|  |  | PSS nezachycený ILS? 11. 12. 2005 / 14:25 | |
|  | Prosím o radu se stroji od PSS - A340 a B777.
Vycházím z předpokladu,že od jednoho výrobce bude asi stejný postup ovládání i když různých strojů.Nezachytí se ILS.Mám jej navolený ve FMC i s kurzem dráhy.Výška 4000 na bodu zachycení ILS rwy24 na LKPR.Bohužel na displeji se vůbec nezobrazí zachycení ani při volbě LOC na autopilot ani při volbě APP se stroj ani nestočí do kurzu dráhy natož aby začal klesat. : ((
U obou strojů není možnost nastavit NAV1 a NAV2 manuálně pouze přes FMC.Takže , kde dělám chybu ? Nebo to prostě tyto stroje neumí? |
| |
|
 |  |  | Re: PSS nezachycený ILS? 11. 12. 2005 / 14:43 | |
|  | | |
|
 |  |  | Re: PSS nezachycený ILS? 12. 12. 2005 / 08:50 | |
|  | Nevím jak u 777, ale pro PSS Airbusy platí, že:
* NAV1 i NAV2 jdou jednak nastavit automaticky podle plánu trasy (tzn. když letíš nějakou fázi přiblížení, ladí ti automaticky frekvenci ILS zvolené dráhy)
* Dále jdou nastavit v MCDU ručně, tím že zadáš frekvenci a/nebo kód navigačního zařízení - tímto krokem zrušíš automatické ladění
* Jako záloha jdou rovněž nastavit ručně na radio panelu
* Důležité je vědět, že v reále je pro NAV1 a ILS rozdílné radio. I když toto MSFS neumí, pro MCDU je třeba nasavit ILS o řádek níže, než je klasický NAV1.
* Pro kontrolu je samozřejmě důležité zkontrolovat si detekované ID radionavigačního zařízení na ND, případně si i pustit morzeovku na příslušném rádiu - nenapsal jsi, jestli máš vůbec naladěno správně, čili toto ověř.
* Také je třeba mít zapnuté zobrazení ILS na PFD (tllčítko ILS) a případně i přepnutý ND do APP režimu (v reále alespoň jeden pilot, někdy musí mít PF, apod.). Opět - nenapsal jsi, zda vidíš indikaci ILS a jen ti netočí letadlo, nebo nevidíš ani to.
A na závěr jeden dotaz - kde leží Tvůj "bod zachycení ILS rwy24 na LKPR" ? |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: PSS nezachycený ILS? 12. 12. 2005 / 15:01 | |
|  | Davide, děkuji za obsáhlý popis v používání ILS ve všem máš naprostou pravdu , ale ......... Bohužel je tu to ale.Problém se zachycením ILS mám pouze u typů A340 a B777 od PSS.V jejich foru vedeném na Avsimu je pouze vysvětleno,že toto bude fungovat pouze při nastavení plné reality letu,nebo minimálně více jak 50% ??!!Bylo-li by tomu tak,tak je bude muset čekat z mé strany žaloba,neboť toto o svém produktu neuvádějí a budu chtít hezky penízky zpátky.Teď popíšu, co se u obou modelů děje.:
1. Při zvolení dráhy pro přistání v MCDU se zobrazí v řádce ILS správná frekvence a kurz a za nim nápis PARK ,když odkliknu tento řádek objeví se tato informace na spodním řádku, toto vlastně odkliknu ještě jednou na řádku ILS a objeví se frekvence ILS i kurz na levém displeji.Toto je podle mého mínění důkaz,že mašina to vzala "na vědomí".
2. Bohužel indikace ILSu se vůbec při přiblížení na displeji neobjeví ani se nehýbe pozice obou "růžových" ukazatelů.Prostě to žádný paprsek nezachytí.Tudíž na to letadlo ani nereaguje.
3. Nepomohlo ani to,že jsem dal na obou NAV "pultech" ( u B777 ) polohu na AUTO a MCDU je navolilo obě stejně i s kurzem.Polohu MANuálně nelze využít, protože ať klikám jak klikám frekvenci 109.10 to vždy přeskočí,protože ty NAV1 a NAV2 jsou prý pouze pro VORy a né pro ILS.
B767 má pro ILS samostatný panel a je to ideální.
4. Pouze jednou jedinkrát to zachytilo ILS na Mošnově a to jsem měl skutečně v FSce navolenou realitu - všechno naplno,ale protože jsem spadnul,tak aniž bych něco měnil jsem to zkusil znovu a už to ILS stejně nezachytilo.Podle ostatních majitelů těchto strojů mám něco blbě,protože jim to běhá správně i při vypnutých kolizích : ((((((((((((((
P.S. Můj bod zachycení ILS rwy24 na LKPR leží pravděpodobně stejně jako všem ostatním při příletové VOZ1S za bodem VOZ40 při letu kurzem 260 až 280 a výšce 4 000 ft. : ))) smozřejmě při aktuálním QNH. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: PSS nezachycený ILS? 12. 12. 2005 / 15:19 | |
|  | Viděl jsem už pár příspěvků na téma reality a souvisejících problémech autopilota, ale vždy se jednalo pouze o přesnost a nikoliv o celkovou nefunkčnost. Na druhou stranu i kdyby to bylo jak píšeš, máš nějaký důvod pouzžívat nižší než maximální realitu ? Pokud se nejedná o mixéry, normální letadla si tak myslíš dost citelně ochuzuješ.
