|  |  | Airbus A-380 21. 12. 2005 / 21:29 | |
|  | | |
|
 |  |  | Re: Airbus A-380 22. 12. 2005 / 15:04 | |
|  | 1. Nebudu tě přemlouvat aby jsi měl rád velký.
2. Panel je freeware ostatní trial ( po 30 dnech ti to přestane fungovat)
3. Všechny "pokusy " o A380 jsou zatím nesmyslné,protože technická dokumentace tohoto letadla bude ještě dva roky velmi přísně střežená.
Z toho vyplývá,že každý,kdo se pokouší o A380 je vlastně tak trochu iluzionista a vychází z mylné představy,že mezi ovládáním A330 a A380 není rozdíl.Bohužel je tam rozdíl obrovský.Takže doporučuji pro "fajnšmekry" počkejte si a nekažte si dojem z napodobenin jako jsem to udělal já z produktem A380-800 od WILCO. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Airbus A-380 22. 12. 2005 / 17:00 | |
|  | Kdyz uz jsme u toho jak dlouho bude co trvat a co jeste neni zverejneno,dozvedel jsem se ze A380 jeste vubec nema stanovené rozstupy od ostatnich letadel,myslim tim kvuli turbulentim proudum za letadlem,u HEAVY je to 2 minuty pokud se nepletu,nevite tedy nahodou nekdo jeatli uz to nekdo nezjistil nebo jestli uz to nezverenili?Bude to asi docela zajimavý,jelikoz myslim ze do dvou minut se to urcite nevejde  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Airbus A-380 22. 12. 2005 / 17:13 | |
|  | Štěpáne nejvíc z toho všeho uveřejnili na tom Discovery,když šel ten seriál o stavbě A380.Z toho seriálu používám " ty moudra ",které občas píšu,protože Tolouse se mnou korespondovalo pouze dvakrát ( to když jsem se jim tam vnutil s tím repaintem ČSA )))) ) V tom seriálu říkali,že odstup dalších letadel bude " méně jak 5 minut " a právě i to,že způsob ovládání tohoto stroje bude pro Airbus něco nového a i kontrolní displeje budou pojaty novým způsobem.
Ovšem z toho jak ukazovali pilotní kabinu při tom zkušebním letu jsem postřehnul "leda prd" : ((( |
| |
|
 |  |  | Re: Airbus A-380 22. 12. 2005 / 15:52 | |
|  | Člověče, nechci kecat nesmysly, ale mám takovej dojem, že za VFR se dá letět i s A380... )) Vizuální přiblížení je vlastně VFR let, že... Takže teoreticky vzato, VFR můžeš letět s čímkoliv.. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Airbus A-380 22. 12. 2005 / 16:01 | |
|  | No přesto, že se dá teoreticky (jak říkáš) letět za VFR s čímkoli, tak vzhledem k výhledu z cokpitu bych nechtěl v tomhle letadle dělat srovnávací navigaci. Navíc pokud bych měl naloženo kaštanama, tak ti by se asi divili v jaké výšce je to protahuju a proč to furt nakláním na jednu nebo druhou stranu.  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Airbus A-380 22. 12. 2005 / 16:03 | |
|  | Tak umění pilota je věc druhá, že.. Vzhledem k tomu, že nejsem žádnej prcek, tak mě by stačilo se trochu předklonit, abych viděl dolů... )) |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Airbus A-380 22. 12. 2005 / 16:06 | |
|  | Obávám se (nikdy jsem v A380 nebyl), že i tak bys toho pod sebou moc neviděl. Leda bys vystrčil šišku z okna, což v 3000ft s 250 IAS není jistě žádný problém pro "prcka" tvého kalibru.  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Airbus A-380 22. 12. 2005 / 16:09 | |
|  | A dost.. ))) Teď sis zpečetil osud na síti.. )) Počkej, si pro tebe zase nachystám nějakou libovku... )) Vím, kde máš slabiny, tak si to povíme na freq.. )))
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Airbus A-380 22. 12. 2005 / 16:13 | |
|  | Slabin mám hodně, to přiznávám. Ale díky tobě je odhalím a budu pak dokonalý .-) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Airbus A-380 22. 12. 2005 / 16:23 | |
|  | Dovedu si představit, že někdo z toho vznášejícího se šrotiště vidí matičku zemi. Ale když se mu náhodou podaří zahlídnout něco jako třeba kostel nebo silo, tak než to identifikuje na mapě, tak už je dávno někde jinde. Nejlepší VFR je, když jsou k rozpoznání drny trávy a mezi nima králíci. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Airbus A-380 22. 12. 2005 / 16:26 | |
|  | A to nevíš, že na králíky maj v A380 kamery (se zoomem) a monitory? .-)) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Airbus A-380 22. 12. 2005 / 16:29 | |
|  | To musí bejt prdel zakufrovat s takovýmhle kouskem, potom si najít pěknej palouk, hupnout na zem a dojít se zeptat do hospody, kde to vlastně sem. Kdyby vzal sebou kaštany, tak bude mít hospodskej večer zavřeno, protože mu dojde pivo. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Airbus A-380 22. 12. 2005 / 17:59 | |
|  | Tedá pánové, když to tak pročítám, tak mi nezbývá než upozornit na několik běžných omylů, kterých se ve své argumentaci dopouštíte.
