|  |  | Problem s pocasim 20. 11. 2005 / 12:29 | |
|  | Vazeni, vcera jsem mel docela zavazny problem, ktery se 2x opakoval, premyslim, jestli to byla moje chyba, jak se ji da predchazet, pripadne jestli se tomu deje i v realu. Jelikoz jsem letel s TU 134 uvedu hodnotu v km/h. Letel jsem z LZTT na LKPR ve fl 280. Za BNO jsem zacal klesat, stahnul jsem rychlost ze 600km/h TAS na cca 550km/h a klesal tak, aby se rychlost nezvetsovala. cca ve FL 220 se patrne z IVAP natahhla nov informace o smeru a rychlosti vetru, letadlo zmenilo kurz, coz autopilot dorovnal a rychlost se skokem zvysila na 650km/h, ihned zacal rvat overspeed, stahnul jsem vykon mototu na minimum, pozvolna pritahl, ale nez se stacila rychlost vytratit, doslo k aircraft overstresed. Muzete mi poradit co s tim a jak takove situaci predchazet? |
| |
|
 |  |  | Re: Problem s pocasim 20. 11. 2005 / 12:40 | |
|  | Vcera to bylo vubec nejaky divoky, letel jsem LFPG-LKTB ve FL390 a vitr se mi tocil ve vsech smerech od 70kt do 75kt, takze chvili jsem letel s IAS na minimalce, chvili na me zase rval overspeed (na to jsem oteviral brzdy), GS a TAS samozrejme taky "trochu" preskakovaly...
Po sklesani do FL310 uz to slo, sice se to porad tocilo, ale sila uz "jen" okolo 50kt... |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Problem s pocasim 20. 11. 2005 / 14:59 | |
|  | mužu jen potvrdit bylo to asi na celem světě,v ramci World TOur na ostrově Trinidad a Tobago byl obrovský vitr a hodne tezka turbulence a viditelnost temer nula.No diky bohu za autoland. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Problem s pocasim 20. 11. 2005 / 15:02 | |
|  | hmm, škoda, ža některá letadlo ho nemají,...
Pak na malé klapky, dostatečná zásoba výšky, motory na nominálu,... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Problem s pocasim 20. 11. 2005 / 15:10 | |
|  | no s nakym zlinem ci cessnou bych tam nechtel pristavat jestli by se v mym pripade dalo mluvit o pristani.Ta rwy byla videt fakt na posledni chvili asi tam meli naky hurikán  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Problem s pocasim 20. 11. 2005 / 15:29 | |
|  | Já jsem se včera zúčastnil VFR sletu. Když jsem se z-43 čekal na A- 04 a hnul jsem s křidýlkama, tak se zlínek hýbal. A malý nouzáček (bez elektriky) na tu jejich malou dráhu byl docela peklo. Musím říci, že moc nechybělo a dostal bych se za hrnici 10m/s (1knt)a neletělo by se. Boční vírt nepočítám, protože to bylo určitě za hranicí. |
| |
|
 |  |  | Re: Problem s pocasim 20. 11. 2005 / 12:46 | |
|  | skontorluj, či máš v configu zapnutý wind smoothing |
| |
|
 |  |  | Re: Problem s pocasim 20. 11. 2005 / 17:26 | |
|  | No něco podabnýho se měl při dnešním letu z Benátek nad Alpama okolo Bolzána. Měl sem vítr z boku 58 KT. Tonic neni propti tomu když sme letěly s bratránkem někdy v řínu z Isbrucku do Brna tam byl vítr z boku 96 KT,autopilot to neudržel a musely sme polovinu cesty letět na ruku. |
| |
|
|