FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 13. 9. 2025, svátek má Lubor Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Dráhová kapacita na LKPR Jeden příspěvek | Celý strom
Dráhová kapacita na LKPR   17. 11. 2005 / 11:08
Fero
Omezená dráhová kapacita letiště Praha Ruzyně, která byla plánována na 34 pohybů za hodinu (avšak ve špičkách obvykle dosahuje až 45 pohybů za hodinu) si vyžádala vybudování nových rychlostních výjezdů z RWY 24. Ty jsou však dle některých kritiků nevhodně umístěny a nesplňují tak svůj účel. Situaci by měla napomoci instalace zařízení ILS (přístrojový přibližovací systém) na RWY 13 namísto současné navigace VOR/DME (všesměrový radiomaják s měřičem vzdálenosti). Dráha 13 se však nyní téměř nikdy nepoužívá kvůli hluku přistávajících letadel a obvykle nevyhovujícímu směru větru. Provoz se ale zrychlí i aplikací navigace P-RNAV (přesná prostorová navigace, umožňující přesnější vedení letadel po tratích uvnitř TMA, kdy letadlo vyhodnocuje údaje z několika DME najednou) a snížením rozestupů mezi přilétávajícími letadly. V roce 2008 se též plánuje zvýšení horní hranice TMA Praha až do letové hladiny 185 (nyní FL145).
 

Re: Dráhová kapacita na LKPR   17. 11. 2005 / 11:15
Tragédie v JRD
dobra zprava.. ale prosmi priste uved zdroj, pokud citujes z jineho serveru ) je to slusnost )) planes.cz
 

Re: Re: Dráhová kapacita na LKPR   18. 11. 2005 / 00:11
Fero
jo za ten zdroj se omlouvám... když budou přílety bývat na 13, tak to asi moc dobrej výhled z letadla na Prahu nebude, co?
 

Re: Dráhová kapacita na LKPR   17. 11. 2005 / 12:12
mafra
Nesmyslná myšlenka používat dráhu 13 jako hlavní na ARR a RWY24 jen pro DEP(proto ten ILS na 13)se ukazuje jako smrtelná kombinace podle posledního testování kolegů.Navíc kapacita se nezvýšší.Ale rozhodnutí padne ve vyšších sférách a zákon padajícího h.... bude fungovat.Doufám,že rozum zvítezí.Při budování rapid exitů bylo několikrát ,jak ze strany dopravců tak RLP upozornováno,že jsou špatně navrženy.I přes to byly realizovány.Vlk se nažral a koza zůstala celá!Investice typická pro tento stát.Jediné řešení je paralelní dráha.Co se týče rozestupů na TWR, jedná se pouze o legalizaci současného stavu.
 

Re: Re: Dráhová kapacita na LKPR   17. 11. 2005 / 12:31
Marky Parky   
Co se ti nelíbï na myšlence 13 pro ARR a 24 pro DEP? Mě se to líbí

a) vlet z 24 můžeš pustit už ve chvíli kdy přílet vykřižoval 13, nemusíš čekat na uvolnění
b) povolení k přistání vydáváš v době kdy odlet křižuje 13, to je časově srovnatelné s dosavadním stavem
c) nemusí tě trápit separace práh na práh ( resp. novější práh na 2,4 km )

Jediné co mi přijde nedomyšlené je uvolňování 13ky až po Papa - ale tam by to podle mne vyřešil jeden vhodný rychlý výjezd.

Jinak k argumentu že rozum zvítězí - přijde mi dost mimo mísu, neb
i) pokud vím, jde o dočasné navýšení kapacity dokud nebude vybudovana paralerka
ii) argumentaci že rychlé výjezdy jsou navržené špatně jsem slyšel už mnohokrát, ale nikdy jsem nikoho neviděl předložit nějaký návrh kde jindy by ty výjezdy měly být Ono když si je totiž představíš na Charlie, tak to je ( se správným úhlem) moc brzo a v tom rádoby optimalním místě překáží drobný detail jménem dráha 13/31.

Nějaké opravdové argumenty proč je to nesmysl bych si rád poslechnul go ahead ))
 

Re: Re: Re: Dráhová kapacita na LKPR   17. 11. 2005 / 13:02
mafra
No trošku jsi zapomněl na turbulenci v úplavu.Musíš tam udělat stejnej rozstup jako na single RWY.Křižování drah v místě kde startující letadlo dosahuje V2 a vzlétá,není zrovna nejlepší.Dost nebezpečný.Odhad přistání 13 a vzlet 24 dost špatný.Vlastní zkušenost.Navíc velice často zadní vítr.Ten člověk co tu myšlenku prosazuje slouží na věži max 1x za měsíc.Co se týče rapidů máš pravdu.Jinak to nešlo.Ale nemuseli to dělat.Vyhozený peníze.Over.Ber to jako osobní názor.Praxe je trochu jiná,někdy dost.
 

Re: Re: Re: Re: Dráhová kapacita na LKPR   17. 11. 2005 / 13:26
Marky Parky   
Mno na tom neco je .. zkusim si to spocitat.....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Dráhová kapacita na LKPR   17. 11. 2005 / 14:06
mafra
Hele,nic nepočítej a přijd se podívat.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dráhová kapacita na LKPR   17. 11. 2005 / 14:22
Marky Parky   
Když vy mě nebudete mít rádi, já jsem oblastník
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dráhová kapacita na LKPR   17. 11. 2005 / 14:58
mafra
Neboj, v Jenči bedeme i s vojákama.A na vola narazíš úplně všude.Miluj bližního svého.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dráhová kapacita na LKPR   17. 11. 2005 / 15:11
Marky Parky   
Tak já se někdy stavim ... případně dej nějakou privátní cestou vědět kdy tam budeš ( a pokud možno s nějakým pohodovým vedoucím směny.... aby mne nevyhnal .
 

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