Takže omyl číslo 1)
VFR let není totéž co let srovnávací navigiací. VFR let je let za viditelnosti země a s dodržením podmínek VMC, ale srovnávací navigace je pouze jedna z forem navigace, jako navigační prostředek může být klidně použito cokoliv, dokonce včetně GPS, jejíž použití jako navigačního prostředku bylo u IFR tak dlouho diskutováno. Takže ono "šinu si to z Ostravi podle džipiesa" je celkem vpořádku. Dokonce existuje zvláštní kategorie VFR letů, kterým se říká VFR - On - Top a u nich platí že viditelnost země není nutná - stačí dohlednost větší než předepsaná VMC minima a jistota že v místě vzetu i přistání půjde proklesat mraky bez porušení podmínek VMC, ale trať klidně může probíhat pouze za viditelnosti souvislé vrstvy oblačnosti pod letadlem. A tam už o srovnávačce nemůžeme hovořit ani náhodou.
Ten rozdíl mezi VFR a IFR je hlavně v míře zodpovědnosti pilota nebo řídícího za jednotlivé aspekty letu ( navigace, separace vůči provozu... ) a v tom že IFR má přístorje a vybavení certifikované tak, že je může použít jako jediný zdroj informací když nejsou podmínky VMC, zatímco VFR toto nemá a tak nesmí podmínky VMC opustit.
omyl číslo 2)
visuální přiblížení není VFR let. Let zůstává letem podle pravidel IFR s tím že ATC mu nadále zajišťuje veškeré rozstupy, atd. Jedinou výjjimkou je že se souhlasem kapitána může IFR let udržovat vlastní rozstup od předcházejícího letadla. Sice platí že musí udržovat po dobu přiblížení podmínky VMC a naviguje se za viditelnosti ale to je asi tak jediná věc, která je podobná s VFR letem. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Airbus A-380 22. 12. 2005 / 18:44 | |
|  | Až na věky amen, ať žije sranda... )) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Airbus A-380 22. 12. 2005 / 20:33 | |
|  | Ty ty ty, proč nám takhle suchými a pravdivími fakty kazíš tu trošku legrace? A jen tak mimochodem tady nikdo netvrdil, že VFR let se naviguje pouze srovnávačkou, ale že by to byl "zajímavý" způsob, jak z A380 navigovat. ) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Airbus A-380 22. 12. 2005 / 20:39 | |
|  | Protoze pak chudaci novacci me odkazuji na podobne blabolthready kdyz jim vysvetluju ze delaj neco spatne ) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Airbus A-380 22. 12. 2005 / 20:48 | |
|  | Njn... a vo vo vo vo tom to je....))) |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Airbus A-380 22. 12. 2005 / 17:02 | |
|  | s tim tvrzeni ze vizualni priblizeni je vlastne VFR let bych byl opatrnejsi .. aby si to nekteri neprelozili tak, ze kdyz letis vizualni priblizeni tak se z tebe stava VFR .... |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Airbus A-380 22. 12. 2005 / 18:46 | |
|  | Tak to myšleno nebylo...Když letim vizual, tak to neznamená, že letim jako VFR když jsem před tim celou dobu letěl jako IFR. Šlo mi jen o to, že jsem si za a) chtěl udělat trochu legraci a za b) chtěl jsem poukázat na fakt, že i z takový krávy, jako A380 je, je sice blbě vidět, ale to ještě neznamená, že se s tím nedá letět "na oči"... |
| |
|
|