FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 2. 5. 2024, svátek má Zikmund Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Trasa LKMT - LKPR a zpět Jeden příspěvek | Celý strom
Trasa LKMT - LKPR a zpět   21. 12. 2005 / 09:12
Stew
Dotaz: kudy přesně se lítá tato trasa v reálu ? Je rozdíl ve FL když to letí dejmetomu ATR nebo 737 při této vzdálenosti? Díky.
 1x  

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   21. 12. 2005 / 16:03
Michael   
Na flightsim.knaifl.cz je trasa VOZ L984 TBV. Asi to bude podle reálné předlohy.
 

Re: Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   21. 12. 2005 / 16:12
Stew
Kuju!
 

Re: Re: Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   21. 12. 2005 / 20:23
A.J.Scandall   
To je ovšem teorie. Linka PRG-OSR, ač jedna z nejkratších, je z hlediska směrování docela pestrá. Výše uvedená trať se skutečně dává do FPL, realita se ale liší poměrně dost a to v závislosti na vojenském provozu. Není-li, letí se úplně přímo, kupříkladu z OSR přímo na RASIM. Ovšem poměrně často je v poslední době uzavřený úsek tratě BODAL-TBV a pak ATC nařídí přesměrování po trati BODAL-BNO-HLV-POLOM. To se ovšem člověk dozví až po vzletu a je to docela nepříjemný, let to vcelku protáhne. Stejně tak při cestě zpět, někdy je odletové povolení "po vzletu přímo TBV", to to ohnem po odlepení na ucho, a pak je to buď vytoužený RASIM, nebo alespoň VLM. Jindy je to ale po vzletu z dráhy 22 rovně na HLV a pak opět BNO
 

Re: Re: Re: Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   21. 12. 2005 / 22:19
pseudoMates
Já mám ale pocit, že úplně první dotaz byl trochu o něčem jiném... On se tuším ptal, jaká je trať do FPL a cestovní hladina pro ATR a B737...
Zkratky, aspoň v tom žiju, dává až ATC, pilot je do FPL nevyplňuje.. Mě by třeba taky zajímalo, jakou cestovní FL si plánujou ATRa a jakou bulíci...Čili, předpokládám asi správně, že se do FPL píše ona zmiňovaná VOZ-L984-TBV?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   21. 12. 2005 / 22:33
Tragédie v JRD
J ... nebo mozna i BODAL L984 TBV (nevim ted z hlavy, jestli jsou jeste SIDy z LKPR na BODAL? .)

mmch, plati jeste to co bylo driv, cili pro vnitrostatni IFR lety byla max. hladina FL245 ?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   21. 12. 2005 / 23:28
pseudoMates
Bodal nevim, pač odletovky z 06 a 13 vedou na Bodal, ze 13 je RNAV i na VOZ, z 06 je jen NON-RNAV.
Těch 245 by dávalo smysl v případě, že by bylo omezeno používání upper airways pro vnitro lety...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   21. 12. 2005 / 23:39
Tragédie v JRD
no jasne.. to jsem tim mel na mysli .. bylo omezeni jenom na lower airspace pri vnitro lety...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   21. 12. 2005 / 23:42
pseudoMates
No jiný řešení mě nenapadá...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   21. 12. 2005 / 23:50
Tragédie v JRD
chichi .) jeste jednou si precti co jsem psal ) jsem s eptal , jestli to stale jeste je
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   21. 12. 2005 / 23:53
pseudoMates
A jak to mám vědět, neéé móre...?)))
 

Re: Re: Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   22. 12. 2005 / 05:43
Stew
Díky, to mi právě vrtalo hlavou, jestli ta trasa jde přes TBV nebo BNO, je i zajímavá informace co psal A.J.S., že se někdy letí hned i přímo na RASIM, což prochází přímo nad čáslavským a pardubickým prostorem. A k těm FL? Ten rozdíl mezi ATR a 737 by mě opravdu zajímal.
 

Re: Re: Re: Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   22. 12. 2005 / 09:03
Pavel2
Se 737 jsme to létali maximálně ve FL220
 

Re: Re: Re: Re: Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   22. 12. 2005 / 09:19
Stew
Bezva, díky.
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   22. 12. 2005 / 10:54
Angel
PRG-OSR VOZ L984 TBV
VOZ W32 HLV (pokud vojáci vojákujou...)

