Včerejší noční relace o katastrofě na NG mne přivedla na otázku : Odkud řídící pozná výšku letu?
Na vojně jsme prostě na letadlo zaměřili výškoměr a bylo to. Dnes to vypadá,že řídícímu hlásí výšku letadlo samotné automaticky. Vím,že nás řídící na IVAO peskují za to,že nezapneme odpovídač,protože pak nevidí výšku letu,ale v reálu jsem se domníval,že tomu je jinak. O co v reportáži šlo : mechanik chtěl u Bulíka čistit něco na křídle.V postupu měl,že má zalepit páskou otvory pro pipety,aby se tam nedostal bordel. Blbec je pak zapoměl odlepit. Na zemi kápo nic nepoznal,protože to ukazovalo výšku nad mořem ve stoupání se mu pak bulík zbláznil a házel jedno varování za druhým : malá rychlost,velká rychlost,malá výška,velká výška atd. No a tam řikali,že letadlo vysílalo na věž mylné údaje a ta pořád kápovi opakovala,že je ve 3000 nakonec škrtnul o hladinu moře a nikdo z asi 150 lidí nepřežil. Bylo to v noci a viditelnost byla špatná. Jak to tedy je ? |
|