| | | Nechápu VREF 26. 12. 2005 / 16:37 | |
| | Mohl by mi někdo prosím vysvětlit, kde údaje VREF vydoluji, popřípadě jak se k nimi dopracuji? Už jsem jakž takž pochopil o co kráčí, ale nerozumím, jak se k údajům dopracuji. Mapa letiště, či snad počítám sám? Omluvte mě za neodbornost a díky všem za čas |
| |
|
| | | Re: Nechápu VREF 26. 12. 2005 / 16:51 | |
| | Tak třeba u 737, 767 (určitě i dalších) ji najdeš v FMC na stránce APPROACH (jsou tam na výběr klapky, a podle nich i rychlost + korekce větru) ... Vref = rychlost, na kterou budeš při app postupně zpomalovat. |
| |
|
| | | | Re: Re: Nechápu VREF 26. 12. 2005 / 18:15 | |
| | presne jak napsal kolega a najdes ji bud nekde uz spocitanou (FMC, pocitac na palube letadla se zadanym algoritmem) nebo ji najdes v tabulkach (treba v AOM) a pokud tam nejsou uplne presne tve podminky tak vyberes nejblizsi a interpolujes. treba v tabulkach k F1 Super80 je tabulka s rychlostmi Vref zavislych na hmotnosti (pristavaci) a klapkych (kolik) a pak je tu vzorec:
"Approach speed = Vref + 1/2 WIND + GUST
tailwind 5 are exluded
min = Vref + 5
max = Vref+20" |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Nechápu VREF 26. 12. 2005 / 18:44 | |
| | Díky, jdu studovat tabulky |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Nechápu VREF 27. 12. 2005 / 16:27 | |
| | B747 od PMDG jí má rozsvícenou zeleně na levém displeji dole kde končí sloupec rychloměru.Pod tuto rychlost se nedoporučuje klesnout,ani když už jsou naplno vysunuté klapky.FMC jí vypočítá sám podle konfigurace letounu (počet lidí,paliva,zavazadel) |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Nechápu VREF 27. 12. 2005 / 17:48 | |
| | | |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Nechápu VREF 27. 12. 2005 / 19:14 | |
| | Nejčastěji Airbus 320, 321 a 310. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechápu VREF 27. 12. 2005 / 19:25 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechápu VREF 27. 12. 2005 / 20:00 | |
| | No právě že ne.Mám takovou směs IFDG s parádním panelem. Jinak ale vlastním komerční Airbus Holiday Destinations a teď úplně nově 737 PMDG |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechápu VREF 27. 12. 2005 / 21:44 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechápu VREF 27. 12. 2005 / 23:08 | |
| | Jasně, má. Už se tím začínám prokousávat i v PMDG |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechápu VREF 28. 12. 2005 / 10:44 | |
| | Jestli PMDG 737, mělo by stačit někdy před zahájením klesání zmáčknout tlačítko Init ref. Dostaneš se na stránku, kde máš rychlost na výběr. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechápu VREF 28. 12. 2005 / 20:32 | |
| | Díky moc, už jsem se dopracoval k manuálu FMC. Stejně ale zatím mé ILS přistání není dvakrát růžové. Na můj vkus je to proti zvyklostem z Airbusů děsná jeba a FSPassengers se může v záporných bodech přetrhnout.Už jsem byl 2x degradovanej a ze chvilku zřejmě budu éra uklízet |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechápu VREF 28. 12. 2005 / 21:25 | |
| | Čo takto skúsiť autoland? ;o) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechápu VREF 28. 12. 2005 / 21:51 | |
| | Jo, zkus autoland (něco najdeš na kolmanl.info), okoukej, jak probíhá, a pak to zkus ručně. Nemusíš hned od FAF nebo dřív, stačí kus nad zemí vypnout autopilota a autothrottle (a taky podrovnat, stáhnout throttle). |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechápu VREF 28. 12. 2005 / 21:56 | |
| | | |
|
|