že ho to baví...tak ho tam pošlem a uvidíme". Úžasné.
4.) "na tomto foru jsou zakazane jakekoli myslenky ci namety" - někdo ti něco na tomto fóru zakázal ? errrmmm, sákryš, popostrč mně, kde to tak jen mohlo být ?
A protože tak nějak opět očekávám mírně řečeno hormonálně subjektivně zabarvenou odpověď, tak si nějak domyslím jak bude vypadat a rovnou si dovolím ještě opět dotazy (minulá sice nebyly doposud zodpovězeny, ale možná se dočkám):
Ad 1.) Pokud dle tvého názoru není vzorec správný, buď tak neskonale laskav a všechny nás potěš tvou variantou správně provedeného zásahu. Tebou prezentovaná, doposud nejdokonaleší varianta, má k němu asi tak daleko jako motorová zkouška na Z-142 od letu Bulíku z Prahy do Frankfurtu.
Ad 2.) Pokud si myslíš, že vzorec opět neplatí, napiš proč a jak bys toto řízení tedy prováděl.
Ad 3.) No, whoops, tady se snad raději ani na nic ptát nebudu
Ad 4.) Jo a tady už jsem se ptal nahoře  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 23:57 | |
|  | Tohle je opravdu mail hodny jednoho z nejvyse postavenych lidi v CZ-STAFF |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 17. 11. 2005 / 03:04 | |
|  | Jde hlavne o to, ze IVAO/VATSIM je simulaci civilniho letectvi, NIKOLIV vojenskeho. Je to dost citlive tema, ma to co docneni s 11.zari, snahou urcitych kruhu snad az o zakazani takovychto siti kvuli moznosti "vycviku teroristu" (hehe) a podobne. Proto se IVAO/VATSIM snazi neprovokovat vyse zminovane kruhy. Nejjednodusi zpusob jeproste zakazat obecne jakekoliv cinosti, ktere maji neco spolecneho s nasilim (unos letadla, sestreleni letadla, etc ...). Chces-li strilet po letadlech, vlacich, tancich, tak si spust treba Retala (ach ta nostalgie A hlavne, uz sem to tu rikal nekde v jinem threadu: Je to o "demokracii" -> Provozovatele site maji pravo stanovit si sve podminky. Ty si sice muzes delat co chces a muzes tyto podminky nedodrzovat, ale naoplatku provozovatel Te ma pravo ze site odstranit... V tomto okamziku je sestrelovani letadel v prvidlech nepovoleno. Tak to nedelej, nebo Te nekdo ze site odstrani. Mne osobne treba v utery dost iritovalo, kdyz se kolem myho bulika na finale rwy 24 na lkpr zacal motat nakej ignorant snad v F16; bezduvodne, ja ve spojeni s ATC byl. Naopak - on s ATC nekomunikoval vubec a otravoval tam zivot ostatnim. Pro nej to sice zabavne asi byla, pro mne NE! |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 17. 11. 2005 / 08:53 | |
|  | Jo to mas asi pravdu, ze by to nekomu mohlo byt trnem v oku. Nejde mi o strileni, (jsem pacifista, nemam nainstalovanej ani LOCK ON) Jen mne to napadlo v souvislosti "as real as it gets" - doprovodem nasich grip. a neukaznenym chovanim na IVAO (kolikrat za vecer vidis GUARD) Rozhodene nebyl zamer upgradovat IVAP a udealt z IVAO strilecku.  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 20:32 | |
|  | Vo virtuale by som sa kludne podujal aj na ulohu kamikaze. Skratka by som lumpovi vletel so svojou stihackou rovno do kokpitu ) |
| |
|
 |  |  | Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 12:22 | |
|  | Díky za fotku. Ještě nikdy jsem svého Herkyho neviděl "zvenku". |
| |
|
 |  |  | Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 14:23 | |
|  | Ach jo...skoro jako vždycky...flame...a ještě úplně jiné téma.... . Tak mě napadá..kdo zvás, co lítá na IVAO skutečně ČETL ty pravidla, omezení, požadavky... . Přiznám se, já ne. A myslím, že nejsem sám....jenže to je špatné, moc špatné...a pokud mě bude chtít poučit někdo, kdo evidentně ví, co v nich stojí, tak držím hubu a krok...a nepokouším se to změnit.. |
| |
|
 |  |  | Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 14:45 | |
|  | Já se taktéž připojuji ke gratulaci C1.Mám jen několik- možná pitomých připomínek a návrhů.
1. Vydám-li letadlu,které je již usazeno v ILS rwy24 příkaz na přerušení přiblížení a odlet do standardního vyčkávacího bodu pro přiblížení na rwy24 - tak musím říct, který bod myslím,aby mohl pilot nakrmit příkaz hold do FMC.Pro rwy24 to je hned pět možností nad RASIM,ETATU,LOMKI,DOBEN a vnitřní okruh.
