|  |  | Dolet A310 5. 12. 2005 / 10:42 | |
|  | Může mi někdo prosím říct jaký maximální dolet má za normálních podmínek A 310? Překvapila mě totiž technická specifikace na stránkách CSA, kde se uvádí 5150 km?Jak by pak doletěl do JFK? |
| |
|
 |  |  | Re: Dolet A310 5. 12. 2005 / 10:46 | |
|  | Tam asi má být místo km nm, 310-300 má udávaný dolet kolem 5170nm |
| |
|
 |  |  | Re: Dolet A310 5. 12. 2005 / 10:57 | |
|  | Ja ti to reknu naprosto presne A310 ma sakra velkej dolet  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Dolet A310 5. 12. 2005 / 10:59 | |
|  | ... a někdy i více, soudruzi..... ))) |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Dolet A310 5. 12. 2005 / 11:02 | |
|  | No jeste bych to upresnil, ze doleti az tam, kde mu dojde palivo  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Dolet A310 5. 12. 2005 / 11:03 | |
|  | Jojo, kde jsou ty zlatý časy, kdy IL62 musela často cestou za velkou louži dvakrát tankovat... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Dolet A310 5. 12. 2005 / 16:46 | |
|  | No, byla doba, kdy Kubu létaly non-stop. Ale brzy ráno, aby ji odtrhli. Slyšel jsem, že ne jednou odfoukli poslední lajnu světel na 13 a zmizeli v údolí, až pak se jim prej chytla,...
Ale stejně to usel být pohled pro mechaniky. Určitě si už připravovali, co řeknou na vyšetřovačce,... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Dolet A310 5. 12. 2005 / 16:55 | |
|  | ja som za velkou louži s IL62 kedysi letel a myslím, že sme netankovali ani raz ...jedine ak by za letu, ale to som si nevšimol, možno preto, že som pospával |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Dolet A310 5. 12. 2005 / 17:04 | |
|  | mam pocit, ze IL62 by to mely doletnout na ex...
(sucha teorie cisel, v praxi asi bylo mozne u ruskych letadel mozne cokoli):
s maximalnim nakladem klasicka IL62- 3610 mil
Mkova verze s max. nakladem - 4210 mil
Mkova verze s 10 tunama nakladu 5400 mil
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dolet A310 5. 12. 2005 / 17:14 | |
|  | Dnes jsme ve škole probírali ETOPS a přišla řeč i na IL-62 a bylo nám sděleno, že ČSA do USA létali s mezipřistáním v Montrealu... Pač prý nikdy nelétali na 120-180 min , ale na 90 min... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dolet A310 5. 12. 2005 / 17:22 | |
|  | No, to sice jo, ale Kuba se létala Non-stop. Vypočítal to myslím starý Deyl. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dolet A310 5. 12. 2005 / 19:16 | |
|  | Jo, já ale myslel na JFK... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dolet A310 5. 12. 2005 / 19:35 | |
|  | On hlavně ale ETOPS je pro dvou motorový letadla,takže 62 se absolutně netýkal |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dolet A310 5. 12. 2005 / 19:49 | |
|  | ETOPS se týká jakého koliv letadla, které letí přes vodní plochu.... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dolet A310 5. 12. 2005 / 19:57 | |
|  | Tak to se hodně pleteš, (Extended Twin-Engine OPerationS) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dolet A310 5. 12. 2005 / 20:18 | |
|  | tyka se to dvou motorovych letadel (/nevim jeslti i tri*/ a defakto urcita etops certifikace urcuje, kolik minut letu je schopne dane letadlo uletet na jeden motor, a tim to ovlivnuje planovani eltu tak, aby se nikdy nevzdalil od nejbilzsiho pouzitelneho alternativniho letiste na vetsi vzdalenost.... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dolet A310 5. 12. 2005 / 19:43 | |
|  | neviem síce čo je ETOPS a létání na 90 min .. , ale letel som 62 z Prahy do Montrealu a z NY do Prahy a oboje bolo celkom určite non stop  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dolet A310 6. 12. 2005 / 09:03 | |
|  | Nechtěl bych vytahovat kostlivce ze skříně, ale celkem podrobně popisuje poměry na dálkách pan Pohanka ve své knize "Na křídlech ČSA"... |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Dolet A310 5. 12. 2005 / 11:46 | |
|  | zas tak moc ne.. do JFK doelti .. ale do ATL uz ne .... i ta JFK je dost na hrane...
jinak, dolety A310:
A310-200 doleti (v typicke aerolinkove konfiguraci) 6800 km
A310-300 7980 km
a upravena (high gross weight verze) A310-300 ma dolet 9580 km |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Dolet A310 5. 12. 2005 / 12:25 | |
|  | | |
|
 |  |  | Re: Dolet A310 5. 12. 2005 / 11:01 | |
|  | | |
|
|