FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 5. 8. 2025, svátek má Kristián Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Souběžné rwy - start přistání. Jeden příspěvek | Celý strom
Souběžné rwy - start přistání.   20. 11. 2005 / 09:46
Gustav ( BHA576 )   
Prosím zkušenější kolegy o radu.Je nějaké pravidlo,která dráha slouží pro přistání a která pro vzlet? Například letiště LGAV má souběžné dráhy :
3L/21R a 3R/21L.Je to tak,že pro vzlet slouží vždy písmeno R a pro přistání L a nebo naopak a nebo to určí ATC ( co když tam není ).Děkuji za radu všem )
 

Re: Souběžné rwy - start přistání.   20. 11. 2005 / 10:04
Petlok
Jak jsem si všiml, souběžné dráhy jsou poměrně časté. Ne vždy ale stejně slouhé a ne vždy se stejnou kvalitou povrchu. Určení dráhy pro provoz je záležitostí ATC. Kde není, vybírám podle svého uvážení, často právě s ohledem na své letadlo a kvalitu dráhy. Písmena "R = right" a "L=left" slouží asi jen k odlišení pojmenování drah se stejným kurzem. (To všechno je ale jen moje domněnka, která
nemusí být správná).
 

Re: Souběžné rwy - start přistání.   20. 11. 2005 / 10:05
Waterfight (TVS379)   
Označení L a R definitivně určují pouze to, že L je nalevo od R a R je napravo od L ))
 

Re: Re: Souběžné rwy - start přistání.   20. 11. 2005 / 10:31
mafra
Většinou je to uvedeno v AIPu té země a konkrétního letiště,jako preference dráhového systému.Může to být publikováno i v mapách.
 

Re: Souběžné rwy - start přistání.   20. 11. 2005 / 11:46
Balooo   
Často se berev úvahu pozice drah a co je pro okolní vesničany méně obtěžující, případně co je vhodnější vzhledem k okolním omezením.
Jinak se občas stačí podívat na vzhled dráhy a exity, podle toho se často snadno pozná, která dráha je kdy pro přistání.
 

Re: Re: Souběžné rwy - start přistání.   20. 11. 2005 / 15:29
Fero
jo a jak to podle těch exitů poznám?
 

Re: Re: Re: Souběžné rwy - start přistání.   20. 11. 2005 / 15:44
crazy
Treba tak, ze kdyz jedna z nich ma rychly exit, tak se na ni spis pristava. Preference krom okolnich podminek zavisi i na systemu pojezdovek. Kdyz jsou obe drahy na jedne strane od terminalu, tak musi letadla pojizdejici od/k vzdalenejsi krizovat (nebo objizdet v blizkosti prahu) tu blizsi. Lze odhadnout, ze je lepsi krizovat vzletovou, protoze cas vzletu lze ovlivnit mnohem flexibilneji nez cas pristani... O opravu omylu ci upresneni prosim nekoho ze zkusenejsich pritomnych.
 

Re: Re: Re: Re: Souběžné rwy - start přistání.   20. 11. 2005 / 18:06
Balooo   
A ještě může být jedna rwy "vystrčená" dopředu, z té se potom většinou startuje. Při opačném větru se to samozřejmě otočí.
 

Re: Re: Re: Re: Souběžné rwy - start přistání.   20. 11. 2005 / 19:33
Tragédie v JRD
ono takhle zjednjodusene se to rict neda, i kdyz realny zaklad to ma... casto byvaji drahy ruzne stridany (protihlukova opatreni, aby byly okolni vesnice zatezovany rovnomerne), nezkdy je ze stavby letiste uz predem jasne, jako co draha funguje (napr. ta nejvic v levo draha v EHAM - nechce se mi ted hledat jeji oznaceni)
 

Re: Souběžné rwy - start přistání.   20. 11. 2005 / 14:09
Gustav ( BHA576 )   
Takže jak zatím vyplývá z diskuze,tak pevné pravidlo není.Pro upřesnění a možná jako pomůcku : LGAV má ty dráhy stejně dlouhé,široké a úplně stejným směrem.Dokonce, když srovnám pojezdové tak jsou úplnou kopií pro obě dráhy :- ( .Mám stažené všechny mapy LGAV a bohužel ( tedy alespoň co moje ubohá angličtina dovolila) jsem se o preferování nedočetl.Provoz místních pilotů jsem tam viděl a vypadalo to jako by startovali z těch L a přistávali na ty R.
Tak se pokusím je kopírovat - snad tím nevyvolám nějaký " mezinárodní incident " : )))))))
 

Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