2. Rovněž brát v úvahu jakému letadlu tento pokyn dávám - snadněji budu kličkovat z Cessnou a o mnoho hůře s B747 !!!!!
3. Pánům pilotům,kteří náhodou spadli jako hrušky na zem přeji , aby měli tolik "občanské statečnosti" a klidně se po pádu odpojili z IVAO a nekoukali tam jako " tvrdé y "- stejně pro vás žádný "taxík" nepřijede a svým nesmyslným čekáním krásně kazíte snahu jiných pilotů,kteří letí třeba tři hodiny z větší dálky a snaží se dostat i nějaký ten bodík za včasný přílet. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 14:52 | |
|  | 1.) Co tím myslíš? Standardní vyčkávací obrazec pro nezdařené pŕiblížení na 24 je vypublikován v mapách včetně postupu jak se na něj dostat a jsou to NER. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 15:26 | |
|  | No tak Filipe přesně nevím - co je ukryto pod definicí nezdařeného přiblížení.
Vezmu- li to jako neprofesionál,tak pro mne je nezdařené přiblížení podle názvu něco, co já osobně pokazím při přiblížení.Což nebyl můj případ.
Já bych to včera spíš viděl na klasický "Go-around" se kterým si samozřejmě stroj poradí,protože to má v plánu a já taktéž protože už jsem několikrát viděl osobně ( a vždycky mně to fascinuje - i když pilota asi méně ),když stroj s plným tahem začne stoupat ve směru dráhy a rychle se snaží zasunout všechno, co měl vystrčené.Já to bohužel pochopil, jako přesun na jeden z těch vyčkávacích bodů a než jsem stačil zareagovat,tak mašina o mém osudu rozhodla sama : ( . Než bych již tradičně udělal rwy24 "kráterovatější",tak jsem využil již výše zmíněné "pravidlo a nepřekážení druhým",protože už podle komunikace jsem pochopil,že dole někde ve tmě se děje něco strašného - tak nač přilévat oleje do ohně.  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 15:38 | |
|  | Nezdařené přiblížení, či abych byl ještě přesnější Postup nezdařeného přiblížení ( Missed Approach Procedure ), je (cituji 8168 ) "Postup který se má dodržet nelze-li pokračovat v přiblížení". Důvodem pro něj nemusí být jen chyba pilota, ale i například absence visuální reference na minimech nebo (v tomto případě ) příkaz ATC. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 15:53 | |
|  | Děkuji za vysvětlení.Omlouvám se za svou neznalost já naivka jsem si myslel,že nezdařené přiblížení a Go arround jsou dvě rozdílné věci.Škoda,že na mě včera řídící "nevystřelil " to magické slůvko Go- arround, určitě by mně to trklo a nemusel jsem zbaběle utéct a tak si pokazit celkový dojem z akce LROP-LKPR na kterou jsem se svědomitě připravoval a hnán pocitem,že v Praze budu první s té dlouhé šňůry letadel,které pak vyrazily za mnou.Škoda,že zrovna já mám tu smůlu a že zrovna předemnou spadne to nešťastné letadlo a že zrovna já "dostal " tu důvěru předvádět proces nezdařeného přiblížení. Ačkoliv každá smůla je vlastně k něčemu dobrá - v mém případě se mi tyto zkušenosti budou setsakra hodit až i já budu mít odvahu skládat zkoušky. : ))))) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 16:15 | |
|  | No ono nezdařené přiblížení a go around jsou dvě rozdílné věci , ale trochu jinak...
Nezdařené přiblížení je to co se dělá poté co se z nějakého důvodu přiblížení přeruší, zatímco go around je jeden z těch možných důvodů pro přerušení přiblížení |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 15:11 | |
|  | 3) Co tím myslíš ? Zablokovaná rwy byla zcela úmyslně z důvodu zkoušky. Ani netušíš, kolik to dalo práce trefit se tak, aby ta blokace měla smysl  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 17:04 | |
|  | No nevím co ti dalo práci se trefit tak, aby jsi zablokoval dráhu. Sice jsem nebyl na místě, škoda, mohlo to být zajímavé, ale copak je problém sednout normálně na rwy 24 a dojet až před Deltu na křížení s rwy 13/31 a máš na 100 % letiště zavřené na celou dobu, co tam budeš. Po dosednutí samozřejmě zahlásit poškození podvozku.