ATR FL170, B737 FL210

OSR-PRG TBV L984 BODAL
HLV W32 BODAL (pro B737 a nebo když vojáci vojákujou)

ATR FL180, B737 FL220





 

Re: Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   22. 12. 2005 / 14:29
Stew
THX!
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 15:18
sobieski
jak vysoko mam letet z lhr do J.f kennedy???
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 15:24
Toomitsch
A co je LHR?
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 15:28
Tragédie v JRD
on mel na mysli EGLL (lhr je iata kod heathrow)...

nechapu ale proc to dava do vlakna o trase ostrava - praha..

ale uz vime, do kolika ma sobieski v patek skolu .. ach jo
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 15:29
sobieski
kdyz to hrajes tak snad vis v kolika feet litas
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 15:30
Viktor17   
Taky ale záleží na tom, s čím letíš...
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 15:38
B3d4   
To je snad úplně jedno jak to vysoko letíš ne? můžeš letět nad oceánem a třít si podvozek o vodu nebo vzít SRko a letět skoro až na hranici vesmíru...ale řekl jsi, že si mě nebudeš všímat tak se ti omlouvám že ti to píšu.
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 15:28
sobieski
eggl
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 15:32
Toomitsch
? Nic, jdu radej domu za svym stenetem, to ma vetsi inteligenci. BTW, Tragede, nechystas se v Ne do BRQ?
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 15:35
Tragédie v JRD
cece.. chystam ... ale ne na letadylka ....
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 16:11
sobieski
v kolika feet litate???? staci to rict ne napsat zeptej se pani učitelky
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 16:18
Filip Ivaška
ale to sa neda urcit len takto sfleku..myslim ze sa to lisi vahou a hlavne typom lietadla..pre 747 je myslim optimum zvacsa okolo FL370
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 16:27
pilot_master   
tak 370 asi nie ked sa ide na zapad musia byt parne hladiny. Typovel by som FL420 pre 747 by to nemal byt problem.
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 16:32
Filip Ivaška
hej n napisal som okolo...mi nenapadlo ze musi byt parna hladina...a nie je 420 moc vysoko?Na DVD ITVV Virgin Atlantic B747 EGLL-KSFO leteli polku letu na FL340 a druhu polku na FL360 tak neviem.Ale to je aj tak jedno ved optimum flight level aj tak vypocita FMC..
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 16:34
Tragédie v JRD
to se neda tak jednoznacne rict... nad pevninou asi ne.. ale nad oceanem tech 370 klidne mit muze ...

a .. videl by jsi to spatne... FL420 by 747 rozhodne nedal ..

jinak, ta vyska jako takova se neda dost presne urcit.. ten boeing (pokud se bavime o 767, 747) bude plny paliva .. tak ten zacne nekde na FL260 (+/-) a postupne bude dostupavat podle toho, jak bude spotrebovavat palivo.

.. hele, fakt, nebylo by lepsi, nez se k necemu vyjadris, trosku popremyslet?

 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 16:33
Tragédie v JRD
hele, fakt uz me dost seres...

1) kdyz mas dotaz na let z londyna do nju jorku, tak to NEDAVEJ do vlakna, kde je dotaz na let z prahy do ostravy - zaloz si nove vlakno
2) uz asi dva lidi ti tady napsali, aby jsi upresnil svuj dotaz .... nepises jakym letadlem, nic...
3) odpovedi tu na to najdes - zajimaji te dve vysky. jedna nad pevninou, druha nad oceanem.. oboji dvoji je dost odlisna zalezitost..
4) pokud chces, aby ti tu nekdo odpovedel, tak se chovej slusne. jinak se na tebe vsichni vykaslou
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 16:34
Tragédie v JRD
veci jako step climby apod. radeji ani nezminuju ...
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 16:35
sobieski
z lhr do jfk s 747-400 landmark airlines pres atlantik rychlostí 0,95 mch v kolika feet??? mam letet ???pls
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 16:38
Priskac   
asi blba poznamka, ale nema nahodou 400vka max. speed 0.92 M ?
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 16:42
Cirrus/Pindra
i to je sakra hodně, tou rozhodně nepoletí, zvlášť přes Atlantic.

