|  | Re: ztrata vztlaku 18. 11. 2005 / 02:55 | |
|  | Tak to čidlo vypadá asi tak jak je na obrázku! A funguje to asi takhle: na ten jazýček co čučí z té náběžky při normálním letu fouká vzduch a ten ho tlačí dozadu a proti vzduch na něj tlačí malé pérko, ale když poletíš moc pomalu tak to pérko přetlačí do polohy kde to sepne kontakt a začne to na tebe řvát! Přestane to až se kola dotknou země nebo to nevypneš Další čidlo které funguje na trochu jiném principu je taková malá "ploutvička" která je umístněná někde kde je stabilní proud vzduchu (přední část trupu, pitotka...) a to zaznamenává úhel náběhu! Když je příliš veliký tak ti to řve taky! Jinak co se týče trhání proudnic na křídle, tak to je na delší povídání a myslim že to je tady na fóru již několikrát popsané. U každého typu letounu se používá jiný systém jak docílit toho aby se proudnice netrhali najednou po celém rozpětí křídla! Např. u Ae-270 a L-159 je to takoví trojúhelník nanýtovaný na náběžné hraně křídla!
Na fotce je náběžka z letounu Ae-270 a fotil to Pagy!
|
|
| |
|