Nebo dáš emergency a doplachtíš na rwy 24 s dojezdem na to křížení a pak si zavoláš o tahače. A minimálně 30 minut tam budeš, protože než vyhážeš kaštany atd. )
|
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 19:28 | |
|  | Měl jsi ho vidět. Byl jsem na zrovinka na zemi a pozoroval ho. Protože zrovna současně komunikoval s examinátorem (sám mi to napsal na IvAp), aby tuto situaci vyrobil (nouzi) tak nějak nezvládal vše současně (pilotáž a komunikaci). Kličkoval tam jak chycenej had a na to, že simuloval výpadek motoru s tím točil na všechny strany. Ale nakonec se na "čtyryadvácu" trefil a úspěšně ji zablokoval. Navíc si pak díky němu udělal někdo s C-130 "pozemní holding" - Cargo apron,Z, H/P24, A, G, B, H/P24. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 19:31 | |
|  | Vůbec si nestěžuju. Holduju rád a s chutí. Aspoň se konečně naučím ty A, AA, a Z zpaměti. Jenom to otáčení mi ještě moc nejde  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 19:41 | |
|  | Jinak pokud jde o cestu Z, A, G, tak jsem byl osobně svědkem (viz. foto), jak touto cestou pěkně odharcovala B747-ChinaCargo. |
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 18. 11. 2005 / 07:34 | |
|  | na zatáčení s C-130 je tam ten volant ;o)
pls, tobě přišel link na stažení C-130 na email, mě pořád nic nepřišlo? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 18. 11. 2005 / 10:45 | |
|  | Jestli myslíš z Captainsimu tak ano, mail mi přišel hned po zaplacení. V něm byly adresy pro stažení a heslo, které se zadá při instalaci. Můžu ti poslat ty adresy na mail, ale asi ti to nepomůže, neb jsou generovány dynamicky.
Spíš zkus tech help ...
Trouble with your game? welcome to Technical Support Section:
http://www.captainsim.com/cgi-bin/kb.pl
Can't buy? Lost links, keys? welcome to Account Support Section:
http://www.captainsim.com/support/acss/ |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 18. 11. 2005 / 19:56 | |
|  | to už si s nima dopisuju třetí den (( |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 19:42 | |
|  | Tak to jsem asi přišel o hodně. Zmítajícího se retrívra ve vzduchu, no to musí být žrádlo. ))))) A při představě, že se snaží trefit na rwy 24, která je široká, tak to musel být opravdu neopakovatelný zážitek. Ch jo. (( |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 19:48 | |
|  | A to jsem zapoměl napsat, že to letěl s BE-58  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 23:49 | |
|  | Jojo...pravdu máte všichni . Prostě jsem to nezvlád. A hlavně jste měli vidět to zděšení, když jsem si tak hezky na finále na runway přečetl "22" a vůbec nechápu, jak jsem to tam otočil. Mno a potom to začalo. Výpadek motoru jse mnesimuloval, bo jsem motor (as real as it gets) skutečně vypnul. proto to bylo takové pošahané. nicméně, na dráhu jsem se trefil a účel splnil a ještě, jak koukám, předvedl show  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 17. 11. 2005 / 09:39 | |
|  | Cheche, taky mam za sebou jedno pristani na 22 misto 24 Me se tenkrat posahala navigace, otocil se mi v eFeSce magneticky svet o 180°, coz jsem zjistil az po vzletu... Tak jsem zazadal vektorovani na vizual a vizualne pristal na 22 Tentkrat me museli mit na vezi za uplnyho magora... |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 16. 11. 2005 / 15:16 | |
|  | 2. A když už tak vzpomínám tak pravděpodobně do třetice "Co tím myslíš", protože tam byl Beech v nouzi a to by byl G/A i kdyby to na finale byla MRIA. |
| |
|
 |  |  | Re: Dnešní zkouška - zamyšlení + pár fotek 17. 11. 2005 / 14:52 | |
|  | Tak, dovolil bych si jen pár poznámek.. Vzhledem k tomu, že ten thread je neskutečně dlouhej a nebaví mě to číst celý, tak se předem omlouvám za případné duplicitní komentáře...
1) Gratuluju Sergiovi k C1
2)Co se týče toho mamlase, tak to byl Polák a nereagoval absolutně na nic. A docela mě točilo naprosto bezmocně sloedovat, jak dělá nálety postupně na obě letadla, která byla ve stadiu konečného přiblížení na LKPR.
3) Davide, divim se ti, že se vůbec bavíš s takovým imbecilem... Já bych ho po třetím příspěvku poslal do análu..
4) Aldarane, jen doufám, že se ti nepovede lítat s dopravníma letadlama, protože bych musel přestat lítat. Už takhle tam za kniplem sedává dost magorů a dalšího navíc už bych asi nerozdejchal..
A opět si jeden z těch, co si nedokážou vážit práce ostatních. Dovedu si představit, kolik to muselo bejt času, tohle všechno sesumarizovat, připravit atd. Už jen proto bych chtěl tvůrcům poděkovat za to, že lítání na IVAO opět bude o něco blíže realitě..
Tak, to je snad tak asi vsjo... |
| |
|
|