 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 16:46
sobieski
po druhe : v kolika feet se lita zhruba pres atlantik
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 16:49
Mike2811
Můžeš jak vysoko chceš, protože se lítá jenom v jednom směru, zhruba od FL290 do FL600 (to dával teda jen Concorde, ale když už tak pořádně... )...
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 16:50
sobieski
kolik je FL290 feet???
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 16:51
Mike2811
Jestli nevíš, kolik je to feet, tak doporučuji zůstat nad pevninou, mohl by ses ztratit...
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 16:53
Filip Ivaška
FL290-29000,FL360-36000,FL340-34000 atd...s tohto by si mal pochopit ako sa to prepocitava
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 16:56
Filip Ivaška
a este moja jedna rada-vies si vytvorit IFR flight plan?A podla tvojich prispevkov by som radsej chytil nejakeho zlina alebo cessnu a lietal na ruku a nie hned lietat 6,5hodinove lety..
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 16:54
Viktor17   
FL290-29000 8,839m
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 17:03
FSPilot   
Ještě mu do toho zaplantejte QNH a to bude teprv sranda Chtělo by to nějaký dozor nad ním, aby se učil a nesnažil se zvládat bez jakýchkoliv znalostí nejnáročnější lety... Ale je to sranda... začínat nad atlantikem v B744 a postupem času, až se dozví spoustu věcí skončí na Cessně na okruzích kolem letiště
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 17:05
Filip Ivaška
tak pre spravne nastavenie QNH staci stlacit B (teda pri offline lietani)
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 17:11
Tragédie v JRD
funguje to i pri onlinu ... to jako ze ne... jenom v urctem rozmezi (v cechach mezi 5000 - 18000 feety +/-) ukazuje spatne...
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 17:15
Mike2811
Je to trochu zádrhel, ale možná by bylo lepší nastavovat tou klávesou reálný tlak ve všech výškách. Standartní tlak je všude stejný, ale ten reálný ne a není úplně nejlepší ho tipovat.
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 17:28
Tragédie v JRD
ted nechapu .. ta klavesa funguje i v onlinu uplne normalne (nastavi tlak podle toho, co je na meteo serverech ivaa)... jediny problem je, ze fska ma natvrdo prevodni hladinu 180 .. a tak pod 180 nastavi "B"cko tlak okoli a nad 180 nastavuje 1013
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 18:05
Mike2811
Jo s tím souhlasím, já jen vyblil svůj názor na to, jak to vylepšit...
Těch 180 tam bude myslím proto, že USA mají převodní hladinu FL180.
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 17:13
Mike2811
Při online vlastně taky, ATC se zobrazí výška na základě toho co si myslí FSka, takže je vlastně lepší nastavit tlak správně podle FSky než podle řídícího...
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 16:46
Priskac   
...a inac ako Ti tu hovorili ludia, lieta sa tzv. Step climb, to znamena ze postupne stupas, napriklad zacnes vo FL280 a postupne stupas napriklad do FL360, cize urcitu cast letu letis vo FL280, potom nastupas napriklad do FL320, letis zasa urcitu cast letu v FL320 a potom nastupas do FL360. Ked sa na pozries z hladiska hmotnosti, tak cim mas lahsie lahsie lietadlo tak tym mozes vystupat do vyssej vysky. Preto zacnes v nizsej vyske, a ked spalis urcite mnozstvo paliva tak vystupas vyssie, akoby po schodoch (preto ten nazov step climb). Rovnako zavisi vyska letu od viacerych faktorov, pocasie, pocet pasazierov, nakladu, kolko natankujes a podobne, ale tych FL360 nieje az taka nerealna vyska.

Peto
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 16:52
Priskac   
a este ked sme pri tych preletoch cez atlantik, tak sa lieta cez tzv. NATs - North Atlantic Tracks. Su to predpisane trate, a kazdy den sa menia (zavisi to prevazne od pocasia). Ak vies po anglicky tak nejaky zaklad mas napisany tu:

http://en.wikipedia.org/wiki/North_Atlantic_Tracks

Peto
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 17:02
sobieski
děkuji vám všem
 

Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět   5. 9. 2008 / 17:14
Cirrus/Pindra
Prosím tě, než se příště zase začneš ptát, zkus si nějaké tréninkové lety, které jsou vytvořené přímo v FSce, "learning center" sa to volá.

Aby ses tu příště takto neztrapňoval. Výcvik se i v reálu začíná létat na malých mašinách, tak zkus nejdřív ovládnout je a až posléze větší stroje. Věř nám...
 

Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