FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 2. 5. 2024, svátek má Zikmund Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Kutil domaci - jak na potenciometry? Jeden příspěvek | Celý strom
Kutil domaci - jak na potenciometry?   21. 11. 2005 / 23:48
Jennik   
Tak jsem se dostal ve svem kutilstvi tak daleko, ze taham strivka z joysticku (2x Logitech Wingman) a snazim se z toho postavit takovy pekny panylek. zatim dobry, ale narazil jsem na velkou neznamou:

Potenciometry:
Nejake doma mam, 50k/n. jenze to je tak vse co o nich vim maji tri (a jeden otocny i ctyri) kontakty a ja bych jimi nahradil z konstrukcnich duvodu ty puvodni z joye.
Jenze vubec netusim, jake parametry maji. jsou to takove mikro mrsky maly, popsany naprosto nejasnym kodem, ze ho ani google nezna:
osy paky - 3x 1O 4A 9B 2N
plyn - 1O 4A 9A 7N

Cim je nahradit, abych neco nepodelal? a jak se to spravne propojuje s neoznacenym posuvnym/otocnym potenciometrem? jsou tam dratky zlue, cervene a cerne...

Diky za trpelivost a pripadne odpovedi...

EDIT:
Jen bych dodal, ze se v schematu zapojeni vyznam natolik, ze kdyz prijdu na spravne napojeni na novy potenciometr, mam vyhrano. Jen kdybych nebyl elektrotechnicky analfabet
 

Re: Kutil domaci - jak na potenciometry?   22. 11. 2005 / 00:50
PjSky   
no tak to je fine
za prve:
pujc si multimetr a zmer si jejich rozsahy..
za druhe:
zaroven zjistis, zda jsou linearni ci logaritmicke.. bohuzel jsem uz zapomnel, ale posledni pismeno kodu N rika logaritmicke.. a to je horsi..
za treti:
pokud ty tvoje doma nesedi rozsahem a typem, sotva ti svabiky z stareho joye daji neco pouzitelneho do kompu...
 

Re: Re: Kutil domaci - jak na potenciometry?   22. 11. 2005 / 01:41
Jennik   
Dik za info... pokusim se to zmerit. kazdopadne mi svabiky daji minimalne 14 tlacitek navic a ty se vzdycky hodi...
Oni ty potenciometry z tech Logitechu nejsou spatny, jenom konstrukcne trosku nanic. V nejhorsim na ne nabastlim nejakou nastavbu a pouziju jak jsou. Ja mel sen o tahovych potacich a navic to prislo levneji nez Mandaugus (nebo jaxeto menuje
 

Re: Re: Kutil domaci - jak na potenciometry?   22. 11. 2005 / 08:17
Stew
Nene, N je linear, logaritmickej je G, v joyi je vždycky linear.
 

Re: Kutil domaci - jak na potenciometry?   22. 11. 2005 / 08:27
Aldaran
Nevim, ale podle specifikace ma byt na GAME PORT 100k. Koukni na:

http://www.epanorama.net/documents/joystick/pc_joystick.html
http://www.flightsim.com/cgi/kds?$=main/howto/mind.htm
http://www.tavi.co.uk/ps2pages/ohland/audiovation.html

Treba Ti neco z toho pomuze.
 

Re: Kutil domaci - jak na potenciometry?   22. 11. 2005 / 09:17
ras
Tyhle " moderní-nové" joysticky mají potenciometry zapojené přes integrované obvody a proto neplatí katalogové hodnoty sběrnice pro vstup napřímo. Nejčastěji zde bývá atypická hodnota pro náš trh - a to 20k/N.
Právě těch 20k je ten problém. Dá se pohrát s paralérním odporem zapojeným ke krajním - "pevným" vývodům.
 

Re: Re: Kutil domaci - jak na potenciometry?   22. 11. 2005 / 09:41
Stew
Běžná řada je 10, 22, 47, tj. když dáš v tomto případě 22k/N, nic se neděje, není to zase tak kritické. S tím paralel odporem si můžeš pomoct taky, tím ale rozhodíš linearitu na obou koncích dráhy.
 

Re: Re: Re: Kutil domaci - jak na potenciometry?   22. 11. 2005 / 14:50
Jennik   
dik za info, uz jsem to overoval v obchode a jsou ochotni si to zmerit. Takze to nevzdavam. V nejhorsim na to sestrojim nejaky kladkostroj a pouziju jak to je. Jinak uz bastlim a je uzasne, co vsecko se da ovladat v FS pres osy a tlacitka
Napriklad jsem experimentoval s ovladanim view a docela me prekvapila i moznost TILT - naklapeni obrazu do stran ze bych si pridelal zezadu na krk takovou protezku s trema potakama? Jeste mi schazi plne FSUIPC kvuli moznosti nastavit nekterea tlacitka na extra funkci When Pressed a When Released - pak lze mit jednim packovym prepinacem ovladane temer cokoli.
Nad cim zatim badam je to, jak vyuzit dva zbyle 8-way kloboucky... Bohuzel pro ovladani pozice viewpointu to nejde, coz jsem doufal ze pujde.
 

Re: Re: Re: Re: Kutil domaci - jak na potenciometry?   22. 11. 2005 / 15:31
Stew
Na tohle je dobrá Active Camera, ten volnej HAT by mohl jít namapovat na změnu viewpointu.
http://www.anticyclone.be/active.html
 

Re: Kutil domaci - jak na potenciometry?   22. 11. 2005 / 10:25
JM   
Na adrese http://netscenery.sunware.cz/forum/viewtopic.php?p=1730
jsem teď sepsal, jak mám tyhle domácí výtvory připojené já, přes převodník Gameport -> USB. Je to sice něco jiného, než chceš vědět ty, ale někoho jiného by to mohlo inspirovat k vlastní tvorbě
 

Re: Re: Kutil domaci - jak na potenciometry?   22. 11. 2005 / 18:14
Spirit
...jestliže se tu rozebírají ty potenciometry, už jste někdo zkoušel je nahradit nějakým IR snímačem (něco na způsom myši)? Zkouším prohledávat Net jestli se náhodou o to někdo nepokusil ale zatím nic...
 

Re: Re: Re: Kutil domaci - jak na potenciometry?   22. 11. 2005 / 18:24
tonde   
hm, to je zajímavý nápad, problém je v tom, že bys musel předělat celou elektroniku i ovládací soft, protože joy mění analogově odpor a to IR čidlo počítá impulzy, takže asi nic nenajdeš....
 

Re: Re: Re: Kutil domaci - jak na potenciometry?   22. 11. 2005 / 21:37
ras
Na tomto systému ne, ale plyn jsem měl na jazýčkové zátavy a magnet. Chodí to suprově.
 

Re: Re: Re: Re: Kutil domaci - jak na potenciometry?   22. 11. 2005 / 22:18
tonde   
... a fotečka by nebyla? to mě zajímá...... )))
 

Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