K P.S.: Proto jsem se ptal, "zachycení" je dost relativní pojem a závisí na kvalitě přístroje v letadle a možnostech příslušného zařízení. Kdybys mluvil o usazení, o FAFu, FAPu, nebo čemkoliv jiném, tak bych to pochopil Ale pokud Ti to neukazuje ani ND/PFD, tak je problém jinde.
Zkus tu realitu a dej vědět. Docela bych se divil, ale možné je všechno. A myslím, že na vrácení peněz to nebude, přece není důvod proč bys nemohl nastavit full realism... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: PSS nezachycený ILS? 12. 12. 2005 / 16:48 | |
|  | Tak bohužel ani s plnou realitou - nic. Problém bude asi ,že se to z něčím v FSce řeže.
Plnou realitu nemohu použít , protože létám na IVAO a mé domovské letiště LKPR má ve scenerce problém ve srážce s neviditelným předmětem a proto musím mít vypnutý crash a to už není plná realita.
Pravděpodobně by asi pomohl přeinstal letadla,ale to bude "porod",protože se instaluje pouze ze stránek PSS automaticky přímo do FSky a já mám pomalé spojení s internetem a tak je to na hodinu : (((
No nic budu to muset podstoupit a doufám,že to pomůže.
Děkuji za pomoc. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: PSS nezachycený ILS? 12. 12. 2005 / 16:58 | |
|  | Crash detection si můžes vypnout, i když máš jinak všechny slidery na max. To není žádný problém a je to pro online létání i doporučováno. Ale pokud to nepomohlo, tak to bude v něčem jiném.
Napadá mě ještě klasický problém s elektrikou, která je u PSS modelů řešena nestandardně oproti MSFS a tak to ne vždy funguje korektně - rádia jakoby nedostávají šťávu a tak nepřijímají - zjistíš to např. nefunkčností záložního analogového NAVu na panelu. Pokud máš plné FSUIPC, odstraní se to zatržením "Extend battery life" v záložce Technical a nastavením na nulu.
Pak je ještě jedna "finta" jak zajistit správné výchozí nastavení daného letadla - nahraj předtím např. defaultního Barona, všechno povypínej a hlavně přepni zdroj signálu GPS/NAV na NAV a pak přepni na Airbuse. Ideálně si takto inicializovaný let ještě ulož jako default (ten co se pak ukáže jako první když pustíš FSku). |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: PSS nezachycený ILS? 12. 12. 2005 / 20:50 | |
|  | Davide asi jsme trefili do černého.Když jsem odinstaloval ty stroje od PSS a spustil FSku s vybraným 747 od PMDG ,tak FSka hlásila,že je pro toto letadlo zastaralá knihovna FSUIPC !!! Tak jsem se kouknul na datum výroby té knihovny a skutečně mi tam ty PSS nainstalovali něco starého.Vrátil jsem tam tu nejnovější knihovnu a teď stahuji ( instaluji ) znova tu B777,ale s tím,že jsem v nabídce odškrtnul,že od něj nechci instalovat FSUIPC.Uvidím jestli to pomohlo.Jinak s tou realitou letu se omlouvám - znovu jsem "přeložil " ten příspěvek ve fóru a tam je vlastně pravý opak toho,co jsem psal výše.Naopak on doporučuje mít obtížnost simulace na míň jak 50%,že prý to na pomalejších strojích může dělat problémy při lokalizeru.
No jsem celý "natěšený" jestli to teď bude dobré.Zbývá ještě asi 30 minut instalace.No a ty extended battery life jsem měl nastavenou jedničku a to je zřejmě špatně. Zatím děkuji moc.Zajisté ještě dnes napíšu jak jsem dopadnul.  |
| |
|
 |  |  | Re: PSS nezachycený ILS? 12. 12. 2005 / 20:51 | |
|  | Přiznám na začátek, že nevím, čím by to mohlo být u A340. Ale u B777 mě tohle potkalo taky a při startu z cold & dark cocpitu dá se to řešit takto - nastartovat FS c default cessonu. Vypnout motor, nechat zapnutou baterku a master avionics switch. Uložit jako default flight, případně v tom okažiku vyměnit za PSS777. Pak pokračovat podle příručky pro lov jelenů eh čo to tárám podle běžných procedur. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: PSS nezachycený ILS? 13. 12. 2005 / 11:29 | |
|  | Já to řeším u PSS A320 tak, že po korektním spuštění motorů mám v engine start-up checklistu ještě na posledním řádku položku Ctrl E. Bez ní mi to například nezatahovalo podvozek a mimo jiné taky nešel zapnout LOC a APP. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: PSS nezachycený ILS? 13. 12. 2005 / 11:48 | |
|  | Taky zkus tu baterku, ničím jiným to není. A CTRL+E je dost brutální metoda. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: PSS nezachycený ILS? 13. 12. 2005 / 12:28 | |
|  | Já vím Ale mám neregistrovaný FSUIPC, takže si baterku nezaškrtnu. |
| |
|
 |  |  | Re: PSS nezachycený ILS? - vítězství :) 13. 12. 2005 / 14:43 | |
|  | Děkuji všem. Už to maká.
1. Byla přepsaná FSUIPC.DLL za starší - už jsem dal tu nejnovější.
2. Skutečně jsem měl v tom FSUIPC blbě zaškrtlou tu baterku.
Dnes bude ostrý let LGAV - LKPR od 18:00 našeho času.
P.S. I při malém větru se ta B777 při srovnávání a letu kurzem dráhy (zachycený ILS) kolébá do stran , takže samotný autoland vypadá "dost děsivě" a rozčiluje mě, že reverz jde pouze když vypnu AP.
Dobře mi tak - měl jsem zústat u PMDG : )))))))))))) |
| |
|
|