|  |  | Il 18 v rozumné řeči 22. 12. 2005 / 09:41 | |
|  | Mám skromný dotaz. Nainstaloval jsem Il 18 z http://il18.fluo.net
Už jsem nějak dlouho z ruštiny venku a překládat je docela utrpení a tak se skromně ptám není někde k tomuto krasavci návod v nějakém jiném jazyku
Ve foru jsem nic nenašel a ruské stránky jsou pouze v azbuce pokud i v angličtině tak jsem to asi přehlédl
Dík
|
| |
|
 |  |  | Re: Il 18 v rozumné řeči 22. 12. 2005 / 09:58 | |
|  | No pro IL-18 není kromě ruštiny asi nic.
Doporučuju prostudovat velmi podrobnou anglickou dokumentaci pro An-24RV, kde je popsána většina systémů použitých na IL-18 (Kurs-MP, RSBN, NAS-1...)
http://an24.uw.hu/doc/index.htm |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Il 18 v rozumné řeči 22. 12. 2005 / 10:39 | |
|  | Dík Já to tušil
O navigaci ani tak nejde to zvládám ale po startu se rozhouká sirena a výstražný světlo asi náklon či co to je za fujtajbl a nevím jak to vypnout.
Tak se asi k tomu chovám nešetrně inu zvyk stoupat s velkou plchovkou škoda že táta už tu není lítal s osmnáctkou asi by si rád zavspomínal na vrtulové časy. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Il 18 v rozumné řeči 22. 12. 2005 / 11:04 | |
|  | pokud si dobře pamatuju, nemáš zkalibrovanej umělej horizont...tudíž si éro myslí, že je v náklonu vyšším než 15° nerbo víc a začne zvonek, přímo na tom horizontu je velde černej čudl, kterej když držíš, tak se to zkalibruje. Samozřejmě musí bejt puštěná potřebná elektrika pro ten horizont na nějakým dalším panelu.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Il 18 v rozumné řeči 22. 12. 2005 / 11:14 | |
|  | Hurá to bude ono Jdu si udělat radost let Praha Rabat |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Il 18 v rozumné řeči 22. 12. 2005 / 12:41 | |
|  | Konecne thread kde by mohl nekdo pomoci, muj oblibenec je TU 154, mam ale 2 problemy ktery zatim nejsem schopen vyresit, byt postupuji podle manualu. Po nahozeni zklaibruji horizont, gyra, nastavim vyvazeni, vysunu klapky a stale mi sviti (nemam to presne pred sebou) no ready for takeoff. Po pridani na plny plyn to zvoni o 106, jakmile se to odlepi, je vsechno v poradku. Zadna pridavna kontrolka nesviti, aby se dalo identifikovat, co neni dobres nastaveno.
Druhy problem je korektni nastartovani. APU nabehne OK, pozapinam palivo, nastavim obsah paliva v nadrzich otevru dvirka start boxu, zapnu ohrev, a to co je v manualu a po stisknuti start se nic nedeje. Musim startovat pomoci ctrl E a to docela dlouho nez se to povede. Jinak se vse chova naprosto v poradku.
dik za pomoc |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Il 18 v rozumné řeči 22. 12. 2005 / 12:45 | |
|  | Ohladne noepripravenosti k T/O: skus mi poslat screen OVHD, main a throttle panelu.
Ohladne startu motoru: mas zapnute tie tri packy pod APU? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Il 18 v rozumné řeči 22. 12. 2005 / 12:56 | |
|  | to sem se chtěl taky napsat, pokud je palivo puštěný, jsou ty páky vytažený a pokud zavřený, tak jsou zatažený. Ale ten problém s rozsvícenou signalizací nepřipraven ke vzletu, jsem měl taky. A taky jsem všecko dělal podle manuálu, ale pokud si dobře pamatuju, jeden čas mi to nesvítilo. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Il 18 v rozumné řeči 22. 12. 2005 / 13:12 | |
|  | Pokiaľ sa dobre pamätám, tak v manuále nieje napísané, že je potrebné zavrieť kryt boosterov (na throttle paneli, po loade otvorené) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Il 18 v rozumné řeči 22. 12. 2005 / 18:42 | |
|  | Bingo, to byl ten kryt. Na prvni pohled nebylo videt ze je pres ty tlacitka nejakej kryt. Ted je to OK, a uz Letiiiim.... na me oblibene LZTT-LKPR. Dik |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Il 18 v rozumné řeči 22. 12. 2005 / 13:27 | |
|  | No pokud se dělá opravdu vše podle manuálu, tak to svítit nemůže
Nejlepší by opravdu ale bylo mrknout na screen, aby nesvítila signalizace tak by mělo stačit:
1) ovládání příďové nohy podvozku zapnuto a přepnut rozsah zatáčení na 10°
2) klapky vysunuty pro vzlet
3) spoilery zasunuty
4) posilovače řízení (3 páčky pod krytkama nad AP) zapnuty a zajištěny krytkou
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Il 18 v rozumné řeči 22. 12. 2005 / 13:57 | |
|  | Přesně tak to je, PT Tu-154 je trochu složitější, je to ukázkový příklad důležitosti check-listů. Já už sice jedu na rychlovku a bez papíru, ale ze začátku se mi stávalo, že jsem na něco zapoměl a potom to na mě řvalo, což bylo on-line super. Taky když lítám s něčím jiným a potom se k tučku vrátím , tak jednu podle papíru, abych na něco nezapoměl.
Jinak kdo používáte INS I21, tak mě se občas stalo, že "nefungovala" numerická klávesnice a přepnutí na motorový panel, měl jsem zapnutý přímý ovládání I21 přes num. klávesnici... ALespoň dvakrát jsem takhle online při startupu po kalibraci INS restartoval FS, protože jsem nevěděl, co to je.
Další věc bylo, že mi nešly natočit motory. 1) nezapnul jsem ty páky vlevo dole (engine levers?), 2) nebo byla zima a nezapnul jsem topení startéru (paliva). |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Il 18 v rozumné řeči 22. 12. 2005 / 15:36 | |
|  | jojo, PTTU ve svý kategorii podle mě vede a to i nad payware addonama... |
| |
|
|